Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eliene

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:35

Bedankt Marije, we gaan gewoon door voor het DBT 2007! Ik zal iig hier af en toe blijven buurten om een beetje "bij" te blijven...

OK Marlijntjuh, ik vond d'r al zo ver qua buik...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:08

Pauk zat gister op 130 dagen *o/*

@ Eliene Balen zeg, ook van die stalling..

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 11:32

marlijntjuh schreef:
@ Mac, ze heeft zwarte oren, een zwarte vlek om 1 oog (heeft 2 blauwe ogen) en een paar zwarte plekken op 1 flank.

Twee blauwe ogen !! Gracie (zie avatar) heeft 1 blauw oog en ik heb me er al helemaal suf aan vergaapt. Het is zo apart!

Als ik bij mij in de wei kijk dan zou je zeggen dat Pepsi drachtig is. Die is momenteel moddervet en heeft een enorme balonbuik. Lee wordt niet zo gauw dik, maar zit op nog geen 100 dagen en ik heb het idee dat haar buik nu ietsiepietsie ronder wordt. Vanochtend stond ze zich nog flink uit te sloven bij het draadje. De buurman is een supercharmante laatgeruinde Andalusiër. Hij is erg populair bij de dames. Zelfs Lee gaat er helemaal van gillen en die is behoorlijk kieskeurig. Hengstig heb ik haar gelukkig niet gezien!!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 16:39

Mac: Krijgen we binnenkort weer eens foto's van Lee?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 18:15

vrijalover schreef:
Mac: Krijgen we binnenkort weer eens foto's van Lee?

Ja, ik wil ook wel weer eens foto's van Lee zien! Van Grace ook en naar Pepsi ben ik ook wel weer erg benieuwd! En als je dan toch bezig bent, dan ook foto's van Shane! Poeh, poeh 4 paarden!!

Ik hoop zo dat Lee nu een gezond vlekkenkindje krijgt

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 19:58

*komt topic binnen vallen*

Ik stem mee in voor foto's van de paarden van Mac . En nu natuurlijk even Lee in het bijzonder !

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 20:19

mac, ik ben ook helemaal verliefd op die blauwe ogen, vind ik echt prachtig. Bij spirit zijn het net kristallen

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:19

Foto's zijn altijd leuk... dus ik wil ook graag

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 10:32

Ik zal me ook weer even melden met mijn drachtige merrie. Ze is nu goed 3 maanden drachtig.

Twee weken geleden stond ze in eens goed bevangen op het (kale) land. Een paar dagen daarvoor was ze al kreupel geraakt en een paar dagen daarna pikte ze een virusje op. De VA staat voor een raadsel hoe ze bevangen geraakt is. Ze staat dus nu gezellig samen met Dennis in de padock, ze trekt ook zo nu en dan al weer een sprintje en staat vaak te zeuren dat ze mee wil wandelen of een rondje stappen. Dus zo zielig is ze niet meer.

Ze doet het verder dus prima, ik kan niet wachten tot er een duidelijk buikje verschijnt .

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 12:48

hoi ik stel me even voor. ik ben andrea ben in bezit van een welsh k en welsh a ik ben al van af april bezig geweest om mijn k drachtig te krijgen ze heeft last van heimwee gehad. ik had het veulen gebeuren al opgegeven tot dat we op kootwijk moesten rijden voor best gaand ze was zo hengstig ik heb jan boeve gebeld en ben gelijk daar heen gegaan en ja hoor 19 dagen later dat ze drachtig was eindelijk. ik merkte het al aan haar ze heeft al vaker veulens gehad ze wilde al niet de trailer in doet heel voorzichtig in het land normaal scheurt ze de wei in nu niet meer rustig in stap. 20 juli komt ong het veulen

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 13:15

Ik meld mij ook nog even!

Het heeft bij Lidelia lang geduurd maar ze is nu toch drachtig van Cantos.
Ze is 4 juli uitgerekend.

Dus als jullie het goed vinden kom ik hier ook af en toe mee kletsen.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 14:36

Het wordt hier hoe langer hoe drukker joh.

Roos zit vandaag op 74 dagen en Van op 27, samen maakt dat 101.
Ik zag trouwens vanochtend dat Roos 2 dikke bulten onder haar buik had, je zag ze van opzij. Nou weet ik wel dat dat waarschijnlijk gewoon oedeem is en heel normaal bij drachtige merries, maar is het niet wat vroeg om dat al op 74 dagen te hebben? Het is overigens best hard als je erop drukt (je kan ze niet indrukken) maar ik heb niet de indruk dat ze pijn doen.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:23

welkom Dennis, Andrea en Kweenie

@Loola, lijkt inderdaad wel vroeg voor oedeem, had ze dit vorige drachten ook of is het haar 1e veulen? Ik denk dat dit ook per merrie verschillend is.

