Gefeliciteerd met de mijlpalen (bij gebrek aan veulenfelicitaties )!
Hier niks gehoord, dus denk dat Lieke het veulen nog lekker een paar dagen laat koken en borrelen daar binnen. Vond gisteren het uier wel een stuk voller lijken!
LadyMadonna
Geplaatst: 21-04-11 11:56
Mogge....
Beterschap voor Amaretto....
Abbey dr kling lijkt iets opgezet, wat kan je daar uit halen qua termijn? Of helemaal niks?
ja duh Maar hoelang van te voren gaat de boel opzetten? Aangezien dr uier niet zoveel doet ga ik maar op wat anders focussen
Esssther
Geplaatst: 21-04-11 12:02
pfff, hier ook nog steeds niks... als ik goed geteld heb (maar ik raak de tel een beetje kwijt :s) zit mn merrie nu op 352 dagen en ik ben het nu wel een beetje beu! Op het concours afgelopen weekend vertelden ze me dat ik dr aan het werk moest zetten dus nu heb ik haar elke dag zo'n 15 a 20 minuten aan de longeerlijn... Al merk ik nog geen verschil *zucht* Eergisteren wel 2 harsdruppels maar daarna ook niet meer
Hier enkele fotos van haar 'aan het werk' deze morgen:
haha klopt, haar vorige veulen (nu 6 jaar geleden) was 339 dagen maar hij was ook een heel klein dus ik verwacht nu ook dat er niet een heel groot veulen in zit. En waarschijnlijk heeft hij of zij dus nog wat tijd extra nodig... Gisteren en zondag heb ik hem/haar nog flink zien schoppen dus er zit wat in
@ charaz spannend!!! @Lindy: Ik zou toch echt de veearts bellen en vooral ook met dit (ineens) warme weer.... Veulen heeft nog net veel bij te zetten en kan dan ineens flink verzwakken!! Succes..
Aanmelden graag per pb o.v.v boktnaam, naam merrie en aantal dagen dracht. Vanaf 320 dagen dracht
jennyk
Geplaatst: 21-04-11 12:54
ik heb weer foto's gemaakt van mijn dames vanmorgen. Geen idee hoe ik ze nou precies zichtbaar moest maken al had kmd het wel uitgelegd vorige keer maar ik snap het niet
Je moet eerst inloggen, en dan op de foto clicken, dan krijg je een link die je hier kunt plaatsen.
Het zal PVD eens niet zo zijn........... Mira's cam zegt weer eens "Channel is offline". Gisteren hebben ze ivm verbouwing de stroom er even afgehad, waardoor de cam het niet meer deed. Toen de stroom het weer deed bleek de waterzuiveringspomp niet blij te zijn geweest met de stroomonderbreking, wat als gevolg had dat die het niet meer deed en 120 koeien en 10 paarden geen water meer hadden. Wij hebben het opgelost door Mira en de Fjord ieder een speciekuip met slootwater te geven, Binti heeft zowiezo altijd een speciekuip staan. Ben benieuwd wat nu de oorzaak weer is; stroom eraf, laptop beetje moe, of de heren scheren de schapen bij het stopcontact van de camera, heel mijn landje liep gisteravond namelijk vol met mammaschapen met hun lammeren. Voordat ze naar een ander weiland gaan worden de moeders geschoren... Nou ja, ik kan de komende 3 uren Mira toch niet bekijken, dus het is geen ramp, maar die afhankelijkheid van anderen he.... dat ben ik soms zo zat. Niet om de boeren, want dat zijn prima mensen, maar een ieder denkt toch in zijn/haar eigen straatje.
zit nu in de bieb even te internetten maar gelukkig heb ik vanavond nog ff de pc van vriendje en dan kan ik foto,s plaatsen van pepper. haar uier begint nu goed uit te zakken en ze heeft voor het uier een zuchtbult zitten. ligt naar mijn idee mooi op schema al heb ik wel veel grotere uiers gezien bij anderen merrie,s op deze aantal dagen dracht. maar het is normaal bij pepper dat het zo gaat...
zal eens een uierfoto zien te vinden hier op bokt op hetzelfde aantal dagen dracht ongeveer...
pepper vandaag 309 dagen...
jennyk
Geplaatst: 21-04-11 13:23
KMD: dan krijg ik de melding dat de afmeting niet bepaald kan worden als ik hem hier wil plaatsen tussen img Ik word er werkelijk chaggie van, ik heb altijd foto's kunnnen plaatsen maar de laatste tijd krijg ik steeds de melding dat de afmeting niet bepaald kan worden
Ik ga nu fijn 3 uur lang vergaderen en daarna..... bevallingsverlof!
GranAmor
Geplaatst: 21-04-11 13:31
Hallo allemaal! was het topic een beetje uit het oog verloren en jullie gaan veeeeeeeel ste hard, kan het niet meer bijhouden! Maar er zijn al heel wat prachtige veulens geboren! Amorosa is 10 april bevallen van een prachtig merrieveulen genaamd Gran Amor en ze doen het bijde super goed! voor foto's verwijs is naar het topic in mij onderschrift