[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:16

Muronia schreef:
Kiki als het deze ronde niet is gelukt met Wainoon, dan stoppen we want dan heb ik echt alles geprobeerd wat er mogelijk was. Ik denk dat die waarde daar verder ook niks meer aan uitmaakt.

Quir ik geef het weinig kans eigenlijk. De vorige ronde was ik er zo van overtuigd dat het was gelukt en dat was wel een tegenvaller. Ze zit nu op dag 8, nog 9 te gaan tot aan de scan, maar ik kijk er niet zo naar vooruit als bij de vorige. Misschien ook omdat ik dan echt ben uitgedokterd en het definitief stoppen betekent voor haar.

Nee voor het fokken maakt het idd dan niet meer uit nee.
Wat voor mij persoonlijk wel meespeelde en waarom ik het ook wilde weten is het verder houden van je paard. Mocht ze het gehad hebben, dan had ik wellicht wat andere zaken in haar voeding aan moeten passen.

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:21

Zwarte heks: Ondanks dat het tot nu toe loopt zoals gewenst, heb ik toch wel stress hoor :=

Gewoon omdat alles voor mij een eerste keer is (oke vorig jaar ook maar toen niet verder gekomen dan de 16dagen scan) en ik wil er alles aan doen om het mijn merrie zo comfortabel mogelijk te maken en hopen dat wát ik doe,ook juist is. Want ikzit nu al te denken: Wat als ze straks na 30 dagen dragend is, kunnen we dan qua rijden gewoon alles weer oppakken?
We waren actief in de wedstrijden (oke M1 gaat het hemniet meer worden want dat vergt voor ons beiden enorm veel energie) maar ik mag nog L2 starten,puur om het “eruit gaan” er in te blijven houden en haar zoveel mogelijk op het conditieniveau te houden die ze had.

Omdat ze een behoorlijke maiden is (17), wil ik overal rekening mee houden zodat straks het veulenen voor haar alleen maar “hopelijk” wat makkelijker af zou gaan dan dat ik haar op een laag pitje zou zetten en dat ze conditioneel achteruit gaat. (overigens is ze werkwillig en maak ik haar hier sowieso niet blij mee)
Wie heeft er tips en trics? waar ik eventueel al rekening mee zou kunnen houden, ja ik loop vooruit maar ik vind het fijn om al informatie in te winnen en er nog meer van te leren.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:45

CP, ik vind dat hengstje van StalMelyn zo mooi! Hele goede keuze! :~

JennyK, gefeliciteerd met de dracht van Goldy! *\o/*

ZwarteHeks, ik kan me die foto van FYI nog goed herinneren inderdaad _O-

Ik fok ook graag kleurtjes, maar ik kijk wel heel goed of de hengst mijn merrie verbetert. Fiore heb ik zelf gefokt uit mijn Haflingermerrie en ben echt superblij met haar als resultaat en Idris en Blue zijn ook weer beter dan dat Fiore is. Verbetering blijft het belangrijkste, maar als ik dat kan realiseren met een kleurtjeshengst, doe ik dat graag :j

Dennenboom, dat is niet zo tof :(

Balko, gefeliciteerd met het kloppende hartje! *\o/*

Kabayo, het is nu echt bijna de 13e! :):)

Quir, de foto's van je bevruchte eitjes zijn echt heel mooi! En nee, jij wil geen aprilveulens, nog heel even geduld :P
Ik heb die papieren bij Cassanova ook niet gekregen, volgens mij is het hier niet verplicht.

Sparky, gefeliciteerd!! *\o/*

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 14:30

Eindelijk gevonden en kan/mag weer meedoen.
Wij hebben besloten om onze beide forest merries te laten dekken.
Met Pasen Mirabeau hengstig, is met te vroeg dus besloten om de volgende hengstigheid te benutten. Wordt ze niet hengstig. :(
Silvia was iets daarna hengstig dus even afwachten deze merrie heeft cysten op de eierstokken. Ondanks dat wordt ze altijd wel hengstig.
Contact met de dierenarts gehad om te scannen en evt te spuiten.
Gisteren gescand:
Mirabeau totaal geen activiteit.
Hopelijk gaat het hengstig spuiten helpen.
Silvia had een ei van 2,1 dus Vrijdag weer scannen.

