[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:39

Azi verhaart ook wel, maar er zit nog wel veel babyhaar op.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:07

Caesar schreef:
NWPCS. Maar had op de keuring gechipt, vooraf gemeld en ze zouden de papieren meegeven. Op de dag zelf geen papier bij de chipper. Toch schets gemaakt en chip erin. Lagen ze bij de andere chipper schijnbaar. Dus meteen zelfde dag gemaild, zouden ze regelen. Nou, ik moet het nog krijgen. Zó vervelend. Maar ken mensen die 1,5 (!) jaar erop hebben moeten wachten, dus ik hoop dat dat me bespaard blijft en dat ik voor het spenen het paspoort heb want dan moet er apart mee gereisd worden natuurlijk.

Ik bel hier bij wpcv chopper of dierenarts. Papieren in orde maken en opsturen.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:50

Joyceee86 tuurlijk mag je deze knappert ook tonen!
dat is wel even slikken, maar zo is ze nog dichte bij je dan je dacht, gedeelte zit in haar knappe zoon.

Murosch welke stamboek is dat?

Myrthee_ bedankt voor de tip zal Vande week al vast een keer vlechten en knotjes maken
kijken hoe Sunrise dat vind.

jobamara 19 September in Ermelo, zag al dat het op de zelfde dag was als Subli cup.

Lovelyn ik hoop ook dat het meevalt mijn duimen draaien!

AnniekSlijk even NRPS contacten ben je ook niet naar een keuring geweest?
en factuur heb je al betaald?

hier was 2wat mis gegaan met de betaling en daar kwam ik afgelopen woensdag achter,
meteen betaald donderdag belde de schetser op en vrijdag in Sunrise gechipt/geschetst.
Hij was toen 2 maanden oud.

Jet4You hij groeit goed,

tanjaatjuhh lekker spelen en gek doen lekker hoor.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:35

Ik heb me laatst weer niet gehouden aan mijn belofte om een bijleespost te maken :o Dus zal me er nu eens even toe zetten, kan er de laatste tijd de energie niet echt voor vinden :o

Carika, gelukkig lijkt het er niet op dat Mausi over gaat dragen, anders wordt het idd rond sinterklaas :')
Wat wordt Zimba alweer groot zeg!

Bonny, wat knap dat hij al zo goed alleen op stal kan blijven! Maar wat een boefje dat hij zijn been door het voergat probeerde te steken, idd maar snel iets ervoor maken.
Hij ziet er goed uit!

Jobamara, Amir en Aleeyah gaan idd veel beter samen, sinds Fardani ook wel eens lelijk tegen ze doet, zijn ze de dikste maatjes :D

Cemlys, wat een heerlijke foto, mooi kussen heeft jouw merrie :')

Tanjaatjuhh, gefeliciteerd met alle drachtige merries!
En wat een brutaaltje, die Monday :D

Scooby, wat een leuk ventje is Macho :)

DL, wat een heerlijke veulens heb je!
Rum heeft ook een aparte kleur zeg.

Fotsy, wat is Lily van kleur veranderd zeg!

inowa, Apollo ziet er goed uit, en ook al zo'n brutaaltje!

polleman, Amir is nog niet verkocht, dus hij blijft nog lekker even hier :)

Myrthe, gefeliciteerd met de ster voor Liberty! Wat gaaf zeg op die leeftijd!

rooslover, gefeliciteerd, mooie prestatie!

Setteli, ook gefeliciteerd!
Dotan wordt ook donker op zijn hoofd, of niet? En als jij er blij mee bent dat hij meer het paardentype is, is het helemaal goed toch? Jammer dan wat de jury vind ;)

Lovelyn, wat wordt Koda groot!

Emmy, hier duurt het vaak ook wel een maand voordat het paspoort er is, hangt er meestal een beetje vanaf in welke tijd van het jaar ze geschetst worden.

Joyce, Gentle ziet er goed uit zeg! Kan me voorstellen dat het even schrikken was toen hij klonk als Barcardi, maar het is ook wel mooi :(:) Ik ben blij te horen dat het verdriet iets slijt, het gemis zal altijd wel blijven. Inmiddels is het hier 3,5 jaar geleden dat Rahnanah overleden is, maar het gemis blijft op bepaalde momenten.

Murosch, hier is de schetser/chipper ook nog niet geweest, en Amir is inmiddels 5,5 maand oud. Maar ze zijn hier altijd laat.

Caesar, wat enorm vervelend van de papieren zeg!
Dat levert altijd zoveel gedoe en stress op, als dat allemaal niet vlekkeloos verloopt. Hopelijk is het snel opgelost.

Jet4you, Konfetti is al flink gegroeid ja! Is hij inmiddels alweer wat fitter dan gisteren?

DL, hoe is het inmiddels met Empty?

