[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ijsklontje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:31

gefeliciteerd lucy

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:42

Falona schreef:
@Zamora, de mijne is de 21 uitgerekend volgens de kalendar op de manege. Mijn man denkt alleen dat het nog wel een week kan duren en de eigenaar wist het ook niet. Mijn man (een leek op paardengebied en helemaal wat fokken betreft) had zijn aanname gebaseerd op het feit dat ze maiden is.

Tot nu toe is er nog niets bij ons op stal en zijn er al 3 voorbij de uitgerekende datum. Ik heb zo'n vermoeden dat de mijne als eerste gaat komen, geen idee waar dat vermoeden vandaan komt. Gisteren heb ik voor het eerst het veulen voelen bewegen. Iedere keer die hand op de buik en iedere keer niets voelen. Mijn man daarentegen weet het veulen wel iedere keer te vinden en gisteren dus weer. En toen voelde ik hem ook Haha!

gaaf is dat he als je het veulen voelt bewegen! Vond het zo raar de eerste keer! Er zit nu gewoon al een heel kant en klaar veulen in haha echt apart.
Van maiden zeggen ze wel dat die langer dragen, heb in juli een maiden die is uitgerekend. Ben benieuwd. De vorige eigenaar van Janou zei dat ze altijd rond de uitgerekende datum heeft gezeten, afwachten dus haha.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:14

@Falona: wie dan nog meer? Omdat je zegt 3 voorbij de uitgerekende datum? Ursalin toevallig?
Leuk dat je het veulen gevoeld hebt, die van cuba voel ik niet alleen ik zie hem/haar ook bewegen....

@Zamora: Wist niet dat ze van maidens zeggen dat die langer dragen. Weer wat geleerd!

Buik groeit hier lekker rustig door, moet vanavond dr dekensingels maar weer eens wat losser gaan zetten want zag gister dat dat wel weer eens mag, verder heb ik afgelopen maandag besloten om niet meer met cuba te galopperen want dat wil ze niet echt meer, dus nu is het gewoon stappen en draven en nog enkele oefeningen die ze nog aan kan.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:21

Lucy ,gefeli!!!!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:28

Ik weet niet wat ik hier mee moet.

kitzbi moet nog een week of 4 en als ik haar s,morgen buiten wil zetten dan gaat ze als een gek galoperen voor in de bak heen en weer.
Ze wil dus echt niet na buiten nu is haar stal mega groot maar ze wil niet na buiten.Dan gaat ze galoperen tot nat aan toe.
dus nu train ik haar gewoon dat ze wel een beetje conditie heb maar vindt dit heel raar.Ik rij haar niet meer hoor loop met haar buiten en longeren een beetje

wat moet ik nou mee

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:37

Zijn er hier nog mensen die morgenavond naar Hein Peeters gaan?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:48

@Kitsbi: heb geen oplossing voor je maar ik weet nog wel dat cuba dat vorig jaar ook deed als ze de wei op mocht.... waren zelf mensen die me voor gek verklaarde om haar nog buiten te laten maar ik had zoiets van: als ze het niet aankan dan zal ze het ook niet doen..... Verder stop ik eerdaags ook met rijden en ga haar dan ook op conditie houden door middel van longeren en in het bos stappen en draven aan de lange lijnen, vindt ze super om te doen.

@Iorrr: naar wie?
Heb zaterdagevond n bokt-meeting bij een hengstenshow en mag het niet te laat maken want s'morgens gaat mn wekkertje alweer om 05.00u omdat mn vriend terug komt uit amerika....

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:51

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:55

ow oke, zal even gaan kijken.....
7 april is er bij ons ook weer een hengstenshow.....

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:58

Waar is bij ons Knipoog ?

Ik ga nog naar Uytert, Eurocommerce en VDL... Tenminste als ik op dat moment niet zit te waken! Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:14

Son en breugel, een hengstenshow gegeven door hengstenhouderij den hoorn (als ik me niet vergis).
Is altijd leuk om naar shows te gaan kijken, zaterdag ga ik naar Bergharen naar een hengstenshow, daar staat Reedhill's Devdan en die is van neonlight hier op bokt. Heb die al in real-life gezien maar dat was vorig jaar en nu is hij goedgekeurd en mischien wel iets voor cuba over n tijdje...

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:27

Lucy gefeliciteerd met je kleine mannetje Go jij! Go jij!
Ben benieuwd naar zijn naam

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:49

Kom maar even binnenvallen om Lucy te feliciteren met haar mooie manneke!
Wat een prachtig prutske!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:34

Lucy en Lucas gefeliciteerd met jullie veulentjes!
Mooie kadootje inderdaad voor jullie lucy, geweldig dat het zo goed gegaan is!!

Leuk trouwens nog dat overzichtje Nicole, van die merrietjes en hengstjes... Ben benieuwd of aan het einde van het veulenseizoen de verdeling weer ongeveer rechtgetrokken is!?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:35

Lucy gefeliciteerd! wat een mazzel, dat het allemaal maar goed is gegaan!

haha, ik heb vandaag even aangegeven dat Ravita niet op de plakkaten van de schapen komt te staan, dat ik het gewoon eruit wil halen, schoon spuiten met de hoge druk reiniger en dan nieuw erin doen. Leek mij hygienischer zei ik, 'mij niet' zei die boer..... Ziek
ik wordt er wel een beetje moe van hoor, maar het is mijn paard en ik bepaal waar ze op komt te staan.
Ik hoop dat hij niet nog veel moeilijker gaat doen, maar als hij ergens eenmaal een mening over heeft, dan is dat ook zo volgens hem. Want volgens hem is het gewoon schoon...
Maar ik wil al niet eens meer in discussie gaan, dus laat ik het maar zitten heb geen zin om ruzie met hem te maken.
zo ff opgelucht, sorry maar moest het ff kwijt!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:42

CubaLibre schreef:
@Falona: wie dan nog meer? Omdat je zegt 3 voorbij de uitgerekende datum? Ursalin toevallig?