Eerlijk gezegd zouden we niet spuiten als we niet op vakantie gaan.
Maar nu kan alles voor de vakantie nog en na de vakantie drachtig scannen.
Kan moeilijk de oppas er mee op zadelen.
Vind het wel spannend.

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 18:20

Ik kom me ook weer melden in dit DBT! 11 april een heel mooi veulen gehad van FS Mr Right, maar helaas een hengst. Dus we gaan nog een poging doen. Vanmorgen even gescand om te kijken hoe ver ze was, maar ze was dus net hengstig geweest. Zaterdag spuit ik haar hengstig en volgende week woensdag weer terugkomen.
Mijn merrie Phoebe is een Power and Paint x Jazz en ik laat haar weer dekken door FS Mr. Right.
Dit is ze met het veulen van dit jaar, My Fellow
Afbeelding

Ik probeer weer een beetje te gaan volgen.
Iedereen gefeliciteerd die de merrie al drachtig heeft en ik duim voor iedereen die op het wachtbankje zit!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 19:58

Kiki mwah ze zit prima in haar vel, heeft geen klachten. Ik heb puur laten testen om te kijken of het een oorzaak van niet drachtig worden kon zijn.

Shirley ik zou gewoon lekker doorgaan met wat je doet voorlopig. Je merkt het vanzelf als het te zwaar wordt. Gewoon goed kijken en luisteren naar je paard.

Astrea welkom! Hopelijk komen ze beide goed op gang en kun je vlot beginnen.

Setteli ook welkom en nu op naar een mooi merrieveulen voor jou!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:29

Shirley, een rondje M lijkt me niet te zwaar.
Ik hoop mijn net drachtig gescande merrie nog in het Z2 te starten deze zomer.

Astrea, hengstig spuiten heeft hier altijd gewerkt! Ei afspuiten echter niet.

Muronia; snap dat je ook geen hoop durft te hebben, maar ik hoop het wel voor jou!

Hier toch besloten na veel reacties ook privé dat we het gaan proberen op deze eisprong met bloedei. In het ergste geval pakt het niet en dan kijken we dan weer verder.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 20:38

Hier ook geen goede ervaring met bloedeieren, vooral bij merries voor onze hengsten dan, vaak idd iets van lange duur en meestal niet meer drachtig dat seizoen..

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:28

Balko: Om M1 te starten was al heel wat voor ons. We gaan kijken hoe het gaat.
Succes met je nieuwe poging, ben heel benieuwd

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:47

Ja ik kom mij hier ook melden. :D

Mijn prachtige stb Sport merrie Solo V: Sir Donnerhall heeft nu een heel fijn veulen van Ceasar ter Linden aan de voet. De veulen hengstigheid hadden we net gemist, en bijna deze hengstigheid ook, maar heb zonder te scannen toen ik haar zondag knetter hengstig opeens bij haar favoriete ruin zag staan het kwakkie zaad besteld. Dit is er maandag in gegaan. ei was 5,5, meteen af laten spuiten en het is er netjes af, nu nog 14 dagen duimen.

Dit jaar dus vlekjes en volgend jaar gaan we voor de stipjes.

Hier met haar veulen V: Ceasar, met op de achtergrond Calisto V: Ceasar en Casmiro V: Ceasar (eigenaar Silly1972 op bokt) en de mini Doerak. Dus een grote familie.
Afbeelding

Daar komt dan hoop ik een stippenbaby van Sarowski bij volgend jaar:

Afbeelding

Als het in 1 x raak is op 9 mei dan is Solo uitgerekend op 16 april 2023 (340 dagen) Echter draagt ze standaard 10 - 15 dagen over dus ik denk dat 30 april ongeveer realistischer is :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:48

Shirley__ Gewoon kijken naar wat je merrie aankan qua bewegen en daarop aanpassen. Sommige merries moet je tegen hun zelf in bescherming nemen, maar dat zie je dan vanzelf of dat wel of niet nodig is.
Met Bo d'r vorige dracht vond ze met 7 maanden de singel gewoon weg niet meer fijn. Lichamelijk kon ze nog wel wat. Dus toen gewoon op een andere manier gedaan.

astrea welkom!
Benieuwd naar de combinaties die je gaat doen. Hopelijk duurt het niet te lang voordat ze drachtig zijn.

