[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:14

Ah, fertile... nou is mss al te laat maar had het zeker 1-2 mand geleden moeten aanschaffen. Want als het nu niet lukt is 4de en laatste ronde over 2 weken, dus (als je het al 1 maand zou moeten geven).

Wel heb ik inmiddels lijnzaadolie (altijd goed) en een of ander multivitamine aangeschaft. En las laatste een stressupplement want nu ze weg is van die dekkende ruin is ze wat verlatingsangstig geworden. En het is koud en niet leuk en vast niet gelukt |o

Zouden oesters helpen? :Y) Of andere afrodisiaca?

Over bloedei had ik ook niet gehoord, dus ik blijf lezen & leren. :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 17:39

Cynthia82 schreef:
Cioccolato schreef:
Ik zou juist wel scannen of t ei weg is.. die hoeft niet perse te springen en dan weet je t :=
Hopelijk loopt t allemaal met n sisser af..

Maar als hij niet springt, kan ze deze ronde toch niet nog een keer geïnsemineerd worden, aangezien ze bijna niet meer hengstig is.
Dus ik volg het advies van mijn veearts, ik vond het logisch klinken.

Nee je kan er niks meer mee maar dan weet je het wel. Lijkt me toch wel nuttige info eigenlijk..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:31

even een bijleespost en dan hopelijk beter bijhouden :') beetje druk zo voor de vakantie met een eigen bedrijf.

Romy_L1998, Wat balen zeg dat ze niet drachtig is! geen ervaring met wat je benoemde, ik scan eigenlijk om zijn vroegst pas op dag 16.

Ciara_Lady, Wat leuk en spannend dat je je eigen hengst hebt gebruikt! hopelijk zijn ze beide mooi drachtig.

Sabbuh, Gefeliciteerd! knappe combi :D ik heb geen ervaring met geslachtsbepaling, ik vind de spanning wel leuk om dat pas met de geboorte te weten wat het is.

Moner, oh sh*t wat erg zeg met die schade. gefeliciteerd wel met de eerste drachtige voor jou!

Libera, nog even spannend voor jou, mooie hengsten wel zeg!

Ponytante, oeh zal dus kiele kiele zijn voor jou, ga duimen voor wel!

Mirjamalvaro, Oh die sterre zeg, ze houdt je lekker bezig zo. een hele planning ook :D balen van het bloedei bij Chablis, hopelijk geen einde dekseizoen.

Kabayo, oeh bijna scannen, hoop zo dat ze drachtig is, gun het je zo :D en drukke planning ook met de keuring erbij.

SharonIndezz, hartje scannen is ook altijd spannend, duim voor je!

Muronia, wat leuk die foto's met haar zusje <3

Toushie, Welkom en gefeliciteerd gelijk met de eerste drachtige! gave combi's zeg :D

M_arjolein, Ik scan eigenlijk alleen op dracht en dan hartslag, en dan alleen als ik het niet vertrouw, dekken doe ik dan toch niet meer. Ik sta op een pensionstal die ook merries en veulens hebben en daar staan die van mij eigenlijk altijd bij als ze ook een veulen hebben, anders in de groep zonder veulen.

Rensjuh, ook weer op het wachtbankje :D

Nieky, Jammer van Saartje. hoeveel moet je er nu nog dekken? heb het gevoel dat je al wel goed over de helft zit ofniet? :D

Lyona, welkom met je mooie paardjes! en wat spannend met je merrie uit amerika, hopelijk verloopt alles goed.

Knolselder, wat verschrikkelijk, heel veel sterkte met dit verlies en hopelijk zijn beide merries mooi drachtig.

AM_Horses, hopelijk lukt het met Zirkonia, fijn dat ze mooi hengstig is nu.

Hommage, gefeliciteerd met je drachtig merrie!

Annash, oh nee jij ook niet verblijd met een drachtige merrie, jammer! Maar weer terug op het wachtbankje.

