[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:38

Ik heb ook nergens gezegd dat ze dik is ;)

Vind haar nu wel wat zwaarder worden maar ja, mag ook wel ondertussen :)
Ze is n maiden dus had ook niet verwacht dat ze n zelfde buik zou gaan krijgen als de doorgewinterde fokmerries ;)

Vorige week had ze nog geen uier... vandaag staat ze n week op stal en ineens zet ze door, maak nu elke dag n foto om te vergelijken enz... verschillen je nu wel echt goed te zien :o

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:41

Nee maar het viel me op dat ze echt bescheiden draagt.. :o

Er lopen inderdaad merries bij die bijna ontploffen haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:46

EF hier ook nog wachten tot 19 mei hoor.
Elsa's tietjes tja die zijn momenteel nog zoek, ik zal ze binnen een maand of twee eens gaan zoeken tussen die billetjes :+

begint echt wel dichter te komen voor velen zeg en amai wat een uiers soms al, mijn merrie begon vorig jaar pas 2weken ofzo voor de bevalling met haar uier maar dan direct door tot kegelen, melk en veulen :P

C2012 wat leuk dat je het veulen hebt gezien, dat geeft toch een apart gevoel vanbinnen

er wordt inderdaad gezegd dat hoe vroeger ze op het seizoen moeten veulen, hoe langer ze dragen en hoe later op het seizoen ze moeten veulen, hoe korter ze dragen, maar ook hier weer bevestigt de uitzondering de regel. Zoals Dr Pol het zegt, mares are unpredictable, even worse than woman :+

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:51

Vulina, wat een knap ding <3

Aniek en cemlys, veel plezier op de keuring! Kan me voorstellen dat gevoelsmatig het seizoen dan van start gaat...

Dat heb ik ook wel eens gehoord ja, dat ze later in het seizoen korter kunnen dragen dan eerder in het seizoen. Toch knap hoe die lichamen dat regelen...

C2012 wat fijn dat het veulen zo actief is. Is zooo leuk die actieve baby's!

Star is vooral klaar met buiten zijn... Vanaf de eerste seconde dat ik haar buiten zet blijft ze bij het hek staan, en als ik savonds terug kom staat ze nog net zo :(:)

CL, tietjes groeien goed :) ze ziet er super uit! En minder/langzamer eten kan ook gewoon nog een beetje wennen zijn... Haar lijf veranderd, ze is voor het eerst drachtig, en ze heeft een zware reis achter de rug. Komt vast goed!

Elmars, merries die bijna ontploffen? Nee joh!! :') hahaha

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:01

Ik heb wel foto's, maar hij is niet meer van mij. Zal eens vragen of ik er één mag plaatsen ;)

Merrie die tot nu toe steeds twee weken te vroeg was wel elke keer vroeg in het jaar uitgerekend. Gaat niet altijd op dus..

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:01

Vulina, wat een super schattig veulen!

C2012, leuk he om je veulen te voelen bewegen!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:25

Wauw dat ziet er een knappe kerel uit Vulina!!!
Ben ook benieuwd naar een recentere foto.

CL, hoe komt het toch dat Jill altijd zo staat te glimmen :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:27

Geen idee knolselder.... gewoon goed gezond of ik gebruik gewoon de juiste spullen ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 02:34

Ik moet altijd wel lachen om mensen die zeggen "mijn merrie gaat altijd 2 weken te vroeg". Die gaat niet te vroeg, haar draagtijd is gewoon zo. Merries hebben een draagtijd tussen de 320 en 360 dagen, een merrie die "altijd te vroeg gaat" heeft die draagtijd die meer richting de 320 dagen gaat.
Wij hebben een merrie gehad die altijd rond die 360 dagen zat. Haar draagtijd is gewoon zo. Zo ook een merrie die altijd 11 maanden droeg (plus of min 1 dag, bij 7 veulens).
Neon zit net iets over de 340 dagen in mei. Bij haar gaat het wel op, later in het seizoen een kortere dracht, want bij haar laat juni veulen droeg ze 332 dagen, bij haar half juli veulen droeg ze 329 dagen. Andere 6 veulens zijn allemaal van de eerste helft in mei, op 339 dagen (vorig jaar), 341, 342, 346, 348 en 352 dagen dracht. Vroegste veulen was op 1 mei, laatste in de meimaand op 10 mei.

Crines een koets gekocht, leuk. Voor enkel en tweespan? Hier hebben we er diverse staan, stuk of 8 denk ik. Maar we hebben er ook diverse staan die ingespannen worden, en zelfs alleen maar ingespannen. 4 van de karren zijn enkel voor wedstrijden.

