[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:27

Ibbel gefeliciteerd!! Was dit de laatste van het topic!

Wat word alles al groot zeg en heel veel veulenhaar dat eraf komt haha. Zo schattig al die wolle buikjes en kale bekkies.

Cynthia wat een BULL!! Wat een hals heeft hij zeg _/-\o_

Interessant van het lezen van de wormenkeuren ga mijn DA even vragen voor een nieuwe!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:29

Mette is de laatste van dit topic, haar paard zit geloof ik pas op 320 dagen op 20 augustus, toch?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:36

Marit, ik ga heel hard voor je duimen dat jouw paardjes ongeschonden hierdoor heen gaan komen +:)+

Onze dochter is gisteren op ponykamp gegaan, de Shet is compleet van het padje := Elke auto die over de oprit rijdt doet hem naar boven galopperen om er daar achter te komen dat het maar een auto was. Hij druipt dan echt weer af naar de rest van de kudde met zo'n koppie van :n

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:37

Ibbel schreef:
Mette is de laatste van dit topic, haar paard zit geloof ik pas op 320 dagen op 20 augustus, toch?

Zo dat is een latertje!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:53

Gefeliciteerd Ibbel *\o/*
Joan had trouwens gewoon heldere urine en het werd een hengst..

DL, klote zeg. Ik hoop dat er iets uit het bloedonderzoek komt.

Marit, ik duim voor je

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:24

Marit heb je een PB gedaan omdat k graag meer informatie wil over verslagen droes.
Ze zeggen wel incubatie tijd is max 2 weken, maar ik ben er toch wel achter dat dit niet altijd klopt. Hier paardje was er al 4 weken aan blootgesteld was en pas nu verschijnselen.

Heb er nu nog 4 ziek inclusief harley.

Even gekopieërd uit een ander topic:
Net 2 buisjes bloed afgenomen en dat gaat vannacht naar Duitsland voor onderzoek en dan heb ik woensdag de uitslag. Het is te hopen dat er iets uitkomt waar je gewoon gericht op kan behandelen, maar het grootste vermoeden is dat er een abces in het lichaam zit en als dat klapt dan is het gewoon klaar, dan gaat hij gewoon dood ;( ;( ;( . We moeten dus bezig blijven met penicilline in de hoop dat het abces nog ingekapseld zit en dus gaat slinken en uiteindelijk weg gaat.. Wel is hij nog heel wakker, alert en eet nog goed.

Ik zou het echt niet kunnen hebben als hij zou gaan.. Heb al paar keer geroepen dat ik er dan gewoon mee stop.. Eindelijk heb ik mijn kans om echt iets binnen de fokkerij en keuringen op te bouwen door hem en dan zal dit nu in een klap weggevaagd worden.. Klink misschien heel dramatisch nu, maar niet omdat hij kampioen is, maar ook omdat het zo'n lief paardje is met zo'n geweldig karakter.. Dierenarts had verwacht dat hij met 1 week wel lastig zou worden met spuiten, maar niks is minder waar.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:26

Klopt helemaal Ibbel! Wij zijn erg laat! Nu nog 33 dagen te gaan :D

Ze is erg leuk Ibbel!!

Wat vreselijk naar van de droes MaritB! Ik zal voor jullie duimen..
Ook hoop ik dat het met Harvey van DL wat beter gaat.

Fijn dat ze vooruit gaat Granoek!

Hij is echt al groot Cynthia! Knappe kerel! :D

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:34

Ik reageer normaal niet vaak, maar lees wel alles mee. Nu wou ik toch echt even reageren op DL. Wat is dit een nachtmerrie! :( Ik zal hier mee duimen zo hard ik kan! Veel sterkte!! :(:) En vooral veel beterschap aan Harvey en de andere zieke paardjes!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:46

Dankjulliewel! Doet me goed hoor :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:01

Dustinlover schreef:
Marit heb je een PB gedaan omdat k graag meer informatie wil over verslagen droes.
Ze zeggen wel incubatie tijd is max 2 weken, maar ik ben er toch wel achter dat dit niet altijd klopt. Hier paardje was er al 4 weken aan blootgesteld was en pas nu verschijnselen.

Heb er nu nog 4 ziek inclusief harley.

Even gekopieërd uit een ander topic:
Net 2 buisjes bloed afgenomen en dat gaat vannacht naar Duitsland voor onderzoek en dan heb ik woensdag de uitslag. Het is te hopen dat er iets uitkomt waar je gewoon gericht op kan behandelen, maar het grootste vermoeden is dat er een abces in het lichaam zit en als dat klapt dan is het gewoon klaar, dan gaat hij gewoon dood ;( ;( ;( . We moeten dus bezig blijven met penicilline in de hoop dat het abces nog ingekapseld zit en dus gaat slinken en uiteindelijk weg gaat.. Wel is hij nog heel wakker, alert en eet nog goed.