Mer1980, welkom weer op het bankje! En fijn kloppend hartje bij Punzel.

Yarkayunda, Welkom! Ik weet het fijne niet van dicht zetten maar had hier al wel gelezen dat je het dan maar beter wel kunt doen ivm de gezondheid van je merrie en eventueel veulen.

Zebrastreep, Welkom! En leuk een Fjordje :D

Baudyh, ja soms snap je echt niet dat mensen paarden hebben en al helemaal niet dat ze gaan fokken. Ben benieuwd of je vanavond een drachtige merrie scand.

Luna2006, spannend zo van je eigen hengst, ga voor je duimen!

Cynthia82, welkom! Leuk dat jij ook met Milo gaat dekken! En oef ook jij een bloed ei, hopelijk lukt het toch met het goede ei.

Babootje, Welkom ook! En gefeliciteerd met je drachtige merrie :D

SophievdV, Welkom! En succes met het dekken :D

Retlaw, hopen dat het mooi pakt dit keer.

Boelles, pff daar wordt je ook moedeloos van lijkt mij, hopelijk wordt het je nog wel gegund dit jaar.

Quir, gefeliciteerd, wat een mooie combi!

Zo, en hele lijst geworden :')

Nou vrijdag is Hyflyn weer gescand en mochten zaterdag naar de hengst. mooi gedekt en nu dus afwachten.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 18:54

Cioccolato schreef:
Nee je kan er niks meer mee maar dan weet je het wel. Lijkt me toch wel nuttige info eigenlijk..

Als we over 17 dagen scannen op dracht, weet ik het ook. Dan is ze of drachtig, of niet. Mocht ze dan niet drachtig zijn, laat ik het hierbij voor dit jaar.

Dankje crazy_funky :) en respect voor je lange post! :D

baudyh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:16

Gerrit is nu met Diantha gaan scannen nou drachtig zal ze wel niet zijn , maar mooi hengstig zou ik al blij mee zijn. Maar verwacht maar niks.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:19

Cynthia klopt! Bij mij kwam het goede ei later. Maar ondanks dat er een bloedei bij zat wel drachtig. Hij heeft toen na het insemineren en afspuiten nog wel het goede ei gecheckt of dat gesprongen was en de baarmoeder is toen gespoeld ivm dat ze toen dus al voor de 4e keer geïnsemineerd was. Het bloedei zat er toen nog wel maar na een 17 dagen bij de dracht controle was die ook weg. Hopelijk lukt het bij jou ook ondanks de bloedeieren!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 19:24

Wat ik begreep is dat de merries normaal niet meer hengstig wordt als ze bloedei hebben. (Chablis lijkt te denken dat ze drachtig is := )
Dus dan heb je veel mazzel gehad marjolein. :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:14

Nu duidelijker dat zaterdag de het ei is gesprongen. Dus op dag 14!!
We kiezen er nu voor om niet meer hengstig te spuiten want duidelijk is ze hormonaal op de hobbel. Maar ga 10 dgn na de eisprong weer scannen en kijken hoe het er dan voor staat.

Donderdag met proxi scannen hopelijk is die wel drachtig.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:40

Cynthia: Alinka had vorig jaar een bloedei, dat is toen afgespoten, toen werd ze hengstig en drachtig die cyclus.

Baudyh: echt een snelle dame!

Kabayo: 2x succes vrijdag!

Mirjam: toch weer 2 dames tegelijk insemineren. Wel balen van de derde!

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:55

Dat is rete snel baudyh! Dan is zij ook mega vaak hengstig toch?

Zo crazy wat een post, dat lukt mij niet op de mobiel. Succes met wachten

Lastig hoor die bloedeieren, hier gelukkig geen ervaring mee.

Ik wacht geduldig, verwacht deze week kuikentjes dus heb dan wel even wat afleiding :D

Zijn jullie merries weleens gespoeld met betadine ipv gewoon een zak nacl?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 20:58

Moeilijke cyclus heeft ze baudyh.

