Het is wel erg druk geworden in dit topic en heb 1,5 week op stal gewaakt zonder internet dus heb helaas niet echt kunnen bijhouden wat er precies allemaal gebeurd is, mijn excuses hiervoor.
@Stef heel veel sterkte gewenst, wat balen dat het veulen toch niet sterk genoeg was
Voor degene die een vuelentje hebben, heel erg gefeliciteerd!
@Hiboune tjeeee is het er nou nog niet Hoop voor je dat het nu toch wel snel komt.
@Dreeke nou als je zo de uier bekijkt zou er toch nog wel wat meer bij kunnen. heb het gevoel dat zelfs die van Noa al groter zijn (plaats zo foto's kunnen we vergelijken hihihi)
@Pretty ik ben je niet vergeten hoor, duim nog steeds voor je dat het veulen snel komt, maar ook voor Dreeke en Hiboune.
@Didoo jouw gevoel ken ik ook een beetje, ik ben ook niet zo neurotisch. al is het bij mijn vorige merrie fout gegaan (veulen werd doodgeboren) ben ik nu heel rustig. Ik had bij de andere merrie ook heel erg het gevoel dat het fout zou gaan, dat heb ik nu niet. Het scheelt ook wel dat Noa ook erg rustig is.
Nou de rest ben ik alweer kwijt hoor, mijn excuses
Met Noa gaat het goed, ze druppelt aardig door, nu zelfs aan 2 uiers Ook kan je haar kling helemaal opentrekken, je kan zo naar binnen kijken. Mijn dochter van 7 in de bocht "goh mam, dalijk zien we het veulen al zitten, kunnen we het er zo uittrekken " Maar inderdaad je past er zo met arm en al in, zo groot is haar gat nu Ik heb er geen foto van gemaak,t vind een kling al schokkend voor sommige, aangezien als ik dan met een gat kom hihihihi.
Wel van haar buik een foto en uiteraard van de druppelende uier:
Je ziet, eten doet ze nog steeds...
aardig vol he, eromheen voelt nu ook hard aan. Verder was haar temp nu 37,4 normaal rond de 37,7
Pauk: Spannend, dan is deze keer voor de hoofdprijs
Winoa: Ja ik weet het, ik moet er ook nog altijd een keer heen en dat veulen is alweer bijna een jaar oud.. Wat naar van Socks, een hersenbloeding, nog nooit gehoord bij een paard. Was dat ook al in Duitsland?
Didoo: Moeilijk zo hoor, uier lijkt wel strak, is haar kling ook veranderd?
ProudJustify: Hoef je geen neuroot voor te zijn hoor, ik ken meer mensen die waken, zelfs met birth alarm èn camera, dan mensen die niet gaan kijken. Ik vind het ook een groot risico om een hele nacht weg te blijven als je denkt dat het aanstaande is, ervaren merrie of niet.
Hiboune: Ze krijgt het veulen mooi vannacht, dan kun jij er morgen lekker mee spelen
DMHorses: Gefeliciteerd! Wat prachtig zoals ze naar het veulen omkijkt, helemaal in love Alles goed gegaan? Opgedroogd en wel in de wei, wat een plaatje zeg!
Loola: Jij hebt ook een merrie met agenda? *6 mei – veulenen – op voor baasje handige tijd* Ben heel benieuwd of ze zich er aan houdt!
Bianca: Noa wordt ook al spannend! Hoe doe jij het, jij gaat ook morgenvroeg pas weer kijken? Of kijkt er tussendoor nog iemand anders?
@ Stef; jeej, wat naar..... maar waarschijnlijk wel het beste...
heel veel sterkte voor jou en merrie gewenst!
Zijn er net achter gekomen dat Otje waarschijnlijk toch wel eerder is uitgerekend dan 7 mei.... beetje verkeerd gerekend Veulen is nu echt beetje naar achteren in de buik verplaatst, ligt meer in de flanken... Dus slaap vannacht vanaf 3 uur weer op stal (slapen... achja, waken, slapen gaat daar toch niet tussen de kwakende kikkers)
we denken nu echt dat het waarschijnlijk dit weekend wel zal komen, of igg aankomende dagen. Misschien voor de 3e keer op koninginnedag?
@nicole Ik heb gelukkig dat ze bij een boer staat die 's nachts veel moet plassen hij gaat dus regelmatig kijken en zijn vrouw ook. Daarom heb ik nu ook haar staart opgebonden, dan kunnen ze makkelijker kijken, zonder dat ze alles omhoog hoeven te tillen. Ik krijg vanzelf een belletje of ze bezig is of dat er al wat naast ligt. Het nadeel is wel, dat het echt zo'n "nuchtere boer" si, dus zo een van "ach het komt vanzelf wel" en "wat erin is gegaan, komt er ook vanzelf wel weer uit", of "ach als je gaat waken gaat ze het toch alleen maar ophouden, dus dat moet je niet doen" Dus das wel minder, maar ja ik vertrouw er gewoon op dat hij er verstand van heeft (hij heeft al meerdere veulens gekregen daar, ook van zijn dochter haar paard, langgggg geleden) dus hij weet de signalen wel.
