Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Falona schreef:@Zamora, de mijne is de 21 uitgerekend volgens de kalendar op de manege. Mijn man denkt alleen dat het nog wel een week kan duren en de eigenaar wist het ook niet. Mijn man (een leek op paardengebied en helemaal wat fokken betreft) had zijn aanname gebaseerd op het feit dat ze maiden is.
Tot nu toe is er nog niets bij ons op stal en zijn er al 3 voorbij de uitgerekende datum. Ik heb zo'n vermoeden dat de mijne als eerste gaat komen, geen idee waar dat vermoeden vandaan komt. Gisteren heb ik voor het eerst het veulen voelen bewegen. Iedere keer die hand op de buik en iedere keer niets voelen. Mijn man daarentegen weet het veulen wel iedere keer te vinden en gisteren dus weer. En toen voelde ik hem ook
CubaLibre schreef:@Falona: wie dan nog meer? Omdat je zegt 3 voorbij de uitgerekende datum? Ursalin toevallig?
CubaLibre schreef:ow oke, zal even gaan kijken.....
7 april is er bij ons ook weer een hengstenshow.....
cindybijl schreef:Lucy gefeliciteerd! wat een mazzel, dat het allemaal maar goed is gegaan!
haha, ik heb vandaag even aangegeven dat Ravita niet op de plakkaten van de schapen komt te staan, dat ik het gewoon eruit wil halen, schoon spuiten met de hoge druk reiniger en dan nieuw erin doen. Leek mij hygienischer zei ik, 'mij niet' zei die boer.....![]()
ik wordt er wel een beetje moe van hoor, maar het is mijn paard en ik bepaal waar ze op komt te staan.
Ik hoop dat hij niet nog veel moeilijker gaat doen, maar als hij ergens eenmaal een mening over heeft, dan is dat ook zo volgens hem. Want volgens hem is het gewoon schoon...
Maar ik wil al niet eens meer in discussie gaan, dus laat ik het maar zitten heb geen zin om ruzie met hem te maken.
zo ff opgelucht, sorry maar moest het ff kwijt!
Unaira schreef:even een vraagje tussendoor, wrs al eerder gesteld, maar kan nergens terug vinden.....Hoe zit het met de discussie over wel of geen ijzers hebben tijdens de bevalling en/of kraamtijd??
Unaira heeft nl ijzers omdat ze echt slechte hoeven heeft. Vind het risico nl groot om ze dan af te doen en dat ze dalijk met een hoefzweer oid moet bevallen, dat zou helemaal sneu zijn.
Wat vinden jullie ervan??
CubaLibre schreef:@Falona: noortje was de 10e uitgerekent, sabine de 11e en pandora de 21e volgens mij (maar dat weet ik dus niet zeker) moest Ursalin ook deze maand bevallen.
Zou wel leuk zijn als pandora & veulen mee zouden lopen...
Iorrr schreef:Unaira schreef:even een vraagje tussendoor, wrs al eerder gesteld, maar kan nergens terug vinden.....Hoe zit het met de discussie over wel of geen ijzers hebben tijdens de bevalling en/of kraamtijd??
Unaira heeft nl ijzers omdat ze echt slechte hoeven heeft. Vind het risico nl groot om ze dan af te doen en dat ze dalijk met een hoefzweer oid moet bevallen, dat zou helemaal sneu zijn.
Wat vinden jullie ervan??
Nou ik vind het aan een aantal factoren liggen... Ik heb de voorkeur voor ijzers af.
Maar... Als een merrie al meer veulens heeft gehad en ze is altijd voorzichtig met ze en ze heeft slechte hoeven dan zou ik ze lekker onderhouden.