Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:22

Cayusejuhh, ik ben benieuwd, even je merrie instralen dat het vannacht moet komen

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:27

@ Iwayalover : ook ik wens je veel sterkte met symfonie hopelijk komt het allemaal weer goed.

@ cayusejuhh: dat wordt spannend bij jou.

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:29

Jeetje Iwayalover, wat erg! Sterkte met symphonie en ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat!

Cayusejuuuh het wordt nu écht spannend bij jou! Ik weet bijna zeker dat jij morgen wel een veulentje hebt! Succes! Camera in de aanslag he!

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:34

symphonie sterktje met het veulentje !

voor de gene die op een veulen wachten succes met waken en met de bevallingen !
Afbeelding

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:43

Iwayalover, ook ik zal voor jullie duimen, wat beroerd en alles leek zo goed te gaan...

Moor moet nog 10 dagen, dan zit ze ook op de 320 dagen. Ze loopt nu af en toe samen met een andere drachtige muts, die is twee weken later uitgerekend. Maar ze lijkt wel een leeuwin! Zodra ze de andere merrie ziet, gaan d'r oren plat in haar nek en stuift ze erop af!!!Galoperen als een gek en dan in een keer op de rem. Dan weer erachter aan. Nou ja, komen ze teminste nog aan wat beweging. En tegen mij maar zeuren "ik ben zo moe....mijn buik is zo dik....ik kan niet meer draven....laat me maar op stal....etc". en het ergste is, ik trap er elke keer nog weer in ook

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:44

Vienna doet het goed..
Ik vind het heerlijk weer jong spul op stal te hebben
het is wel een bijdehandje.. Ze volgt mams niet maar mams volgt haar

GeneralFlynn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 19:46

iwayalover,sterkte ermee!

Aan iedereen die mij het advies gaf de volgende keer wat later te dekken: ik heb mijn mutsie nu zo'n 7 jaar,en vorig jaar besloot ik om voor 1 keer een veulen te fokken,en dat veulen te houden voor mijn dochtertje,die nu 9 is. (er komt dus geen volgende keer..)
Vorig jaar had ik nog een wei met schuilstal,ben verhuisd naar een andere wei,ook met stallen,en nu ben ik op een weiland beland waar ik dus geen stal heb.
Ik had eerlijk gezegt ook niet verwacht dat het half April nog zulk snert weer zou zijn.
Meestal is het toch al wel zo'n 16 graden nu.
De boer waar ik bij sta is een koeien boer,en hij heeft wel een nood stal,(eigenlijk een koeien stal die niet gebruikt word) dus als het echt nodig is,dan kan ik daar in.

Deze is van vandaag,op 338 dagen dracht:
Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:05

@iwayalover : heel veel sterkte gewenst
@cayusejuhh : spannend !!!!!!!!!!!!!!!
@cojolly : hopen dat ze zich inhoud
@ginger : al een mooi buikje !
@sammy : idem....ook al een mooi buikje
@lauranaomi : hopen dat alles goed verloopt
@christamoor : tja..ze kunnen ook zo zielig kijken hè
@tinkerloos : fijn dat je het veulen houd

CLEO !!!!!!!!!! hoe zit het

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:26

@iwayalover: Tjee wat naar. En een nare behandeling. Het Belgisch trekpaardveulen dat mijn zus heeft gered vorig jaar (Sam) had ook gewrichtsonsteking. Een boel ellende mee gehad, maar helemaal goedgekomen later. Hopelijk bij jullie straks ook, ik duim in ieder geval voor de kleine.

@Sammie: Mooie buik, en een echt hollandse achtergrond haha

@ginger18: Zoo die heeft al een flink uier terwijl ze nog wel even moet. Ze draagt mooi bescheiden zeg!

@lauranaomi: Tjee ook al problemen. Hopelijk valt het allemaal mee. Nu staat ze in ieder geval wel dicht bij hulp mocht dat nodig zijn.

