Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Vulina schreef:Goed nieuws Ljongema!
Wie vroeg het; langer aan nageboorte staan geeft iets meer kans op een bloeding, je moet het nageboorte zelf los maken, dus de kans op wondjes is groter.
De kans op een baarmoeder ontsteking wordt wel aanzienlijk groter bij het lang aan de nageboorte staan.
Selente schreef:Iorrr schreef:Ik meng me even: wij hebben dat vorig jaar gedaan en onze merrie had na 1 dag al melk. Na drie dagen veulen erbij en ging top.
Had die merrie zelf al een veulen gehad? Kan me voorstellen dat dat ook een factor is die er invloed op heeft.
absque_dubio schreef:Kabayo mijn test strips gaan van 5.4 naar 7. Bij 7 begin ik als ‘normaal’, en tegen de bevalling aan zijn ze bij mij rond de 5.4. Ik vind die van jou dan nog niet erg laag. Maar wie weet heeft iemand anders wel hele andere ervaringen.
Kabayo schreef:Voor het eerst in mijn leven ph waarde gemeten. Gevaar voor eigen levenHaar uier staat zo strak dat ik geen grip heb om er wat uit te drukken. Best laag vind ik! Wat denken jullie?
[ [url=m/dDQ6Ba.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat voor kleur heeft de melk voor de bevalling? Troebel/doorzichtigachtig , gelig of spierwit?