Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YildizArabs schreef:Tja... Eerste keer natuurlijk dekken sloeg Tie maar niet af. Hebben we moeten scannen of ei weg was. Was toen wel drachtig.
Tweede keer natuurlijk dekken sloeg Tie af maar was niet drachtig. Denk dat hengst beetje te ruw was geweest...
Dus t is nogal wisselend...
Morgen wordt Jazzy gescand. Ze is nog altijd niet hengstig..
Al_Zawraa schreef:Vandaag maar eens gebruik gemaakt van het mooie weer, en Aziza voor het eerst sinds 2 jaar weer eens op de foto gezet. En zo waar had ze er helemaal zin in, dus er zijn wat mooie plaatjes uitgekomen
Aziza, nu bijna 3 maanden drachtig.
[ITP] Aziza, mijn schitterende Arabische dame weer eens ITP.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
irischcob schreef:Al_Zawraa schreef:Het lijkt me niet logisch dat ze zich nog 3 dagen laat dekken als het ei er al af is, normaal zijn ze in principe niet langer dan 24 uur na de eisprong nog hengstig. Maar jouw DA denkt echt dat de eerste keer het ei er al af was? De tweede keer vind ik eigenlijk slecht advies van de DA (maar ik ken je merrie natuurlijk niet), als er een ei van 3,5 cm zit, zou ik toch iig de dag erna al een keer dekken, en eventueel dan 2 dagen later nogmaals, dus dat is wel echt zonde geweest. Al is er, als ze zich nog liet dekken, altijd een kans dat ze nog drachtig had kunnen worden.
Hebben jullie al eens een monster laten nemen uit haar baarmoeder? Zeker dat daar geen bacteriën zitten? Dit was namelijk de reden dat mijn merrie 2 jaar geleden niet drachtig wilde worden. En met natuurlijk dekken is de kans op vervuiling natuurlijk nog vele malen groter dan met inseminatie.
ja ze ( eerste arts ) dacht dat het ei al weg was ja. vanaf de tweede keer zijn we ook op zoek gegaan naar een andere arts want ik belde haar op toen ik hoorde dat we haar eigenlijk meteen weg hadden moeten brengen en ze ontkende dat het ei al zo groot was en ze dat advies had gegeven...
nee ze is nog niet gescand Leonoor!
Wat zouden jullie nu doen? Ik ga morgen avond weer langs de hengst lopen.. plast ze niet dan bel ik de arts en laat ik haar scannen.
Tinniie schreef:Weer niet drachtig :-( dan houd het op voor Cheyenne vrees ik.. Geen veulentjes meer :-( ze heeft wel 7 of 8 mooie veulens gegeven, maar ik denk dat ze het volgend jaar wel erg gaat vinden tusse 2 merries met veulen en zij geen...
Onze derde merrie wordt nu hengstig gespoten en waarschijnlijk eind volgende week geïnsemineerd.
Wat een afwijzing al_zawraa! Haha!
irischcob schreef:Nou ben.even snel langs de hengst gelopen.. de eerste keer zagen ze elkaar niet eens de hengst zag haar op het laatst maar keek alleen. Op de terug weg zag hij.haar weer op het laatst en.hinnikte naar haar en iris hinnikte terug maar ging niet plassen ofzo.. bij de ruin doet ze ook niks daar.stond ze net ook bij...
Als je merrie drachtig is moet ze dan.echt helemaal niet reageren? Of hadden jullie merries dat nog wel in het begin? We wachten nog even af of ze nog echt hengstig wordt natuur doet zijn werk wel
Bonny_CT schreef:Balen tinnie.
Mijn merrie vandaag weer gescand en had 2 mooie eien. Was de da blij mee omdat de natuurlijk al meer dan 30 dagendrachtig is geweest. Liever een tweeling en wegknijpen 1 ei als geen. Alleen baarmoedermond nog niet zacht. Geschouwd en sloeg nog wat af. Nu hengstig gespoten en woensdag weer scannen. Dan waarschijnlijk ook gelijk dekken. Ze begon alleen erg te zweten na het hengstig spuiten. Herkennen jullie dat?
Joyceee86 schreef:Hier is Gupona vandaag wederom gedekt met een ei van 4,5 en een van 5..
Ook zij is gedekt net de jonge knappe hengst Genius
tammiebels schreef:Jeuj!!! Mijn merrie is drachtig!!!
Dustinlover schreef:AZ wat is ze mooi zeg!
Tinnie jammer.. maar inderdaad wat joyce zegt, toch redelijk vroeg in seizoen nog?
polleman schreef:Tammoebeld gefeliciteerd!
Yildizarabs spannend ik duim!!
Hoeveel dagen dracht rekenen jullie allemaal?
340/342 dagen
of rekenen jullie bv 8 juni en dan 11 maanden later 8 mei?