[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:31

Ff ego berichtje hoor.

De dierenarts heeft loontje vanmorgen ff bekeken en ze moet voorlopig op metacam blijven staan.
Nu kunnen ze helemaal niks dus is het afwachten.

Als het veulen er is willen ze kijken of het hoefbeen is gekanteld en hoeveel.
En ze willen eventueel dan ook een cushing test doen.

Kunnen dus niet meer op het moment dan afwachten en zorgen dat ze niet veel pijn heeft.

Pepper haar buik groeit enorm hard,lijkt steeds meer te zakken nu en uier begint ook wat te veranderen (wil het niet vullen noemen want dat is het nog niet)

Afbeelding

Hier heb ik het idee dat haar kont naast de staart hoekiger word,het begint ook wat zachter te worden.
Afbeelding

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:40

Op de onderste foto lijkt pepper idd al een puntkontje te krijgen.
ben eigenlijk even nieuwsgierig betreft de Metacam. Kan dat geen kwaad op langer termijn ivm de dracht? Of is daar ook weinig over bekend?
Weet dat Bo toen ze ziek was in sept ook een flesje Metacam kreeg uiteindelijk om de koorts omlaag te krijgen.
Maar wellicht is het enigste wat nog enigszins veilig gegeven kan worden tijdens dracht.....

Flinke buikjes Pretty. Heerlijk stel.

Valk en palo <3 Misschien ooit toch nog eens een cremello of perlino hengst voor Bo zoeken. Ooit misschien ooit

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:44

Metacam weten ze niet veel van.
Het is niet veel getest op drachtige merries dus het kan mogelijk iets kwaad maar waarschijnlijker niet dus durven ze het voor te schrijven.
Ik hoop in elk geval dat als het wel kwaad blijkt te doen dat ze het veulen nog 3 a 4 weken binnen houd.
Ze moet nog maar 6 weken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:58

Zijn heel mooi rond pretty! wanneer is jou eerste uitgerekend?

<3 wat is ze toch gaaf! zo zonde dat ik alles weg doe, maar luna's beentjes gaan nu even voor mijn plezier in de koets.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:02

kiki1976 schreef:
vrouwke schreef:
kiki1976 begin maart is ze uitgeteld.
Dus nog een dag of 30.
*\o/*

Oeh gaat opschieten *\o/* *\o/*

Fotsy, we zien het wel. Ben van plan om me gewoon lekker op afstand te houden, en haar rust te gunnen.

Ik kan ook niet wachten, maar moet nog ff geduld hebben tot april. Hahaha op 1 april zit ze op 320 dgn _O-

Geen grapje dus. :D 1 april.

Afbeelding

Luna, wat loopt ze mooi. <3

Inowa, wat een lekkere buikjes.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 11-02-16 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:05

Pretty, geen last van mok zo?

Oeh, dat gaat zeker de goede kant op AZ!

Mooi hoor Luna! Heb je hem in slowmotion gezet? Het geluid loopt niet gelijk..
Ik heb helemaal geen verstand van die kleintjes hoor, maar heeft zij ook niet wat een groot hoofd in vergelijking met de rest?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:05

1 april uitgerekend, haha dat is leuk!!

Sara, ik vind wel dat je haar over haar tempo heen jaagt :o (tenminste daar lijkt het op, gezien het slomo is en als ik dan die achtergrond en beenwerk bekijk...)

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:10

Inowa, over metacam vorig jaar had mijn kwpn merrie heel erg last van haar oude blessures tijdens de laatste 2 weken van de dracht.
De veearts liet toen aan mij de keuze om het te gebruiken of niet.
Volgends hem was er een hoge kans tot verwerpen.

Chanel begint hier ook al wat uier te krijgen.
Ze zit nu op dag 302.
Vorig jaar beviel ze op 328, dus dat begint ook al op te schieten!
Laatst bijgewerkt door skaay op 11-02-16 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:10

Ze loopt zelf zo, is erg fris, heb heb 1/25ste vertraagd dat het toch wat zichtbaar is idd xd

Hoofd mocht voor het mooie ietsje kleiner idd. Maar halster vertekend ook nog wat, is groot en grof.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:12

Amai Fotsy dat is bijzonder, zeker met maar 6% kans.

