[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quickly2003

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:39

Arianne, ze heeft geen papieren alleen een equipas, opzich wel jammer...
Murosch, hopen dat ze voortmaakt die Suzie begint er op te lijken! Wat is het een schatje zeg! <3

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:15

Komaan ladies, het is er het weer voor, laat de babyboom maar losbarsten .
Ook weer 2 veulentjes van onze hengst geboren <3
Afbeelding
Afbeelding

Mooney ik ga hem ook invullen !

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:23

Mooney ik heb ze beide ingevuld :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:25

Mooney, ik heb ook ingevuld :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 12:41

Gefeliciteerd!

Eef93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:06

elfje72 schreef:
Droogfoto's van gisteren.
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Wauw mooi veulen! Gefeliciteerd

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:10

Prachtig Elfje!

Chique kleurtjes Tinnie!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:13

Gefeliciteerd Tinniie! Verwacht je nog meer veulens?

Ik vind het uier ook al erg vol Cioccolato, hoewel het aan de voorzijde vooral zucht lijkt? Fijn dat de DA even komt controleren.

Hier alles nog rustig. Merrie nu even lekker in het zonnetje op de wei met alarm om. Druppels waren weer weg daarnet dus verwacht dat het nog wel een aantal uurtjes gaat duren.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:16

Ja ik denk dat het nog niks is verder. Als ik klaar ben met werken verwacht ik weer een minder uier haha.

Spannend!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:34

Tinnii..mooie nakomeling zeg!!!!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:50

Ja er zijn nu 3 Aranytjes geboren, nog 22 te gaan als alles meezit :)

Das het leuke aan een hengst, veel veulentjes om mee naar uit te kijken :D

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:58

yfkelover schreef:
Mooie papa <3 ben even zijn naam kwijt |o

Sulaatik's Vingino, een New Forest pony

Mijn NF-merrie Beau verwacht een veulen van hem, ben zo benieuwd wat ze er van gemaakt hebben samen :o

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:03

Cioccolato schreef:
Ja ik denk dat het nog niks is verder. Als ik klaar ben met werken verwacht ik weer een minder uier haha.

Spannend!

Mijn merrie had ook al een behoorlijk uier op die termijn. Die veulent altijd al wel eerder maar had nu ook even zorgen. Maar je kunt er weinig aan doen. In mijn geval zit het nog steeds (nu op 310 dagen). Je kunt even in mijn geplaatste berichten naar de foto's terugzoeken. Komt vast goed!

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:12

Ik zal ze ook tzt in vullen mooney!

Murosch, maar ik zie wel verschil alweer!

VrouwkjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:48

Murosch schreef:
VrouwkjeS.. en..? Hoe lijkt het bij jou nu?

Staan alweer sinds dinsdag met vol uier en harsjes maar melk worden ho maar... ;(
353 dagen alweer vandaag voor mijn maiden ik heb geen idee wanneer het nou echt kan gaan gebeuren dus snachts maar waken, alarm en camera.
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:12

veulentjes van je eigen hengst is ook erg leuk om naar uit te kijken, zo worden er nog twee veulens van mijn Yuma geboren in Belgie , daar ben ik ook érg benieuwd naar :j

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:48

Dat heb ik ook altijd; is zo leuk om ook met anderen mee te leven die met je hengst gedekt hebben. Bijna net zo leuk als wachten op je eigen veulens :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:25

Ik zou vanaf nu proberen bij te blijven, maar pff wat wordt er weer veel gepost dit jaar :o

Kabayo, sterkte nog met deze dagen! Vandaag ook een jaar geleden dat Lady ingeslapen is :(:) Weet nog dat ik die nacht erop het veulen kreeg, hoe dubbel dat toch voelde...

Neon, is het al gelukt met de camera's en geboortemelders? Spannend dus ook weer met Rose. Vreemd dat die dekdata niet lijken te kloppen. Hopelijk dit jaar wel een helemaal volgroeid veulen inderdaad!

Pretty, ja dank je! Inderdaad lang geleden. Twijfelde of ik na de jaarwisseling al wel gepost had. Zoveel gedoe gehad, maar ja op merrie gebied ook niet superveel nieuws natuurlijk als ze nog tot eind mei moeten ;) En Roos telt dit jaar niet mee :P

Woogy, wellicht tot in het topic van volgend jaar! Snap volledig dat het moeilijk te volgen is, zeker als je zelf niets verwacht.

Quickly2003 welkom! Flinke buik heeft ze inderdaad, surprise ei!

