[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:29

Gefeliciteerd Symke!
Hier blijft het nu, halleluja, rond hetzelfde punt hangen.
Er is wel een start gemaakt met coupe pleeborstel.
Afbeelding
Dag 312

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:40

Doe ik zo mijn best elke keer alles bij te lezen, post ik eens wat over mijn eigen merries, weten jullie geen antwoord :)) ;) *ho correctie thanks Al_Zawraa voor jouw ervaring*

Nog meer mensen ervaring met rond de 250 dagen al wat uier vorming? Dat dan wel gewoon eraf loopt? Ik vind het zo vroeg... het is een maiden merrie.

Vandaag camera's besteld die zal ik komende week wel kunnen ophalen dan installeren en online streaming klaar maken. Hopelijk dat ze begin/half mei goed draaien.

@xYaartje
Dat is een flinke afstand, Belle staat meestal ook ver weg van de anderen, heel eigengereid type ook. Ben ook bang dat zij mij gigantisch bezig gaat houden met de dracht op het einde :))
Lastig dat je geen datum meer hebt van Maria, maar houdt er ook wel de spanning in :D
@proudmama
Kan me voorstellen dat jullie schrokken met zo'n enorm uier. Fijn dat de regumete zijn werkt doet!
@CharmFaith
Hoeveel dagen zit Bailey nu?
@superpony
Daarom heb ik ook al heel vroeg foto's gemaakt, toch wel handig, dan zet ik ze ook in een mapje per dag.
@Caresse07
De buik past niet op de foto :))
@pradadaan
Is ze onlangs begonnen met het uier? Bel dus met 250 dagen al iets, dan wel met beweging weer weg te krijgen, maar toch.
@_Natasja_
Gefeliciteerd! Wat een plaatje!
@Gypsy
Gefeliciteerd! Die tweede foto'te schattig <3 en wat heeft je merrie een lief hoofd.
@Cioccolato
Heerlijk in het gras met dit mooie weer, ze zien er goed uit.
@Charisma
Jeetje dat meen je.. dat is wel enorm balen. Ik snap ook wel dat ze er niet alles op kunnen plannen, maar snap dat voor jou ook wel stress geeft. Ze moet ook nog even de kans krijgen om te wennen natuurlijk.
@cp112
Zo wat gaan de dames hard bij jou. Nog gefeliciteerd met je verjaardag! En zal je altijd zo zien, altijd als je net iets weg doet.. dat heb ik altijd met spelletjes :))
@floripori71
Ik vind ze behoorlijk aanwezig, wel wat lastig goed te zien van zijkant, maar als achterkant ook helemaal gevuld is?
@Elinora
Die buik van achteren zo! Ben je al eens met haar in gesprek geweest dat bevallen echt veel makkelijker is :))
@fokfanaat
Al een week over tijd nog niks wat er op wijst?
@moner
Zo dat is echt een flinke melkbar, die gaat toch ongetwijfeld eerder zou je inderdaad zeggen.
@Al_Zawraa
Bedankt voor de geruststelling, het lijkt nog niet terug te zijn zoals op de foto inderdaad. Wel weer iets meer dan met beweging. Wellicht komt het ook wel doordat ze nu de track niet op kunnen dus meer stil staan.
Haha verder herkenbaar, maar ach af en toe moeten we ook even op onze kont zitten toch, alleen maar goed :D
@AM_Horses
Prachtig stel, Winston heeft zo'n vriendelijk smoeltje.
@Symke
Gefeliciteerd!! Wat fijn dat de bevalling goed gegaan is. Hij zit lekker vol in het vachtje :D
@kyrkelover
Gelukkig dat ze het even wat rustiger aan doet.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:42

proudmama: Hopelijk houdt ze haar veulen nog een tijdje binnen!

_Natasja_: Wat een super schattig stippel veulen! <3

Gypsy: Gefeliciteerd! Merrie *\o/*

Charisma: Wat enorm balen zeg dat de bevalstal vol is! Hopelijk hebben ze toch nog een plek vrijdag. Enorm stressvol.

Enkele wakers, spannend!

Symke, gefeliciteerd!

kyrkelover, onze merries lopen gelijk! Mijn merrie vandaag ook 312 dagen. Hier ook al enorm druk met het uier. Ik zal vandaag een foto posten. Normaal gesproken bevalt ze 2 weken te vroeg, maar zeker weten doen we niet want we hebben haar vorig jaar pas gekocht. Ze lijkt het wel zwaar te hebben. :(:)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:51

Gefeliciteerd Symke!

Pepper maakt het spannend! :j

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 08:56

Gefeliciteerd Symke!