ben wel zenuwachtig hoor, werd net om iets over 10-en gebeld, ik gelijk whowwwwww nu al, ben net weg daar... Maar het was mijn stalgenote om te vragen of het er al was hihihihi. Dus ik wacht netjes thuis af
@Hiboune nou we gaan vannacht gewoon met zijn 2-en tegelijkertijd he! Morgen gewoon 2 (merrie) veulens Noa die druppelt dit al meer dan een week dus daar kijk ik niet meer naar, maar dat die kling zover open kon, daar schrok ik wel van. normaal knijpt ze hem dicht en kan je dus niet naar binnen kijken maar nu leek het wel de grotten van Han daar achter (mijn man riep nog net niet: Holle bolle gijsssssssssssssssss)
@Joyciej pffff die kikekrs had ik allang afgeschoten, schiet lekker op dus Hoop voor je dat het dan maar snel komt, anders ga je kikkerbilletjes eten
Ghehehe Wat hebben we allemaal al gehad? Paté, paardenbiefstuk, konijn..... en kikkerbilletjes
Tsja, geen idee of het lekker is trouwens even serieus. Maargoed, die kikkers zijn nog wel het meest irritant... héél hard kwaken, ondertussen ook paren e.d. , en dan paar min. stil (dan dut je dus lekker eventjes in) en dan weer ineens heel hard grrr
Heb trouwens otje's staart al paar avonden ingevlecht gehad (gewoon losjes, maar einde v/d vlecht wel stevig met paar elastiekjes eromheen)... en íedere volgende dag/avond dat ik ga kijken was die vlecht er ineens uit...... dacht dat henk dat had gedaan, maar hij zei van niet... lijkt mij sterk dat otje die elastiekjes er zomaar uit kan schuren... (als ze aan de onderkant van haar staart zitten) Dus héb het vage idee dat iemand zomaar even die eruit heeft gehaald aantal malen, met bijv. het idee dat zo'n pony met zo'n ingevlochten staart niet zo goed vliegen weg kan jagen oid...
Gister lag er ook heel groot stuk hout in de wei (in de weide gegooit dus) en ot liep zonder halster.. die hing netjes aan een haak bij de staldeur, vergeten om henk te vragen of hij dat had gedaan, maar vond het al met al wel beetje raar...
Loola: Jij hebt ook een merrie met agenda? *6 mei – veulenen – op voor baasje handige tijd* Ben heel benieuwd of ze zich er aan houdt!
ja nou ik hoop eigenlijk dat het in de nacht van 1 op 2 mei komt. We hebben met z'n allen een pronostiek gemaakt en ik wil de geld-pot winnen Voor alle wakers vannacht, succes!
Oeps! Ik heb nog niet geslapen dus negeer even dat het al na 12u is. Dat betekend dat ik niet Spirit's mijlpaal van 250 dagen vergeten ben Nog maar een dag of 80 en dan krijgt ook zij een baby
Tussen alle drukte door kom ik ook hier maar weer eens kijken. Iedereen met veulentjes geveuliciteerd!
Stef, heel veel sterkte Helaas weet ik hoe het is om zo'n klein veulentje te verliezen...
Ik ben helemaal klaar met het veulenseizoen Vorige week vrijdag is het veulen van Fleur geboren. Helaas werd dat al snel behoorlijk ziek en bleek het maagzweren te hebben, iets wat maar zeer zelden voorkomt bij pasgeboren veulens. Inmiddels lijken de medicijnen aan te slaan en begint hij aardig op te knappen.
Woensdag is het veulen van Catrin geboren, een prachtig zwart merrieveulen. Alles ging super en het is een geweldige moeder. Vanaf de 2e dag lopen ze lekker dag en nacht bij Kyra en haar hengstveulen op de wei.
En vanavond is heel onverwacht Pepsie bevallen. De laatste gastmerrie, een mini. We hadden het er vanavond nog over dat ze morgen maar in de grote stal moest met de cam erop. Ze zat op 303 dagen en begon al wat te uieren. Toen ik om 23:45 het veulen van Fleur nog zijn medicijnen ging geven keek ik nog even bij de andere dieren in de stal en bij Pepsie lag er achterin de stal iets wits... Huh? Een appaloosa hengstveulen! Veel te vroeg maar erg gezond en sterk. Hij was nog maar net geboren en stond al erg vlot en drinkt ook goed De eigenaresse was nog tot na tienen op stal dus Pepsie heeft het echt heel sneaky gedaan
Marije: Jee, dat is idd wel heel sneaky! Maar hoe zit het nu met de grens van 320 dagen voro levensvatbaar? Was Pepsi niet per ongeluk eerder uitgerekend? Hebben de baby's van Violette en Pepsi ook al namen?
Die kleintjes schijnen wel vaker vroeg te veulenen, rond de 300 dagen heb ik al vaker gehoord dat het zonder problemen ging. Van een dekking eerder kan niet. Ze was wel eerder gedekt maar daarna werd ze weer hengstig en 3 weken na de laatste dekking (aan de hand) is ze gescant en daar was ze precies op de 3 weken volgens de scan.
he mensen zijn wakker! hiba ligt weer eens helemaal plat.. moest eerst fluiten en doen om 2 andere paardjes bij der weg te krijgen.. ik wacht nog ff 5 min en ga weer kijken...