[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:04

Succes Tara!! Heb je al een uitslag?

Mooi balen AZ. Hier ook erge last van scheuren erin. Normaal nooit zo erg. Smeer nu 2 kee per dag een combi van tea tree en eucalyptus olie met nog wat erop. Van m'n smid gekregen. Dan wordt het wat elastischer

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:51

Jammer setteli, het is inderdaad een mooi veulen! Hopelijk vindt je een leuk en lief baasje voor hem!

Nou idd, Empty mag weleens gaan bevallen. Ze ziet er wel super goed uit zeg, rond en gezond :)

Kas zijn operatie is goed gegaan. De chirurg is erg tevreden. Hij is 1 uur en 3 kwartier weggeweest. Tara heeft zich echt heel goed gedragen in die tijd, wel moest ik echt bij haar blijven, anders werd ze overstuur. Ze mogen eventueel morgen al naar huis, maar ivm werk haal ik ze donderdagochtend op.
Ben zo ontzettend blij dat het goed is gegaan!!

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:54

Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:14

Nou idd fijn Tara!

Ben erg benieuwd naar Empty d'r veulen :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:48

Fijn dat de operatie goed is verlopen.

Hier even flink in de stress gezeten net! Tijdens het voeren van de brokjes begon Veronia zich vreemd te gedragen, ze ging heel vreemd staan, wou niet meer eten, ging rollen, deed haar neus helemaal naar beneden. Mijn eerste gedachte was koliek, dus merrie gepakt en met ze gewandeld. Geen verbetering en allemaal slijm uit neus en mond, toen zag ik dat ze probeerde te slikken wat niet lukte. Alarmbellen, slokdarmverstopping! Da gebeld en die adviseerde me haar hals te masseren en verder te wandelen. Wanneer het binnen tien minuten niet los was, zou hij komen. Wonder boven wonder is het gelukt!! Sjonge wat was ik blij. Da weer gebeld en nu moet ik de komende twee dagen in de gaten houden of ze geen koorts gaat krijgen.

Dit was de tweede keer sinds ze er is dat ik dacht dat het mis zou gaan, man wat een zorgen om dat kleintje. Hopelijk nu geen gekke dingen meer...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:49

wat fijn Tara dat de operatie geslaagd is en ze al binnenkort naar huis mogen, altijd spannend toch

mausi zet er vaart achter, en hoefsmid pfff allemaal dezelfde, je krijgt ze zo moeilijk op je hof
Hier ook allemaal super goede voeten en toch ook af en toe al eens brokje, scheurtje, de droogte denk ik, ik rasp brokje of scheurtje zelf even weg want als ik bel naar smid moet ik toch al twee-drie weken wachten (meestal heb ik mijn vingers dan ook wel meegeraspt := )

setteli jammer, maar het leven zit vol keuzes maken en hij vind vast en zeker een leuke thuis, speciaal kleur palo

zag ik emmy's veulen ook voorbijkomen? vroegtijdige dementie :o , was die ook zo speciaal palo, die van mij is echt geeloranje

ghytta ziet er ook goed uit, veel kammen zou ik zeggen en ik gebruikte een hondenkam tja zo eentje met heel kleine ijzeren pinnetjes die heel dicht bij elkaar staan, werkte prima en ging snel.

jet4you hij ziet er wel goed uit hoor, hopelijk snotvalling vlug over

ik denk dat ik er nog een paar vergeten ben maar kan maar tot 1 pagina terugscrollen -:(-

Vandaag weer wat gezien, amai Elsa klopt dus echt naar haar veulen van 3,5maand als ze eten krijgen, amai ik schrok toch wel even, had het al eens eerder gezien maar niet zo erg, merrie's en hormonen (ze is dus echt wel terug drachtig), ga me de gewoonte moeten maken van ze apart eten te geven pfff alsof het nu al niet moeilijk genoeg is met vijf die in galop op je afkomen en de stallen binnenstormen >;)

oh en

empty komaan zeg, ik ben zo benieuwd wat ze ervan gemaakt heeft

inowa dikkertje en een tweede joey :')

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:03

super goed nieuws tara!!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:05

Wat fijn om te horen Tara!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:23

Murosch jeetje dat is ook schrikken.

Hier wacht ik nu op de dierenarts.
Konfetti heeft koorts en hoest. Uier is vol dus hij drinkt veel te weinig. Waarschijnlijk longontsteking :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:27

oeie das minder hoor, Pretty heeft ook eentje gehad dit jaar, goed dat je zo alert bent, succes

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:37

Jet4you, ooo nee he!! Heel veel sterkte en beterschap met Konfetti, !!!

