Guenivere, wat fijn dat je een pleeg veulen hebt gevonden en jullie elkaar zo hebben kunnen helpen en ook fijn dat het zo goed gaat.
Amandake Fijn dat het nu goed gaat.
Nicole288
Geplaatst: 10-04-10 11:19
Ah daar is de kleine man bij super Diesje
Amandake: Monkey ook van de buikpijn af?
Verder geen veulens geboren?
Hier vandaag 300 dagen voor Doortje!
guenivere
Geplaatst: 10-04-10 11:26
De dierenarts is net geweest, en heeft het veulentje ipv van een veulenspuit veulenpasta gegeven daar zit gelijk ook antibiotica door. Dat krijgen veulens vaker als ze weinig biest gehad hebben. Diesje heeft via een neus sonde parafine gekregen ze had last met de ontlasting enwas zo hard als een steen bijna. Verder drinkt het mannetje heel erg goed, alleen wel ontdekt dat ie een behoorlijke onderbijt heeft. Weliswaar maakt dat mij echt niet uit. Nog even een fototje
Wat fijn dat het zo goed gaat met het pleegveulen guenivere, wat mooi dat dat toch zo kan. Ik vraag me alleen af wat is een onderbijt? Ben ook heel benieud hoe het nu met Dora is?
@guenivere geweldig, zo kan je toch genieten van mams met kind, geef haar maar een dikke knuffel. zo,n lief paardenvrouwtje
verder iedereen gefeliciflappert met de nieuwe veulentjes.
aan brim nu de eer om bovenaan het lijstje te staan, al gebeurt er weinig, en juist dit veulen wil ik eruit, brim heeft zo,n pijn aan haar pootjes. is niet leuk om naar te kijken. en nu maar hopen dat ze straks nog wat opknapt
Jeetje amandake, gelukkig gaat het weer wat beter! Monkey haha fantastisch!
Fijn hoor guenivere dat het zo goed gaat, en dat ze het veulen zo fantastisch accepteerd. Het kan niet het verlies van je eigen veulentje goed maken maar brengt wel weer wat plezier!
Hier net terug van stal en jaaaaaa hoor eerste natte druppel hing aan de speen van Ulet!! Duurt nog heeeeeeeeeel lang maar ja het is een begin he..
Heb uier foto s vergeleken van 2008 met de uier die hiba nu heeft is ze in 2008 bevallen dus ben heel benieuwd als ze t er niet voor vanavond uitgooit wordt t denk de hele nacht wakker blijven
Melody ik kom ook snel kijken hoor!
Amandake gelukkig dat het allemaal beter gaat nu!
We zijn allemaal beetje hyper thuis haha we willen baby!
Is goed hoor Hiboune!Ze staat er voorlopig nog wel even dus pb maar als je tijd hebt!
_Karin
Geplaatst: 10-04-10 13:59
guenivere wat geweldig dat het zo goed klikt tussen de merrie en het veulen.
Met Dora gaat het nog niet goed. Ze heeft nu longontsteking. De DA is net weer geweest en heeft haar weer anti biotica gespoten. Morgen komt hij weer voor een spuit prednisolon. Dora is erg sloom maar gelukkig drinkt ze nog wel goed.
Als ik het gisteren niet gelijk gezien had maar een half uur later dan was ze waarschijnlijk verdronken in haar eigen vocht.
Iemand vroeg wat een onderbeet was, dat is dat de onderkaak langer is dan de bovenkaak. En hij heeft idd een beste onderbeet, maar ach met regelmatig een tandartsje en het kan nog iets bijtrekken, straks eerst maar afwachten hoe de tandjes door komen. Het is zoon lekker dingetje lijkt net op een oude opa die ze bovenste kunst gebit niet in heeft. Hij drinkt echt super goed! Gaat allemaal super, de da stond er versteld van!
Mabon, gedsi.... hopen dat dora er snel boven op komt!
Amandake, wat een heerlijk veulen!
Ben druk aan het denken voor een naam, iemand nog suggesties voor een veulen wat zijn moeder is verloren?? Ik ben op zoek na een leuke krachtige naam, mag ook wel iets grappigs wezen.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-04-10 14:31
Wat is Diesje toch een supermerrie! Die eerste foto waar ze omkijkt is zo lief, ze ziet hem echt als haar kind. Vraag me af, gezien het veulen uit Apeldoorn komt, komt ie van een NAS fokker? Zitten er daar een aantal.
Toch Monkey dus. Hij heeft een lekker teddyvachtje. En zo te zien dus een echte bruine.
Arme Dora, hopelijk knapt ze snel op!
jennyk schreef:
Dat is onmogelijk! Sjanty heeft geen cam in haar stal. Het is CREAMER!
Oeps, dat weet ik, dat weet ik! Heb hem alleen al een paar jaar in mijn favorieten staan met naam "stal Sjanty", vergissing is dan zo gemaakt.
Vanmorgen met een jonge hengst op pad geweest. 5 jaar en eentje die nog niet veel ken. Kennis moest een pony geschouwd hebben. Beestje liep braaf op de vrachtwagen, en is daar ook nog in de stapmolen geweest. Weer heel wat geleerd dus. Merrie was overigens niet hengstig. Wel grappig, dit hengstje is echt een duiveltje en was enorm lastig, halster was niet om te krijgen, kunt niet in de buurt van de oren komen, kappen, steigeren. En dan loopt ie hardstikke braaf de vrachtwagen op.
Zijn vader is black beauty en de moeder is hiltje van stal comfort. Merrie zou volgende maand pas 14 jaar zijn geworden. Hij kende nijhof en schreuders dan wel goed, maar komt zelf nooit op keuringen etc, deze merrie heeft ie vorig jaar drachtig aangekocht.