Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:32

Haha of ik heb een stal vol uitzonderingen

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:34

ik spreek niemand tegen hoor,ik ken alleen iets van BWP'ers,en dan heb je vast nog tal van uitzonderingen Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:37

Chubby: Geen wonder dat ze zo looplustig is dan met al dat voer Lachen

Arabianranch:Wat een mooie foto's, dat zijn een stel knappe paarden bij elkaar zeg!

Marije: Hoe krijgt ze het voor elkaar in zo'n korte tijd.. Wel weer goed herkenbaar nu ja Haha!
Misschien is Catrin niet zo van tradities en gaat ze lekker op tijd, er zal er toch wel één bij zijn die rekening met je wil houden Lachen

Bar: Knappe buik al, voor 150 dagen. Ook al meer veulens gehad?

regine: begrijp ik het goed dat dat namen zijn die al in de stamboom voorkomen?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:00

regine: ik vind die met a leuk Clown maar jij moet het natuurlijk zelf kiezen Tong uitsteken

de soberste hier is onze volbloedmerrie Clown, die krijgt echt het minste. mijn haf was nóg soberder. Die kéék nog maar naar het gras en verdikte tot een rond tonnetje.
Angel is soberder dan Tinkerbell, is ook meer een pony-achtige tinker. Maar nu ze drachtig is en toen ze haar tweeling zoogde, gaat er toch ook flink wat voer in Bloos! zij volstaat wél met weinig ruwvoer en in de zomer (en niet zogend) met weinig van alles. Nu eet ze ook maximaal één plakje hooi/voordroog per dag, als ik meer geef, strooit ze er gewoon haar stal ee Clown
Tinkerbell die kan je volgens mij in putje zomer 25kg voer per dag en weidegang geven en die wordt nooit echt vet. En da's dan een zwàààre Cob...
Sloom zijn ze met zekerheid geen van beiden, koel in de kop en ontzéttend eigenwijs: dat wél Tong uitsteken Haha!

Troost je pretty Ach gut het is een veel verspreid misverstand over tinkers. Hier hoor ik altijd maar dat het van die rustige kinderpony's zouden zijn: écht niet Nagelbijten / Gniffelen
(geef tinkerbell twee dagen in handen van een klein kind en je hebt ongelukken...)
wat niet betekent dat er geen tinkers zijn die goede familiepony's zijn he Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:21

We hebben Chub minder gevoerd hoor.. Blijft ze energiek maar dan wordt ze ook schraal.. En zie toch liever een beetje vlees Knipoog

Chub heeft overigens wel 2 kanten: bij kinderen zet ze geen stap verkeerd. Vraag je niks, doet ze niks (verkeerd).. Zodra je wat vraagt gaat ze klieren.. Is mijn zusje getuige van, die probeert sinds kort ook meer dan meeliften en dat kost veel moeite Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:33

Toch leuk hé,hoe dan ook blijft het zo dat élk paard anders is,en zijn eigen karakter en gebruiksaanwijzing heeft! Clown

Vind het wel leuk te horen,die detailtjes over jullie merries!!

Die van mij kon ook een kind mee wegrijden,dat vond ze wel best,eens iemand die niet de ganse tijd zit te vragen en te doen op haar rug,maar gewoon tevreden is Haha!

Normaal liet ik niemand mee rijden,maar toen ze drachtig was 2 jaar terug vond ik mijn lessen te zwaar worden voor haar,en liep ze elke week een uur of twee met kinderen op haar rug,had ze toch haar beweging!
Ikzelf ging toen alleen nog maar op wandel met haar,tijdens de laatste 3 maanden van de dracht.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:24

Toch wel grappig al die "vooroordelen" over de diverse rassen.
Mijn KWPN-er wordt al dik als ze naar voer kijkt Ach gut
Ze is behoorlijk koel in de kop en ik kan er mijn kind met een gerust hart op zetten.

@Nicole, Dit is Morgans 5e dracht. Ze heeft bij de vorige eigenaar 3 veulens gekregen en een verworpen door Rhino. Voor mij is het de 1e keer.
Haar oudste is van de R-jaargang en de jongste is van de W-jaargang. Nu dus een C in de maak.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:06

Ja klopt, die komen in de stamboom al voor. Capriola's moeder heet ook Capriola dat is wat saai maar oma overgroot oma en nog verder terug hebben die namen als in die lijst. Ze behoren tot een bepaalde bloedlijn en worden daar dus ook naar vernoemd. Ik vind het kiezen uit deze lijst bijna nog moeilijker dan out of the blue een naam verzinnen geloof ik...
Ik heb gelukkig nog even om te twijfelen Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:54

Wat een brave paardjes hebben jullie toch! Ik zet echt geen van mijn kids op Sjanty! Ze is super braaf en koel totdat er een "nieuwe" op haar gaat zitten, dan gaat ze die gelijk uit proberen om te kijken wie de sterkste is, daar waag ik echt mijn kids niet aan. Weet ze dat gewoon moet luisteren dan doet ze alles voor je en zet geen stap meer verkeerd. Maar ze moet wel eerst weten wie de baas is.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:25

regine: na hoeveel generaties gaan ze daartoe over dan, dat je een naam uit de moederlijn moet nemen? Er staan toch heel wat verschillende in? Knipoog

Bar: van welke hengsten waren die eerdere veulens? Heeft ze er ook al eens een van Mistral gehad?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:49

@Nicole, ik weet dat ze er 2 van Krack C heeft gehad. De 3e weet ik niet helaas. Maar ze is redelijk allroundgefokt en de voorkeur ging bij mij uit naar een springpaard met goede bewegingen. Mistral staat bij mijn vriendin op stal en hij werd me door zijn ruiter aanbevolen. Die ruiter kent mijn merrie en vond het wel passen. Voordeel is dat ik de hengst in zijn dagelijks doen en laten heb gezien en een goed beeld van zijn karakter heb gekregen. En karakter was voor mij ook een belangrijk criterium.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 07:55

Dat gaat alle generaties terug, tot aan de oorsprong van het Lipizzaner ras! De meeste namen zijn streekgebonden aan waar de moeder merrie destijds vandaan kwam. Ik weet van de merrienamen niet helemaal precies 100% hoe die tot stand zijn gekomen, maar het gaat echt terug naar de allereerste moeder merries.