Nee, Sabine volgens mij. Het enige wat ik zeker weet is dat er nog een tussen Pandora en Noortje in zat, wie dat is weet ik niet.

CubaLibre schreef:
ow oke, zal even gaan kijken.....
7 april is er bij ons ook weer een hengstenshow.....

Yep, en misschien wel met Pandora en veulen...

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:58

cindybijl schreef:
Lucy gefeliciteerd! wat een mazzel, dat het allemaal maar goed is gegaan!

haha, ik heb vandaag even aangegeven dat Ravita niet op de plakkaten van de schapen komt te staan, dat ik het gewoon eruit wil halen, schoon spuiten met de hoge druk reiniger en dan nieuw erin doen. Leek mij hygienischer zei ik, 'mij niet' zei die boer..... Ziek
ik wordt er wel een beetje moe van hoor, maar het is mijn paard en ik bepaal waar ze op komt te staan.
Ik hoop dat hij niet nog veel moeilijker gaat doen, maar als hij ergens eenmaal een mening over heeft, dan is dat ook zo volgens hem. Want volgens hem is het gewoon schoon...
Maar ik wil al niet eens meer in discussie gaan, dus laat ik het maar zitten heb geen zin om ruzie met hem te maken.
zo ff opgelucht, sorry maar moest het ff kwijt!

hey cindy,

dat is ook de reden dat ik niet meer bij een boer sta! die hebben ergens een mening over en daar valt niets aan te veranderen!

ik hoop dat je er uit kan komen met de boer!

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:00

even een vraagje tussendoor, wrs al eerder gesteld, maar kan nergens terug vinden.....Hoe zit het met de discussie over wel of geen ijzers hebben tijdens de bevalling en/of kraamtijd??

Unaira heeft nl ijzers omdat ze echt slechte hoeven heeft. Vind het risico nl groot om ze dan af te doen en dat ze dalijk met een hoefzweer oid moet bevallen, dat zou helemaal sneu zijn.

Wat vinden jullie ervan??

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:01

@Lucas, gefeliciteerd met je veulen Go jij! Go jij!

@Lucy, ook gefeliciteerd met je veulen Go jij! Go jij! wat een verrassing.

@Nicole, leuk dat lijstje Ja

iedereen met een mijlpaal gefeliciteerd.

De uiers van Relana zijn aan het uitvouwen Huilen van het lachen zijn nu twee slappe velletjes, verder voelt ze zich goed, galloperen gaat nog goed, vooral als ze naar binnen gaat en kan eten Knipoog

Voor degene die het leuk vinden onze nieuwe aanwinst te bekijken Lachen heb een topic gemaakt.

[ITP] Nieuwe aanwinst Zoë palomino pony

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:01

@Falona: noortje was de 10e uitgerekent, sabine de 11e en pandora de 21e volgens mij (maar dat weet ik dus niet zeker) moest Ursalin ook deze maand bevallen.
Zou wel leuk zijn als pandora & veulen mee zouden lopen...

Zo ik ga eten, doei doei

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:11

Unaira schreef:
even een vraagje tussendoor, wrs al eerder gesteld, maar kan nergens terug vinden.....Hoe zit het met de discussie over wel of geen ijzers hebben tijdens de bevalling en/of kraamtijd??

Unaira heeft nl ijzers omdat ze echt slechte hoeven heeft. Vind het risico nl groot om ze dan af te doen en dat ze dalijk met een hoefzweer oid moet bevallen, dat zou helemaal sneu zijn.

Nou ik vind het aan een aantal factoren liggen... Ik heb de voorkeur voor ijzers af.
Maar... Als een merrie al meer veulens heeft gehad en ze is altijd voorzichtig met ze en ze heeft slechte hoeven dan zou ik ze lekker onderhouden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:14

CubaLibre schreef:
@Falona: noortje was de 10e uitgerekent, sabine de 11e en pandora de 21e volgens mij (maar dat weet ik dus niet zeker) moest Ursalin ook deze maand bevallen.
Zou wel leuk zijn als pandora & veulen mee zouden lopen...

Dan zijn het er dus al 4 ipv 3...

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:17

Jeetje, waar halen jullie de tijd vandaan om zoveel te kletsen. Ben net 3 dagen hier niet geweest en heb zowat een uur de tijd nodig om bij te lezen!
Inmiddels weer een paar veulens erbij. Gefeliciteerd!

Ik zag trouwens dat ik nog niet op de voorpagina sta:
25 juni: Inma - Indra M x Raymond Z

Unaira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:22

Iorrr schreef:
Unaira schreef:

Nou ik vind het aan een aantal factoren liggen... Ik heb de voorkeur voor ijzers af.
Maar... Als een merrie al meer veulens heeft gehad en ze is altijd voorzichtig met ze en ze heeft slechte hoeven dan zou ik ze lekker onderhouden.

ze heeft nog nooit eerder een veulen gehad......vind het wel moeilijk.......ga nl nu nog bijna dagelijks met d'r stappen op het hard en ben bang dat ze dalijk echt last krijgt van d'r voeten. Ben benieuwd wat andere er nog van denken, zou ze er het liefst ook afhalen voor het veulen, maar voor de merrie denk ik weer dat het beter is om ze te laten zitten........

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:34

Ze staat bij mij alleen voor op ijzers. Omdat ze met 1 voorbeen niet helemaal goed loopt. Haar hoef slijt zonder ijzers dan ook veel te veel af. Dus ik laat ze zitten.