[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:26

Wij betalen per maand 205 stalling en kunnen kuil en stro en biks pakken(biks krijgt ze niet), hebben losgooibakken, longeerbakje en goede rijbak.
Moest voorheen ook zelf hooi en stro regelen want heb vier jaar op een vereniging gestaan waar het hooi en stro van zeer slechte kwaliteit was en erg duur, kwam een boer altijd grote baal kuil in plastic voor 20 euro brengen en kleine baaltjes stro voor 3,-

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:34

godzijdank hebben wij het hooi van eigen land en ook wat pakken voordroog.. Ideaal weet je tenminste zeker dat het goed spul is..
Het hooi is echt schaars.. en onwijs duur..
Maar ja dat krijgen je als andere landen hun deur dicht gooien omdat ze een slecht seizoen hebben dus ja..
Hopen op een heel goed seizoen!!

Ga zo eens kijken hoe het met mijn paardjes gaat.. Staan al lekker van 7 uur op de wei, heerlijk met dit weer!!, jammer dat er wel weinig op het land staan. Dus moeten ze wel weer een beetje bij tijds terug op stal!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:36

ja op pension is dan wel handig,ik betaal straks 250 per maand en moet dan nog zelf stro,hooi en voer halen.
maar heb daarvoor wel alles voor mezelf.

4 redelijke weides,2 omgebouwde stallen en een opslaghok.
en daarbij hebben de mensen een ingebouwd zwembad in de achtertuin waar ik ten alle tijden gebruik van mag maken....en vanuit het zwembad kijk ik zo op mijn weide.
zal eens foto,s zoeken van mijn stekkie..

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:36

Het is inderdaad heerlijk weer vandaag, moet helaas wel van 14.45 tot 23.15 werken...
Daarvoor nog even naar Peeps.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:40

inowa schreef:
ja op pension is dan wel handig,ik betaal straks 250 per maand en moet dan nog zelf stro,hooi en voer halen.
maar heb daarvoor wel alles voor mezelf.

4 redelijke weides,2 omgebouwde stallen en een opslaghok.
en daarbij hebben de mensen een ingebouwd zwembad in de achtertuin waar ik ten alle tijden gebruik van mag maken....en vanuit het zwembad kijk ik zo op mijn weide.
zal eens foto,s zoeken van mijn stekkie..

Dat is ook lekker, en zeker als je de tijd er voor hebt en als je meerdere hebt, want als je alles op pension moet zetten weet je ook wat je kwijt bent..
Ik ben nu per paard 180 euro in de maand kwijt, zit dan wel alles bij.. Hooi, stro, biks, in de winter wortelen en hun zetten ze op de wei en halen ze er ook weer af.. Iedere dag gaan ze wel naar buiten, Tenzij het door gladweer echt niet gaat en 1 keer per jaar met bemesten niet.. en anders komen ze er min een uur uit (moet het ook slecht weer zijn) en anders echt de hele dag en 'savonds op stal. Stal moet ik dan wel zelf mesten. En als ik op vakantie ga worden ze goed verzorgt, of door mijn stalgenoten of door stal zelf..
Laatst bijgewerkt door Whisperke op 08-02-11 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:41

Dat is wel ideaal hoor inowa alles voor jezelf, helaas heior in de buurt geen eigen stekkie te vinden.
Peeps alweer op 284 dagen dracht, zal dalijk weer is fototje maken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 10:57

Ravina staat hier heerlijk,alleen jammer dat ze nu geen hele dagen naar buiten kan.

we hebben hier 2 binnenrijbanen,paddocks,een buitenbak,overdekte stapmolen/longeerbak,een buitenlongeerbak en ze worden dagelijks 2x kuil of hooi gevoerd,en 2x biks,dagelijks opstrooien,wormenkuur 1x per 6 weken dacht ik

het is hier heerlijk weer,ik zit te bedenken wat ik vandaag met Ravina ga doen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:00

Snoevie schreef:
Ravina staat hier heerlijk,alleen jammer dat ze nu geen hele dagen naar buiten kan.

we hebben hier 2 binnenrijbanen,paddocks,een buitenbak,overdekte stapmolen/longeerbak,een buitenlongeerbak en ze worden dagelijks 2x kuil of hooi gevoerd,en 2x biks,dagelijks opstrooien,wormenkuur 1x per 6 weken dacht ik

het is hier heerlijk weer,ik zit te bedenken wat ik vandaag met Ravina ga doen

Maar daar zul je ook voor betalen!!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:02

ja dat zeker wel............zolang ik het nog kan betalen sta ik er met veel gezelligheid en plezier.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:06

Ik sta goedkoop voor hier, maar vind zelf dat ik eigenlijk wat teveel betaald voor watje heb :P
Want moet wel alles zelf doen, uitmesten, voer klaar zetten, in de avond zelf voeren, zelf buiten zetten en op het erf blijven wanneer je paard buiten staat..
Maar hier in de buurt is het gewoon duur.
Laatst bijgewerkt door horsii op 08-02-11 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:07

Chennai en Bono (mijn andere paard) staan in stallen van 4x4mtr, we hebben een binnenbaan van 20x60, buitenbaan 20x60, grote springwei, springring met binnenin een padock, daarachter ook nog een mooie grote paddock, verder nog 4 paddocks en een paar weitjes. Overdekte longeercirkel en stapmolen en 4 poetsplaatsen waarvan er 1 een solarium heeft. Voer en hooi zit bij de stalling in evenals uitmesten. Verder word je paard als je dat wilt buiten gezet maar meestal regelen we dat onderling. Bos is vlakbij (weg oversteken, akker over en dan ben je in het bos) dus dat is ook wel lekker... Je betaald er uiteraard wel voor maar als ik dan kijk wat er iets verderop in de straat word gevraagd en dan bekijk wat er bij ons allemaal inzit dan scheelt dat echt niet veel!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:07

Amandake schreef:
KMD : sterkte met het verlies van je poes (welk ras is het dan ,dat ze zo jong ziek worden ?)