DL, Spook maakt het spannend! *\o/*

Hilde, wat een opvallende verschijning zo met die bles en vier keer wit <3 <3 Is dit nog een Valerion veulen? En die moeder is de Marvin toch? Of was dit nou de Purioso? :o

Cioccolato, onze merrie's zijn dan even ver heen, mijne vandaag ook op 298 dagen. Bij haar zijn het nog wat zachte theezakjes, maar vorige jaren had ze ook af en toe wel al wat zucht. Als ik die laatste foto van jouw merrie zie lijkt inderdaad wel aardig wat, maar kan ook een partij zucht zijn wat zo weer weg is of dat ze er nog een week of 3/4 mee loopt. Maar als je het niet vertrouwd, is een DA bezoekje nooit onverstandig.

Knolselder, weinig geslapen dus :(:) Morgen hengstenkeuring? Hopelijk kan je er toch rustig naar toe. Nooit leuk met dat soort dagen...

BusyMissy, daar zit ook wat aan te komen *\o/*

Wat draagtijd betreft ben ik de eerste drachten ergens tegengekomen dat de gemiddelde draagtijd 342 dagen was (al gaan ook veel uit van 340). Over 5 drachten hebben wij inmiddels nog steeds de gemiddelde score op 342 dagen staan :+
Lies is daarvan ook het meest constant geweest met op 345 dagen en 342 dagen te bevallen. Andere merrie dit jaar liep vorig jaar behoorlijk over en mijn merrie met de kortste dracht is dit jaar niet gedekt. Dus bij ons gaat het gemiddelde denk ik ook omhoog dit jaar.

Tot nu toe alles in april uitgerekend gehad en alleen die uitloper in mei geboren. Dit jaar beide merrie's eind mei uitgerekend, dus ben benieuwd of dat het nog wat verandert.

Mooney, als mijn veulen geboren is, vul ik hem ook zeker weer in! Was erg mooi om dat overzicht van vorig jaar te zien!!

Moratoetje, gave pappa-spam hoor! Leuk dat je de hengst dan zelf ook onder het zadel rijdt.

Tinnie, ook weer gave Arany-baby's! Deze zijn niet van jullie eigen merrie's gok ik dan?
Laatst bijgewerkt door AniekR op 06-04-18 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:33

Oh en had moddermonster ook nog op de foto gezet met 295 dagen:
Afbeelding

Afbeelding
met m'n telefoon #lekkerhitech ^_^

En gisteren nog even aan het knutselen geweest met een foto die ik voor m'n kerstkaart van het winter al uitgeknipt had. Nog even wat netter gemaakt en op de header van m'n website gezet:
Afbeelding
Mijn knappie <3 <3

Voor de mensen die de laatste tijd actief zijn, maar mij in eens weer mee zien kletsen, maar niet kennen.
Ze is drachtig van deze hengst:
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:54

Ah, jouw merrie (of eigenlijk beide merries) is zo knap Aniek! Net een mini Esmeetje.....en die hengst mag er ook zijn!
Zag op Facebook al een gaaf Henkie veulen langskomen, een vos, en hoewel ik niet van de vossen ben, zou ik er met zo eentje geen problemen hebben :9

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 20:58

Juul met haar super bescheiden buik (ondanks veulen nr 4) zit op 301 dagen dracht.

Afbeelding
Afbeelding

Cartouche zit op 280 en heeft een beste pens := dit is haar 1e veulen.
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:01

Die eerste is inderdaad erg bescheiden CP112

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:06

Ja komt vooral omdat ze tot half februari nog flink in de sport liep en dus getrainde buikspiertjes had :D
Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:07

Twinklebel schreef:
Ah, jouw merrie (of eigenlijk beide merries) is zo knap Aniek! Net een mini Esmeetje.....en die hengst mag er ook zijn!
Zag op Facebook al een gaaf Henkie veulen langskomen, een vos, en hoewel ik niet van de vossen ben, zou ik er met zo eentje geen problemen hebben :9

Ja, ik blijf ook de gelijkenissen met Esmee zien! Zo zonde dat die niet zo oud heeft mogen worden.
Sprak maandag toevallig nog iemand die ook in DBT2009 actief was, dat ze alweer 9 (zijn ge)worden dit jaar :oo

Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik uit deze combi dus een vos ga krijgen :')
Maargoed een vos kan ook heel gaaf zijn!!

Cp112, vond mijn merrie nog best bescheiden (van opzij), maar die van jou zeker!
Komt ook mooi in de buurt nu! (Jij ook al zo ongeduldig bij het zien van al die veulens hier? O:) )

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 21:09

Ja begin nu langzaam maar zeker wel benieuwd te raken naar de veulens.
Heb ze voor mijn doen ook laat, normaliter half april.
Maar voor nu geniet ik nog lekker van de veulens van anderen :D en ik wou zeggen lange nachten maar helaas denken mijn kinderen daar anders over :')