Mag ik jullie om advies vragen?
Lisje staat nu op de stal waar de hengst die haar dit jaar zal dekken ook staat. Ik voel me daar toch niet helemaal lekker bij. Ik vind het te ver weg en ik baal er gewoon van dat ze op een pensionstal staat (ieder zijn keuze, maar ik hou er niet van). Ik mis haar en wil haar graag snel thuis zien...
Lisje zal dus met veulen aan de voet gedekt worden, maar nu twijfel ik over veulenhengstigheid of de 2e hengstigheid. Sowieso ben ik niet van plan om haar nog eens met veulen aan de voet te laten dekken. Deze dekking was al afgesproken en geregeld (en betaald zelfs) vorig jaar ergens, maar zoals ik er nu voor sta merk ik dat ik het eigenlijk niet helemaal oke vind. Wil het deze keer wel doorzetten (ze staat nu toch al in zeewolde), maar dat gesleep met mamma en beeb vind ik niets.
Misschien kan iemand hier mij advies geven? Ik weet dat de Bonte Parels (een redelijk grote tinkerstoeterij) vaak het advies geeft juist wel in de veulenhengstigheid te dekken, ik geloof dat ze dan makkelijker opnieuw drachtig werden? Wat is jullie mening en wat zijn jullie adviezen?