Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Murosch schreef:Zonet verdikke weer hetzelfde verhaal bij het eten van haar brokjes. Ik had maar 2 handjes vol in haar emmer gedaan maar na 2 toch weer gulzige happen begon ze weer te slikken en vreemd te doen. Emmer aan de kant, slokdarm gemasseerd en het ging weer wat beter. Even wat suf maar nu eet ze weer zelf hooi en heeft gedronken.
Ik word als het goed is straks door mijn eigen da teruggebeld, maak me toch wel ongerust.
ZE krijgt al brokjes vanaf dat ze 3 weken oud was, alleen ben ik sinds vorige week van havens naar pavo overgegaan. Dat lustte ze de eerste dagen niet maar nu eet ze het wel. Zou het kunnen dat ze niet goed kauwt omdat ze het niet lekker vindt?
AnniekSlijk schreef:Tara: fijn dat alles goed gegaan is!
murosch: dat is wel weer even schrikken! Hopen dat het het advies van de DA helpt!
Polleman: mooie gangen heeft ie!
Ik heb eigenlijk een vraagje, ik hoop dat jullie met al jullie ervaring mij kunnen helpen. Wat doen jullie kwa voeren. Mijn merrie krijgt nu eigenlijk alleen nog merrie brok, en na t rijden sinds kort weer slobben, omdat ze wat in begon te vallen. Maar ben toch al aan het nadenken over het afspenen (Levi is nu 4 maanden). Maar lijkt me niet logisch om nog merrie brok te geven als er geen veulen meer is. Moet de merrie brok dan al afgebouwd zijn voor het veulen afgespeend word. Of kan dat ook als hij weg is. (Hoop dat ik t een beetje begrijpbaar verwoord) zit er aan te denken om nu alvast wat basis brok weer te mengen met de merriebrok. Wat doen jullie?