[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:22

Hmmm, hele dag met migraine in bed gelege, en dus wat ik gelezen heb ook meteen weer vergeten...

Ik heb Farita gisteren echt goed op dr donder moeten geven... Mevrouw stond lekker buiten vast op de poetsplaats, emmer brokken em musli erbij, ik was dr lekker aan het poetsen en had al vastgestelt dat ze niet zo heel vrolijk was... Zetten stal genootje, klein jochie, zijn jaarling genaamt macho nast Farita. Zou makkelijk moeten kunnen, macho is goed onderdanig, en ze stonden toch wel dik 2 meter uit elkaar. Farita had al ff boosgekeken, maar was toch waar gaan eten en genieten van het poetsen, en ik sta naast d;r (niet aan de kant van macho), dus kon niet echt zien wat er gebeurde. Valt Farita macho opeens aan! Echt met recht om springen, ontblote tanden, oren konden niet platter... Het is dat ze goed vast stond, anders had macho een hap uit zn kont gemist....
Boos kijken alla, maar andere paarden aanvallen is echt not done!! Dus heb echt ff goed gemopperd en dr maar ff ergens anders neergezet...
Toch erg dat ze nieteens rustig naast een ander paard kan staan!!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:27

Puzzel doet haar best !!!!

Snowdon , wat een mooierd ,precies dezelfde als die van Cartouche.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:34

snowdon heerlijk!! wat een mooi koppie!

las over een gebroken teen! auw auw auw heb k ook al x gehad..fijn he die paarden :P

marlijn je moet toch nou echt eens gaan praten met puzzel dat er nou toch echt eens wat uit moet komen :P

airborn het zijn der hormonen :P
oeh jij migraine is niet fijn...

ik ben mijn dag redelijk doorgekomen maar wel tot 4 gewerkt in plaats van tot 6 ik hield het niet meer uit..

pff moet morgen echt de da bellen voor mijn 2 hengstjes..een afspraak maken om te laten ruinen... gossie! ik stel t al maanden uit :P van mij mogen ze hun zaakie houden maar de rest thuis ziet dat anders grr

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:47

Twinklebel: Wat schrikken, arm ding :(:)
Ja, dat is je deb nr :j

Quintus: Da’s een harsje :D Waar zijn de pom-pom smilies?! +:)+

Jufmim: serieus je teen gebroken? Auw! :(:)

Snowdon: Zo dan! Ik vind haar ook groot!! Maar wat wil je ook met die buik die ze had :)

Lientje: deel 3 is hartstikke klaar, maar ik moet wel werken vanavond, kijk af en toe tussendoor wel even, maar jullie moeten je gewoon even inhouden met posten vanavond :)

Airborn: 2 meter vinden de mutsen hier ook te dichtbij een vreemd paard hoor :j Dan moet de vreemdeling ook maken dat ie wegkomt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:47

succes met de merrietjs, ik ga! :wave:

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:50

Bedankt Nicole!

Mijn muts vind een ander paardop 5 meter al te ver.....voor de bevalling al en nu met kind moeten ze niet dichter dan 10 meter naderen, en dan blij zijn dat er een hek tussen zit..... :+

lientje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:54

@nicole: hihi, dat wordt afkicken vanavond voor veel dan ;) nee maar zou makkelijk moeten kunnen denk ik zo..

@twinklebel: jeetje zeg, kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent! gelukkig lijkt alles in orde verder en doet ze het nog gewoon..

@hiboune: is het wel handig om te waken ook snachts verder dit seizoen voor je gezondheid/pfeiffer?? of is er niemand anders die t kan doen? lijkt me zo zwaar voor je..

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:56

Dr hormonen kunnen me de pot op, lol... Ze heeft andere paarden gewoon niet aan te vallen!

Maargoed, ik ga nu idd wel heel veel voorzichtiger zijn waar ik dr naast zet. Ze heeft in de wei gelukkig een goeie vriendin. 23 jarige pony waar ze nogsteeds heerlijk mee staat te kroelen enzo. Die 2 zijn echt saampjes oud aan het wezen, heerlijk om te zien.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:04

lientje..gelukkig ontziet opa me nu een heel end en doet hij voorlopig even waken..als k s nachts toevallig weer x wakker wordt kijk k wel ff maar slaap weer verder..
hoef pas over een weekje weer te werken dus das wel lkkr..
heb zondag alleen trainen voor ons tinkershowteam een uur maar dat moet wel lukken mijn tinkie werkt genezend :P
ik kan moeilijk afzeggen want rij voorop..
en vind het veels te leuk! hoe mijn tink zich gaat gedragen? hihi gister voor t eerst in 3 weken gereden morgen maar weer eventjes erop..gelukkig was ze lief!

airborn tuurlijk mag ze t niet doen..maar ach..;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:05

quintusgl schreef:
_Marlijn schreef:
Gem: Een miniminiharsje. :D Ach.. Niet iedereen kan een melkkoe zijn. _O-

Heeft Gem een miniharsje?? :D _O- :') Zal ze leuk vinden...... :+ (ik begrijp wie je bedoelt.....je weet het mooi te verbloemen zo.......haha. en ehhhh, wanneer gaat Puzzel op contract bij Campina dan? :D }:0

:oo *trekt bh stukje weg op zoek naar miniharsjes* :n

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:08

Heeft iemand hier wel eens gehoord van het veulen tip boek?
En zo ja :j ,is het de moeite om te bestellen?

RenskeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:29

hier nog geen veranderingen,
banden zijn wel slap,
maar uiers nog lang niet vol,
ook de buik is al megadik! :(:)
asta is vandaag wel super rustig :Z
terwijl ze normaalgesproke druk is.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:31

Puzzel, luister eens goed. Het wordt vandaag toch wel tijd dat er iets uit gaat komen!