Jenny, ja ze willen blijkbaar graag tegelijk ofzo :')
Als Chablis nou braaf is mag zij tegelijk met Blossom. Iedereen happy dan O:)

Geen idee waarmee gespoeld werd :=

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:00

Baudyh, pfoe inderdaad snel zeg!

M_arjolein, wanneer heb je hartje scannen? Is het dan toch nog extra spannend of de dracht goed verloopt of staat dat los dan van dat bloedei?

Rensju, dat heb ik ook niet op de mobiel gedaan hoor :D oh leuk kuikentjes!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:18

@Crazy funky nee in principe is er niet meer risico nu want dat bloedei is al weg. Als dat bloedei blijft zitten kan dat wel bepaalde hormonen onderdrukken maar volgens mij kun je dan regumate geven? Of het was iets anders. Dat weet ik niet exact meer. Ik zou eigenlijk al hartje kunnen scannen maar mijn veearts zei zelf dat ie meestal met 18 dagen, 6 weken en 12 weken scant dus ik heb maar besloten om die 6 weken aan te houden. Dat is volgende week. Ik denk ook niet dat ik nog een poging zou doen, mocht het nu wel mis zijn.

Spannend weer op het wachtbankje!

Ah kuikens zijn ook leuk Rensju!

Hopelijk is dat gelukt Baudyh!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 21:53

Ok dat klinkt wel positief voor jou dan! En als je toch niet meer gaat dekken kan je inderdaad wel even afwachten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 09:18

Wij hadden net een kloppend hartje <3

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:27

Gefeliciteerd *\o/*

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:33

heel fijn sharon!

Cynthia, maandag scannen we op 18 dagen.

Quir, dat is A New Story toch? geweldig mooie hengst, die heb ik ook even gezien toen ik bij Milo op bezoek ging :)

Bloedei had ik nooit van gehoord. Lijkt me wel lastig als je merrie dat heeft. hopelijk worden ze toch allemaal gewoon drachtig. duimen blijven draaien.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:36

Gefeliciteerd sharon!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 10:49

Gefeliciteerd!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 11:11

Thanks allemaal <3 ben erg blij.

Voor degene die nog wachten op goed nieuws, ik duim voor jullie allemaal.

Ik ga proberen jullie berichten bij te houden, maar is af en toe lastig haha.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 12:02

Ik dacht dat een van de merries misschien hengstig was. Dus hengst erbij om te schouwen. Waarschijnlijk de 2-jarige. Nope gaan we niet doen dame. :')

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 15:53

Gefeliciteerd!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:05

Gefeliciteerd met kloppend hartje!

Hier een paar overtijd, een gastmerrie met heel rare cyclus en een paar die bijna weer hopelijk niet hengstig gaan worden. Aftellen naar dinsdag.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:14

Bedankt allemaal <3

onze dierenarts had er vandaag weer over dat veel merries niet lekker in de cyclus komen, ze denkt ook door het weer enz,

Mooi leerzaam topic dit trouwens, bloed ei had ik ook nog nooit van gehoord/gelezen, ik ga duimen voor iedereen die er mee te maken heeft, dat het toch allemaal gaat lukken.

Vanmorgen was mijn merrie trouwens gevallen :( ze heeft voort een beetje schrik van de opvoelbox, de vloer was nat (rubber) en ze rende achteruit der uit, en ze gleed uit, met der hoefijzers of het gladde rubber… ze lijkt niks te hebben, en stond 2 tellen erna ook weer gewoon te eten, maar maak mij dan wel direct druk over het vruchtje wat nu groeiende is… die zit natuurlijk goed verpakt in die buik, maar toch.. het houdt mij wel bezig, dierenarts was er nog bij toen dat gebeurde, en heeft verder niks gezegd oid. Het hartslagje was bekeken voor haar val, pffff merk wel dat dit hele fokkerij gebeuren mij stress bezorgd

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 16:28

Dat is flink schrikken