[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:47

Gefeliciteerd! Ze weten je altijd weer te verrassen hé! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:48

Yellomofoon schreef:
wat een leuke veulentjes zijn er geboren!

Lastig die merrie's die ons voor de gek houden... Deze nacht stond onze minishet te zweten en naar haar buik te stampen... Maar ook nog niks, haar uier lijkt nog steeds op die van Dais... Wanneer lopen die tepels vol?!! :P

Mooi! Dan is Dais niet de enige. Op hoeveel dagen zit jouw merrie? Vollopen doen ze hooguit een dag of twee van te voren.

Peet, Kees doet bar weinig. O wacht, ze doet wel wat!! Traag... -O-
Dus nee, ik ga er vanavond niet heen, lijkt me niet nodig.

Wat een schatje, Dadabo! Volgens mij wel schimmel :)

45 cm! <3
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! Ik hoop dat je die naam kan gaan gebruiken straks! Die past echt bij zulke mini-beestjes!

Ow, en Dais dr uier? Tja... Dais doet het ruuuuuuuuuuuuuuuuuustig aan.. Ik ga steeds meer denken dat het toch een hengstje is.. Het duurt al aardig lang en ze is er nog lang niet.

CrazyCat, gefeliciteerd!!! Dat is onverwacht! En ook nog eens wat je wilde!! Helemaal top! Ik ben benieuwd naar de foto's!
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 15-04-13 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

super, gefeliciteerd! Daar kan ik alleen maar van dromen voor volgend jaar! *\o/* @crazycat.
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 15-04-13 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

enjoy86

weer een merrie!!!

Proficiat!!!

(nu ben ik toch echt bang dat de merries op raken :o )

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:50

Hier begint het uier langzaam vol te lopen.
Merrie heeft sinds gister weinig eetlust
en is een beest }> naar haar buurman.
Ik gok dus dat het niet zo heel lang meer gaat duren.
(vandaag zitten we op 321dgn)

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:53

Gefeliciteerd crazycat!

Ik heb mijn merrie net van de wei gehaald... Alleen maar rollen, buik bijten en zelfs in haar tepels bijten tot het ging bloeden....

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:03

Het is nu zo'n lekker weer, er worden vast snel nog wat veulentjes geboren!!!
Ons land wordt ook eindelijk lekker groen, de lentekriebels komen al hoor :) :)

Even een vraagje, volgens mij is het nog niet echt voorbij gekomen. Hoe ver van te voren worden normaal de banden en staartwortel slap?

Caro haar staartwortel is nu dubbel te vouwen (mijn duim zit bij het einde van de wortel). Ik heb het idee dat dit overnight is gebeurd, maar het zal me eerder wel niet opgevallen zijn. Verder lijkt ze het heel erg zwaar te hebben met alles, rondje stappen is ze al bekaf van en haar voedselobsessie leek vandaag ook iets minder.
Afbeelding

edit: helemaal overheen gelezen!!! CrazyCat geleficiteeerd!!! Ben benieuwd naar de foto's
Laatst bijgewerkt door Zighenya op 15-04-13 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:03

Gefeliciteerd CrazyCat! Heerlijk, zo'n verrassing :D

Dat klinkt niet goed Wisanda .... heb je enig idee wat er mis is?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:20

Crazycat gefeliciteerd verrassen ze je toch maar weer...!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:28

crazycat wat gaaf, jammer dat je er niet bij was

enne als de merrie's opraken, vind ik niet erg hoor :D
en wisanda, volgens mij heb ik ergens overheen gelezen.. :o ik ga ff terug kijken

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:36

Fijn dat ze gelijk open gehaald is Vulina, dat lijkt me een prettig idee, zeker als ze het al zo spannend maakt.

Chynthia vannacht ook veel wakker, wel vermoeiend zo he..

Cemlys haar merrie al 335 dagen maar ook nog steeds in spanning..

Ooh wat is ze mooi pretty!! Echt heeel erg schattig!
En Nikita maakt het ook al zo spannend! Ook al zoveel keer alarm, pffoee...

Fijn dat equinovum toch nog een oplossing heeft!

Gefeliciteerd CrazyCat!

Bij Wisanda ook al spannend, ze heeft geen koliek toch?

