Us2001 schreef:En ik gehoopt
Snap ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lizzii schreef:Even jullie mening nodig.
Ik heb een New Forest merrie die gedekt is door mijn eigen hengst op 11 juni 2022. Ik kan ze nooit laten scannen omdat ze dit niet toelaat.
3 weken na het dekken laat ik wel de hengst nog eens snuffelen en dan weet ik zo ongeveer of het gelukt is of niet.( Ze heeft al 3 veulens gehad met onze eigen hengst)
Ik had al een vermoeden dat ze toch niet drachtig was tot ze dan eindelijk wel uier begon aan te maken ongeveer 2 weken geleden.
De evolutie van haar uier in foto's:
1 mei
[ [url=m/uppp7u.jpg]Afbeelding[/url] ]
9 mei
[ [url=m/lmewi2.jpg]Afbeelding[/url] ]
11 mei
[ [url=m/zP6QwG.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vandaag 13 mei
[ [url=m/AM5XOO.jpg]Afbeelding[/url] ]
So far so good dacht ik.
Maar nu liet ik haar deze middag wat grazen aan de hand vlakbij onze hengst en nu ging ze zich gedragen als een echte hengstige merrie (het is geen pismerrie) . Knipperen, benen wijd ,plassen enz. Ze wilde ook niet meer weg van de hengst.Dus ineens weer grote twijfel of ze wel echt drachtig is ondanks dat ze toch wel wat uier heeft ik dacht zelfs het veulen te hebben voelen en zien bewegen maar toch slaat de twijfel weer toe.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Hier een foto van de merrie zelf vandaag genomen.
[ [url=m/kl1jws.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/00Hs8U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lizzii schreef:Even jullie mening nodig.
Ik heb een New Forest merrie die gedekt is door mijn eigen hengst op 11 juni 2022. Ik kan ze nooit laten scannen omdat ze dit niet toelaat.
3 weken na het dekken laat ik wel de hengst nog eens snuffelen en dan weet ik zo ongeveer of het gelukt is of niet.( Ze heeft al 3 veulens gehad met onze eigen hengst)
Ik had al een vermoeden dat ze toch niet drachtig was tot ze dan eindelijk wel uier begon aan te maken ongeveer 2 weken geleden.
De evolutie van haar uier in foto's:
1 mei
[ [url=m/uppp7u.jpg]Afbeelding[/url] ]
9 mei
[ [url=m/lmewi2.jpg]Afbeelding[/url] ]
11 mei
[ [url=m/zP6QwG.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vandaag 13 mei
[ [url=m/AM5XOO.jpg]Afbeelding[/url] ]
So far so good dacht ik.
Maar nu liet ik haar deze middag wat grazen aan de hand vlakbij onze hengst en nu ging ze zich gedragen als een echte hengstige merrie (het is geen pismerrie) . Knipperen, benen wijd ,plassen enz. Ze wilde ook niet meer weg van de hengst.Dus ineens weer grote twijfel of ze wel echt drachtig is ondanks dat ze toch wel wat uier heeft ik dacht zelfs het veulen te hebben voelen en zien bewegen maar toch slaat de twijfel weer toe.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?
Hier een foto van de merrie zelf vandaag genomen.
[ [url=m/kl1jws.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/00Hs8U.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ennasil92 schreef:@Lizzii,
Ik vind het erg onverantwoord als je je merrie bewust laat dekken en vervolgens niet laat scannen, als ze drachtig zou zijn van een tweeling heb je een redelijk grote kans dat je zowel de veulens als de moeder verliest.
Los daarvan heb je ondanks het groeiende uier nog steeds geen zekerheid dat ze drachtig is aangezien merries ook uier aan kunnen maken als ze hengstig zijn of jong gras binnen krijgen, dus de enige opties die je nu hebt is afwachten of alsnog de DA inschakelen.