En april is dus al bezet voor KWPN-ers en mini's? Hmmm....ik zal tegen Rose zeggen dat ze er dan een stop in moet duwen, want daar past een kleine maat hackney dus niet tussen. :))

BonnyDione

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:24

ff ego post ik zal later op de dag wel even terug lezen .

Ik kwam gisteren bij Dione en ik kan normaal wel over het algemeen kwa bloed wel veel hebben ..
maar nu wert ik toch ff heeeeelll naar ..Dione heb der kasje op der flamoes (weet niet hoe het anders moet zeggen meschien dat er ook kleine kinderen bij zitten ) maar gohh ik schrok er van hoe erg die op gezet was en had wel even lopen bloeden zag ik .. en Dione had duidelijk pijn aan .. het zal wel goedkomen dat geloof ik wel maar had ff medelijden met me schatje

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:32

Neonlight; Zo zegt men dat toch gewoon? Ik zelf kreeg beide kinderen ook drie weken te vroeg. Of, ik heb gewoon een draagtijd van 37 weken :+

Bonnie, uhm bloed waar? Kan er niet heel veel wijs uit worden, maar echt bloeden vanuit de vulva is niet normaal hoor! Zo lees ik het tenminste...
Laatst bijgewerkt door Vulina op 12-02-16 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:32

Da's echt bijzonder Fotsy; met zo'n kleine kans op palo toch zo'n wondertje. Prachtig, soms moeten dingen zo zijn.
Nou Pretty, duim extra hard voor een valkje bij jou. Zes kansen! Duim duim. Wat lijkt Nikita inderdaad dik!
Inowa, ook voor Ylona natuurlijk draaiende duimen. Wat een ellende is dat toch. Fijn dat ze nog 'maar' 6 weken hoeft en zich daarna wat meer op herstel kan richten.
Crines, mooie dromen! Grand Prix en kampioen bij de hengsten. Ik zou zeggen: go for it! :D
Hier inderdaad wel een paar merries die per jaar heel erg verschillen. Valt geen pijl op te trekken, haha.
AniekR; veel plezier! Wij gaan morgenochtend ook kijken. Ooit moet hier ook een welshje tussen de shetten lopen ;-)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:10

Bonnydione wat zeg je nou? Ik snap er niks van. Als er bloed uit haar vulva komt heel gauw de dierenarts bellen!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:13

BonnyDione schreef:
ff ego post ik zal later op de dag wel even terug lezen .

Ik kwam gisteren bij Dione en ik kan normaal wel over het algemeen kwa bloed wel veel hebben ..
maar nu wert ik toch ff heeeeelll naar ..Dione heb der kasje op der flamoes (weet niet hoe het anders moet zeggen meschien dat er ook kleine kinderen bij zitten ) maar gohh ik schrok er van hoe erg die op gezet was en had wel even lopen bloeden zag ik .. en Dione had duidelijk pijn aan .. het zal wel goedkomen dat geloof ik wel maar had ff medelijden met me schatje

Heeft ze staan te schuren waardoor het beschadigd is, of komt het bloed uit haar doos zelf?
Want als het eruit komt is dat niet goed en gelijk een da bellen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:22

Dione, even kijken inderdaad waar het vandaan komt en desnoods even met een da overleggen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:23

oke Neon, vooruit ;) Rose mag ook, we delen April wel :D
(hier ook 1/4 Hackney dus ik voel me aangetrokken tot je bericht :') hahaha)

Bonny, komt het vanuit de binnenkant? of "slechts" een wondje?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 10:25

Ook als het slechts een wondje is.. Als je 'normaal heel wat kunt hebben, maar hier wel behoorlijk van schrok' zou ik er niet gelijk zo gerust op zijn? Edit; en je zegt ook dat ze pijn heeft. Wat heb je er aan gedaan dan?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:08

Ik zou dan ook even de DA contacteren.... Vooral als ze er ook echt pijn aan lijkt te hebben, goed kan het niet zijn....

Hier de magische 300 aangetikt!!! *\o/*

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:17

Die uier zet al mooi door CL :) spannend. En gefeliciteerd met de mijlpaal!! Het komt nu echt snel dichterbij!!

C2012 wat een buik zeg! Leuk he om die bewegingen te voelen. Ik wordt elke keer weer opnieuw verliefd als ik het mee maak.

