sarabande schreef:Vreselijk Parouscha, jezelf verwijten maken heeft geen zin. Mijn veulen stond er 's ochtends ook naast terwijl er een Birthalarm was, gelukkig was alles goed gegaan. Ook dit was het eerste veulen en de merrie is 4 jaar geleden op precies dezelfde wijze geboren. Met alarm, te vroeg en eerste veulen.
Dus wat je ook doet, je kan nooit alles voorkomen.
Het is een verschrikkelijk gevoel om op stal te komen en een levenloos veulen te zien, ik had dit voorjaar ook de neiging boos te worden op de andere merrie, zo van: hoe kan je me dat nu aandoen?
Heel begrijpelijke reacties als je zoveel verdriet hebt.
Sterkte ermee, doe toch maar heel lief tegen de merrie die heeft er ook pijn van.
Is er geen moederloos veulen???
Hay
Bedankt voor je bericht.
Doet me goed.
Ben momenteel dood ziek, en lag even op bed,maar dan loop je ook maar te malen....
De merrie kan er ook niets aan doen, maar ze stond er zo dom bij.
Dat ik dacht van verdommeman : je hebt er een kind liggen!!!!
Verder wbt moederloze veulens ik heb geen idee.
Geen idee wat het kost en hoe het werkt, en waar er 1 in de buurt zit?
Ik heb geen idee hoe ze op een nieuwe veulen reageert ivm dit veulen.
Ze staat rustig te grazen?
Uier spuit melk uit, ze heeft er giga last van.
Misschien dat we het even wat afspuiten vanavond.
De merrie had wel moeite met drachtig worden, verschijdene keren hengstiggespoten.
Ze heeft wel gezweet, ze was n.l nat.
Ze dronk heel veel na de bevalling.
Ik baal zo, er is zoveel gebeurt ook in mijn prive leven.
Dan was dit nog het enigste puntje waar je van kon genieten!!!
Nu was ik zo blij ik dacht Yes ik ga het meemaken, we krijgen een pracht van een veulen!
Het rare zij de fokker ook, dat alles er niet in 1 keer hoort aftekomen.
De merrie poepte het veuleneruit, en alles kwam erachteraan, echt alles.
En vaak hoort de nageboorte eraanvast te zitten die sleept erachter aan, dus dan hoort die op een andere plaats te liggen, en daar lag het veulen gewoon op
Laatst bijgewerkt door parouscha op 13-07-05 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt