[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:48

Hier echt anti anti hengst wanneer ze drachtig zijn. :D

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:35

Ik kom ook mee volgen! Mijn verzorgpaard is vandaag ook drachtig gescand en is nu dus 17 dagen drachtig! Duimen op een vlotte en goede dracht :D

Keeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 17:41

Ik kom mezelf ook even melden. Ik lees van de week rustig alles bij :).

Vorige week is mijn knappe dame op date gegaan met Liz Neidhart (nouja met een rietje van Neidhart dan :+ )

Eind mei wordt ze gescand, ben ontzettend zenuwachtig.
Als alles okay is, dat is ze uitgerekend voor 3 april 2017.

Sam (?) x Liz Neidhart - 3 april 2017

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:41

Welkom en proficiat mignonne!

Welkom kailyxmur. Is dat een Haflinger? De naam zegt mij wat.

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:41

Ik hoop dat mijn dame hier binnenkort ook tussen staat :D

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:57

Bedankt allemaal voor de felicitaties van Wish! Fairy is gister weer geinsemineerd, morgen even bellen of het ei al weg is en dan weer ophalen :)

Linda duimen dat ze drachtig zijn :j afscheidsseks :') :+

knolselder wat een prachtig hengstje!!

mooney goede keuze! *D en prachtige merrie! :j

Laura wat vervelend dat jullie het veulen in moesten slapen :( dapper om weer een poging te wagen!

Fotsy wat vervelend dat het nog het auto probleem nog steeds niet opgelost is. Als Flo deze ronde gaat dan kunnen Fair en Flo misschien weer tegelijk bevallen :D

Myrthe wat een fopmerrie heb je toch :+ geen touw aan vast te knopen :')

Casarell spannend! het is heel verslavend hoor :D :D :o Hier in een jaar tijd van 2 paar 5 paarden(veulens) gegaan. Wel samen met Kelly dus 2,5 p.p. :P

memere wat balen zeg :(

Luna hihi op naar 2018 :P

DL :+ :D wat een lekker weertje al niet met de hormoontjes doet :x

gblover mooie hengst!

AniekR ben benieuwd hoor welke hengst je uiteindelijk kiest, je houdt ons wel in spanning :D

Kailyxmur en mignonne spannend! hebben jullie een foto van je combi?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:13

Bedankt voor de leuke reacties op mijn merrie, vriend zat hier te zuchten dat ze het echt niet nodig had om haar ego groter te laten worden :')

Ach de verslaving van het fokken, je hoort en ziet het overal inderdaad. Hier kan de portemonnee het gelukkig ook niet aan om door te blijven fokken en ik ben een sentimentele miep dus verkopen kan ik niet :') . Dus voor mij ook een eenmalig avontuur.

Dustinlover: Zo die genieten op meerdere manieren van het weer :')

gblover: Gezellig dat je ook mee komt kletsen, tof zeg dat je eerste fokproduct dan gelijk op een eliteveiling terecht komt.

AniekR: Succes met de keuze, misschien helpt de tijdsdruk wel een beetje om de knoop door te hakken.

Mignonne: Welkom en gefeliciteerd met de dracht :D Heb je foto's van de combinatie?

KailyxMur: Welkom! Op date met een rietje, ik zit niet zo in de Haflingers dus moest even googlen. Maar toffe hengst, mooi aan de maat ook voor een Haf of niet?

Evelien__: Dat is een lekker cryptische post, daar willen we meer over horen natuurlijk.

Nou ik had me mentaal al helemaal voorbereid op een paard met heimwee nu zijn vriendinnetje uit logeren is ('vroeger' wilde hij nog weleens stoppen met eten als ik haar een dagje meenam en hem achter liet).... Nog geen 3 dagen later heb ik een paard die zijn vriendin al helemaal vergeten lijkt te zijn en een baasje die haar vriendinnetje mist :+ . Ben ik minder stoer dan mijn Arabier op sokken.
Ondertussen denkt madame haar vakantie mooi uit te rekken, die is dus nog niet hengstig. Dus (on)geduldig afwachten maar, ze is in ieder geval in super handen en ik word super op de hoogte gehouden. Dat scheelt een stuk :D .

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:50

oh aniekr dan zal je dringend moeten gaan kiezen toch :=

DL die nemen het ervan en met zo een weertje pffff,

verslaafd, ja kan ervan meespreken, ging natuurlijk bij Flo niet zo gemakkelijk, heeft enkele jaren geduurd

gblover, een oude bekende, welkom, was jij toch waar je veulen (vorig jaar of jaar daarvoor) in kliniek lange tijd heeft gestaan, hoe is het ermee eigenlijk :o

oh sultan fairy opnieuw geinsemineerd

Flo zal zich moeten haasten dan, nog steeds niet hengstig -O- raar ze is te laat _-:(
andere merrie ook nog niet hengstig, pfff te veel hengsten op stal denk ik, ze zijn nu met drie, te veel testosteron, merrie's krijgen schrik precies :roll:

mignonne en kailyxmur welkom

mooney :')

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 22:06

De merrie Conchita ( Chico's boy X Silvio)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hengst Fibonacci ( Carambole X Pythagoras)

Afbeelding

Zijn een beetje groot alleen weet ik niet hoe ik ze kleiner krijg... :\ : $

Bedankt voor de welkom!!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:28

Mooney: als alles goed gaat wordt mijn Domino over een 3tal weken gedekt door Atomic Z! (Meer info volgt snel!)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:40

De merrie die ik ga laten dekken is gisteren bevallen.. dus het gaat nu eindelijk wat dichterbij komen.
Over een paar weken gaan we insemineren.. :oo <<) *\o/*

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:53

Gefeliciteerd Casarell! Wat is het geworden? Foto?? :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:59

Groot merrieveulen, vos! :D
Foto ga ik hier niet neer zetten, aangezien het niet mijn eigen dieren zijn.. :o

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 10:34

leuk Casarell, weer een stapje verder.

even een praktische vraag hier.. we hebben onze merrie vandaag 2 weken geleden laten scannen, toen was er een groot ei te zien. We zien haar eigenlijk nooit hengstig, dus wat is nu handig als we de volgende 'hengstigheid' zouden willen benutten. In de loop van volgende week naar de hengstenhouder? of beter eerst weer een keer scannen?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:37

Ik zou dan eerst weer scannen. Stel dat ze deze keer juist vroeg is dan ben je nog op tijd en als ze laat is, kun je haar nog een paar dagen thuis houden. Ook kun je een eventuele dubbele eisprong zien en weet je dat je dan na het dekken eerder moet scannen op dracht i.v.m. een eventuele tweeling.
Door wie laat je haar dekken?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:55

Hier is het tweede en laatste veulen voor 2016 geboren.
Een zwart hengstje.
Afbeelding
Afbeelding
Dus nu kan ik écht gaan nadenken over 2017 en meepraten in het DBT 2017.

Ik twijfel wel nog altijd of ik wel ga dekken en hoeveel merries en welke merries 8-) Ik ben echt een eeuwige twijfelaar, want tot voor kort was ik nog zeker dat ik ze allebei zou laten dekken :o

Maar ik heb het zoooo ontzettend druk met de verbouwingen, de paarden die er nu al rondlopen,... en daarbij komt dat de veulens uit 2017 normaal sowieso verkocht zouden worden. En fokken voor de verkoop, daar heb ik toch wat last mee :+ Ik raak zo ontzettend gehecht aan die kleintjes.

Het nieuwste veulentje is normaal ook voor de verkoop, maar ik voel nu al dat ik daar sowieso ontzettend lastig mee ga krijgen en ik probeer nu in mijn hoofd allerlei mogelijkheden te bedenken om hem toch te houden. 1 daarvan is stoppen met dekken en houden wat ik heb :o

Nog meer mensen met zulke dilemma's? 8-)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:01

ze gaat naar Edmundo: Afbeelding

doen jullie scannen door je eigen dierenarts, of die van de hengstenhouder? (hengstenhouder biedt namelijk een pakket veterinaire begeleiding aan)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:02

Hier de dilemmas welke ik aanhoud en welke niet.
Dat marley en luna niet meer weg gaan staat vast. Luna is onze vaste mascotte. En marley is zowat opgeëist door mijn neefje welke er een geweldige kinderpony in heeft gevonden.

Droopy en jolie gaan sowieso wel weg.

Dan zijn er nog muis, appie, maylinn en ingeboren. Daar wordt het moeilijk haha. Voor perfect te zijn zou ik er 2 moeten verkopen nog.
Muis wil ik aanhouden, ze fokt heel erg mooi en zou graag een merrieveulen aanhouden uit haar. Dus volgene jaar gaat ze naar de hengst.
Dan moet ik dus gaan kiezen uit de jonkiez

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:12

Ik laat vanaf nu mijn merries bij de hengstenhouder scannen,bespaart mij uren rijden. Evy toonde nooit hengstig dus zag geen verschil..we zijn puur afgegaan op gedrag van de hengst.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:27

dat lijkt mij denk ik ook wel het beste memere, ik denk dat de scanner daar toch iets meer ervaring heeft met paarden dan onze htk veearts.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:38

Mijn DA bood ook een pakket aan en die heb ik genomen, wel iets duurder dan bij een HH, maar wel gewoon lekker fijn thuis en hij hij heeft flink wat ervaring dus dat ging prima.
En ik heb ook ene merrie die niet zo van verhuizen houdt

Gefeliciteerd Crines, inderdaad flinke dilemma, maar ik zelf zou stoppen als je er zoveel problemen mee hebt en paarden zijn er genoeg.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:41

Juval: ik heb haar bij de hengstenhouder laten scannen. (Dezelfde als jouw ;) ) ze was beginnend hengstig dat ze heen ging. Ze staat daar nog steeds en word daar ook gescand met 18 dagen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:41

Ik ben eigen HH en eigen MH :') dus mijn eigen DA zou moeten scannen... Alhoewel ik er wel voor van DA gewisseld ben. Ben op zoek gegaan naar de DA met meeste ervaring :j
(bij grote fokkerijen in de buurt geinformeerd welke DA zij hebben)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:45

Silly1972 schreef:
Mijn DA bood ook een pakket aan en die heb ik genomen, wel iets duurder dan bij een HH, maar wel gewoon lekker fijn thuis en hij hij heeft flink wat ervaring dus dat ging prima.
En ik heb ook ene merrie die niet zo van verhuizen houdt

Gefeliciteerd Crines, inderdaad flinke dilemma, maar ik zelf zou stoppen als je er zoveel problemen mee hebt en paarden zijn er genoeg.

Dankje.

Wel, probleem is dan wel. Hoe verantwoord ik dan het aanhouden van 2 fokmerries en een dekhengst als ik stop met fokken. 8-)
Ik wacht nog heel eventjes af denk ik en kijk of ik het over mijn hart krijg om te verkopen.
Ik heb nog maar ooit 1x eerder een paard verkocht en dat was eentje waar ik van bij het begin wist dat hij na ongeveer een jaar terug zou vertrekken.

Imperiosa's veulen was eigenlijk de bedoeling om aan te houden. Maar met de komst van een 2de fokmerrie en 2de veulen...

We zien wel. Misschien vind ik straks een zak geld en kan ik nog enkele weides bijkopen, dan is er geen probleem meer :Y)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:46

morgen is weer de trekking van de staatsloterij :)

anniekslijk, welke hengst heb jij uitgezocht? en blijft ze daar dan staan tot ze 18 dagen is? of haal je haar nog op