Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Kimmb schreef:parouscha misschien is het verstanidg om wat biest op te vangen? als je een 0.5 tot 1 liter kunt melken dan is dat meer dan genoeg. dan hoeft ze dat iig niet weg te "spuiten".
parouscha schreef:Ik ga zelf vliegenspray maken.
Sum word knetter gek van die horzels, die shet heeft nergens last van
Ik had deze tip :
Je laat een flinke hand kruidnagelen een half uur in ¾ l. water koken, met de deksel op de pan. 2. Je laat dit goed afkoelen. 3. Je zeeft de kruidnagelen uit het water. 4. Je vermengt ¼ l. van de azijn met het aftreksel van de kruidnagelen. 5. Je stopt het goedje in een spuitbus. Ik zag nog een vraag over de houdbaarheid.
Zou dit kunnen bij een drachtige merrie?
Ik wil natuurlijk geen rare stunts meer uit halen.
libke schreef:parouscha ,je hoeft nu nog niets op te vangen ,hoor dat is nog geen echte biest wat ze nu verliest .het groot deel van de merries kegelt een aantal dagen voordien dus ...
ik bel altijd al de veearts als de merrie begint ,je weet maar nooit dat er iets mis is en dan krijgen ze hun prikje snel na de geboorte maar nu heb ik gehoord dat dat prikje eigenlijk weinig doet,wat nu wel héél veel gedaan wordt en dat blijkt dus heel goed is gewoon bloed laten prikken van het veulen en laten testen op antistoffen,als die onvoldoende blijken te zijn (en dat gebeurd vaak ) krijgt het een serum bij via een katheder .
Heb het nu allemaal een beetje gezien op de kliniek ,veulens met diarree,veulenziekte en andere ziekten komen dus echt omdat ze niet genoeg antistoffen hadden bij de geboorte .
Mijn 2 veulens zijn dit jaar getest en waren oké
stelt je dus wel gerust