Oh dat ziet er veelbelovend uit voor vannacht Nynkster.
Hier ook weer een harsdrupje aan 1 kant. Maar ja ze is maiden, dus heb geen idee hoe het bij haar gaat. Ze begint ook een klein beetje een puntkont te krijgen, maar het is echt minimaal. Mijn gevoel zegt dat het veulen deze week komt, maar goed dat is altijd nog afwachten en maar afvragen of het echt zo is. Hopelijk vannacht geen vals alarm, maar voor het echie
Voor de anderen die gaan waken succes vannacht! Hopelijk morgenvroeg weer een paar veulentjes erbij
Oh wauw wat een hoop veulens er weer bij zeg! En zo te zien staan er een paar weer op het punt te bevallen.
Gefeliciteerd met de prachtige veulens weer!
Hier is styles nu op 330 dagen en sinds vandaag heeft Hope ook de 320 aangetikt. Beide vorderen rustig maar geven nog geen tekenen van een naderende bevalling. De 5e en laatste dame van dit jaar zit nu op 313 dus komt er ook alweer gauw achteraan
Ik fok volgend jaar een vos, als het mag pakken en mag leven natuurlijk Ben ook helemaal weg van de kleur
BusyMissy
Geplaatst: 15-04-19 23:13
Gefeliciteerd Wietske! Leuk dat je dat prille begin nog mee hebt kunnen maken. Ze groeien zo hard. Niets zo mooi als die eerste dagen!
Wat een opluchting dat hij zelf drinkt AZ, dat geeft heel wat minder zorgen. Kun je wat meer gaan genieten van je bijzondere veulen. Ik vind het echt zo'n gaaf kleurtje.
Nou Nynkster, dat wordt een veulen vannacht?
Ik heb nu 2 jaar op rij een vosveulen, uit 2 verschillende merries. Van 1 had ik het echt niet verwacht,wist niet dat de ouders de vosfactor droegen. Bij de andere hoopte ik op een vos(50% kans toen), maar dat was helaas een hengst dus die is verkocht. Nu heb ik maar 25% kans op een vos. Ik vind het vooral zo leuk dat ze dan toch allemaal weer een eigen tintje hebben. Geen een hetzelfde.
Vulina, statig ding, dit was de eerste dit jaar toch. En de stippels?
Seven, nu ze 3'is eerst inrijden of 1 keer fokken
Knolselder,
Busymissy, weer een dagje langer, Een vos verraad dat idd en heel veel tinten ook.
Nynke, Luca en alle andere nog.niets??
Milan_lover
Geplaatst: 16-04-19 02:37
En toen waren er weer een aantal veulens, gefeliciteerd allemaal!!
Naar aanleiding van de vraag wat de tussenstand tussen hengst en merrie is, ben ik eventjes zo vrij geweest om een enquete te maken over het verloop van de dracht, de draagtijd en het geslacht.
Als mensen willen zou het leuk zijn als deze voor ieder veulen wordt ingevuld. Dan zal ik af en toe wat updates plaatsen over tussenstanden en natuurlijk de uiteindelijke resultaten
Werd uit bed gebeld door een mee loerende bokker (iersas super bedankt ) dat lina ging beginnen. Dus in de kleren en naar stal gelopen. Ze was nog niet echt aan het persen dus was aan het wachten tot er wat uit kwam, rode bal. Dus gelijk spul gepakt om het stuk te maken, maar zat dusdanig veel druk achter dat hij net knapte voordat ik het aan kon raken.
Zag vrijwel direct 1 beentje en toen na wat graaien de tweede. Zo snel mogelijk veulen eruit proberen te trekken maar lina perste niet echt... toen neusje vrij kwam was tong blauw en stak uit de mond dus even bang dat het al gestikt was. Maar daarna direct neusje vrijgemaakt en vocht eruit geprobeerd te halen. En toen zag ik neusvleugeltjes wat bewegen. Dus verder trekken aan een veulen en een merrie die amper perst. Merrie wat aangemoedigd en toen ging ze toch wel haar best even doen. Paar keer persen en lag het er naast. Al trekkende de dierenarts gebeld dat hij toch maar moest komen nog om haar te controleren.
Die was er met halfuurtje en veulen probeerde al wat te staan. Dierenarts was zeer te spreken over dat ze zo wakker is. Prikje gehad en heb zon vitamine boost gekregen van hem.
Al pratende kwam nageboorte van de merrie af en dat leek allemaal prima. Zelfs veulenbroodje erbij echt de jackpot
Veulen is om 2:55 geboren en is nu al dapper bezig met drinken. Lina is een super moeder en begon direct met slikken toen ze veulen voor zich kreeg. Ze was zelf wat uitgeput maar staat nu weer te eten en veulen af te slikken.