Ze is prachtig, maakt het allemaal des te zuurder.
Hier is de 2e bevalling ook niet gegaan zoals ik gedacht/gehoopt had, naast het feit dat het we een hengst is, heb ik het totaal niet aan zien komen, merrie loopt altijd ver over en lekt voor de bevalling eerst zeker een dag melk. Omdat ik wat weinig gras aan huis heb, staat ze met 2 ruins bij mijn ouders lekker 24/7 in een volle wei. Ik ben zaterdag nog bij haar wezen kijken, ze begon iets uiter te maken, maar nog lang niet bevallingsklaar, ik dacht dat het zeker nog 1 of 2 weken zou duren. Had bedacht haar maandag "open te katen maken "Van achter, maar haar daarna nog weer terug op de weit te zetten, omdat het er nog lang niet aankwam.
Zondagmorgen belt mijn moeder dat er een veulen in de wei staat..... Iedereen volledig geschokt, het vervelende is dat ze de eerste dagen vreselijk beschermend is voor het veulen en niemand in d ebuurt duldt, ik kon haar met geen mogelijkheid te pakken krijgen en tot mijn grote ellende, en verpeste nachtrust heeft ze nig een nacht met veulen in de wei gestaan. Ik heb wel de 2 ruins weggezet natuurlijk. Vanavond weer geprobeerd en gelukkig kon ik haar nu wel pakken, en op de trailer laden. Nu met de regen en omweer staan ze fijn op stal.
Merrie is wel een beetje uitgescheurd, morgen maar eens kijken hoe dat ervoor staat, ze moeten even tot rust komen.
Wat een verdrietig nieuws Noisy ik heb echt met je te doen! Wat een ellende!!!!!! En wat is het soms toch oneerlijk
Ik ga heel hard duimen dat je merrie het weesje accepteert!
Dikke knuf
Vulina
Geplaatst: 30-05-16 20:52
Oeh jakkes, dat is ook schrikken! Gelukkig heb je haar toch te pakken gekregen en is het, tot zover, goed afgelopen!
Hoe gaat het Noisy? Is het veulen er al?
suffie
Geplaatst: 30-05-16 20:53
Allereerst gefeliciteerd FF, gelukkig dat alles toch nog goed is afgelopen ondanks dat de merrie niet op tijd was "open" gemaakt. Jammer dat het weer een hengstveulen is, maar gezondheid staat voorop. Ik kan mij overigens voorstellen hoe jij je voelde na een flinke tijd achter je merrie aan lopen zonder resultaat. Fijn dat je ze nu toch thuis hebt staan.
oeeiijee FF dat is ook wat. Gelukkig dat je haar na een dag toch te pakken hebt gekregen voordat het slechte weer begon. Van harte gefeliciteerd met je hengst. Jij ben net als Pretty dus een echte hengstenfokker. Is het een mooie? Vast wel !
Janine dat ziet er goed uit.
Fotsy wat een hartbrekende foto van mama met haar overleden beebje.. Ik duim nog steeds dat het matchen gaat lukken dat zou zooooo fijn zijn.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 30-05-16 21:43
FF, gefeliciteerd met je hengstveulen. Dan denk je je merrie zo goed te kennen en fopt ze je nog.
Nou echt. Voel me een vreselijke fokker. Geluk dat het toch goed is gegaan.
Al_Zawraa
Geplaatst: 30-05-16 21:51
Noisy, wat een hartverscheurende foto van mams met haar kind Het was echt een heel mooi meisje, nogmaals heel veel sterkte! Ik hoop dat ze het weesveulentje accepteert, zou voor beide toch heel erg mooi zijn als dat lukt.
Ff, wat een schrik! Kan me voorstellen dat je dan raar staat te kijken. Gelukkig is alles goed gegaan! Praat jezelf geen schuldgevoel aan, soms kunnen ze je gewoon enorm voor de gek houden, al kan ik me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Wat jammer dat je merrie zich eerst niet wilde laten vangen, maar fijn dat je ze nu toch op stal hebt en dat de merrie niet heel erg uitgescheurd is ondanks dat ze niet open gezet was. Gefeliciteerd met je hengstje!
Nicole, Joyce en Tinniie, bussmissy gefeliciteerd met jullie veulens.!!! Loop een beetje achter want tjonge jonge wat kan je maar druk met een extra paard.. (ahum veulentje) zijn
Noisy krijg de rillingen over me rug.. Wat zal je geschrokken zijn.. en de intense vedriet die er naast komt. Verschrikkelijk! Je meisje was prachtig! Wel goed van je dat je je merrie opensteld voor pleeg mama.. Hoop dat ze het veulen accepteerd zodat veulen en mama samen kunnen groeien en bloeien.. Wel nog sterkte voor jou
Ze is echt mooi Noisy! Zo zuur dat het zo af moest lopen. Hopelijk gaat het goed met het pleegveulen.
Gelukkig is het allemaal uiteindelijk goed afgelopen Fokfanaat, wat kunnen ze ons toch af en toe helemaal gek maken die merries. Niets zo onvoorspelbaar als een drachtige merrie
Noisy
Geplaatst: 30-05-16 23:49
Het is gelukt!! Ze accepteerde meteen. Het veulentje kwam van de trailer en ze brak bijna de stal af om erbij te kunnen. ik ben zoooo blij. Toch nog iets goeds uit deze tragedie
Net nog even snel de camera gekeken Hier doe je het toch voor
BusyMissy
Geplaatst: 31-05-16 00:24
Oh wat een fantastisch nieuws! Wat lief dat kleine droppie meteen zo tevreden in de stal. Nu toch nog een beetje genieten. Super dat je dit veulen een kans hebt gegeven!
Gefeliciteerd Tammy! Alles goed gegaan?
Noisy
Geplaatst: 31-05-16 00:29
Ja, ik zou ook een gat in de lucht springen als het mijn veulen zou zijn. Daarom kon ik het ook niet over mijn hart verkrijgen dat ik het niet zou proberen. Joan is zo'n lief moedertje Zo fijn dat ze nu een tweede kans heeft gekregen en het voelt ook zo goed dat we dit veulen een kans kunnen geven.
Net even een borrel op. Even ontstressen. Nu douchen want ik stink naar nageboorte en dan lekker naar bed
Othilly
Geplaatst: 31-05-16 06:09
Noisy schreef:
Net nog even snel de camera gekeken [ [url=m/wrgt4X.png]Afbeelding[/url] ] Hier doe je het toch voor
Wat een mooi gezicht!! En wat lief van je merrie meteen de zorg op zich te nemen..