Echt, 1000x dank aan wat ook hierboven wat ik hier net was. Nog net op haar eigen verjaardag, een gelukkig voorlopig heel actief palomino merrietje met volgens mij een kol. Wat een stress. Maar wat een vreugde
Sorry voor de summiere reacties van mijn kant, is ook een hele rollercoaster waar we zo in zijn beland. Officieel heeft ze Asphyxie syndroom, wat idd ook wel dummyveulen genoemd wordt. Volgens dokter Google moet de prognose redelijk zijn, dus ik duim dat dat ook voor Femke geldt. Het was zo sneu om te zien hoe ze overal tegenaan liep. Op het moment is ze lichamelijk nog steeds stabiel, het is gek om een zo relatief groot en sterk veulen toch zo ziek te zien, want ze heeft wel genoeg kracht in de beentjes. Zolang ze natuurlijk haar voedingen krijgt en dat is helaas nog wel steeds met de zonde. We moeten ook tot 72uur na de tijd nog rekening houden met terugvallen. Wat er waarschijnlijk is gebeurd, is dat de navelstreng is gedraaid en ze toen dus minder of geen zuurstof meer kreeg. Het is de vraag of ze anders nog langer was blijven zitten of dat dat ook echt gezorgd heeft voor deze relatief vroege bevalling. Een stuk van het vlies was ook gelig van kleur, wat niet hoort. Toch was ze al met al wel heel snel uit de merrie. Had het nagezocht op de video en om 17:57 brak het water, minuutje later kwam de pootjesblaas en 18:04 was ze eruit. Uiteindelijk doen we alles wat we kunnen en op hoop van zegen dat ze het gaat redden. Ik weet niet of ik voorlopig nog veel updates doe, het blijft nu toch een beetje hetzelfde, veel afwachten. Bij goed nieuws horen jullie het uiteraard zo snel mogelijk, maar ga eerst nog maar even nergens vanuit. Zo sta ik er uit zelfbescherming ook een beetje in..
Ik heb volgens mij ook een paar nieuwe veulentjes hier gemist, jullie in elk geval gefeliciteerd en geniet van je prachtige veulentjes!