@Cayusejuhh: Niets gemist dus tijdens de keuring.. Nou hopen dat ze de boel verder heel houd en het veulen er eens uitpoept!

@Antoontje: Straal die van mij ook even in als je wilt

@ChristaMoor: Ooo een merrie met zwangerschapsbuien haha. En inderdaad, soms doen ze alsof ze geen pas meer kunnen lopen, en een tel later rennen ze bokkend door de wei. Stelletje mutsen zijn het

@Tinkerloos: Foto gelukt dus, zonder kleerschuren hoop ik? Mooi bescheiden uier nog, die moet nog wel even denk ik.

En dan Ciara, die muts. Ze staat nu weer op stal, geen echte was op dit moment anders dan dat de spenen wat plakkerig zijn. Hier haar uier net:
Afbeelding

En zo was ie gisteren:
Afbeelding

Ik zie niet echt veel verschil. Ik zal in ieder geval niet roepen dat ie vannacht komt, alhoewel ze nu weer wat warm leek toen ik haar net binnenzette. Nou, de camera gaat weer aan, en hopelijk vannacht dan maar.. Ik hou jullie op de hoogte

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:50

Sterkte ermee Iwayalover...

Frieda vandaag: foto zegt genoeg denk ik?
Afbeelding

Maargoed, als je dit koppie ziet...
Afbeelding

En tietjes....daar tussen al dat haar
Afbeelding

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 20:51

Hey bokkers!
Mijn lieve paardje Myrthe is drachtig !!
nog niet zo lang hoor sinds een tijdje
ik ben super benieuwt hoe haar veulen er uit ziet
hopelijk net zo mooi als haar moeder

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:14

shantji... doe je kleur eens uit.. men.. krijg pijn me ogen

hier fotos van NET

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog 1 van haar been tja het was donker.. mar die zwarte is aangekoekte melk met zand
Afbeelding

ik zie eigelijk dat ik steeds onscherpere fotos gaat maken
stressss

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:15

EDIT.; zie je die dikke knieen van haar

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:16

frietje zit er netjes uit man!!!!!!

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:19

Zo Cay, dat zijn flinke vieze benen van de melk! En zie ik daar ook iets wits druppen? Ik kan me niet voorstellen dat ze het niet vanacht eruit poept. Hoe is ze verder? Knuffelig, chago, onrustig, veel/niet eten? En hoe is haar achterkant?

Friet is DIK, daar kan je gewoon niet meer omheen!

Wauw Mariska, Ciara duurt ook niet lang meer! Oh Spannend hoor! Veel op klappen staande paarden hier!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:27

ze heeft geen achterkant meer helemaal slap plat en hoekig.
eten doet ze altijd.. zelfs al ligt ze dood te gaan.
al hoe wel haar hooi niet .. die laat ze liggen
ze staat als zijnde dood vogeltje.. beetje onrustig schoppen en bijten naar buik.
dus ik ga NU naar bed.. want moet morgen om 10 uur in Blijdorp staan

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:27

oja.. en vanacht waken natuurlijk

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:28

Mariska_28 ik vind haar boobs er gisteren veelbelovender uitzien dan vandaag! Heeft ze de koude wind onder haar staart gehad?

Yoline, Frietje ziet er SUPER uit!!! Wat een snoezig koppie heeft ze! Wat zal ze voor moois gaan geven!!