Ik zal alles weer even bijlezen, de laatste dagen nogal afgeleid :o

Sauvelle doet het erg goed <3

Afbeelding

Afbeelding

Bertje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:01

@Faniek wat is uiervorming bij jou. Zoals bij Pradadaan al is haar merrie geen maiden? Mijn maiden liet met 100 dagen al verandering zien in dat de spenen van erwtjes naar speentjes aan theezakjes gingen. Nu op 270 dagen is dat nauwelijks anders. Als het uier echt vult zou ik voor de zekerheid op placentitis laten checken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:05

Ja wat is uier vorming. 250 dagen is erg vroeg voor echt uier. Maar bij twijfel altijd even da laten komen.
Mijn maiden begon een hele klap later maar ja.. de 1 is de ander niet

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:05

Pepper houdt het goed vol :=

Winnie vandaag 318 dagen. Gisteren was ze heel ongemakkelijk en ze loopt heel vaak met haar staart heel hoog. Nu staat ze ook weer te zwiepen als een helikopter _O-
Ph gedaald naar 6.5
Afbeelding
Afbeelding
Net een paasei

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:08

Ah gos, Winnie is het duidelijk zat :(:)

Hier nog weinig verandering, al staat ze wel heel vaak met haar staart af.
Maar uier nog niet veel en banden ook nog niet slap genoeg.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:24

@proudmama jemig wat een ellende,hopelijk gaat het snel beter

lange lijst met veilig

@_Natasja_
@Gypsy
@Symke
GEFELICITEERD

@Charisma pff lekker dan..

Met tranen alle knappe veulens zitten te bekijken, hoe blij voor jullie maar pff wat een bittere nasmaak voor mij. Ik merk dat ik op de automatische piloot sta, "gewoon" dom door doen tot ik een keer instort werkt voor nu even het beste. Heeft tijd nodig.

Weten jullie nog adresjes voor een mooi sieraad met de staart van Wita. Dan is ze toch een beetje dichtbij me al gaat ze nooit meer uit mijn hart

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:30

Dierbaar Sierraad!

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:34

Symke Gefeliciteerd *\o/* en zo te zien zijn er nog een paar die niet zolang meer op zich laten wachten.
Spannende tijd is dit toch altijd. Bij ons gaat begin mei ook het birth alarm en camera er op.
Bij ons is het land niet zo zeer nat maar meer dat er nog amper gras staat , te weinig regen gehad .
En Olga ik moet er ook steeds aan denken dat jij niets meer hebt , maar nog wel een giga rekening te wachten staat.
Wij zijn ook al €2000,- kwijt aan medische kosten, hoeveel moet jij dan wel niet kwijt zijn ( met dan ook nog een lege stal :(:) )
Laatst bijgewerkt door proudmama op 20-04-22 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:35

Gefeliciteerd Symke *\o/* !

Ach gut. Heb toch wel een beetje te doen met Pepper en Winnie. Die er beiden over duidelijk klaar mee zijn :knuffel: .

Knuffel voor jou olga :knuffel: . Het is niet niks wat je allemaal hebt mee gemaakt, maar probeer nu ook al aan jezelf te denken en de rust te pakken waar nodig!

Faniek: Maria is juist normaal heel erg kudde gericht. Staat het liefst in/bij de kudde. Dat ze nu al weken zo afstand neemt is wel erg opvallend gedrag voor haar, maar zeker eind dracht is ze ook een heel erg eigen gereid type. Dan doet ze het liefst wat ze allemaal zelf wilt en mee gaan om te borstelen etc. wilt ze dan ook niet dus dat doe ik nu dan ook gewoon op de plek waar ze dan staat.
Qua gedrag kan ik dan ook echt merken dat dat hetzelfde is als voorgaande drachten.
Houd de spanning er zeker in! Komt er vanzelf een keer uitgerold bij Maria :j . We vermoeden wel dat het geen groot veulen is.
Belle gaat je zo te lezen ook nog wel bezig houden vermoed ik :D .

Qua zo vroeg uier vorming geen ervaring mee, maar moest ze echt vullen dan zou ik voor de zekerheid de DA laten komen om haar na te kijken.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:36

Gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes!!!
Ook nog een aantal die nog steeds op knappen staan, wat moeten jullie moe zijn zeg!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:37

Wanneer doen jullie het birth alarm om?

Ik ben bang als ik hem nu om doe dat ze er gewoon een maand mee om staat, lijkt me zo oncomfortabel :o

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:51

Wat een uiers komen er voorbij!! Spannend voor sommigen!