Dank. Een Devon Rex.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:09

Sterkte met het verlies van je kat kmd.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:10

CubaLibre: dat heb ik ook wel,het is hier duur,maar er is wel alles aanwezig,en ik heb het erg naar mijn zin. idd het solarium vergat ik ook te noemen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:14

ik vind het alleen staan heerlijk omdat ik zelf kan bepalen wanneer ze op de weide gaan en wanneer niet.
in de zomer lekker dag en nacht buiten,winter in principe ook maar presca staat op stal

en ik heb altijd gras genoeg.

mijn voorste weide,de eerste van de 4..dit was eind maart 2010.later stond er veel gras op de weide
Afbeelding

en hier loopt het helemaal tot achter bij de bomen...2de en 3de weide
Afbeelding

bij de ingang van de 3de weide ,laatste stuk land is nog niet gemaakt,dat komt dit voorjaar..hopelijk in april.
Afbeelding

en zo veel gras heb ik in elke weide staan elk jaar
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:16

zozo dat ziet er heerlijk uit zef jou landen.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:16

ik heb ze ook thuis staan en denk dat ik er moeilijk zou aan wennen om ze terug op manege te laten staan.
Nu heb ik controle over wat ze eten kwaliteit enz. Ja ik moet alles zelf doen en kruipt enorm veel tijd in, maar toch

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:19

Ik sta op pension en moet alles zelf doen, maar vind het heerlijk.
Wil echt niet dat iemand mijn stal mest, nu was ik er ook optijd bij toen peeps aan de diaree was en een bacteriele infectie had.
JE houd alles zelf in de hand.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:19

Mijn paardjes staan aan huis, heerlijk alles zelf bepalen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:21

idd,je hebt volledige controle over alles en kunt zelf alles beslissen.

ik betaal wel veel maar heb het er voor over...ik hoef maar tegen die man te zeggen dat ik iets anders wil hebben ofzo en dan maken we het samen anders,niks aan extra kosten voor mij...materiaal betaalt hij allemaal zelf.

nu krijg ik van het voorjaar dus een 4de weide erbij en 2 hokken worden helemaal omgebouwd tot dichte stallen,mag ook zelf ontwerpen hoe ik de stallen wil hebben,hij tekent het en maakt het dan..

krijg dus 2 dichte stallen met zo,n staldeur waarvan de bovenste deel afzonderlijk open en dicht kan..
zodat ze toch naar buiten kunnen kijken als ze op stal blijven staan..
en dan nog in de stal een grote lamp,voor extra veel licht in het donker en dan ook nog een groot raam bovenin voor daglicht.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:24

hier staan ze dus 1 deur verder echt ideaal
wel alles zelf doen maja als dat ook alles is?
het hoort er gewoon bij vind ik :)

Ik heb net de paardjes naar buiten gegooid in de groep weer merrie was behoorlijk aan het afdraaien toen alles samen naar buiten ging (doet ze normaal niet sinds Adana er is)

Maja haar vriend staat in de groep erbij die hun beide beschermt dus ik maak me nergens druk om :)

Ik betaal trouwens voor 1 baal hooi 2 euro meen ik
en stro 1,50 :o
alles van eigen land.

straks probeer ik haar nog eens te longeren en eind deze week als ik me beter voel wil ik nog eens erop kruipen.
Ik ben wel nog steeds flink ziek (griep)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:27

Wat een lekker plekkie zeg, Inowa!!
Ik betaal 185 euro per paard, heb daarbij incl hooi en stro. Boeren voeren 's ochtends wat ik klaar zet (en zetten paarden in groepjes in de paddock, maar Fjord Kootje en Mira hebben een eigen verhard stukje en hun staldeuren staan altijd open; 's middags zetten ze Mira voor een paar uurtjes op stal -ivm 'ikmoetmijndochterverrotmeppen'hormonen- en dan zetten ze Binti bij Kootje.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 08-02-11 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:29

KMD, sterkte!

Ik sta ook op een fijne stal. Ruime boxen, veel licht. Paarden worden dagelijks binnen en buiten gezet (zomers hele dag en soms nacht weide, 's winters dagdeel paddock), mesten, hooi, stro, biks. Alles zit er bij in. Paarden hebben een eigen paddock. Verder nog een longeerring en een goede 20 x 40 buitenbak met verlichting :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:30

zeker,ben er heel blij mee....heb ook veel vrijheid daarzo.
en alles is voor mij dat is nog leuker haha.

trouwens gisteren was nog wel erg grappig,ze waren achter de weide aan het jagen op het land.
alle hazen zaten in mijn weide haha
ze weten het gewoon! jagers mogen hier in mijn weide niks afschieten...vooral niet als er pony,s staan.

was wel even een mooi gezicht,zo,n 4 hazen in de weide aan het kijken (maar wat zijn die groot!!)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:31

Klinkt als een super plek inowa!!!

Ik zou ze ook graag bij huis hebben staan maar dat is hier gewoon niet zo makkelijk om te doen....

Verder ben ik erg blij met de plek waar ze staan en onze staleigenaresse denkt ook echt met je mee als je een probleem hebt maar mocht er iets met je paard zijn (koliek oid) dan is ze ook degene die dat meteen ziet en dan belt ze eerst de VA voordat ze de eigenaar belt. Ontwormen en enten word ook gedaan en eigenlijk is er niets dat niet geregeld kan worden. Ik heb al gezegd dat de enige reden dat ik daar ooit nog weg ga is als ik helemaal stop met de paarden.