Cayusejuhh heel overtuigend zijn die boobs niet he? Ze doen het wel maar ik zou ze gevulder verwachten.... of zeg ik nu iets raars Succes met waken vannacht! Ik wou dat het lekkerder weer voor jullie was, bah kou en nattigheid

Ik zit hier zeker al twee uur, aan de telefoon en achter de computer, ik heb Snap alleen maar door haar luik naar buiten zien kijken!! Zo'n stom gezicht zo'n deken zonder hoofd in beeld

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:29

Cayusejuhh dat jij zo de hort op kan met een op knappen staande merrie! Ik ga de eerst komende weken niet het dorp uit! Na de bevalling trouwens ook niet..... veeeeeelste leuk thuis

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:33

@Iwayalover, heel veel sterkte, wat een vervelend nieuws. Ik ga duimen dat lles goed komt.
@Tinkerloos, toch wel een fijn idee dat er een noodstal in.Want met dit regenachtge weer wil je niet eens buiten bevallen.
@Mariska-28, Kan nooit lang meer duren(zei ik gister ook... )
@Yoline, Friet wil wat kwijt denk ik,ze is het zat en Mega!
@Cayusejuhh, mooie foto`s,dat zijn de foto`s die iedereen graag ziet van zijn merrie. Druppelende melk en een paard dat er klaar voor is om te bevallen. Succes vannacht.

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:34

Hahaha, ik ga ook echt niet veel weg als ik zo'n merrie heb! Hoogstens dat ik dan iemand anders voor dat beeld zet met een telefoon ernaast zodra die ook maar belt als ze ook maar 1 oor beweegt!

Succes met waken Cay, en natuurlijk veel plezier in blijdorp!

Gekke merrie heb je Ods! Ze vind het zeker lekker, nog even een frisse neus halen! Het is ook heerlijk weer! Helemaal helder, maar wel fris! Gek gezich zo ja, alleen een deken. Ik heb een lijf zonder hoofd in beeld als ze hooi staat te eten! Hahaha!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:35

ODS... Piet is een maiden merrie en haar uier.. als je ze voelt.. zijn ze erg strak..

tja.. ik hoop dat ik er snel vanaf ben .. althans me paard

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:36

Ik hoop het ook voor jou! Haha! Fleur is dan nu nog geen eens zover, en ik merk nu al dat het energie vreet, al die dingen rond om die stomme, maar o-zo-leuke drachtige merrie's die niet weten wat ze willen!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:38

Hallo!

Spannend Cayusejuhhh!

Verder even niet bijgelzen., Ben vandaag naar (dezelfde als Cayusejuhh) de hengstenshow geweest, met de paps van Lisjes volgende veulen. Ik kreeg meteen 's ochtends al een naar bericht, we moeten Lisje zo kort voor de bevalling toch nog verhuizen. Lisje heeft als tic dat ze bij nstress staat te stampen met haar achterbenen. De buren hebben geklaagt (deze mensen wonen in het dorp) en dreigden met de gemeente als die herriemaker (waar mensen die dichterbij wonen niet eens last van hebben maar sommige mensen moeten wat te klagen hebben he) niet dit weekend nog vertrekt... Dus ben ik de hele dag bezig geweest met heen en weer rennen en regelen en af en toe wat kletsen om bij te komen. Uiteindelijk is het gelukt om een stal (bij de hengst van aankomen jaar) vervoer (mijn stalhouder), een trailer (vast verhuuradres) en iemand die haar zonder stress kan laden te regelen. Lisje heet altijd heel erg veel stress van de trailer en verhuizen en aangezien zij al helemaal klaar staat (behoorlijk gevulde uiers, banden helemaal los, 't staat allemaal een beetje open etc) wil ik zo min mogelijk stress... Ik vind het verschrikkelijk, maar helaas heb ik geen keuze. Kon ik het haar maar uitleggen...
Ik heb gekozen voor de stal van de hengst zodat ik haar dadelijk voor het opnieuw dekken niet weer hoef te verplaatsen...

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:40

HAHA dat is ook grappig, soms he kunnen ze gek doen zonder dat ze het door hebben. Ik zou bijna denken dat iemand haar aan de buitenkant vasthoud! Of ze heeft een opvlieger! Wel had ik haar deken twee dagen geleden afgelaten (ze heeft er zo'n hekel aan) vandaag waren ze nat geregend en die koude wind erbij. Toen dacht ik hup deken op.... zou ze nu haar temp op pijl houden door haar hoofd buiten te houden