Setteli welkom.
Wat een super leuk veulen, hopelijk volgend jaar de gewenste merrie

Muronia nee dan zou ik het idd ook zo laten en niet verder onderzoeken.
Maar ze moet nu gewoon drachtig zijn!

Balko hopelijk lukt het, duim voor je

Quir vlak voordat het ei springt ziet het anders van vorm vertelde je. Weet jij hoeveel tijd daar meestal tussen zit, of is dat echt enorm verschillend?

Mer1980 Welkom. Leuke combi. Hopelijk is ze deze ronde ook gelijk al drachtig

Met Bo gaat alles prima, aan haar gedrag niets anders dan anders. Dus echt geen idee. Nog 8 dagen totdat we weer kunnen gaan scannen.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 21:59

@balko, onze merrie had vorig jaar mei ook een bloedei. Gelukkig was het vrij snel weer weg en kwam ze terug in cyclus in juli, maar met een beetje pech blijft het 100 dagen zitten en kun je niks meer.

Ons is toen vertelt dat de meeste merries niet drachtig worden van bloedeieren omdat de follikelwand taaier wordt en ze daarom moeilijk ovuleren. Zonder ovulatie heb je natuurlijk geen eitje. Ook reageren bloedeieren niet op hengstig spuiten dus moet je echt afwachten tot het vanzelf weg gaat. Hopelijk is dat bij jullie het geval!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:15

Ze had al een mooi zacht wordend ei. Was ook verder mooi hengstig. We gaan het beleven, weer een ervaring erbij in het boekje…
In het ergste geval dek ik mijn PRE merrie met een PRE hengst en kijk ik of ik Next Level op mijn andere merrie mag gebruiken.

Wil mijn andere merrie in de veulenhengstigheid dekken. Op welke dag scannen jullie dan?

Ennuh Mer; goede keuzeee :Y)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:51

Van een bloedei (anovulatory hemorrhagic follicle) zelf zullen ze inderdaad nooit drachtig worden, deze springt namelijk niet en de wand is verdikt waardoor ze ook zo lang blijven zitten. Echter kunnen ze wel drachtig worden als er tegelijkertijd een gewoon normaal follikel aanwezig is die wel gewoon normaal springt.

Vaak komen ze daarna niet of slecht in een nieuwe cyclus en wordt de kans op dracht klein tot het bloedei weg is. Soms zie je een merrie wel in een cyclus komen ondanks een aanwezig bloed ei, daarop kunnen ze ook drachtig op worden, maar die kans is niet zo groot omdat het bloedei net zoals geellichaam progesteron aanmaakt en de cyclus dus stil komt te liggen (lichaam denkt drachtig te zijn).

Ei afspuiten kan heel soms wel helpen bij het weg krijgen van een bloedei, maar dan is een dubbele dosis nodig en meerdere keren achter elkaar herhalen. Echter geen garantie op succes.

Helaas is het in veel gevallen inderdaad einde seizoen. Dus als ze nu nog een goed follikel heeft zitten, zeker voor gaan, want de kans dat ze een nieuwe krijgt is klein totdat het bloedei weer weg is.

Dus hopelijk lukt het Balko! :):)

Kiki, ongeveer 12 uur voor de ovulatie wordt 90% van de follikels zachter en veranderd van vorm (van mooi rond naar druppelvormig). Bij het opvoelen reageren een vrij groot deel van de merries ook wat geïrriteerd bij het voelen van de eierstok waar de follikel zit die gaat springen. Het zijn overigens gemiddelde, dus er zitten variaties in.

Afbeelding
Ongeveer 24 uur voor ovulatie zie je een dubbele lijn ontstaan rondom het follikel. Rechtsboven zie je die erg goed, rechtsonder ook zichtbaar, maar iets minder duidelijk.

Afbeelding
Boven een normale ovulatie en onder is dus een bloedei.
24 uur ga je de dubbele lijn zien, vanaf 12 uur begint het follikel te vervormen en niet meer mooi rond en het wordt zacht.

Afbeelding
Een normaal follikel die zacht is (door met de echo kop er op te duwen wordt de bovenkant plat, bij een follikel dat nog niet zacht is blijft rond).

Afbeelding
Een bloedei, grillige wand en spikkels erin.

Spannend nog een week!

Mer, welkom! Een bonte familie zo! :D
Meteen op het wachtbankje, duimen dat het raak is.