Pretty: dikkerdjes hoor amai. En Nikita lijkt daar inderdaad nog dikker dan karin. Alhoewel dat Imperiosa uit deze hoek gezien ook altijd het dikste lijkt, dus misschien is het alleen omdat je haar buik langs schuinachter ziet :)

Leuk dat je camera onderweg is kiki. Ik had vorig weekend op de bouwbeurs aan een stand van bewakingscamera's gevraagd op hoeveel ik ongeveer moest rekenen voor 2 camera's en een ontvanger (zonder internet)... 1000 EUR niet geplaatst. Nouja, dat vond ik wel heel erg overdreven. Maar een andere oplossing heb ik nog steeds niet :(

Ah Inowa, zo stom dat je voorlopig niets anders kan doen dan wachten. Hopelijk wijzen de onderzoeken uiteindelijk toch uit dat ze volledig in orde is en geen schade rond het hoefbeen.

Oh kleuren en aftekeningen en toekomstplannen... Ik word er ook alleen maar nieuwsgieriger door :') Ik verwacht niet dat er veel wit zal zijn. Ik heb nu al twee veulens gezien van haar. De ene (van andere vader) was volledig bruin zonder aftekeningen. De volle broer van het huidige veulentje had hele lage witte voetjes achter, voor de rest effen zwart. Zij heeft witte sokjes achter en de papa hele lage witte sokjes achter. Ik gok dus op witte sokjes achter :Y) Ik zou het wel helemaal geweldig vinden mocht het veulen ook ongeveer hetzelfde kolletje hebben als mams (maanvormig), want dan heb ik al een naam klaar :D (althans voor een merrieveulen :P ).
En met 75% zwart en 25% vos is het kleur niet zo heel spannend, maar toch ben ik er heel benieuwd naar :o

En plannen...welja ik heb vandaag net een koets gekocht (ga hem vanavond ophalen) en ik zag het al helemaal voor mij: moeder en dochter voor de koets :o
Ik wil anders wel Quiero en Imperiosa inspannen maar uum 1m70 en +- 1m55 zou niet echt een mooi span zijn denk ik en oohja dan is er nog dacht hengst - merrie akkefietje :')

Met een hengstveulen zie ik mezelf al direct Grand Prix rijden en kampioen jonge hengsten worden dus ook daar geen gebrek aan fantasie O:)

Ik was gisteren trouwens voor alle zekerheid nog eens aan het kijken of er op de Concurso Morfologico nou écht geen klasse is voor veulens <1j... nee dus, en dat wist ik eigenlijk maar al te goed :o :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 16:17

Crines; ik ben er bang voor...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:01

Leuk Crines een koets!! Dat zou ik ook nog willen.

Luna ze ziet er goed uit. Ze zijn hier uitgerekend op 320 dagen begin maart met dank aan Linda om het te melden haha. Nikita en Karin schelen maar 1 dag. Beiden op naar de 300.

Skaay zo die loopt nog een paar dagen voor op die van mij,spannend!

Vulina hout vasthouden maar tot nu toe is mijn groot paard de enige die soms last heeft van mok!
Ze zoeken meestal de droogte op hoor,op de betonroosters of op de bergen,maar ze moeten natuurlijk wel eens door de blub ook.

Goed Inowa dat ze nog aan pijnstillers staat,het is helaas niet anders.

Kiki nog kansen genoeg voor Bo toch!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:31

pretty schreef:
Leuk Crines een koets!! Dat zou ik ook nog willen.
Kiki nog kansen genoeg voor Bo toch!

Ken jij iets van mennen? O:)

Ik heb geen flauw idee waar ik aan begonnen ben eigenlijk. Ik wil al wel langer een koets kopen (al bijna 10j zeg ik dat :+ ), maar nu is het er dus eindelijk van gekomen.

