Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suelza schreef:Nee, ik heb besloten dat ik haar niet breng. Ze wilt op het moment ab-so-luut niet de wagen op en ik ga haar niet dwingen. Ervaring leert, dat dit 18 hechtingen oplevert![]()
Ik heb nu de mogelijkheid gekregen om haar op een, afgesloten, stuk weide te laten bevallen en ik heb inmiddels van diverse DA vernomen dat dit verreweg het beste is voor zowel merrie, als veulen. Bovendien heb ik al een laat veulen en heb ik ze het liefste meteen dag en nacht buiten zodat het veulen hard genoeg is om straks de opfok in te kunnen...
potverdikkie schreef:![]()
Baal er zo van dat ik geen foto's kan zien!!!:-(
![]()
dus jullie zullen echt een schriftelijke beschrijving moeten geven van hoe de veulentjes eruit zien!
potverdikkie schreef:hoi areka, het zou toch mooi zijn als je het voorelkaar kan krijgen dat je er wel aan mag zitten. Eventueel met hulp van iemand anders? Het kan zucht zijn, en daar is niet veel aan te doen, dat zakt weer na de bevalling. Zorgen dat de merrie voldoende beweging houdt.
En als het wel in het uier zelf zit kun je het verlichten door voorzichtig proberen de druk er wat af te halen, maar ja, als je er niet aan mag komen........ wordt het lastig.
Zamora schreef:ja dat hoop ik ook! Elke keer als ze ff onrustig is en gaat liggen en kreunen denk ik "nu komt het!" en ff later staat ze weer te eten alsof er niks is gebeurd hahaha. Geen touw aan vast te knopen
Zamora schreef:dat zou wel mooi zijn natuurlijk