[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:34

Pretty ik had mijn harley die niks at.. kende geen brokken of mooi droog hooi (alleen dat natte kuil waardoor hij aan de schijt was). Uiteindelijk steeds kleine beetjes gegeven en eet hij het. Nu eet die dus ineens geen brokken meer en ik denk omdat hij aan het wisselen is.. maja ik heb een deadline van 1 april voor de hengstenkeuring dus kan ik niet gebruiken :P

Hier bevalt alles gewoon op stro.

Granoek wat een leuke foto's weer!

Merrie veulens mogen niet op zijn hoor.. ik wil geen 7 hengsten :P

Spook vandaag nog 10 dagen tot ze uitgerekend is.. van mij mag ze volgende week vrijdag dan ben ik vroeg klaar met werken en heb ik de hele dag en nacht :P

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:34

Inowa en Liaan gefeliciteerd met jullie veulens! Fijn dat alles goed is gegaan!

Ceasar: Hoe gaat het met Koetje?

Met Jazzy gaat het goed. Ze is gelukkig wat rustiger op stal. Wond ziet er mooier uit, niet meer zo'n gat. Ben nu begonnen met Dermiel zalf. Ik stap minimaal 1x per dag met haar. In ieder geval 5 minuten, maar soms is ze zo druk dat ik haar dan maar weer op stal zet. In de avond als de andere paarden ook op stal staan is ze wel rustiger.
Eten doet ze weer goed, AB gaat door de slobber, want anders eet ze het echt niet. Dus maar lekker verwennen met slobber. Ze mag zeker nog 100 kg weer aankomen, ze is nu echt heel schraal.
15 april ga ik haar verhuizen naar de stal aan huis, dus dan ga ik haar (als alles goed gaat) ook weer naar buiten doen.

Ik lees nog steeds mee en bedankt ook allemaal voor het medeleven na dit drama.
Heb inmiddels van de DA gehoord wat de rekening ongeveer gaat worden en daar moest ik wel even van slikken (3.000 euro... :( ). Dat doet wel pijn in m'n portemonnee. Maar goed, ik heb m'n Jazzy nog :)

Jillzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:35

Leuk MonDos mijn merrie is ook over 50 dagen uitgerekend. Nu mijn andere merrie overleden is ben ik wel extra bang dat er weer iets fout gaat

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:37

Oooh!! Proficiat inowa!! Wat en eigenzinnig schatje!
En weer ne merrie wat een merrie jaar!
Vrienden van mij laten bekijken in merelbeke voor een project daar en die krijgen april en mei ook 3 merries :p
Die van mij gaat ne hengst worden zeker :p haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:39

ow Setteli dat is een hele flinke rekening. ;(
Gelukkig heb je Jazzy nog anders was het nog dubbel zo zuur.
Wel fijn dat ze het goed doet,en wat zal ze blij zijn als ze straks bij jullie thuis weer de wei opkan!

Rowan kleine beetjes hooi eet ze gelukkig wel,ze staat op de paddock bij enkele anderen en daar ziet ze het ook wel natuurlijk. Voordroog etc. mag ze niet,ze is ooit bevangen geweest. Is een veulentje van Clio die nu 6 jaar is trouwens,eigen fok dus,anders had ik absoluut geen kneusje erbij gewild,maar dit verhaal is zo triest,dat ik het niet kon laten. Had nog geen werk genoeg. :')

Ik had ook nooit kunnen denken op 6 drachtige merries vorig jaar dat er 6 hengsten geboren zouden worden. _O-

Spook had nog niet veel uier zeker?

Soezee dat schiet ook al op voor jullie twee paardjes! De pony is geen mini maar een D-pony zeker?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:44

Oef dat zijn geen leuke bedragen. Ik vond 500 al veel in een weekend, meer door spoed en voorrijdkosten.
Gelukkig heb je je merrie nog.

Inowa; hier ook nog extra gefeliciteerd.

@setteli; koetje doet het echt super. We juichen niet te vroeg hoor, maar ze is erg opgeknapt! Vanochtend zelfs een paar drafpasjes en brokjes uit de emmer eet ze nu op al!

Mijn andere merrie is vandaag uitgerekend. Met zon uier dus nog geen druktes: Afbeelding

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:44

Oh leuk dat het met Jazzy nog steeds goed gaat. Jah die rekeningen dat is altijd zowat slikken.

Haha pretty ik hoop dat je dit jaar niet zoveel hengsten gaat hebben!
En jah de pony is een D-pony. Die staat wel niet bij ons maar dat maakt het er niet minder spannend om :) Hoever zitten die van jou nu?