Aah neon dat is zielig voor rose, van mij mag een kleine hackney wel even tussendoor in april hoor ;)

Bonnydionne, ik kan niet veel begrijpen van je post maar het klinkt niet helemaal goed. Als ik jou was zou ik er even een DA bij halen aangezien je aangeeft dat ze pijn heeft... Sterkte ermee!

Venthe heb ik gisteren voor het eerst sinds haar blessure weer los gegooid. Was even bang dat ze zou ontploffen maar madam vond dat ze wel genoeg had gewerkt voor die dag (half uurtje hobbelen in de bak en half uurtje in de molen). Dus die heeft 3 passen gezet nadat ik haar had los geklikt en is vervolgens 20 minuten zo blijven staan. Even gerold tussendoor en weer verder gaan soezen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn gisteren genomen op 221 dagen dracht, vandaag zit ze dus op 222 :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:22

Mooi zwart veulen zeg, mooi dat vele wit in het hoofd.

Chihiro beviel vorig jaar rond de datum maar dood veulen... Hoop dit jaar op een gezond veulentje.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:09

Woogy pfft mijn mini's krijgen geen dubbel D-cup zoals jouw Pris hoor. _O-

Jolandje ik ben nog van de oude stempel := Ik doe niks liever dan die boekjes teruglezen. Zo handig. De dagen in aanloop van de bevalling,het begin van uiervorming etc..

Chimello volgende maand al? Tijd om ze eens voor te stellen! Van Guess?
Hopelijk dit jaar beter. Volgens mij bevielen zij en Nikita rond die tijd samen van hun dood hengstveulen,bah. Nu beter hoor! En een merrie ter afwisseling. O:)

Kiki Bo is echt een leuke merrie en je hebt inderdaad nog jaren zat om ze eventueel nog eens te laten dekken.

Oh ik merk dat ik nog nergens op de lijst sta. :o :D

Whiz houdt het nog bescheiden qua uier.

Aniek en Cemlys veel plezier op de hengstenkeuring!

Wat een schattig koppie dat veulen Vulina. <3

Wow CL flinke uier al van Jill! Op die manier trekt die het zeker niet tot de 340 dagen.

C2012 fijn dat je het veulen zien en voelen bewegen hebt.

Dat van die seizoenen lijkt hier niet echt op te gaan bij mijn mini's. Nikita op 323 dagen bevallen vorig jaar en dat was nog in februari. Diegene die in juni beviel was ook op iets van dat dagen. De rest ook. :D Dat zal nu wel niet met alle zes lukken denk ik,zo mooi op tijd bevallen.

Bonnydione Flo van Fotsy had ook eens heel erg geschuurd aan haar achterkant op het einde,dat zag er niet uit,is toen ook een DA bijgekomen,gelukkig slonk het ook weer erg snel.

Venthe is echt een mooie merrie. Lekker rustig gedaan dus. +:)+

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:22

Volgens mij bedoeld BonnyDione dat ze bij Dione zo'n alarm hebben geplaatst wat aan de schaamlippen vastgezet is, wat afgaat zodra de 2 kanten van elkaar gescheiden worden, doordat er voetjes van het veulen tussendoor komen. Correct me if I'm wrong.

Wat naar dat ze er last van heeft, ik hoop dat ze zich snel weer wat beter voelt.
Ik zou zelf eerlijk gezegd nooit voor deze methode kiezen, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Verder ga ik vandaag of morgen een bijleespost maken, nu nog even aan het werk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:46

Owh AZ je hebt waarschijnlijk gelijk nu ik het herlees. :D
Het is ook geen methode die ik fijn vind klinken.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het nu met Aziza is,en of ze nog vorderingen maakt! Dus doe gerust ff ego. :D

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:01

Nou ff snel ego dan :o Ga ik vanavond of morgen echt bijlezen!

Met Aziza gaat het goed qua gezondheid, ze blijft goed eten en lijkt al iets minder schraal dan dat ze vorige week was. Ook lijkt ze qua gedrag gelukkig weer helemaal zichzelf, hoop dat het zo blijft tot we haar kunnen behandelen.
Verder ontwikkelde ze zaterdag, zondag en maandag heel hard, maar dinsdag was haar uier weer aardig geslonken, toen heeft ze stil gestaan qua ontwikkeling en vandaag was haar uier weer iets meer, maar nog iets minder dan maandag. Ben heel benieuwd of ze vanaf nu weer een beetje doorgaat, ze maakt er in ieder geval een potje van dit jaar :D Ik heb na vandaag vakantie, dus van mij mag het komen!

Uierfoto van vanochtend (sorry beetje wazig :o ).
Afbeelding

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:17

Spannend AZ!! Laat die beeb maar komen *\o/*