Defje is vandaag 111 dagen drachtig
Ze heeft een enorme grasbuik, als het veulen afgespeend is vliegt ze op dieet... GA zo proberen wat foto's van haar buik te maken, maar die kleine is zo ijdel dat ze steeds in beeld komt staan als ik haar moeder wil fotograferen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:51

Roos heeft al euhm ... ik geloof iets van een 5 veulens gehad maar ik heb geen idee hoe de vorige drachten zijn verlopen ...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:03

kweenie schreef:

Dat is op mijn verjaardag

(Stiekem hoop ik dat die van natuurlijk op 4 juli bevalt. Het ligt wel binnen de norm, maar goed ga dat maar eens aan je paard uit leggen.

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:38

yeah de eerste mijlpaal is binnen Fly is vandaag 100 dagen in verwachting! Klinkt erg lang maar als je nagat wat we nog moeten afleggen aan dagen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:43

Haha en ik zit nog niet eens op 60

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:06

Poeh wat gaat het ineens hard met mijn dames. Hinke is narrig naar de rest zodra ze te dichtbij komen. Libel heeft echt een hangpens en Waldfee is nog nooit zo lief geweest.Heerlijk 3 drachtige mutsen. Ik ben al druk veulenhalstertjes aan het breien (nouja in gedachte dan) en ik heb al 100 namen verzonnen om vervolgens te besluiten dat ik vast wel weer een ander vind die nog mooier is.. *zucht* is het al maart?
nog maar een half jaar en dan komt het eerste veulen zo ongeveer

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:07

andrea37 schreef:
hoi ik stel me even voor. ik ben andrea ben in bezit van een welsh k en welsh a ik ben al van af april bezig geweest om mijn k drachtig te krijgen ze heeft last van heimwee gehad. ik had het veulen gebeuren al opgegeven tot dat we op kootwijk moesten rijden voor best gaand ze was zo hengstig ik heb jan boeve gebeld en ben gelijk daar heen gegaan en ja hoor 19 dagen later dat ze drachtig was eindelijk. ik merkte het al aan haar ze heeft al vaker veulens gehad ze wilde al niet de trailer in doet heel voorzichtig in het land normaal scheurt ze de wei in nu niet meer rustig in stap. 20 juli komt ong het veulen

Hoi Andrea,

Fijn dat jou merrie drachtig is geworden! Sunny is helaas niet drachtig meer
Maar we hebben nu wel een 3 jarige drachtige merrie, alleen is dat een kwpner.
Ben wel ontzettend benieuwd naar jou veulen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:44

Hee Andrea, waarschijnlijk (hopelijk ) zijn wij de hekkensluiters volgend jaar! Mijn merrie is 22 augustus nog gedekt, maar ik heb haar nog niet laten scannen. 3 oktober weet ik pas meer.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:46

Yes, we hebben een pecan noot

MaiNat: gefeliciteerd met de honderd dagen!

Andera en Kweenie: gezellig! Nu nog een foto van de merries!

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:06

Bedankt voor het warme welkom.

Sammie schreef:
kweenie schreef:

Dat is op mijn verjaardag

(Stiekem hoop ik dat die van natuurlijk op 4 juli bevalt. Het ligt wel binnen de norm, maar goed ga dat maar eens aan je paard uit leggen.

Ik zal het in haar oor fluisteren. Je weet maar nooit. Maar dit jaar was ze ook 8 dagen te vroeg...
En jouw merrie is bijna 60 dagen, die van mij vandaag precies 40...

En de foto moet nog gemaakt worden van haar 'dikke buik'. Nou ja, graspens met al een beginnende wintervacht.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:44

Loolapelooza schreef:
Ik zag trouwens vanochtend dat Roos 2 dikke bulten onder haar buik had, je zag ze van opzij. Nou weet ik wel dat dat waarschijnlijk gewoon oedeem is en heel normaal bij drachtige merries, maar is het niet wat vroeg om dat al op 74 dagen te hebben? Het is overigens best hard als je erop drukt (je kan ze niet indrukken) maar ik heb niet de indruk dat ze pijn doen.

Ivanka heeft dat ook een keer gehad. Ze had toen 2 bulten onder haar buik, net achter de singel zegmaar. Dat was toen ik met haar op vakantie was op Texel en ik had de DA erbij gehaald, of nja.. een vriendin van de mensen waar ik logeerde . En die zei dat het eiwit-bulten waren, kon geen kwaad en trok vanzelf weer weg. Lag waarschijnlijk aan ander gras oid.
Dus misschien bij jou ook wel zoiets?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:50

Het paard van Paintje hier op bokt heeft ook regelmatig een vochtophoping, zo rond haar navel ongeveer. Ze heeft er verschillende da-en naar laten kijken en de conclusie is dat het vocht is en geen kwaad kan ...

Ehhh ... ik zal kijken wat ik kan doen, qua foto's ...

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:56

hallo allemaal ik ben niet zo thuis met de foto,s en zeker niet op bokt ik ga het proberen dus er is nog hoop weet alleen nog niet hoelang het duurt maar zeker in deze 11 maanden krijg ik de foto,s er wel op