Nog steeds geen pepper veulen?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:01

Wat lief dat je zo'n zorgenkindje onder je hoede hebt genomen Pretty! Hopelijk knapt ze snel wat op; aan de goede zorgen nu zal het niet liggen.
Haha Dustinlover, dát dus! Hier zijn hengstjes ook zeker welkom hoor, maar na 2 hengstenjaren wil ik nu heel graag weer wat jongedames in de wei ;-) Eerst alles maar gezond op de wereld. En succes met Harley; fluister 'm even in dat dit wel heeuuull slechte timing is.
Oef Setteli, dat is een pittig bedrag; je weet waarvoor je het hebt gedaan maar dat het even zeer doet snap ik. Superfijn dat het met haar naar omstandigheden goed gaat; straks lekker genieten aan huis.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:13

Zo 1 heb ik ook gehad Pretty. Gekocht van een zo op het eerste oog nette bokker. Graad mager, vol wormen. Leefde op stro en stokbrood. Ze heeft het ver weg moeten halen, maar doet het nu top.

Jakkes Setteli. Dat zijn geen leuke bedragen..

Vervelend Renske. Hopelijk is het snel opgelost!

Ik heb de veearts gevraagd te komen scannen voor 5 merries. Ik heb het dekgeld zonet betaald, dus gelijk maar los :')

Oh, en ik wil aankomende jaren wel alle hengstjes voor mijn rekening nemen hoor! Volgend jaar graag 1 merrie, maar verder mag alles hengst zijn!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:15

Soezee even terug lezen. Staan al foto's enzo :P

Pretty ik hebspook uier nog niet gezien maar verwacht van niet... zie haar alleen op de camera haha.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:17

Nee,ze is voor haar doen nu inderdaad in het paradijs van aandacht,eten en vriendjes.
Ze staat hier pas 10 dagen,Rome is ook niet op één dag gebouwd natuurlijk.
In een paar dagen tijd belde mijn DA me met de mededeling dat ze er echt wegmoest en stond ze ineens hier. Het was dan nog net zo hektisch geweest hier met het dode veulen en de twee zieken,slechte timing,maar goed. :D

Soezee natuurlijk is dat niet minder spannend! De mijne zitten aan euhm...je ziet het in mijn onderschrift,die onthoudt het beter dan ikzelf. :D
Vera zit in elk geval dichtbij de 300 dagen nu.

Vulina fijn dat die merrie dan helemaal opgeknapt is bij jou! Hier in dit geval was het echt onmacht,oud en ziekte... Heel naar. Daarom ook dat ze mocht komen. Die mensen waren altijd heel goed voor ons,maar helaas is het dus zo ver gekomen dat ze de laatste maanden vanalles tekort gehad heeft,arm dier.
Enneh deal! Jij krijgt de hengstjes deze keer! :P

Pepper heeft een veulen hoor,die moet je gemist hebben,van vannacht!

Fijn dat Koetje opknapt Cesaer. Jouw laatste merrie heeft nog geen zin in een veulen. :D

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:23

linda2008 schreef:
Hoi Caily, ik laat mijn merrie bevallen op zaagsel. Mijn merrie eet haar stro in 1x leeg en dat zou alleen maar ellende geven. Normaal staan ze op vlas, maar dat vind ik niet comfortabel genoeg voor een veulen dus daarom keuze voor zaagsel. Plakt wel een beetje, maar daar krijgen ze toch niets van. Ik ken veel mensen die veulens op zaagsel laten bevallen en eigenlijk nooit problemen gehoord. :)

rest antwoord ik later weer op.... soms moet er ook gewerkt worden ;) :P

Waarom vind je vlas niet comfortabel genoeg?

Setteli schreef:
Inowa en Liaan gefeliciteerd met jullie veulens! Fijn dat alles goed is gegaan!

Ceasar: Hoe gaat het met Koetje?

Met Jazzy gaat het goed. Ze is gelukkig wat rustiger op stal. Wond ziet er mooier uit, niet meer zo'n gat. Ben nu begonnen met Dermiel zalf. Ik stap minimaal 1x per dag met haar. In ieder geval 5 minuten, maar soms is ze zo druk dat ik haar dan maar weer op stal zet. In de avond als de andere paarden ook op stal staan is ze wel rustiger.
Eten doet ze weer goed, AB gaat door de slobber, want anders eet ze het echt niet. Dus maar lekker verwennen met slobber. Ze mag zeker nog 100 kg weer aankomen, ze is nu echt heel schraal.
15 april ga ik haar verhuizen naar de stal aan huis, dus dan ga ik haar (als alles goed gaat) ook weer naar buiten doen.

