[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jet4You

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:10

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!!

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:37

Wat een knappe veulentjes allemaal!

Mijn lieve Koda word met de dag knapper, ik heb van de week zijn paspoort ontvangen! *\o/*

Vandaag ook weer even bij me lievies geweest, ze zijn weer lekker bruin verkleurd door de zon haha!

Ik weet niet of jullie het goed kunnen zien op de foto's maar zijn hele kont en achterbenen zijn al helemaal licht grijs aan het verkleuren. Hij is eindelijk helemaal door z'n veulenvacht heen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grijze achterbeentjes!
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:46

Murosch schreef:
Setelli gefeliciteerd!!

Doen jullie ook veel voorbereiding voor de keuring van veulens? (en zo ja, hoe bereid je je veulen daarop voor?). Veronia kan netjes meelopen aan halster en touw (ik breng ze altijd samen naar de wei aan halster en touw, zo'n 500 meter over de weg). Verder heb ik niet echt iets aan voorbereiding gedaan tot nu toe en we hebben nog 2 weken tot aan de keuring. Ze was trouwens gisteren alweer 4 maanden oud!

Nee niet echt. Ik heb voor de Regionale een keer in de wei geoefend. Mijn vriend rondjes rennen :D en ik kijken hahaha. Dotan bleef er netjes naastlopen en dat deed ie op de keuring ook nog steeds.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:47

Ziet er goed uit Lovelyn! Zit super in zijn vacht!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:59

Bonny_CT dat klopt inderdaad hij word schimmel dom van me.

rooslover gefeliciteerd wat een plaatje is hij en wat kan hij lopen <3,

Myrthee_ wat leuk dat je volgend jaar voor het keur predicaat wil gaan.

Setteli ook hier gefeliciteerd! wat een plaatje van een paard is dat!
Dotan lijkt inderdaad op een paarden veulen maar wel erg mooi en wat is hij gegroeid vanaf dat hij geboren is.

Lovelyn die ziet er goed uit,

Vandaag even inschrijven voor late veulen keuring van NRPS,
Ben gisteren wezen kijken op nationale keuring en wel gezien wat ik een beetje ga oefenen
ik oefen het stilstaan aan de linkerkant en het stappen aan de rechte kant aan de hand, en los draven aan de rechte kant.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:47

Myrthe, rooslover en setteli, van harte hoor met alle mooie resultaten, super!!

Ik zie allemaal mooie veulens en ook al zo mooi door de veulenvacht heen. Dat is ghadir helaas nog niet, alleen op zn hoofd en kont wat, maar de rest is echt nog veulenhaar en ben juist zo benieuwd hoe de kleur nu echt wordt, want t is nu nog echt een toverbal....

Weet iemand hoe lang het duurt na het chippen voordat je het paspoort hebt? Ghadir is echt al wel n tijd geleden gechipt, maar nog geen paspoort gezien....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:00

iedereen gefeliciteerd met de behaalde keurings resultaten.. De veulens leren er vaak heel veel van..
AZ en Rowan verwachten nog een veulentje, spannend! (nog meer mensen?)
ondanks dat ik geen veulen kan showen zou ik graag mijn 2 jarige showen van Barcardi.. ik hoorde hem van de week van ver weg hinniken en dan was precies Barcardi, kippenvel
alweer 4,5 maand geleden, steeds blijer met gentle, het verdriet slijt maar t gemis blijft

Afbeelding

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:57

Emmy7 schreef:
Myrthe, rooslover en setteli, van harte hoor met alle mooie resultaten, super!!

Ik zie allemaal mooie veulens en ook al zo mooi door de veulenvacht heen. Dat is ghadir helaas nog niet, alleen op zn hoofd en kont wat, maar de rest is echt nog veulenhaar en ben juist zo benieuwd hoe de kleur nu echt wordt, want t is nu nog echt een toverbal....

Weet iemand hoe lang het duurt na het chippen voordat je het paspoort hebt? Ghadir is echt al wel n tijd geleden gechipt, maar nog geen paspoort gezien....

Bij mij heeft het ruim 1,5 maand geduurd voordat ik z'n paspoort heb gekregen. (Heel veel gezeur mee gehad omdat ze zo moeilijk deden over koda z'n lusitano papa, heeft register b bij kwpn nu)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:48

Hij is wel knap Joyce!
Paspoort lag hier vorige week ook in de bus. Godzijdank heb ik nog tijdig bij de schetser in kunnen grijpen, want er was bijna een verkeerde kleur genoteerd. Niet gek, want hij is nog steeds ontzettend donker, dus dat ie vos schetste in plaats van palomino was ook te verwachten, maar toen hij hoorde dat de vader een cremello was snapte hij dat het palomino moest zijn. Qua aftekeningen staat er niets genoteerd, ik weet niet eens of hij echt aftekeningen heeft. :+ Is nu niet te zien, en zal ook nooit te zien zijn, dus lekker zo laten. Gezien de witte aftekeningen die Don Cremello doorgaans doorgeeft zal hij best wel wat hebben. :))

Oefenen voor keuring, ik deed altijd het stappen aan de hand naast de merrie oefenen en het opstellen en stilstaan. Meedraven nooit geoefend, omdat het op eigen terrein anders is dan op vreemd terrein (op eigen terrein stuiteren ze vaak alle kanten op, terwijl ze op vreemd terrein braaf naast de merrie blijven lopen).