Tara, fijn dat het goed gelukt is! Nu op naar herstel!!

Rest volgt later even

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:03

Dustinlover schreef:
Heb je al een hengst op het oog? Ben wel benieuwd, ze fokt echt leuke veulens!

Nee nog niet. Misschien wel weer Don Cremello.

Fijn Tarantino dat alles goed is gegaan.

Jet en Murosch veel sterkte met jullie veulens

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:06

Tara wat fijn dat alles goed is gegaan! Hopen op een spoedig herstel!

Setteli ik ben verliefd op de jouwe! Echt als ik het geld zou hebben! Wil zo graag in m'n leven een palomino bezitten, ik vind het de mooiste kleur die er is! <3

AZ, dat verhaal herken ik zo erg! Precies datzelfde hadden we met onze vorige hoefsmid! En ushi heeft al zulke slechten voorhoeven en staat dan ook nog op ijzers! Hij wachtte toen gewoon net zo lang met komen dat ze doorgesleten waren enzo. Heel naar als je hoefsmid gewoon elk contact vermijd en gewoon niet komt opdagen, bah!

Ik zal van de week eens foto's maken met mijn camera als het lukt. Dan zal ik eens kijken of Kiss ook fotogeniek wil zijn. :)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:06

Emmy, wauw wat een mopi kleurtje en die appeltjes op zijn billen, <3 . Al iets gehoord van het NRPS??

Inowa, heerlijk stoeien :D

AnniekSlijk, benieuwd naar de foto hoor!! Misschien wat Omega olie over de brokjes doen.

Tanjaatjuh, dank je :o , Gyttha is ook al leuk zeg, en flink gegroeid die pluim oortjes heerlijk en donker ah worden welke kleur is het nu?

DL, 318 dgn, donderdag wordt het weer echt warm dus kom maar op dan hoor!!

Setteli, ooo daar vind je vast een top baasje voor hoor, hij is echt chique!!

Murosch, pff schrikken hoor :(:) , idd goed opletten voor mogelijke longontsteking nu, hopen dat het meevalt.

Fotsy, jij raspt je vingers ook mee :D , lukt mij ook nooit om ongeschonden uit de strijd te komen.
Fijn die merries met hun hormonen, vastzetten dan wel de beste optie ja.

Lovelynn, jaaaa maar ook Koda niet vergeten!!

Jet4you, ennn veearts al geweest :(:) ,

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:38

Jet4you, succes, hopelijk valt het allemaal mee en is het simpel te verhelpen. :(:)

Murosch, dat is ook schrikken zeg! Je kunt het inderdaad met wat geluk wegmasseren, fijn dat dat dus ook gelukt is. Enig idee waardoor ze het kreeg? Gulzig eten of zo?

Mausi vordert al weer lekker, nog 2 weekjes als ze vorig jaar aanhoudt, het schiet op.

En Empty wil ook nog niet haar naam aanhouden, wanneer is ze precies uitgeteld? Bedoel het eigenlijk meer gezien eventuele eerdere drachten, die kleintjes zijn altijd helemaal onvoorspelbaar. :D

Setteli, dus toch te koop? Je hebt natuurlijk de mooie Phoebe ook nog, en deze kanjer zal vast wel goed terecht komen en een mooie toekomst tegemoet gaan. :j

Tara, wat fijn dat de operatie geslaagd is!

En lees dat er veel problemen zijn om de smid op je hof te krijgen. Tja, als je hem niet op je hof krijgt ga je maar naar zijn hof. :+ Onze smid woont hier een paar huizen verderop. :D Hoewel we nu ook op de smid wachten. :P We hebben sinds vorige week maandag een nieuwe hackney op proef, en die moet eerst op ijzers komen om haar echt uit te testen en of ze qua manier van lopen ook matched met de andere hackney. Tja, en laat ons smidje nu net die dag op vakantie gaan dat wij die merrie op stal kregen. Nu wachten we dus op een andere smid.

F&F begint ook aardig uit de veulenvacht te komen, en is zijdezacht op zijn hals.
Afbeelding

Moet binnenkort toch eens een poging doen voor meer foto's, maar hij heeft niet echt zin daarin. Of hij keert de kont naar me toe om te eten, of hij staat met zijn neus in de camera. :+

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:37

Wat is hij toch knap neon!

Jet wat naar, hopen dat het toch meevalt en hij snel weer beter wordt!

Goed nieuws Tara, wat een opluchting!