Arya is moe, chagrijnig en het zat. Ze staat nu ook te slapen in haar stal inplaats van haar hooi buiten te eten wat ze normaal rond deze tijd doet. (ze kan zelf kiezen, in of uit de stal)
Haar buik lijkt nog meer gezakt, maar haar uier is nog steeds niets veelzegends.
De kleine is wel echt enorm druk de laatste 2 dagen, ze schud echt helemaal heen en weer.
Ik moet zeggen dat ik het ook wel echt begin te merken, elke nacht om het uur wakker... Ach, het is voor een goed doel..

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:59

Crazycat gefeliciteerd!! ben heel benieuwd naar de foto's!

Bonnieaw, mijn merrie heeft altijd al een flexibele staart gehad, maar als de banden verslappen kan je de staart bijna plat op de rug leggen. mijn merrie is nu een maand aan t verslappen, dus bij mij vanaf 9 maanden ongeveer.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:24

Traiectum schreef:
Gefeliciteerd CrazyCat! Heerlijk, zo'n verrassing :D

Dat klinkt niet goed Wisanda .... heb je enig idee wat er mis is?

Heb de DA net gebeld, maar niets ernstigs gelukkig.. Kunnen symptomen van een komende bevalling zijn en het happen naar tepels omdat dat ze zo gespannen zijn dat het gaat drukken.
Heb haar net maar een poetsbeurt geven en nu staat ze redelijk rustig op stal.

Hoop niet dat ze vannacht bevalt, ben namelijk alleen thuis met een tweeling van 10 mnd en een kleuter van 4. Manlief moest vannacht extra werken dus is net weer weg en komt morgenochtend pas thuis. -:(-

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:24

Maar bedoel je dan zo met een krul of recht achterover op de rug leggen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:48

Bij Raven was de staart vanmorgen nog helemaal niet zo slap. Kon hem nog lang niet op haar rug leggen.
Ook was er aan de kling nog niks te zien en geen wasdruppels. Vandaar dat ik ondanks de mega uier dus nog niet verwacht had dat het zou komen.

Ok hier dan het uitgebreide verslag.

Ik was vanmorgen vroeg op stal om de paarden te controleren en voeren.
Bij Raven was nog niet veel anders dan de afgelopen 2 weken dus ik dacht dat duurt nog wel even.

Ben even naar huis gegaan om te lunchen enzovoort en rond 13:00 uur was ik weer terug. Kom het land oplopen en zie daar Brego en Raven helemaal in de hoek staan waar ze normaal nooit staan. En vervolgens moest ik nog eventjes met mijn ogen knipperen en viel mijn onderkaak zowat op de grond. Ja hoor heb ik het gemist!!!!
Buiten de paddock stond een zilverappel veulentje te staan. Nog net niet helemaal droog.
Na eerst wat gevloek in mezelf over het missen en het buiten de paddock staan overwon de blijdschap.
Ik dacht jaaaaaa zilverappel en het staat. En toen keek ik even en zag dat als slagroom op de taart het ook nog een merrieveulen was en zo te zien zonder aftekeningen.
Ik had al gedacht dat met alle geboren merrieveulens dit jaar op bokt ik zeker een hengstveulen zou krijgen, maar ze zijn dus nog niet op.

Brego even weg gehaald en in de stal gezet draadje omhoog gedaan en veulen een duwtje in de juiste richting gegeven. Raven had nog veel meer tiet dan ze al had en dus al behoorlijk spanning opgebouwd, waardoor ze haar niet wilde laten drinken. Ze liet zich wel door mij melken dus ik heb even de biest via een flesje gegeven en toen de druk eraf was liet ze het drinken wel zo toe. Toch altijd een heel fijn geruststellend geluid dat gesmek van een veulen bij mama.
Ze heeft ook al gemest, maar een plasje heb ik nog niet gezien. Dat zal ik straks denk ik wel zien nu ze gedronken heeft.

Toen moest ik de boel omwisselen, want ik wilde moeder en kind graag in stal hebben en Brego was nogal druk dus hij dan buiten met afdak.
Brego weg gehaald en even vast gezet hij is ervan overtuigd dat het zijn kind is. Toen proberen om Raven de stal in te krijgen samen met haar veulen die nog niet zo goed volgde. Uiteindelijk gelukt. Even de stal uitgemest en een hele dikke laag zaagsel in een deel van de stal en ik hoorde haar nog 2 keer lekker drinken.
Uiteindelijk zag ik dat ze wilde gaan liggen op Raven's hooi, dus heb ik maar een hele grote berg hooi neergegooid.