Ik lees nog steeds mee en bedankt ook allemaal voor het medeleven na dit drama.
Heb inmiddels van de DA gehoord wat de rekening ongeveer gaat worden en daar moest ik wel even van slikken (3.000 euro... :( ). Dat doet wel pijn in m'n portemonnee. Maar goed, ik heb m'n Jazzy nog :)

Gelukkig gaat het goed met Jazzy! Wel een beste rekening zeg, poeh. :(

Ceasar dat duurt waarschijnlijk nog even! :)

Pretty wat fijn dat je zorgenkindje lekker vertroeteld wordt nu.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:36

top dat je dit doet pretty
en dit keer moeten er merrie's bijzitten, alvast aan de appelazijn, het proberen waard he ;)

oh jee setteli das echt moeilijk doorslikken, wat een bedrag, maar je hebt gelukkig Jazzy nog

soezee ook al in de boven de 300 dagen zone

jeetje we gaan echt een explosie krijgen van (merrie :P )veulens straks

al aan het scannen Vulina :') het kriebelt duidelijk :j

goed van koetje <3 en je bent ook bijna aan de beurt :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:43

Vlas pikt denk ik en blijft helemaal kleven als ze nog nat zijn...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:47

Dankje wel voor alle felicitaties!

Ik kan echt niks anders meer doen...Ze is zooooo schattig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eilinora op 16-03-17 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:48

@setteli wow dat is een rek. :(
Gelukkig heb je je paardje nog maar ts wel zuur he!
@caesar super van koetje!
Je andere merrie da gaat idd nog even wachten.. Ben echt wel benieuwd! Geeft ze al iets anders aan? :)

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:49

inowa schreef:
Dankje wel voor alle felicitaties!

Ik kan echt niks anders meer doen...Ze is zooooo schattig!

[ [url=m/tBt86I.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fCTM4w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mC9kMB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YZfZFr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is echt zoooooo koddig!!!!
Hoe stelt pepper het :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:50

Pepper doet het super! Nageboorte is er direct al af gekomen en veulen heeft gedronken en gepoept en geplast

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:51

inowa schreef:
:j

<3
[ [url=m/CM4X7t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!! *\o/* Wat een mooierd! :D

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:53

inowa schreef:
Pepper doet het super! Nageboorte is er direct al af gekomen en veulen heeft gedronken en gepoept en geplast

Super!! Alee droom bevalling en veulen <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:59

Proficiat Inowa!!!
Een echt Pepper-veulen :D Wat een uitdrukking :+

Welkom Belle. Ziet er een leuke combi uit! Zal wel een stevig veulen worden zo te zien.

Fijn dat het goed gaat met Jazzy. Wel een serieuze factuur inderdaad...

Pretty: ah, ik denk dat mijn hart ook zou breken als een eigen fokproduct er zo slecht aan toe is. Fijn dat jij je er nu over ontfermt! Is het de bedoeling om later te herplaatsen, of om te houden?

Arianne: Je ziet inderdaad wel dat vooral in de verkoop de grotere, sportievere types meer gevraagd zijn. Maar ook op keuringen zijn het vaak de iets sportievere types, die toch nog voldoende rastypisch zijn, maar wel extra bewegen en mooi groot zijn die het goed doen de laatste jaren. Terwijl vroeger echt de extra barokke, zware types goed scoorden.
Nog steeds willen ze echt wel een pak massa zien hoor, maar dat liefst in combi met een mooi, lang been, moderne bewegingen en voldoende lengte in het lijf (geen propjes spierbundels).

Imperiosa heeft tot nu toe enkel maar veulens gehad van de iets zwaardere, kleinere hengsten.
Deze hengst heeft een unieke bloedlijn (zuiver Escalera) en ik vind dat hij, ondanks hij nog wat slungelig is (PRE's zijn echte laatbloeiers), wel echt heel correct gebouwd is. Dus ik ben ook echt benieuwd.

Het is zijn eerste jaargang veulens, dus ik heb nog nergens kunnen spieken. Het zou me zelfs niet verwonderen dat Esquina haar veulen zijn allereerste nakomeling zal worden :#

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:06

Fikse rekening, maar gelukkig heb je Jazzy nog.

Hier zet ik ze op vlas met daarover tarwestro. Vlas is mij ook te glad. Oppotten kan hier niet, dus behandel normaal de vlasstal als een zaagselstal. Met veulen komt er stro bovenop. Alleen stro vind ik niet fijn, de vlas eronder neemt mooi al het natte op.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:15

Jaaaa gefeliciteerd inowa.

Hier heb ik koolzaadstro met daarover heen gewoon stro of hooi. Dat is voor de houwvast voor veulen. Koozaadstro glijdt iets minder dan gewoon vlas en stuift minder. Maar voor een veulentje is het best glad nog. Althans bij mij, want er zit een gietvloer onder. Vandaar daarna de stro of hooi erboven.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:30

Wat een rekening setteli maar gelukkig heb je jazzy nog.

Inowa ze is echt zo knap! Mooi hoofdje ook! Word wel schimmel denk ik?

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:41

Setteli wat een rekening daar zou ik ook ff van moeten stikken maar gelukkig is je paardje er nog

Inowa ik zou ook heel de dag denk ik in stal blijven zitten geweldig zo'n kleintje

Ik heb vandaag een foto shoot gehas van mn merrie ben erg benieuwd naar de foto's
De uier is wel duidelijk zucht na de wandeling waren ze een stuk leger.