Zo heten de hengsten ook nog steeds naar de 6 stamvaders Conversano, Neapolitano, Maestoso, Favory, Siglavy en Pluto. Dat zijn de 6 namen, en elke hengst heet tegenwoordig nog steeds zo, gecombineerd met de naam van de moedermerrie.
Zo zal mijn veulen als het een hengst is, Maestoso Capriola gaan heten. Maestoso van de hengstenlijn en Capriola naar zijn moeder.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:07

Nicole288 schreef:
Arabianranch:Wat een mooie foto's, dat zijn een stel knappe paarden bij elkaar zeg!

Thanks Bloos

Ook onze arabische dames hebben hun gebruiksaanwijzing hoor Rolleyes
Maar het zijn heerlijke wezens en zou ze voor geen goud willen missen Pling

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:21

Siena heeft ook al een beetje een buikje. Ze is vandaag precies 160 dagen drachtig. Haha!

Op deze foto is ze 149 dagen, kunnen julie het al een beetje zien?

Afbeelding

Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:02

Ja is zeker te zien! Leuk hoor, mooie buik al!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:17

Juultjuh: ziet er goed uit hoor, lekker buikje al!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:50

Hoe is het met jouw merrie jenny? Zullen we weer vergelijk foto's maken dit weekend?

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:36

Oke dan Haha! Mijn paard is trouwens gedekt door de papa van Ricardo, die het paardje van Jenny heeft gedekt! Haha! (voor de mensen die dat nog niet weten Knipoog )

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:50

Ja regine! Dit weekend weer een mijlpaal toch! Daar horen foto's bij!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:05

aha, dus ricardo is een zoon van romantico, weet ik dat ook meteen Lachen Dus jouw veulen is een oom van dat van jenny (hm, volg ik het nog? Lachen )

Ik vind het nog steeds vrij snel gaan, ben nog niet in de 'wachtmodus' Lachen Volgende week ga ik proberen buikfoto's te maken van Upona en Palona. Die zitten dan op ongeveer 180 en 160 dagen.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:10

Melina: Ik kan me jou prachtige Kayo ook nog goed herinneren!! Ben benieuwd wat er dit jaar uit Sake komt Knipoog

Marlijn Heb je dat veulentje ook aan je merries laten zien? Dan kunnen ze de juiste bestelling afleveren volgend jaar Haha!

ArabianRanch: Stuk voor stuk prachtige combinaties!! Kwijl Kwijl Jullie eigengefokte hengst is ook super zeg

Marije: Is Macy in 1 maand echt ZOveel gegroeid??? Wow! Of ligt het aan het foto moment? Macy is ook al wel weer een heel eind op weg trouwens. Nog even en je mag weer gaan waken Haha!

Bar: Je ziet haar buik echt duidelijk bol worden! Heel mooi gevormd!

juultjuh: Mooie foto, mooi paard, mooie buik Haha! Ziet er goed uit hoor!

Hier beetje triest bericht... Mijn kleine Collin is dinsdag op de Zuidlaardermarkt verkocht!! Verdrietig Vind het erg jammer. Ik wist wel dat ie weg zou gaan, maar niet dat het zo snel zou gaan!! Heb niet eens afscheid van hem kunnen nemen!! Dus als jullie ooit nog iets van Collin horen, fjordenveulen 2006, PB dan even o.i.d. Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:38

Nicole: het veulen van de merrie van Juultjuh wordt idd. een oom (of tante natuurlijk Clown ) van mijn veulen. Grappig hè! Romatico is dan ook de jongste niet meer, zou zo niet kunnen zeggen hoe oud ie is maar dat weet Juultjuh misschien wel Haha! .

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 13:08

@ vrijalover: Dat is jammer, zeg! Sterkte ermee!

Wat voer betreft kan ik over Wild niet zoveel zeggen. We hebben haar nog niet zolang en ze was al drachtig toen ze kwam. Ik verwacht niet dat ze 'aanleg heeft' om dik te worden. Ze ziet er nu gewoon goed uit. Haha!

Vandaag is mijn moppie precies 140 dagen drachtig! Het gaat heel goed met ons, we vinden elkaar helemaal leuk.

Als ik haar roep op het land, gebeurt er dit:
Afbeelding
(Wild vliegt naar me toe en Um kan niks anders dan mee gaan, hoewel ze het niet zo leuk vindt allemaal.)

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:14

Zo het gaat hard hier! Tong uitsteken
Mooie buik foto's weer ook!

Vrijalover: okal wist je al dat hij weg moest, dan blijft het idd toch nog wel erg jammer!!.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:19

jenny : hihi, ja tante kan ook natuurlijk Lachen

vrijalover: ah, da's sneu Ach gut

Djesseka: Fijn dat het zo goed klikt!