Kabayo: das idd net een gekleurd paasei ja! Al zit er overduidelijk geen kuikentje in <<)

Ketly; afgeleid? Hoe kan dat? :+

Ik heb ook alle begrip voor het feit dat de bevalstal volzet is hoor, maar het is gewoon heel vervelend dat je moet reserveren maanden vooraf en dan op het moment dat het zo ver is er dan geen plaats is. Dan kan je beter zeggen bel een paar dagen voor je ze wil brengen en we zien of er plaats is, dan kan je je erop voorbereiden dat je enkele andere stallen ook contacteert. Maar soit, het is zo en we zullen zien.

Dikke knuffel Olga, snap dat dit topic ook niet makkelijk is voor je!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 09:52

Dag 312 uier. :=
Ze heeft ook zucht onder haar buik.
Afbeelding

Ze scharrelt rustig in het rond

Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:02

Gefeliciteerd met je manneke symke *\o/*

Faniek ze kunnen nog iets voller en daar wacht ik dan ook een beetje op... Vind 250 erg vroeg ja. Zeker voor de zekerheid da even laten kijken. Wel een bekwame. Heeft mij 650 gekost omdat de eerste da een verkeerde diagnose heeft gesteld... En voor niks antibiotica in een gezond paard :')

Mighty joe zo hee dat is ook nog eens een uier!

Ketly ze ziet er dan ook goed uit!

Knolselder succes met je paasei :Y)

Hier relatief rustige nacht voor Belle en voor mij vooral veel alarmpjes. :') was weer genieten. De ph strips meten dus nog 8,5 dus wellicht dat ze toch eerst die uier helemaal af gaat maken voor ze gaat. Zou fijn zijn.

Wel veel van dit.
Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:30

Mighty dat vind ik al flink uier voor 312 dagen!

Caresse mijn merrie is 324 en ga m nu om doen. Ze is Maiden en wil het echt niet missen!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:34

Gefeliciteerd Symke!
Hier dag 306 en geen uier :)
Bij 250 dagen en uier zou ik wel ongerust worden denk ik

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:38

Balko schreef:
Mighty dat vind ik al flink uier voor 312 dagen!

Caresse mijn merrie is 324 en ga m nu om doen. Ze is Maiden en wil het echt niet missen!

Klopt vind ik ook! Maar er is een grote kans dat ze rond dag 320 gaat bevallen. Het is een merrie die al veel veulens gehad heeft, en er is aangegeven dat ze altijd 2 week voor uitgerekende datum bevalt. Wel spannend, omdat het voor ons ook de eerste keer is.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:41

Charisma schreef:
Wat een uiers komen er voorbij!! Spannend voor sommigen!

Kabayo: das idd net een gekleurd paasei ja! Al zit er overduidelijk geen kuikentje in <<)

Ketly; afgeleid? Hoe kan dat? :+

Ik heb ook alle begrip voor het feit dat de bevalstal volzet is hoor, maar het is gewoon heel vervelend dat je moet reserveren maanden vooraf en dan op het moment dat het zo ver is er dan geen plaats is. Dan kan je beter zeggen bel een paar dagen voor je ze wil brengen en we zien of er plaats is, dan kan je je erop voorbereiden dat je enkele andere stallen ook contacteert. Maar soit, het is zo en we zullen zien.

Dikke knuffel Olga, snap dat dit topic ook niet makkelijk is voor je!!

Ik denk dat je Knolselder bedoeld :P

Ik zit nu vooral onder de meeleessteen en de sterkte/gefeliciteerd steen haha. En natuurlijk plaats ik elke dag het veilig lijstje. Minthe groeit goed en is braaf. Gister voor het eerst vastgestaan zonder problemen. Fayola maakt het nog niet zo spannend. Wel wat uier maar niks serieus. Verwacht einde deze week een hengstigheid bij Zilver. Dan weer dekken
Dus helaas besloten mij een beetje terug te trekken hier, want ben nu actiever in het 2023 topic. Natuurlijk deel ik fayola haar veulen hier nog wel, maar das niet mijn paard (van mijn moeder) dus ben er iets minder mee bezig dan Zilver

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:57

Zo dan MightyJoe, wat een uier :oo

Balko: oké toch al zo vlot omdoen. Hier 326 dagen dus misschien dan ook maar om gaan doen.
Mijn merrie is ook maiden en wil het ook niet missen, maar het lijkt nog zo vroeg zeg maar :o

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 10:59

Gefeliciteerd met de veulens!

Hier nog in afwachting, weer een slapeloze nacht en begin het echt behoorlijk te merken.

Afbeelding

Afbeelding

Ze staat nu even een paar uurtjes in de wei,loopt veel en staart af en knipoogt soms.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:01

De uier van Noora doet wel iets, maar kan nog veel voller. Vandaag op dag 327, maar ik denk dat ze nog zeker wel 2 weken vol maakt.
Afbeelding
Afbeelding

Illyana lag heel erg lekker te slapen in het zonnetje :)
Afbeelding