Setteli, welkom! Leuk nog een Mr. Right baby. :):)
Hopelijk deze keer een merrie!

Astrea, ook welkom! Balen dat de merrie niet opnieuw hengstig wordt, hopelijk krijgen jullie haar weer op gang.

Cynthia, ja zijn cool hè? :):)
Ergens ook onwerkelijk dat dit veulentjes gaan worden als alles goed gaat. :D
Inderdaad nog even wachten! Maar liever mei baby's. Jij gaat ongeveer tegelijk dekken, maar jij hoeft een maand minder lang te wachten. _O-
Zou kunnen dat het in NL niet verplicht is, ergens wel jammer want het is ook best wel interessant haha. Al zal het voor de meeste mensen niet zo veel uit maken.

Muronia, ik snap het wel. Je hebt ook alles aan gedaan wat je kon, dus ik ga heel hard duimen dat het nu dan toch gelukt is! Krijg je de regumate er goed in? :):)

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:00

Quir, gaaf! Kon er nog niks echt goed onderbouwd over vinden online dus dit vind ik erg leerzaam.
Morgen ochtend scannen dus dan gaan we het beleven…. Hopelijk zijn wij uitzondering op de regel en mooi drachtig :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:19

Quir, dank je wel.
Op de scan leek hij tussen B en C in te zitten. En toen heeft de da haar geïnsemineerd en voor de zekerheid het ei toch afgepoten. Dit was op maandagavond.
De da zei, reken vanaf woensdag de 15 dagen ( 36 uur berekend op het afspuiten van het ei). Da vond het niet nodig om dr op dinsdag en eventueel woensdag opnieuw te gaan scannen of het ei er al af was ( springt toch binnen 36 uur door het afspuiten was haar redernatie). Ook omdat Bo al dat scannen niet echt leuk vind.
Maar omdat ze al eerder een tweelingdracht heeft gehad moeten we sws op 15 dagen scannen. In het verleden pas gescand op 18 dagen en toen is ze ook na het wegknijpen het 2e vruchtje kwijt geraakt. De da gaf aan dat daarom bij haar scannen op 15 dagen verstandig is, meer kans mocht het weer voorkomen de kans groter is dat het andere vruchtje blijft zitten.

Hahaha misschien ga ik er nu wel teveel over nadenken hoor, want verstandiger is :o
Deze da heeft er meer verstand van dan dat ik heb _O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 00:27

Hier 2j terug ook een merrie met een bloedei gehad. Heel het seizoen was om zeep bij haar helaas.

Maarreuh… Mevrouw Poppy probeerde Meneer Hilton de ruin te dekken. Ik dénk dat ze drachtig is :+
Ze werd mij vorig jaar namelijk verkocht als een lege merrie, maar gezien ze hier toen ook zulk gedrag vertoonde haar toen laten scannen en dus wel drachtig. En nu krijgt ze weer hengstenkuren. Zou wel nog heel pril zijn, maar ik vind dit een goed voorteken! Poppy is normaal een heel stil bescheiden merrietje _O-
Vita begint weer teveel interesse richting de hengsten te tonen, dus ik ben bang dat dat weer niets is :( ze is nu dag 12.
Quinn zit nog op het wachtbankje.
Please please please laat ergens wat goed gaan!

Het hengstigspuiten heeft hier trouwens niets geholpen. We zijn nu een week verder en de hengst mag nog steeds helemaal niet in de buurt komen zonder zijn leven op het spel te zetten.
Desi ging nochtans wel eens bij hem kijken, maar van zodra ik een ontmoeting “forceer” is het om zeep.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 01:39

Wat ik zo rond mij hoor is een merrie met bloedei moeilijk in cyclus te krijgen. Toevallig nu ook een met bloed ei voor onze hengst. Deze merrie zou hengstig gespoten worden nadat ei weg is. Maar volgens mij kan dit wel even duren.

Quir. Nog even geduld opbrengen. Ik snap wel heel goed dat je geen veulen in april wilt in Zweden.
Gelijk zoveel succes is wel mooi. Het in plaatsen van Embryo gaat met een speciaal vloeistof? Nog nooit gezien

Muronia. Ik snap dat de moed dan echt wel in je schoenen zakt. Er is alles aan gedaan om haar drachtig te krijgen.

