Allemaal gefeliciteerd met de nieuwe kindjes!! Fijn dat het allemaal (met beetje spannende momenten) goed gegaan is!! Sorry onwijs druk nier en jullie gaan zooo hard, ik lees bij hoor!!!
pretty
Geplaatst: 15-04-13 10:15
Nikita haar uier is trouwens ook helemaal aan het vollopen: (dit was na weidegang dus geen Valse Hoop )
Ze is erg onrustig geweest vannacht,de nacht ervoor had ik 3 x vals alarm,deze nacht (hou je vast) zeker 20 x!!! Telkens lag ze neer... Als ze dit blijft doen,hangen de wallen tot op de grond vrees ik,dus van mij mag ze opschieten dan!
DendroFleur
Geplaatst: 15-04-13 10:44
Uier begint eindelijk wat meer te vullen. Verder staat ze 's avonds veel met haar staart de lucht in, steeds op haar benen te wiebelen. Maar eet gewoon, ligt regelmatig en rolt ook in de stal. Ze was 1 mei geinsemineerd en direct gepakt. Nu dus een dikke week overtijd.
wel balen, was vanochtend floor van equinovum om de camera te installeren, blijkt de switchpoort van de stalhouder al helemaal vol te zitten en kunnen we dus geen netwerk aan
maar goed, floor heeft een oplossing en komt woensdagavond weer terug om het te regelen top wijffie
wat een schetig bontje
Nicole288
Geplaatst: 15-04-13 10:48
20 keer? Da's geen doen! Dat doet ze maar beter niet vaker, gewoon buiten komen spelen baby! Lily is wel heel leuk getekend! Wat leuk zo die foto naast het grote paard.
Hier op de valreep besloten om Sientje toch in de veulenhengstigheid te dekken, maar we waren net te laat, wsl vannacht geovuleerd. Dan gaan ze nu in de volgorde gedekt worden waarin ze dit jaar bevallen zijn.
Dadabo, ben benieuwd naar je droogfoto's, zo nat ziet ze er nog best donker uit.
Ileanne haar brilletje is al 2 keer zo breed en op haar neus zitten, waar die verhaard is, ook al grijze haartjes.
pretty
Geplaatst: 15-04-13 11:25
Sientje,is dat schimmeltje? Ach die leukerd Nee,echt niet normaal,20x...ik dacht even dat het aan het alarm af,maar zodra het licht is,stopt ze met alarm geven,het is alleen 's nachts. Ze moet vreselijk onrustig zijn.
Dendrofleur de uier lijkt nog meer te kunnen,maar ze is toch aardig op weg!
Wat is Lily toch onwijs schattig!! Heb je enig idee hoe 'groot' ze is? Dat is dan inderdaad geen valse hoop uier meer van Nikita! Ik ben benieuwd, tegelijk met Kees?
Quibje, zonde dat het niet gelukt is, maar Floor is bij mij ook al zes keer (of vaker) langs geweest, en iedere keer kreeg ze het toch voor elkaar, dus komt goed!
20 keer, daar moet je toch echt niet aan denken nee.. Jij hebt wel een camera? Dat je er niet steeds naartoe hoeft?
Traiectum
Geplaatst: 15-04-13 11:41
Hebben jullie merries ook de lente in hun bol gekregen gisteren? Mijn dame moet nog 41 dagen, heeft meer buik dan haar weidegenootje die twee weken eerder is uitgerekend, en schommelt de wei rond met een blik van "ik heb het zo zwaar". Maar gisteren ze is buiten altijd vreselijk druk, dat ben ik wel gewend. Gisteren liep ze al hyperventilerend te dribbelen, zo heftig dat ik bang was dat ze zou stikken. En geen lucht krijgen is voor haar geen reden om langzamer te gaan. Het lijkt me voor de merrie iig niet goed, zou dit schadelijk voor het veulen kunnen zijn? Ik zit te denken om er tot na de bevalling niet meer op te gaan zitten.
Lastig die merrie's die ons voor de gek houden... Deze nacht stond onze minishet te zweten en naar haar buik te stampen... Maar ook nog niks, haar uier lijkt nog steeds op die van Dais... Wanneer lopen die tepels vol?!!
Tjinta
Geplaatst: 15-04-13 12:14
Ohhh Pretty Dotje is echt een Dotje!!! En Lily vind ik ook echt passen. En nu dus Nikita... wowwww 20x meid ik kan me voorstellen dat de wallen straks groter zijn dan je gezicht. Kom Nikita, tis mooi weer, goed uier, NU!!