Ik zou het echt niet kunnen hebben als hij zou gaan.. Heb al paar keer geroepen dat ik er dan gewoon mee stop.. Eindelijk heb ik mijn kans om echt iets binnen de fokkerij en keuringen op te bouwen door hem en dan zal dit nu in een klap weggevaagd worden.. Klink misschien heel dramatisch nu, maar niet omdat hij kampioen is, maar ook omdat het zo'n lief paardje is met zo'n geweldig karakter.. Dierenarts had verwacht dat hij met 1 week wel lastig zou worden met spuiten, maar niks is minder waar.

Maar is jouw paardje ook nog in aanraking geweest met besmette delen? Mijn kan evt wel nog infectie van de weide oplopen want ze lopen daar nog op (toen paard ziek werd wisten we niet dat het droes was, wisten we pas na 1 week)

Daarnaast is paard niet snotterig op onze weide geweest en geloof dat het moet uiten voor de andere her kunnen overnemen.

Maar we zullen zien, is een drama gewoon :(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:02

Inderdaad veel sterkte!

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:18

Sterkte DL!!! :j hopen op goede uitslagen!! Ik kan me niet voorstellen hoe het is om in jou schoenen te staan ;(

Gaat trouwens inderdaad niet super top met mn opa heletijd in en uit het ziekenhuis dus vandaar..

Floki is vandaag 4 weekjes!
Ze heeft aleen op dr snoet een lijn van het halster die ik er niet meer uitkrijg ik zet het halster toch steedts groter
Dan maar weer deze om :D

Afbeelding

Afbeelding

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:20

Veel sterkte DL, Ik leef echt met je mee wat verschrikkelijk. Hoop iedere keer op een positiever bericht. :(:)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:16

DL veel sterkte, hoop zo dat je hengstje opknapt! Qua besmettelijkheid/tot uiting komen heb je gelijk, dit kan ook pas weken later helaas.
En dan kan een paard ook nog drager zijn zonder dat ze het uiten. Droes blijft een ingewikkeld iets.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:18

Mijn pony stond bij een besmet dier, haar eigen veulen :P Het is heel moeilijk om het tegen te houden als het dichtbij staat gezien vliegen, mensen, vogels enzovoort..

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:20

DL, ik blijf voor je duimen dat Harley weer helemaal opknapt. Verschrikkelijke situatie om met zoveel zieke dieren te zitten. Gaat het met je andere dieren wel de goede kant op?

Marit, hopelijk blijft het jou bespaard. Op mijn vorige stal hebben wij meerdere malen droes gehad, helaas ook met doden tot gevolg. Mijn paard stond destijds naast een van de paarden die het erg zwaar getroffen had (met een open traliewand) en ondanks dat alles onder het snot zat is mijn paard niet ziek geworden. Ik hoop dat het bij jou ook zo zal verlopen.

Cynthia, wat wordt hij mooi groot! Een echte krachtpatser om te zien!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:46

De laatste aanwinst heeft toch wel een heel erg lekker bekkie:
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:37

Knap snoetje Ibbel

Andrea het grootste gedeelte is nu wel beter. Heb een veulen die had een bult onder de kaak en aan de zijkant van haar kaak. Dat is mooi dicht en nu krijgt ze op haar luchtpijp richting borst ook een bult. Dan heb ik nog 2 paardjes welke het heel erg benauwd hebben en het dus binnenin de keel weer zit en wachten tot dat klapt..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:39

Wat een narigheid dl ik duim mee..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:42

Harley had trouwens vanmorgen 37.9 en net 38.5 dus hopelijk straks nog onder de 39 en dan krijgt die weer quadrisol. Pas als het stabiel in de 37 blijft doe ik daar mee stoppen en kijken wat hij dan doet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:43

Je zou bijna toch maar tegen droes gaan enten, ondanks dat die enting niet optimaal beschermt.
Zou het zo zijn dat omdat die enting er is, de droes wat agressiever geworden is? Dat is ook met het mazelenvirus gebeurd bij mensen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:47

Ik geloof dat maar heel weinig mensen enten tegen droes gezien het iedere 3 of 4 maanden moet geloof ik. En in de bovenlip.. Denk niet dat veel paarden dat leuk vinden. Harley is gelukkig nog steeds braaf met prikken in zijn hals en billen.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 09:43

Wat een lekker bekkie Ibbel!

Fijn dat de koorts wat af lijkt te zakken. Ik hoop dat het laag blijft DL!
Droes is echt een nare ziekte..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 11:34

veel sterkte DL, ik hoop dat ze er allemaal goed doorheen komen!!

Gisteren is Elliot geschetst en gechipt... schetser kwam binnen en zei meteen, wat een leuke palomino :x
Ze zijn bij KWPN ook geen kleurtjes gewend he :) .. uiteraard wel goed (valk) opgeschreven.
chippen vond Elliot niet zo prettig, maar hij was heel braaf.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 16:24

Heel veel sterkte DL. Hoop dat ze allemaal snel opknappen.

Marit, ik hoop dat de droes jouw paardjes overslaat!

Juval, fijn! En dan binnenkort dus een eigen paspoort. Wanneer gaat hij naar de opfok?

Ik ben trots! Vandaag de uitslag van het genoom selectie onderzoek binnen. Mystique heeft haar eerste predicaat binnen, D-OC *\o/*