De naam moet ik nog heel even over piekeren, maar die komt ook snel.

Hier dan wat foto's. Wel gemaakt met mijn mobiel, want ik had natuurlijk zo onverwacht mijn spiegelreflex niet mee.

Net terug onder het draadje door. Ben jij mijn mama, die zwarte daar doet een beetje lelijk tegen me.
Afbeelding

Nog heel wiebelig. Ze heeft wat weke kootjes nog dus ze staat nog niet helemaal zoals het hoort, maar het trok al wat bij dus zal wel snel helemaal goed staan.
Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft het mooie koppie van mams
Afbeelding

Afbeelding

Slapen in het hooi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:57

Gefeliciteerd, mooi kleurtje en merrie. Wat wil je nog meer. Gelukkig hadden ze geen hulp nodig, leek me ook mooi weer bij jullie vandaag.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:06

*\o/* CrazyCat wat een droppie, Van harte Gefeliciteerd,
precies wat je graag wilde toch? Merrie zilverdapple en zonder tekening.
Jammer dat je het gemist hebt, but who cares als je alles krijgt wat je graag wil.

Draaakje het moet maar snel gebeuren toch??

Dadabo wat een prachtig hoofdje.
Op de foto zou ik zeggen wel een brilletje, maar flits vertekend de kleur gigantisch.
Hoop jij op een ander kleurtje dan Schimmel?

Wisanda dus ook echt veel tekenen van de aankomende bevalling... dat klinkt goed, hopelijk hoef je nu niet meer al te lang te wachten.
Alleen dan even niet vannacht.
Bocholz is dan ook voor mij te ver om je evt. te komen helpen.

Quibje hihi ik begrijp eruit dat jij graag een hengst wil?

Enjoy86 dat wordt dan misschien een redelijk 'vroeg' veulen (in de zin korte dracht). Spannend.

Pffft Cynth...dom he dat wachten?!!

Maar ikke schrok me met suf...
Dacht even snel foto's nemen van de uier van Canti, voor het archief (jaja ik ben geen ezel, nu documenteer ik echt alles).
en :wow: die uier is me snel gegroeid.
Ik heb foto's in Canti's topic zo. Moet snel nog eten koken.-

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:13

Mooi verslag! En wat een prachtig veulen! Heel mooi die kleur.

Leuk Tjinta, vooruitgang :D

Ons hangbuikzwijntje hoeft haar hooi vandaag niet.
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:21

dan komt het veulentje misschien steeds dichterbij draaakje of niet :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:23

Geveuliciteerd!!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:27

DendroFleur schreef:
Gefeliciteerd, mooi kleurtje en merrie. Wat wil je nog meer. Gelukkig hadden ze geen hulp nodig, leek me ook mooi weer bij jullie vandaag.

Nee inderdaad gelukkig is dit haar derde probleemloze veulen had er niet aan moeten denken dat er iets was gebeurd.
Maar daar denken we nu maar niet meer aan. Het is er en ze is gezond dat is het aller belangrijkste.

Ik ga even wat eten en dan snel weer even 20 km tegen de berg op rijden voor controle.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:28

Tjinta schreef:
*\o/* CrazyCat wat een droppie, Van harte Gefeliciteerd,
precies wat je graag wilde toch? Merrie zilverdapple en zonder tekening.
Jammer dat je het gemist hebt, but who cares als je alles krijgt wat je graag wil.

Ik heb er lang op gewacht deze combi omdat ze eerst 2 veulens bij een goede vriendin haar fokkerij zou krijgen. En dan krijgen wat je gewenst hebt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:36

Jeetje, CC, jij moet nu echt het gelukkigste mens op aarde zijn. Je hebt gewoon gekregen wat je aan de Sint hebt gevraagd!

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:38

Wauw crazycat... De jackpot gewonnen :D wat een prachtig beestje!

Draakje... Vannacht misschien O:)

Tjinta. Ik heb logeerplek :+

Chynthia hoe gaat het bij jou... Is mini Kees al onderweg??

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:56

Lief dat je het vraagt. MiniKees is al 347 dagen onderweg :+
Ik wil dit topic niet volgooien met tietfoto's van Kees, maar in mijn eigen topic heb ik een mooi tietoverzichtje gemaakt.
Zeg jij daar eens iets zinvols op ;)