Alleen ken ik er echt helemaal niets van en heb ik ook geen paard dat beleerd is :x
Ik heb ooit dressuur gereden met twee koetspaarden en dan ging ik ook wel soms eens mee als ze voor de kar liepen. En ooit heb ik nog eens met een wedstrijdpony enkele toertjes om de hoeve van de eigenaar gereden en in de binnenpiste toen zelfs tussen balkjes gereden enzo. Ik weet nog dat die man zei dat ik een natuurtalent was :o O:) Nouja, ik was denk ik 13/14 jaar ofzo _O- Ik herinner me ook dat ik alsmaar wilde benen geven om dan tot de conclusie te komen dat dat weinig zin had 8)7 :=

Ik dacht alleen dat Imperiosa er wel geschikt voor zou zijn. Met die joekels van billen van haar denk ik dat ze die koets overal doorheen sleept :D

Dusja iemand die er iets van kent en wil meehelpen zou wel handig zijn :P
Maar je bent anders ook even welkom om een ritje mee te doen hoor :Y)

Ok, sorry voor mijn totaal off-topic bericht :x Maar eeum ik denk dat mennen wel een goede manier van zwangerschapsgym is :# O:)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:55

Mennen kan echt heel leuk zijn. Fien heeft ook altijd voor de kar gelopen .

Afbeelding
Fien vandaag op 251 dagen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:02

Mennen is echt een zaligheid. Hoop marley ook ooit voor de koets te hebben. Maar voor nu gaat alles de deur uit helaas. Ben alles bij elkaar aan het zoeken wat nog verkocht kan worden. Want wil echt die mat kunnen kopen voor luna. Gaat ze denk ik veel plezier aan beleven

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:47

Ik heb er zo eentje die op 1 april geboren is :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 18:51

Oei Crines ik ben hetzelfde als jou,ik roep al heel lang dat ik een pony voor de koets wil maar ik ken er niks van en heb geen beleerde pony haha. Dus helaas pindakaas :')

Angelpam leuke merrie!

Even het boekje van vorig jaar erbijgehaald. Altijd handig. Ik doe niet liever dan alles teruglezen en vergelijken.

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:12

Pretty...ik moest echt zoeken naar de titties op jouw foto.

Inowa wat klote :(

Ik heb geen camera erop, m'n vader heeft wel een IP camera besteld die we gaan proberen erop te zetten.
Haar uier loopt niet echt heel hard terug volgens mij. Ze had vandaag wel 37,3 een half uur eerder dan ze de afgelopen dagen is gemeten dus dat kan weleens iets betekenen.
Wij willen kijken of we Pony een maand op de monnikspeper kunnen zetten, dan nog eens testen op cushing en dan eventueel toch dekken. Het kriebelt zo erg. Ze is fitter dan ooit, beweegt goed en is zo vreselijk blij. Maar eerst de feiten bekijken :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:25

julie , mooi lijstje haha, ik doe dat ook, maar doe het wel in word ,op de pc :)

ik had ook uierfoto's gemaakt van camille, maar is echt nog niks te zien, dus plaats ik ze niet, en ze moet nog maar een week of zes

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:49

Jolandje nog niks bij Camille? Kan snel gaan toch?

Inowa gatver balen van Ylona. Metacam geven lijkt me noodzakelijk.
Moet ze nog zes weken tot uitgetelde datum of tot veilige datum?

Leuke dikke buiken Pretty <3 en zo'n boekje is top. Fijn vergelijkingsmateriaal.

Woogy hihi het kriebelt bij jullie wbt dekplannen. Ben benieuwd of Pony gedekt kan worden. Zou gaaf zijn.

Angelpam mooi buikje. Aftellen.

Crines Mennen is echt hartstikke leuk.
Wij hebben een maratonwagen. Koetspaarden zijn helaas allemaal overleden. Een oude dame staat hier nog op t erf maar haar zetten we niet meer voor de wagen.
Het kriebelt nog wel steeds hoor om er weer eentje te beleren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:56

Tjinta schreef:
Inowa gatver balen van Ylona. Metacam geven lijkt me noodzakelijk.
Moet ze nog zes weken tot uitgetelde datum of tot veilige datum?