Shirley. Ja hoor, gewoon lekker rijden. Op conditie houden is goed

Astrea. Hopelijk lukt het dekken nog voor de vakantie

Setteli. Welkom. Prachtig veulen, nu duimen voor merrie variant

Mer. Leuk dat je er weer bij bent. Duimen op dracht

Balko. Duimen dat het lukt ondanks het bloed ei

Knolselder. Van Poppy klinkt wel hoopgevend.
Voor Vita hopelijk vals alarm

Vandaag Odilia 18 dagen gisteren met 17 dagen nog geen tekenen van hengstigheid. Wel vond ze het ponyveulen rete interessant <3
Afbeelding
Afbeelding
Nigrante nu 16 dagen. Durf ik ook niks over te zeggen. Vrijdag weten we het
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 06:30

Balko ik hoop van harte dat het toch gaat lukken met dit ei hoor!! Veel succes!

Mer1980 welkom en 16 april klinkt als een mooie datum dus ik duim dat het raak is!

Quir weer bedankt voor de duidelijke informatie. Heel mooi met beeldmateriaal erbij. De regumate gaat er met het spuitje in de mond goed in.

Kiki ik had toch nog even gecheckt of het ei werkelijk gesprongen was, afspuiten werkt niet 100% zeker. Nou, hopelijk geen tweeling! Ik moest ook op 15 dagen scannen toen veroon een dubbele eisprong had.

Knolselder dat klinkt positief! Hoe lang nog tot je scannen mag? Balen dat het hengstig spuiten niks doet. Ga je t nog een keer doen?

AM en nog een boel anderen, nog 1 dagje afwachten, spannend!! Ik duim voor jullie!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 08:54

Quir heel erg intressant. Bedankt!! Leuk werk doe je ook. Ik hoop dat je droom uit mag komen. Het is je gegunt!

Balko het zou super zijn als het gaat lukken!! Spannend hoor
Veulenhengstigheid zou ik toch wel rond dag 6 gaan scannen denk ik. Maar zelfs dan ben je nog wel eens te laat

Mer1980 leuk je hier weer te zien :D Welkom!

Claudia jij ook nog wel even op het bankje. Snap wel dat je er minder hoop op hebt. Maar we zullen zien. Je hebt alles uit de kast gehaald. Qua onderzoeken onderzoeken behandelen.

Amhorses fijn dat ze nog niet hengstig tonen. Wordt spannend morgen!! Odilia is wel heel gaaf hoor <3

Setteli welkom. Ook lid van de hengsten brigade. Je bent niet de enige in dit topic. Hoop dat je volgend jaar een merrie mag verwelkomen.

Knolselder gekke merrie heb je te dekken :+ Nahja geeft wel een goed beeld haha. Hopelijk heeft je merrie gelijk :P Hoop dat Vita vals alarm heeft maar snap wel je gedachtegang...
Balen dat het hengstigspuiten niet heeft gewerkt.

Kiki1976 hier geen ervaring met ei afspuiten of bloedei, maar ik hoop voor je op een positief resultaat!
Wachten duurt lang he...

Hier heb ik de eerste wedstrijd weer opgegeven. Na een stop van 3 jaar vorig jaar weer begonnen. Toen in 3 maand tijd van de B naar de L2 gereden. Mijn doel van dit jaar is toch wel M1 starten. Ben benieuwd. Vaak stop ik net voor de winter. Echt maar net wanneer ze aangeeft het zwaar te hebben of niet meer fijn wil buigen.
Leuk om te lezen dat er meer starten :)

Astrea welkom! Heb je foto's van de combinaties?

Cynthia bijnaaa *\o/* Wanneer ga jij dekken?

Ik zag een vraag of Perry al op röntgen foto's is geweest. Nee nog niet. Ik weet niet of de eigenaar dit nog van plan is.
Een tijd terug zag ik nog een vraag hoe veel cyclussen ik het met hem ga proberen. Ik probeer 2 cyclussen. Anders twijfel ik wel of hij überhaupt bevrucht. Al hoop ik dat ze morgen dragend gescand wordt :j Mijn tweede keuze is de hengst die ik anders volgend jaar wil gebruiken, Markus 491. Een Friese dekhengst. Dit veulen is in december al verkocht, dus die zou dan al een nieuwe eigenaar hebben.