Hier een hoop gedoe gehad met mijn vaste hoefsmid. Hij kwam eerder altijd de laatste donderdag van de maand, en dan belde hij de dag ervoor of op de dag zelf hoe laat hij zou komen. Maar de laatste tijd was het weleens een week eerder of later, dus maandags maar even een berichtje gestuurd wanneer hij wel zou komen, geen reactie.. Donderdags uiteindelijk een kennis van me een berichtje gestuurd of zij ook zo'n problemen had om hem bij haar paarden te krijgen, maar zij had er minder last van. Dus zij had hem ook een berichtje gestuurd, en dat hielp schijnbaar, binnen een kwartier belde hij, hij zou afgelopen vrijdag of zaterdag komen. Vrijdag hele dag niks gehoord, zaterdag om 12 uur maar eens gebeld, en weer geen gehoor. Dus maar gewoon gaan doen wat we gepland hadden die dag, en net op dat ene moment dat mijn telefoon niet te horen was, had hij natuurlijk gebeld. Terug gebeld, geen gehoor. En sindsdien niks meer gehoord, inmiddels zo'n 10x gebeld denk ik, maar er wordt nooit opgenomen.. |o
En dat net in deze periode, van zomer, dus snel groeiende hoeven, droogte, dus sneller scheuren.. Zoals ze er nu bij staan hebben ze er nog nooit bij gestaan, wordt er gewoon wanhopig van als ik het zie, scheuren, brokken eraf.
Dus vanavond uiteindelijk een andere hoefsmid gebeld en hij komt vrijdag, ben heel benieuwd. Ben echt helemaal klaar met mijn vaste hoefsmid en hoorde al dat mijn kennis ook bij hem vandaan gaat. Het kromste van het verhaal vind ik nog, dat hij de laatste keer dat hij hier was een heel verhaal had over dat hij altijd voor mensen klaar stond als er problemen waren. Want hij was er niet om elke paar maanden geld te innen en je dan met problemen te laten zitten :roll:

Goed, genoeg negativiteit :o
Mausi zit inmiddels op 305 dagen, en ze begint op te schieten. Ze is het ook wel echt zat, helemaal met al die warme dagen nu steeds.

Buikje zakt langzaam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uier vult ook snel nu.
Afbeelding

Vorig jaar op dezelfde dag.
Afbeelding

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 02:57

DL, pfff die Empty houd het goed vol zeg!! Suc6 toch maar!!

Lovelyn, :) het viel me direct op dat ik er 1 miste op de foto.. En geniet nu nog maar hoor, hopelijk valt het mee straks hier is toen 1 hoektand operatief verwijderd en het herstel ging eigenlijk heel goed.

Caesar, pffff dat is echt balen zeg met het paspoort van Coosje, hopelijk wordt het nu snel opgelost.

Fotsy, wat een opmerking zeg :+ , arme Olafje. Is bij jullie anders dan hier dan, hier een apart vel in paspoort wat je door de dierenarts moet laten aftekenen en ook zelf handtekening dat slacht voor menselijke consumptie niet meer mag. Is dus snel geregeld.

Manda, zooo dat is een snel stamboek, wel handi.

AnniekSlijk, hoe is het kleurtje nu van Levi :o Doe is een fotospam!! Nrps, geen idee vd chipper, andere vast wel.

Jet4you, ooo wat is hij leuk <3, en al best gegroeid zeg!! Hoop dat hij weer wat minder tam is, een hoest is op zijn leeftijd niet fijn toch geen koorts? Die selfie :D, geweldig!! Ook nog benieuwd wat ze adviseren met het liesbreukje. En nog heerlijk jullie vakantie tegoed hebben, alvast een fijne vakantie! {:}

Tanjaatjuh, :D :D, geweldige boef, die blik van hem, lastig om dan je lachen in te houden, wat is hij leuk maar ik wil ook nog een foto van je moddermonster :o.

Bonjoy, ook nog niet helemaal vd veulenhaartjes af, komt wel hoor!!

Polleman, dat is een snelle chipper zeg!!! Over een week of 5 naar Ermelo, spannend hoor, naast je super bijleesposten mag je ook wel eens een fotospam doen he :o! ,

AZ, doe maar rustig hoor :(:) , alleen wel op tijd updaten van Mausi he!! Amir en Aleeya hebben ontdekt dat ze elkaar misschien wel kunnen helpen als Fardani lelijk doet, heerlijk toch! Ooo zo herkenbaar hoefsmeden, soms he :+ . Hopelijk houd de nieuwe zich beter ad afspraken. Zo zeg Mausi's uier gaat hard nu op 305 dgn lijkt wel of ze nog harder gaat dan vorig jaar. Sinterklaas gaat ze zeker niet halen hoor :D.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:12

Mausi ziet er goed uit en aan het uier vordert al goed! Hopelijk heb je er snel een gezond veulen naast staan :)

Vanmiddag wordt Kas geopereerd. Super spannend, hopelijk gaat alles goed...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:19

Tara succes vanmiddag!

