[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carmuh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:11

Elfje.... gefeliciteerd nog, mooi type!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:12

Afbeelding
Ja grasjes gaan goed.
Wanneer laten jullie voor het eerst de smit komen?

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:33

Hahaha LdenBoer geweldige foto!
Zo schattig hoe ze met die lange benen toch proberen te eten... om op te vreten, echt waar <3

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:48

Yes, yes, yes, yes, yes!
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 08:53

Spannend bussy!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:08

Heeft Jotach niet al een veulen? Die zie ik hier nooit..

Mooi getekend Draaakje :D

Spannend Busymissy!!

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:37

Hij is echt briljant Draaakje! :D

Heb het idee dat veel merries overgaan dit jaar of lijkt dat maar zo?

Spannend hoor bussy!

VrouwkjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:48

Oeh spannend bussy! Dat hoop ik nou ook de hele tijd aan te treffen maar helaas :')
Maris dat idee heb ik ook en ik vroeg me af of dat misschien te doen heeft met de lage temperaturen. Misschien leuk om naar te kijken in die enquête?(weet even niet meer wie dat deed :oo) Of de paarden die begin van het jaar uitgerekend zijn vaker over dragen dan later in het jaar.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:58

Spannend bussy!

Hier een heel onrustige nacht. Liggen, staan, eten, liggen, rollen en ga zo maar door.
Enorme teleurstelling als je dan ziet dat der uier gewoon nog een stuk voller kan en de ph weer richting 8.0 lijkt te gaan...
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:59

Geloof dat daar toen naar gekeken is en het niet veel uitmaakte. Maar, in die enquete werd niet meegenomen wat de normale draagtijd van de merrie is, en dat doen er hier sowieso al weinig. Neon ging in mei altijd tussen de 342 en 352 dagen (6 veulens), als je 11 maanden zou rekenen zou ze altijd hebben overgedragen, terwijl dit voor haar dus de normale draagtijd was. In juli droeg ze een keer 329 dagen en in juni 332 dagen, voor haar ging dat zeker wel op.
Sarona droeg vorig jaar 340 dagen, juniveulen en eerste veulen, die komen meestal ook iets eerder. Ik ga bij haar uit nu van meer dan 340 dagen.

Ik heb de tekening van draaakje en de foto's van de tjoepkes in alle DB-topics weer zichtbaar gemaakt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:01

Hier een met altijd april/mei veulens en bij het eerste veulen droeg ze iets over, richting 348 zo uit mijn hoofd.
De andere keren 340 en 342.

Op 1 na (328 bij eerste veulen) alles hier tussen de 340 en 345 dagen. Dat zijn er zo'n stuk of 8

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:08

298 dagen. Harde uier.
Afbeelding

En de ander is niet foto waardig haha. Gewoon een al wat bolle buik :j

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:13

Ik ging er helemaal vanuit dat mijn merrie ook ging overdragen en dat ik pas eind april een veulen kon verwachten. Maar er zit hier toch ook duidelijke vordering in het uier... :o

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:18

VrouwkjeS schreef:
Oeh spannend bussy! Dat hoop ik nou ook de hele tijd aan te treffen maar helaas :')
Maris dat idee heb ik ook en ik vroeg me af of dat misschien te doen heeft met de lage temperaturen. Misschien leuk om naar te kijken in die enquête?(weet even niet meer wie dat deed :oo) Of de paarden die begin van het jaar uitgerekend zijn vaker over dragen dan later in het jaar.

:wave: Dat ben ik haha, zit een beetje onder de meeleessteen omdat mijn veulentje alweer 11 maanden is, dus dit jaar heb ik niet zoveel bij te dragen. Vorig jaar was er inderdaad niet echt een trend te zien, maar hij staat er voor dit jaar ook weer in dus ook dit jaar kijk ik er weer naar. Het is echter wel natuurlijk over het gemiddelde bekeken, niet rekening houdend met individuele verschillen van merries (dat wordt een beetje te ingewikkeld, helemaal omdat er ook vaak redelijk wat maidens zijn). In de enquete van dit jaar zitten zelfs 5 onderzoeksvragen over draagtijd en mogelijke invloeden daarop :D , daar zijn samen met het gokken van het geslacht vaak de meeste theorieën over dus daar kon ik me op uitleven.