Zilver dag 15 vandaag. Morgen scannen. Ze is nogsteeds boos
(Voor wie het zich afvraagt, nee ik schouw niet dagelijks, ik moet langs haar paddock om de hengsten buiten te zetten)
Afbeelding
Afbeelding

Nog bedankt voor de verjaardagswensen!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:21

Balko ik scan meestal ook rond dag 6/7 bij veulenhengstigheid , het kán idd dat je dan te laat bent bij heel snelle merries, maar vaak is die baarmoeder dan toch nog niet mooi gekrompen en opgeschoond wanneer ze zo snel gaan en is dat toch een vergeefse poging.

Spannend Kabayo, hier tonen ze pas rond dag 17 hengstig naar de mannen.. duimen dat het gepakt heeft.
Best wel spannend, met natuurlijke dekking weet je natuurlijk ook niet wat er precies in gaat hè, qua zaadkwaliteit van een 2 jarige hengst, daar kan heel veel verschil op zitten. Ollie had vorig jaar vanaf z’n eerste sprong tegen de 70% leven, maar eentje van een kennis dit jaar 0%.. en die springt ook wel gewoon.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:22

Tinniie klopt. Vind het zeker spannend. Ben benieuwd of er überhaupt iets in is gekomen := Jaa dag 17, zoiets denk ik ook. Na de veulenhengstigheid was ze ook dag 17 hengstig.

Ze staat in de paddock naast de hengsten tot ongeveer 11u. Zie ik net dit (aan de andere kant van het hek staat dus een hengst)
Afbeelding
Dus mijn hoop is wel gevlogen. Bij nader onderzoek zag ik echt alleen maar veulenhoefjes. Het veulen staat de hele tijd met de hengst te ouwehoeren en heb zilver nogsteeds nooit aan zijn kant gezien. Ook geen hoefafdrukken. Dus er is een kans dat dit van het veulen is...
Iemand ervaring met op dag 15 scannen? Kan dat? Anders vraag ik of ze einde middag nog langskomt.

De mannen zijn niet zo onder de indruk...
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:30

Met veulen hengstigheid gescand met 9 dagen had ze ei van ruim 5cm. Ik had al geinsemineerd op dag 8, ze stond zo mooi hengstig. Dag 10 weer. Dag 12 was ei weg. Morgen scannen op dracht.
Normaal zou ik vanaf dag 8 scannen. Eerder heeft niet heel veel zin. Dan is de baarmoeder vaak nog wat groot.

Kabayo ik zou me nog geen zorgen maken. Gewoon morgen scannen. Ze leek net anders nog heel boos :=

Odilia toont nog niet hengstig. Vindt haar moeilijk te pijlen. Het is een vrij onder danige merrie en vondt elk ander paard leuk. Zie nog geen verschil. Nigrante was ook zo tot ze drachtig was. Nigrante vindt ik nog boos naar andere paarden. Maargoed zij is nu 16 dagen, dus nog iets vroeg. Morgen weten we het, fingers crossed

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:51

Ik leef met jullie mee voor morgen! Laat je niet gek maken Elina (en nog gefeliciteerd natuurlijk!), gewoon nog even op je handen zitten en wachten, dan weet je het.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 12:55

Kabayo schreef:
Tinniie klopt. Vind het zeker spannend. Ben benieuwd of er überhaupt iets in is gekomen := Jaa dag 17, zoiets denk ik ook. Na de veulenhengstigheid was ze ook dag 17 hengstig.

Ze staat in de paddock naast de hengsten tot ongeveer 11u. Zie ik net dit (aan de andere kant van het hek staat dus een hengst)
[ [url=m/RGpbB4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dus mijn hoop is wel gevlogen. Bij nader onderzoek zag ik echt alleen maar veulenhoefjes. Het veulen staat de hele tijd met de hengst te ouwehoeren en heb zilver nogsteeds nooit aan zijn kant gezien. Ook geen hoefafdrukken. Dus er is een kans dat dit van het veulen is...
Iemand ervaring met op dag 15 scannen? Kan dat? Anders vraag ik of ze einde middag nog langskomt.

De mannen zijn niet zo onder de indruk...
[ [url=m/ChmeqJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan heel zeker. Doen ze heel vaak als er kans is op tweeling als er twee eicellen zaten die mogelijks alletwee konden springen.