[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:46

kiki wat een leuke schooljuffen... als je maar foto's meebrengt *\o/* *\o/*
Als ze zo op jou gericht is heb je best een kans dat ze wacht.

Wij hadden dat ook met Cantate haar 2e veulen. Mijn nichtje wilde zo graag erbij zijn. 1 Puntje ze woont meer dan 130 kilometer hier vandaan.
Meerdere vakanties hier doorgebracht maar altijd zonder veulen.

Zaterdagoverdag zei ik ze gaat bevallen vandaag. Zoonlief wilde nicht wel ophalen dus is gaan rijden.
En ze hebben t gehaald... Nicht was nog geen half uur hier en ze ploft neer.
Zoo gaaf.

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:58

Oh dat is wel heel gaaf!

Misschien heeft mijn man ook wel gelijk hoor. Maar Bo zal Bo niet wezen omdat dus gewoon ff stiekem zo te doen. Is mijn gevoel en die kan er natuurlijk ook goed naast zitten hihi.

Ja ze heeft echt wat dat betreft echt 2 super juffen *\o/*

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:05

kiki1976 begin maart is ze uitgeteld.
Dus nog een dag of 30.
*\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:07

chimello welkom terug

woogy jij bent de volgende *\o/*

dan tinne zeker, oh en ben zo benieuwd naar je drie schatjes

pretty geen schaamte hoor, is voor niks nodig, hier ook modderpoel incl de paarden, alleen de paddock aan de stallen die is gedraineerd en lopen ze bovenop, zakken er niet in en na half uur is ze droog als het eens wil stoppen met regenen. hopelijk kunnen we een soort pist aanleggen of zo, veel te klein stukje nu, dus beurtrol ingelast, ook met de hengst want die ruikt het voorjaar al, amai die staat heet :D dus lente en zon kom maar af _/-\o_

vrouwke die is echt dik zeg, gelukkig hoeft ze niet lang meer

ook camille is aan een inhaal bezig met haar buikje

Aziza aan de beterhand, super

Skaay leuke foto

Linda wie weet, 50/50 zeker, spannend he
ik zou ook graag bont hebben, minimaal dan graag :o

maar ach ik weet het nog van vorig jaar, zit een mens zo te dobberen over geslacht en kleur en aftekeningen, en in het heetst van de strijd, denk je daar helemaal niet aan, Lily was al even geboren toen ik pas echt zag/besefte dat ze palo was en merrie.

Cynthia ik zie wel duidelijk wat verschil, dais heeft nu eenmaal niet meer zo een strakke buik he :P

kiki zou best kunnen hoor, sommige merrie's hebben je er gewoon toch graag bij anders schuppen ze je wel uit de stal :+

speciaal met je nichtje Tjinta

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:24

Fotsy, eigenlijk wil ik graag een effen merrietje, omdat dit hoogstwaarschijnlijk mijn enige kans zal zijn op een effen :') of minimaal bont inderdaad, dat is ook gaaf! Ik heb ook niks tegen bont hoor, maarja al mijn paardjes zijn bont en mijn combinaties volgend jaar zijn ook allemaal bont... Dus hopelijk nu eentje zonder vlekken hihi

Inowa, sorry vergat nog te reageren :o 6 weekjes zijn zo om! Klinkt eigenlijk beter om in weken te tellen in plaats van dagen haha goed plan! Ga ik ook doen!
Nog 8,5 week voor Star :)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:31

Fotsy schreef:

maar ach ik weet het nog van vorig jaar, zit een mens zo te dobberen over geslacht en kleur en aftekeningen, en in het heetst van de strijd, denk je daar helemaal niet aan, Lily was al even geboren toen ik pas echt zag/besefte dat ze palo was en merrie.

Eerst AZ en Vrouwke ook nog :) maar het komt echt dichtbij he..
Ja en jij zat helemaal op een roze wolk denk ik :D ik maar sturen: 'hoe ist het?' 'wat is het' 'alles wel goed?????' :P

Woogy schreef:
Krijg zo de temperatuur en uierstructuur te horen van de buuf. Zit met spanning te wachten. Ben toch wel heel benieuwd wanneer ze ons haar knappe kind gaat laten zien.
37,6 nog netjes en deed lelijk met tiet voelen gezien ze koude handen had, briljant :D

Spannend Tinniie, drie quarters?(aan je avatar te zien)

Idd Quarter-Paint-Pinto hier :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:55

Tinniie schreef:
Fotsy schreef:

Eerst AZ en Vrouwke ook nog :) maar het komt echt dichtbij he..
Ja en jij zat helemaal op een roze wolk denk ik :D ik maar sturen: 'hoe ist het?' 'wat is het' 'alles wel goed?????' :P

ja he :)) :o krijg zo weer dat kickgevoel als ik eraan denk.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 23:59

Ik vind het waken altijd zo leuk :+ Spannend om elke keer de camera er op, overal kijken, zelfs in de supermarkt even snel kijken hoe de merries er bij staan :P

Ons oudje wordt nu wel echt heel dik. Ze ligt ook meer, heeft wat last van stalbenen etc. Over een maandje is ze veilig, dus beeb moet het maar even volhouden nog!
Andere 2 die daarna mogen zijn ook mooi rond al! De andere 2, later uitgerekend in het jaar, zie je nog maar weinig van...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:03

vrouwke schreef:
kiki1976 begin maart is ze uitgeteld.
Dus nog een dag of 30.
*\o/*

Oeh gaat opschieten *\o/* *\o/*

Fotsy, we zien het wel. Ben van plan om me gewoon lekker op afstand te houden, en haar rust te gunnen.