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:52

Hier is nog niet eens een schetser/chipper geweest en mijn veulen is al 4 maanden oud! Ik zal er eens even een belletje aan wagen want de rekening ervoor is wel al (lang) betaald ..

bij het opstellen staat het veulen dus aan de linkerkant van de merrie begrijp ik? Ik laat het veulen zowel links als rechts naast de merrie lopen (maar net wat zo uitkomt), maar ze zijn het zo gewend dat ik er tussenin loop als ze naar de wei gaan (dus bijvoorbeeld links merrie, in het midden ik, rechts veulen). Ik zou dus kunnen oefenen dat ze beide aan de rechterkant van me lopen en ik dus links (op de rechterhand)?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:53

joyce :(:) das even schrikken dan, alles slijt zeggen ze maar na tien jaar begin ik soms nog spontaan te huilen als ik aan mijn overleden merrie denk, veel sterkte meid en laat de mooie herinneringen je altijd bijblijven. Je hengstje hmmm zeg maar hengst ziet er super uit.

over paspoort, ja bij Lily heeft dit ook lang geduurd hoor, ik denk twee maand na chip want dan worden papieren opgestuurd door Da naar stamboek en dan krijg je pas weken later vraag tot betalen en dan nog een maand eer ze alles opsturen.
Het BCP werkt veel sneller, (natuurlijk je moet ook van op voorhand betalen), pony's zijn twee weken geleden gechipt, week erna krijg ik encodering, zie ik staan 'voorbehouden voor slacht' dus ik bel naar het Vlaamse loket die de paspoorten maakt en ze zei dat ze net klaar lagen voor druk dus ging dit nog vlug aanpassen, wil zeggen dat ik ze volgende week zal hebben.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:59

Hier met Winchester wel geoefend met draven. Extra bevestiging dat die knop er op zat.
Verder vindt Winchester het verschrikkelijk als je aan zijn manen zit, dus is misschien ook handig om even te checken en desnoods oefenen?

Joyce, is inderdaad heel naar om je merrie zo te verliezen. Ik ben 4 jaar geleden ook mijn maatje verloren. Mis haar nog steeds, maar alles krijgt z'n plek uiteindelijk. Gelukkig heb je nog zo'n knappe bink van haar.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:10

Knuffel voor Joyce :(:)

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 00:48

DL, ennnn nog geen verrassing??

AZ, vorderingen??

Myrthe, :) daar heeft Libby vast geen moeite mee nog even vakantie!! Ook jij nog lastige momenten :(:) , maar vast ook veel goede herinneringen!

Jet4you, hoe gaat Konfetti al bijna een maand!!

Lovelyn, zoooo die Koda zeker goed te zien, heerlijk ah schimmelen!! Wat ziet hij er super uit!! Ik mis Kiss deze keer :D! , Fijn dat je dan nu toch zijn paspoort hebt, lastig is dat dan. Hoe gaat het met mams, zijn er al rontgenfoto'scgemaakt? Hoop dat het meevalt, ik duim!

Polleman, oo leuk late veulenkeuring met Sunrise, wanneer is het??

Emmy, ben ook wel benieuw hoe Ghadir zijn kleurtje is na het verharen. Hmm paspoort ik zou het niet meer weten hoelang het na het chippen duurde toch wel even schat een week of 6.

Joyce86, :(:) , ooo wat een heel paard is Gentl al zeg, heerlijk!! Geniet maar van hem, dat is zeker een kippevel moment maar ook heel mooi!

Neonlight, goed dat je de schetser overtuigd kreeg dat het toch echt palomino moest zijn!

Murosch, suc6 met oefenen, ik heb geen tips.

Fotsy, goed dat je opgelet hebt en het paspoort van Lily nog aangepast kon worden! Zulke momenten ken ik ook :(:) , maar gelukkig ook veel goede herinneringen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:31

Gentle word echt een reus joyce!

Neon hihi ja ik snap wel dat ze hem vos schetste :P

Nee Empty is nog steeds full :P

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:31

jobamara schreef:
Lovelyn, zoooo die Koda zeker goed te zien, heerlijk ah schimmelen!! Wat ziet hij er super uit!! Ik mis Kiss deze keer :D! , Fijn dat je dan nu toch zijn paspoort hebt, lastig is dat dan. Hoe gaat het met mams, zijn er al rontgenfoto'scgemaakt? Hoop dat het meevalt, ik duim!