Zo ik heb gesproken, haha :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:34

quintusgl schreef:
Mooie appeltjes al Peelie! E natuurlijk een mooie ronde buik!
Ik ga weer richting stal. Frietjes eten met stalgenoot en die blijft ook gezellig slapen. Tot morgen maar weer en een goede veulen-nacht voor iedereen die gaat waken (of niet).

Ze zit al de hele winter onder! Ze zit indd heel goed in haar vel. Ik kan mijn haar doen tewijl ik naar haar vacht kijk. Ze glimt echt als een spiegeltje.

ze is af en toe wel wat duf, maar verder wel vrolijk. Af en toe rend ze als een gek door de wei heen. Daarna gaat ze weer staan eten.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:42

Jeetje saffier wat spannend zo'n snij klusje,, Lijkt me ook ontzettend vet!

twinklebel, moet echt schrikken zijn geweest, denk dat mijn hart in mn keel had gezeten. En uh zag dat je het antwoord al had over je deb nr.. Ik heb al reactie van t kwpn zelfs. Gaat best snel!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:43

lexa schreef:
Heeft iemand hier wel eens gehoord van het veulen tip boek?
En zo ja :j ,is het de moeite om te bestellen?

Ik kreeg het mailtje erover van iemand doorgestuurd.
Maar ik weet niet zo goed of ik het echt handig vind.
Zelf heb ik een boek op papier gekocht, toch wat makkelijker erbij te houden.
Maar ben wel benieuwd naar hoe de informatie is die erin staat.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:49

Neonlight schreef:
jennyk schreef:
KMD: ach ben je bang dat ze niet echt opschiet :(:) Volgens mij gaat ze altijd nog sneller dan neon dus het kan nog erger ;)
Of heeft neon een verrassing voor ons?

Neon had een verrassing, maar Mira loopt nog altijd voor. Melktest was vanmorgen 8,5. Eindelijk van die 6 af. *\o/*

Het is je gegund, wat dat betreft is die 6 / 6,5 een rotgetal.

Gisteravond laat 15 + 15
Vandaag rond 12 uur 17 + 17,5
Vandaag rond 17 uur 18,5 + 17,5

Oh ja, er is vanmiddag een schaap bevallen, en 1 uur na de bevalling hebben we haar melk getest :) Die was 25...

Mira hangt vandaag te staan, "is er niet", behalve als ze het gras op mag of weet dat je snoepjes hebt, dan is ze er weer helemaal met alle aandacht bij. Ik verdenk haar sterk van weeen, maar ze zweet niet; lijf lijkt minder warm dan op andere dagen, maar ik weet haar eigen temp niet, dus ik ga nu dan ook niet lopen tempen.

Ik ben bang dat ik direct tijdens de bevalling al moet beginnen met corrigeren en opvoeden.........
http://www.youtube.com/watch?v=o99aiOqJmfU
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 27-04-09 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:50

Snowdon, gefeliciteerd!!! :D :D

En Puzzel doet idd erg hard haar best! :P Hoop dat daar ook gauw wat uit komt!

Hier alles nog wel hetzelfde.. Sheddy is erg vrolijk maar Jeanny is de kwaadheid zelfe! Enorm chagrijnig en heeft al verscheidene keren gedreigd en zelfs geschopt! :\ Is dat ook een teken? }> En ze houdt niet op met eten! Maarja, dat uier he.. Blijven lege theezakjes! ;)

Iedereen alvast veel succes met waken! ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:53

KootMiraDrum schreef:
Ik ben bang dat ik direct tijdens de bevalling al moet beginnen met corrigeren en opvoeden.........
http://www.youtube.com/watch?v=o99aiOqJmfU

ik denk dat die wel een kleine pedagogische correctie kan gebruiken :P

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:54

jennyk schreef:
KMD: ach ben je bang dat ze niet echt opschiet :(:)

Nee hoor, het komt als het komt, dat heb ik met 12 jaar katten fokken wel geleerd ;) Alleen begint de vermoeidheid toe te slaan...
Krijg mensen die proberen me te bellen en dan willen vragen "is het er al" en daar raak ik wel geirriteerd van, heb een beetje iets van "nee natuurlijk is het er niet, anders had je dat toch wel gehoord", maar ze bedoelen het goed. Heb alleen nu even geen zin om op te nemen. En bezoek nu ook even niet, Mira moet gewoon even rust hebben, en mijn aandacht als ze daar om vraagt.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:55

KMD wat een opstandig ding joh... :=

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:05

Het is duidelijk van een pittigere hengst dan mijn eigen hengst :D Nou ja, ik wou iets met wat meer pit.

Ik zie kleeeeeeeeeeeeine harsjes voorbijkomen, melk, veulentjes, en de nieuw geboren Sienna, gefeliciteed Snowdon!!!! Ze is inderdaad GROOT. Was je bij de bevalling?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:08

Wat een klein mormel zit daar in KMD!!! Mira geeft dr veulen teveel ruimte daarbinnen....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:10

Ze doet nu wat ze in het verdere dagelijks leven ook zal doen ;)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:13

jufmim: ai dat zal pijn doen zeg! :(:)

Volgens mij moet er toch wel weer een veulentje bij komen vannacht bij één van jullie! Met al dat gehars kan het toch haast niet anders!

Ben beeeeeetje hyper :o Sjanty en Larouscha zijn beide gescand vandaag om te kijken hoever ze in de cyclus zijn.
Nu had Sjanty een eitje van 4 cm en was nog niet hengstig, woensdag weer scannen en dan donderdag of vrijdag insemineren.
Larouscha had een eitje van 4.6 cm en was goed hengstig, die wordt morgen geinsemineerd!! Hier wordt het dus wat dat betreft al weer spannend!