Quibje he wat jammer dat het nog niet geinstalleerd kan worden. Maar dat gaat woensdag dan vast wel lukken.
Dendrofleur das ook ook mooi uier!
Nicole ooh jammer dat je net te laat was, maar nu dus de volgende ronde. Ook nog lekker vroeg toch?
Traiectum ik dacht hetzelfde lente in de bol. Niet omdat ze gek deed maar omdat ik het idee kreeg dat Canti in een weekend echt zichtbaar dikker geworden is. Nu stoppen met rijden is toch prima?
Yellomofoon fopmerrie? Bij zweten denk je toch... jaaaa nu... niet dus.
Cynth wat doet Dees? Ga je er vanavond weer heen??
Leuk veulentje! Is moeilijk om haar kleur te raden
En Tjinta, tja hier in Antwerpen was het nog wel rond de 16 graden vannacht, dus kan me wel voorstellen dat ze met haar dikke wintervacht stond te zweten!
leukerd Dadabo! Ik zou ook niet durven zeggen of ze schimmel komt,wel heel warm kleurtje.
Nicole oh nu weet ik weer wie,dankje Helaas geen camera's. Ik ga er niet elke keer uit hoor,ik wacht en als ik meteen erna weer alarm krijg,dan ga ik. Ik denk dat ik vannacht in totaal zo een 7 x eruit gegaan ben. Maar de andere keren moet je natuurlijk ook elke keer terugbellen naar het alarm om het uit te zetten
Yellomofoon ik zou maar niet wachten op volle tepels Hier 5 minuten voor de bevalling nog geen volle tepels! En toch had ze mooie en goede biest aldus de DA,met een klein uiertje.
Cynthia ze is niet gemeten maar ik schat dat ze zo een 45 cm is,als ik weet dat de mama er 74 is. Maar eerlijk,ik vind ze nog groot voor een eerste veulen!
Dank je Tjinta,om de 1 of andere reden vind ik het ook echt passen,die naam,én het is uitzonderlijk snel dat ik een naam gekozen heb,wetende dat ik er nooit vooraf bedenk! (behalve 1 ,met dank aan Cynthia,die ik misschien nog ga kunnen gebruiken straks)
wisanda2003
Geplaatst: 15-04-13 13:31
Wat een prachtige veulentjes dadabo en pretty!
Hier helaas nog steeds niets Maar ook nu lopen ze lekker in het zonnetje buiten... Hopelijk ziet het veulen de uitgang door het felle licht
Hierbij even een foto van mama in spe ( vorige week 's avonds gemaakt)
Haha, ik dacht al: Die is nog slank Maar het is papa
Wauw wat een schatjes, Dadabo en Pretty! Beide een apart kleurtje Ben beniuewd wat daar onder de veulen vacht weg komt!
Van mij mag de veearts bijna wel komen. Zit al de hele dag te wachten.. Wil eigenlijk wel even weg, maar ja, dan zul je zien dat ze net bellen dat ze er aan komen..
pretty
Geplaatst: 15-04-13 14:10
Die papa heeft lange benen zeg Wisanda! Hoop voor jou dat het nu ook snel komt
Ik denk toch wel een brilletje te zien, zou wel op schimmel gokken
Balou_lover
Geplaatst: 15-04-13 15:14
Oooohw pretty wat een dotje!! Te schattig!! En nu gaat nikita het ook spannend maken... 20x jeutje... Ookal hen je er niet alle keren uit, je bent toch 20x wakker... Idd blijft er nog wel.iets in Izz dr uier... Denken ook dat ze de 340 niet gaat halen... (al roep ik dat niet te hard...)
Dadabo, ook al zo'n bjoetie!! Vind het kleurtje idd twijfelachtig... Maar wat een bekkie!!
Cynthia, de Kees is dus toch vorderingen aan het maken!! Ben benieuwd hoe de uier nu is...
Flinke uiers gezien... En bolle buikjes!! Leuk, leuk, leuk!!!
Vanmorgen was alles nog hetzelfde. Kom rond 13.00 uur weer op stal. Ja hoor veulen geboren was bijna droog nageboorte was eraf. Heb even geholpen met drinken en ze heeft ook gepoept.
En we hebben jawel. Een zilverappel merrieveulen.....jippie. ik zal zo thuis even foto's plaatsen.