Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Of de paarden die begin van het jaar uitgerekend zijn vaker over dragen dan later in het jaar.

VrouwkjeS schreef:Oeh spannend bussy! Dat hoop ik nou ook de hele tijd aan te treffen maar helaas![]()
Maris dat idee heb ik ook en ik vroeg me af of dat misschien te doen heeft met de lage temperaturen. Misschien leuk om naar te kijken in die enquête?(weet even niet meer wie dat deed) Of de paarden die begin van het jaar uitgerekend zijn vaker over dragen dan later in het jaar.
Dat ben ik haha, zit een beetje onder de meeleessteen omdat mijn veulentje alweer 11 maanden is, dus dit jaar heb ik niet zoveel bij te dragen. Vorig jaar was er inderdaad niet echt een trend te zien, maar hij staat er voor dit jaar ook weer in dus ook dit jaar kijk ik er weer naar. Het is echter wel natuurlijk over het gemiddelde bekeken, niet rekening houdend met individuele verschillen van merries (dat wordt een beetje te ingewikkeld, helemaal omdat er ook vaak redelijk wat maidens zijn). In de enquete van dit jaar zitten zelfs 5 onderzoeksvragen over draagtijd en mogelijke invloeden daarop
, daar zijn samen met het gokken van het geslacht vaak de meeste theorieën over dus daar kon ik me op uitleven.
Hij kroop een beetje in elkaar, maar bleef verder wel braaf. Het is ook wat in zo'n aangeklede ring met publiek vlak aan de ring, muziek en applaus ..... was een goed leermomentje voor hem!
ben even zijn naam kwijt

Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn; laat ik hier maar mee in mijn handen knijpen