Zie dat hij momenteel voor 5 merries/veulens is ingevuld, alvast bedankt! Hoe meer gegadigden hoe beter, want dan is de statistiek betrouwbaarder. Dus ik dump de link gelijk weer even in mijn bericht https://goo.gl/forms/THKflAiwIp0DFRSn1

Quickly2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:21

Happynez, ja ze heeft bij mini Shetlanders gelopen :)

VrouwkjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:23

Mooney ja superleuk dat je het doet. Zodra mijn merrie veulent zal ik hem ook invullen! Ben benieuwd naar eventuele correlaties :)

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:32

Ik vul hem ook in zodra de veulens er zijn!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:36

Heb hem voor je ingevuld!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:36

Ik heb de enquete net ingevuld, was hem even kwijt, Dank voor je linkje!!! Ben erg benieuwd eind van het seizoen. Ik laat tooske dit jaar bijkomen en ga volgende jaar denk ik nog een keer voor een veulen!! Even kijken hoe ibbeltje het op de keuring doet. Super leuk om allemaal mee te maken en omdat ook alles zo voorspoedig is gegaan durf ik het denk ik nog wel een keer aan. ( 1e keer drachtig, vlotte bevalling zonder compilcaties en "makkelijke"dracht). Aangezien ik Ibbeltje al 4x kon verkopen afgelopen 2 weken zal haar opvolger ook wel een fijn baasje vinden denk ik. Kan niet alles zelf houden.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 10:54

mooney, zodra mijn veulens er zijn zal ik hem voor je invullen.

Gisteren heb ik met de papa in spé een hengstenshow gereden tijdens het CDI Outdoor International te Nieuw & St. Joosland! Was echt leuk om te doen, maar oei wat vond hij de ring spannend :o Hij kroop een beetje in elkaar, maar bleef verder wel braaf. Het is ook wat in zo'n aangeklede ring met publiek vlak aan de ring, muziek en applaus ..... was een goed leermomentje voor hem!

Van het weekend geven ze lekker weer af, hoop ik weer ff wat foto's te maken van mijn zwangere dames *-:)

FF pappa spam <3

Afbeelding

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:15

Mooie papa <3 ben even zijn naam kwijt |o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:19

Elfje gefeliciteerd! Knap kind

LdenBoer ahh wat zoet! Lange stelten :)

DL en Luna, wat spannend! Hopelijk snel een nieuwe veulenboom :D

Busymissy ja harsjes, ook iets op komst!

en Redd, dat schiet ook al op.

Jullie gaan hard hier :D

Cioccolato jee dat is al een heel flink uier voor 298 dagen zeg, zal wel een vroeg veulentje worden denk ik zo...

VrouwkjeS.. en..? Hoe lijkt het bij jou nu?

Moratoetje dat is een hele knappe pappa

Jotach heb ik hier ook al heel lang niet gezien, misschien een PBtje doen?

Suzie gaat haar gangetje, vanmorgen weer iets aan haar speentje ontdekt.. Zal nog wel meer moeten groeien denk ik toch?
Afbeelding
Afbeelding

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:35

Kabayo, voor jou ook een emotionele tijd, terugdenkende aan een jaar geleden... Een vriendin van mij had van de week net zo'n veulentje en tja, moest gelijk aan jou denken.
Ach DroversRun, kan me voorstellen dat je er dubbel in staat. In elk geval voor nu wat verbetering en hopelijk zet die lijn mooi door. Maar wat een mixed emotions :(:)
Neonlight, ook voor jullie spannende tijden. Zeker als het vorig jaar mis is gegaan; dat hou je nog wel een paar jaar in het achterhoofd hè? Dit jaar hopelijk een mooi gezond kind naast haar.
Welkom quickly, leuke merrie. Wat voor papier heeft ze?
VrouwkjeS, jouw merrie mag nu ook weleens gaan zeg; wat duurt wachten dan lang hè?
Elfje72, wat een heerlijke foto's!! <3
Ah BusyMissy, dat ziet er veelbelovend uit!
Nou, hier gaat Candora het ook nog eens leren hoor; ze krijgt zowaar een behoorlijk uier! Nog nóóit bij haar gezien, dus zo zie je maar weer. Eens zien of ze ook al gelezen heeft over hars enzo }> Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn; laat ik hier maar mee in mijn handen knijpen :D

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Arianne op 06-04-18 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:36

Ja ik ben ook bang voor en vroeg veulen.. dinsdag komt de da.
Geboortemelder is binnen, even de boel activeren en dan zijn we er gelukkig ook klaar voor.
Maar.. t veulen moet ookcklaar zijn natuurlijk

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 11:36

Elfje knap veulen! Wie is de vader? Busymissy dat wordt vast binnen 24u! Spannend :)