Haha ja die Kiss wou dit keer niet in de buurt komen van koda dus volgende keer weer beter haha! Ja, wel jammer dat ze het eigenlijk extra moeilijk voor je maken omdat je een kruising hebt..

Met ushi gaat het voor zover wij nu merken goed. (Ze eet in iedergeval goed ze is een beetje te dik :P ) Dankje voor het opbrengen! We gaan naar de kliniek zodra Koda eraf is dus dat zal over zo'n 1,5 maand zijn ofzo. We maken ons er wel zorgen om, wij kunnen alleen maar hopen dat het meevalt.. ;(

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:49

Ik heb mijn veulentje laten chippen begin juli en alleen maar gedonder met het stamboek. Papieren zijn niet waar ze horen te zijn, zeggen dat het verstuurd is terwijl het nog geeneens teruggestuurd is... Heel vervelend!!! Ik wil het gewoon opgelost hebben, maar blijkbaar is dat ook een rooskleurige gedachte. Jammer!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:58

Empty nog full

Oh neon, die schetsers _-:( hebben er nu echt geen verstand van

Succes met sushi, hopelijk valt het mee

Caesar wat een gedoe zeg, hopelijk vlug goed nieuws

Jobamara ja gelukkig gezien, was voor Olafje ;) zei die aan telefoon: maar mevr je hoeft hem wel niet op te eten := weet ik ook wel maar is een gans gedoe als dit wel kan en wil dit absoluut vermijden. En ocharme hij is nog maar 81cm :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:16

Ik moet nog laten chippen. Hij is nu bijna 4 maand. Van de week maar even werk van maken.
Welk stamboek registreer je bij Caesar?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:36

Bij ons zijn ze recent ook gechipt en binnen een paar dagen had ik de paspoortjes al binnen, erg goed geregeld bij het appaloosa stamboek *D. Daarna gelijk wpcv laten inschrijven en ook toen kreeg ik de paspoorten binnen een paar dagen terug.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 10:07

NWPCS. Maar had op de keuring gechipt, vooraf gemeld en ze zouden de papieren meegeven. Op de dag zelf geen papier bij de chipper. Toch schets gemaakt en chip erin. Lagen ze bij de andere chipper schijnbaar. Dus meteen zelfde dag gemaild, zouden ze regelen. Nou, ik moet het nog krijgen. Zó vervelend. Maar ken mensen die 1,5 (!) jaar erop hebben moeten wachten, dus ik hoop dat dat me bespaard blijft en dat ik voor het spenen het paspoort heb want dan moet er apart mee gereisd worden natuurlijk.

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:37

Ik reageer eigenlijk nooit meer, maar lees altijd nog wel mee.
Gefeliciteerd iedereen met de keurings resultaten.
Ik vind het prachtig om te zien hoe alle veulens uitgroeien.

Ook leuk te zien wat er onder al die veulen vachtjes vandaan komt. Bij Levi duurt het wel echt lang voordat het er af is. op zn borst het aardig eraf. maar zn rug en billen daar staat het nog dik op.

Ik lees al veel over chippen en paspoorten. Levi word ingeschreven bij het nrps. en met het aanmelden zeiden ze dat de chipper zelf contact zou opnemen, maar wanneer kan ik dat ongeveer verwachten denken jullie? Levi is nu 4 maanden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:23

amai das laat dan, in het RBP stamboek moeten ze binnen de 120 dagen na geboorte opgenomen zijn, allez dacht ik toch ergens gelezen te hebben, Lily is gechipt op twee en halve maand ofzo en gaf geen kik, Olaf op drie maand, gaf wel wat verzet maar viel goed mee.

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:36

jobamara schreef:
Jet4you, hoe gaat Konfetti al bijna een maand!!
.

Hij is nu 23 dagen. Gisteren vond ik hem wat tam. Wilde ook geen brokjes eten.
Af en toe geeft ie een hoest.
Verder is ie wel alert hoor en je ziet hem duidelijk groeien.

Ik ga ook nog even bij de kliniek navraag doen over het zakbreukje. Of daar wat aan gedaan moet worden??
We gaan namelijk in september op vakantie en dan wil ik hem wel met een gerust hart achter kunnen laten. Uiteraard is er dan iemand anders die de paarden komt verzorgen.

Hierbij de eerste actiefoto haha:
Afbeelding

En een selfie:

Afbeelding

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:43

Oke , hier ga ik mijn handen vol aan hebben , wat een uitdager wat een mini monster :') Op me aflopen met een hoofd van wat wil jij dan! Op een speelse manier , maar Monday moet wel even flink op de rem getrapt worden.

Afbeelding

Afbeelding
Check dat hoofd

Afbeelding
Hallo mams

Afbeelding
:')

Afbeelding

Afbeelding
Hij kan wel normaal doen.

Sorry voor de hoeveelheid foto's en de kwaliteit