Tot de uitgetelde datum

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:09

Dus wie is nu statistisch gezien de volgende hier die verwacht? :P

Onze eerste is volgende maand ergens aan de beurt. Ben heeeel benieuwd haar haar veulen. Ze is een spierwitte dubbel sabino vos dus ben benieuwd hoeveel wit haar veulen (of juist niet) gaat hebben.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:12

Marije volgens mij en dan Ik of Roma...maar uiteindelijk ligt alles aan de merries

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:24

Inowa, dat zei de da toen bij Bo ook (behalve het verwerpen dan, maar die kans zat er al in vanwege de hoge koorts). Maar goed bij Bo was het maar 1 flesje voor een paar dagen.
Maar hopelijk geen te erge kanteling van het hoefbeen.

Leuk filmpje luna

Vrouwke zal wel een stunt wezen :+

Linda2008, nee op 1 april zit ze op de 320 dgn, maar ik houd 340 aan (dus 20 april).

Spannend Skaay

Crines, geen internet op stal? Want met deze was ik incl verzenden € 38 kwijt. Vond ik nog wel te doen. Kan zelf ook de complete sets inkopen, maar vind ze gewoon behoorlijk duur.

Pretty, voor nu voorlopig geen plannen om d'r weer te dekken. Maar sluit het in de toekomst niet uit. Qua leeftijd kan het makkelijk over een paar jaar nog (word 8 dit jaar)

angelpam, mooi buikje heeft Fien. Bo heeft bij de vorige eigenaar ook voor de wagen gelopen. Maar bij ons nooit meer.
Maar moet eerlijk zeggen, ik heb daar zelf ook niet zoveel mee. Vriendin van mij die wel fanatiek ment vind dat Bo weer voor de kar hoort hihi.

Woogy spannend. Hopelijk is de camera er nog op tijd.

Jammer dat het een wazige foto is (mobiel kwaliteit)
Afbeelding
Dikkiedik

Aan de achterkant valt het reuze mee (oke op haar dikke billen na ;-) )
Afbeelding

Buikkie
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:25

Nicole288 schreef:
Drachtige DBT merries 2016

Januari
1 – Dustinlover – Absolutely Fabulous x I Know
20 - MarijeR - Lucky Four Rebelchase Real Snazzy (v.Lucky Four Rebels Chasin Rainbows) x DT Midnight Painted Patton / DT Pattons Painted Reflection – hengst – 14 jan

Februari
3 - MarijeR - DT Johns Dutch Design "Daisy" (v.Samis VIP Mr John) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy / gust
11 - MarijeR - DT Velvet Dynamic Buckeroo "Amy" (v.Libertymeres Velvet Bucketoo) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy / ? – merrie – 9 feb
19 – Woogy – Priskazka (v.Kingsize) x BS Mashallah
22 – Al_Zawraa - C. Aziza (v.Ansata Sinan) x GR Lahab
27 – BonnyDione – Dione x Kunar-T
28 - MarijeR - Ravenwood Aristocrat Aramist (SRF Aristocrat) x DT Midnight Painted Patton / ? – merrie – 25 jan (overleden 27 jan

Maart
12 - vrouwke - Kelly x Loverboy van stal Anja
19 - Tinniie – Jade x DJ Tinselcash
20 – Knolselder - Summer V.H. Kosterhof x Bolvero Destiny Allechandro
20 – mijnlieverd – Bibi x IJ Rocky Steeldust
21 - inowa - Richards Lady Pepper x Vechtzichts Hylander
22 - Tinniie – Cheyenne x GP Mister Dual Jac
24 - Tinniie – Crome x GP Mister Dual Jac
24 – CubaLibre – DG Dry Jill x Gentlemen Send Roses
26 – MarijeR - DT Midnight Party Girl (v.Tibbs Midnight Mardi Gras) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy / ? – merrie – 24 jan (dood geboren)
26 – inowa - Kompas Ylona x Vechtzichts Hylander
26 – jolandje - NL Wolfhoeve Sampson's Camille x EBF John's Prince Eragon
26 - skaay – Chanel x Shine

Dit is de lijst voorlopig jan-feb-maart, maar ik denk dat er ook een aantal zijn die er niet instaan? (openingspost)