Empty .. ach ja :+

Hoefsmid bellen als ze nodig zijn dan duurt het altjjd nog wel een paar weken voor er tijd is, ik maak daarom als mijn smid er is altijd vast de afspraak voor de volgende keer :)

Neon hebben de ijzers echt zo veel invloed op het lopen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:58

Neon hij begint nu wel echt palomino gekleurd te worden ipv vos :P

2 jaar geleden was empty 1 juli uitgerekend toen beviel ze op 320 dagen, vorig jaar was ze op 6 juni uitgerekend en beviel ze ook echt op 6 juni met 335 dagen. Hoe later hoe eerder hoop ik dus :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:12

Dat ging hier ook weer netjes op :j

Dup een veulen in april liep een week over, in juni twee keer netjes op de datum.
Sientje in april een keer een week en een keer bijna drie weken over, nu in juni meer dan een week te vroeg.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:14

Oh murosch ook al, had ik even overgelezen, gelukkig zelf opgelost maar opletten voor longontsteking

Neon wow die is echt mooi

Empty ~~}>

Jobamara kom je ook naar dbt 2016 straks als mausi bevallen is :9k

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:05

Al_Zawraa a gezellig nog even genieten van je jonge mannetje.
wat verschrikkelijk met je vaste smid, maar gelukkig kon de ander smid vrij vlot!
Komt wel goed met die hoeven,
Mausi gaat toch wel een beetje haast maken hopelijk komt veulentje optijd en gaat ze niet te erg overdragen.

jobamara :o zou straks even foto`s en een filmpje uploaden van Sunrise,

Tara_13 gelukkig lijkt de operatie goed gegaan te zijn en mogen ze al vlot naar huis toe.
Wat fijn dat je bij tara kon blijven om haar gerust te stellen

Emmy7 wat geweldig zo als hij je aankijkt echt met zon blik.

inowa zo wat een buffel al inderdaad, en lekker spelen al met een volwassen paard

AnniekSlijk oke dan kan het daar niet aan liggen veulens worden namelijk ook op de keuring gechipt,
maar gelukkig heb je nu een nummer gekregen om te contacten.

tanjaatjuhh wat lief die masker

Dustinlover hopelijk is het binnen kort empty.

Setteli moeilijk beslissing, maar wel een logische keuzen.
maar zon veulen vind wel een goed huisje wat een plaatje is het zeg <3

Murosch dat is schrikken maar gelukkig is het goed gekomen,

Jet4You hopelijk gaat het nu weer beter met Konfetti.

Neonlight dat is wel fijn dat de smid zo dicht bij zit.

hier gaat dat niet op,
1ste veulen werd verwacht maart en kwam met 320 dagen (februari)
2de veulen werd juni verwacht en is geboren met 336 dagen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:12

Dat is bij Neon ook zo geweest, de late veulens komen toch eerder, dat regelt de natuur goed. :j Dus hopen dat het voor Empty en Mausi ook zo gaat.

Nicole, dat maakt bij hackney's echt zoveel uit. Met ijzers kan het zijn dat het voorbeen wel 30 cm hoger optillen. En een hele andere afrolbeweging krijgen van het voorbeen. Als je hier de hackney's in de winter ziet zonder ijzers zou je niet eens in de gaten hebben dat het hackney's zijn, lopen maar heel gewoontjes. :)

DL, hij lijkt hier echt palomino, maar als je hem in de wei ziet denk je toch eerder vos.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:33

Afbeelding

Hij is de nacht goed doorgekomen. Morgenochtend mogen ze weer lekker mee naar huis :)
Ben zo blij dat alles goed is gegaan, hopelijk een voorspoedig herstel!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:42

Hij ziet er goed uit, beetje verontwaardigd dat hij gestoord wordt tijdens het eten. :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:48

Neon, wat een heerlijk koppie!!!

Fotsy, hmmm meelezen wel ja, maar zo begon het dit jaar ook.

Polleman, jaaaaaa doe maar is.

Tara, wat ziet hij er top uit, super lekker naar huis!

Jet4you, :(:)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:53

Tara fijn dat de operatie goed gegaan is! Hopelijk een voorspoedig herstel.

Neonlight mooie Appie!

Murosh dat is erg schrikken zeg! Goed dat je het zelf op kon lossen. Hopelijk heeft ze er niets aan over gehouden.

Jet4you hopen dat het niets ernstigs is.

En nog 2 veulentjes op komst lees ik.

Jaycee is alweer 4,5 maand, de tijd gaat zo hard....

Afbeelding