En idd de uier van mausi ziet er al vol uit, hopelijk laat ze je niet te lang wachten AZ

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:19

Tara: heel veel succes!!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:34

Succes vanmiddag tara!

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even een foto spam van ons lieve mannetje, nog niet helemaal door zijn veulenvacht heen en ondertussen bijna 4 maanden oud

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:00

Succes tara!

AZ daar was ik ook snel mee klaar geweest.
Mausi gaat hard ineens,ben benieuwd naar haar veulen.

Dustinlover empty mag nu wel eens opschieten hoor!

Ik begin hier een beetje een moddervet veulentje te krijgen,je kan hem bijna rollen hahaha.

Nog nooit zo'n dikkerdje gehad
Afbeelding

En de volwassen hengst die er staat vind het heerlijk om met Apollo te ravotten.
Elke dag zie ik dit gebeuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:01

Tara succes! Spannend!

Jobamara: heb even geen recente foto van hem, zal ze even maken. Maar z'n benen zijn heel donker, maar z'n haren op z'n kont en rug gaan er slecht af dus daar is hij nog heel licht. T jeukt wel verschrikkelijk. Iemand misschien tips om m makkelijker te laten verharen?

Polleman: ik ben niet te keuren geweest. Vond het te veel moeite voor waarschijnlijk toch niet heel veel resultaat. Ik heb inmiddels het nummer van de chipper gekregen van het nrps. Zal hem vanmiddag even bellen.

Spannend, twee merries die nog moeten, hopen dat ze het niet te lang meer ophouden.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:43

Al_zawraa
War een verhaal hè! Had ik het ook snel mee gehad. Denk dat mijn smid welke in Portugal woont nog beter bereikbaar is als ik dit zo lees.
Wel had ik even een vraagje, hoe kan het dat bij jou dr hoeven zo snel brokkelen? Mijn merrie heeft zwarte, dus harde, hoeven en die deed ik altijd zelf. Eens in de zoveel rijd een vijl erlangs. Voordat het veulen er was is ze denk ik een week of 8-10 niet gedaan, maar dat was niet te zien. Nu gaat ze gwn naar de smid omdat we wat dingen willen veranderen en dat kan ik zelf niet.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:57

Ik heb ook nooit scheuren of brokken bij mijn paarden, ze hebben allemaal keiharde zwarte hoeven. Ik heb dit ook nog nooit mee gemaakt met ze. Ik denk dat het nu komt doordat de hoeven erg hard groeien in de zomer periode, en dat met de droogte van de laatste tijd erbij. Ook komen ze vrijwel nooit op harde ondergrond, waardoor ze ook niet slijten. Daarnaast had Ik ook het idee dat ze bij de laatste keer bekappen wel iets korter gekunt hadden.
Normaal komt de hoefsmid elke 2 maanden, dat is in de zomer precies de goede termijn, in de winter komt hij soms wel 1x in de 3 maanden en normaal nooit problemen.

Scooby007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:22

Tara, veel succes, hoop dat alles goed verloopt!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:45

Heel veel succes Tara! Hoop dat alles goed verloopt voor Kas.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:37

Wat rot zeg zon hoefsmid , snel een andere zoeken.

Speciaal voor jobmara hier Ghytta.

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:56

Tara succes!

Empty nog geen verassing vandaag 318 dagen en ze heeft het zwaar..

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:46

Kas is een half uur geleden opgehaald. Tara is in een roesje gespoten en staat redelijk rustig zolang ik er bij blijf. Duimen dat de operatie goed gaat!

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:17

Succes Tara!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:48

Afbeelding

Dikke empty.. ze is er zo klaar mee dus ik hoop dat ze snel echt empty is haha.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:21

Heel benieuwd naar de laatste 2 baby's van AZ en DL!

Sterkte Tara, hoop dat alles goed verloopt.

Ik heb Dotan vandaag te koop gezet. Linda de Greef is vandaag langs geweest om mooie foto's te maken en de advertentie is gemaakt.
Heel spannend.
een paar foto's van mijn mannetje!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:38

Zonde setteli! Ik vind het zo gaaf!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:53

Ja ik vind het ook heel jammer. Maar moest een keus maken. Jazzy doe ik niet weg, die heb ik al 13 jaar, Vlek is al 25 jaar, die gaat bij mij dood, Naughty heb ik al vanaf zijn geboorte, en Phoebe is mijn eerste eigen gefokte paardje en de enige waar ik eindelijk mee kan rijden.
Maar ik wil Jazzy volgend jaar wel weer laten dekken en wie weet wat er tegen die tijd wel aan kan blijven.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:05

Heb je al een hengst op het oog? Ben wel benieuwd, ze fokt echt leuke veulens!