Ik kan ook niet wachten, maar moet nog ff geduld hebben tot april. Hahaha op 1 april zit ze op 320 dgn _O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:37

Ik kijk bij de bevalling toch al even welke kleur beentjes en neus erdoor komen hoor :')

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 10:42

AZ fijn dat haar temp weer normaal is! Geeft wat geruststelling

Kiki wat schattig dat je jongste zoveel erover verteld op school, ze is er dus echt mee bezig!

Tjintja wat gaaf! Moet een hele ervaring geweest zijn voor je nicht :)

Venthe heb ik vandaag maar een nieuwe dekje cadeau gedaan (laatst ook al een hoofdstel :+ ) omdat ze zo goed is hersteld vond ik dat ze het had verdiend haha. Ik werk in een ruitershop dus zo verleidelijk altijd om weer even wat mee te nemen haha. Heerlijk gereden vanochtend. Zal morgen onze eerste tieten foto maken zodat ik er later mee kan vergelijken!
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:06

Ohhh Venthe werken in een ruitershop is wel heel verleidelijk ... <3
Uiteraard heeft ze mooie dingen verdiend, het vrouwtje ook als compensatie voor alle stress en angst. *\o/*

Vulina : Precies dat!!! Ik vind waken ook zo leuk. Op de camera loeren en overal kijken.... zo herkenbaar.
_/-\o_
Nog even voor je oudje dus.

Hihi Knolselder ik ook... Is het eerst waar mijn man en ik proberen te raden zodra er ook maar ietsies door het vliesje zichtbaar wordt.
Vaak is het zo dat zo in het vlies, kleddernat de aftekeningen van de beentjes en het hoofd het allerbeste zichtbaar zijn.
(bij ons met de sabino kenmerken is het na het opdrogen vaak lastig om precies de aftekeningen te zien)

Fotsy dat is echt met de bevalling bezig zijn, en dan pas realiseren. Gaaf he?
Was je extra blij met Palo en merrie?
Dat zou mijn ultime droom zijn waar ik al 5 veulens op wacht... :')

Woogy hoe is het bij jou? Hoe ziet het uier eruit? Ben heel benieuwd!

En AZ wat doet het uier van Aziza? Weer een sprong gemaakt?

Ik hoop echt dat we nu ongestoord zonder problemen kunnen gaan genieten van veullies die geboren worden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:22

Annelies en Tjinta, haha gelijk al aftekeningen aan het bekijken?!
vorig jaar was mijn eerste veulentje en ik zat zo verbijsterd te kijken, ik geloof niet dat ik in de gaten had dat er ook nog kleur op zat :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:23

Ziet er netjes uit Jolandje.

Suffie tuurlijk mag Dunja hier ook even staan! Wat lijkt ze al volwassen hierzo!

Welkom terug ook Asmodean. Dat gaat vlugger dan verwacht! Dus ze is al over de 300 dagen? Spannend!

Super AZ dat Aziza haar temperatuur mooi laag is weer. Hoe is haar uier nu?

Kiki nog even afwachten en dan zie je vanzelf hoe ze het er van afbrengt. :j Zolang je er toch maar probeert bij te zijn.

Linda bruinbont is dan ook echt prachtig,met niet te veel wit. <3 <3 Zou mooi passen bij Pico ook.

Tjinta ja dat weet ik nog van Cantate en je nichtje die er nog net op tijd bij was!
Ja Tjinta en heb je dit jaar nieuwe kansen op die palo merrie?? Ik wil al jaren een valk merrie. 6 kansen erop dit jaar maar of het gaat lukken?? :')

Ja Fotsy ik was zooo blij voor je! Het eerste wat ik dacht,jaaaa een palo merrietje!
De hengsten worden hier ook langzaamaan wat pittiger. Voorjaar op de loer!

Vulina hopelijk gaat dat maandje snel voorbij voor je oude dame dan! :(:)

Venthe als je in een ruitershop werkt is het al helemaal verleidelijk ja! Voor mij is het nog onhandiger...ik werk in een wagenpark... Duur hoor die hebbedingetjes. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:27

pretty, dit veulen zal een heel stuk groter gaan worden dan Pico, dus ik hoop dat hij/zij qua kleur, tekening, bewegen enzo een beetje bij mijn andere merrie gaat passen :o dan heb ik een mooi tweespan in de toekomst :o :D
(of een toekomstige date voor pico ;) haha diertje is nog niet geboren, geslacht nog niet bekend, of er zijn al toekomstplannen voor hem/haar gemaakt :') )
mits het natuurlijk een beetje is wat ik er van verwacht ;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:29

Ach met de grootte had ik geen rekening gehouden. Hoe groot is Star dan wel? Zij is kleiner dan Jupi zeker en de hengst groter?
Ik hoop echt dit jaar ook op een veulen die àlles heeft,dan kunnen we voor het eerst in jaren eens eentje aanhouden. :D

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:33

Ladies, even een vraagje.
Ik wil zo'n birth alarm huren maar hoe lang voor de bevaldatum is verstandig? Vanaf de 320 dagen? Ze is maiden dus ik heb geen idee hoe lang ze zal dragen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:39

Ja je ziet de tekeningen heel duidelijk dan!
En als ik witte beentjes zie, vind ik ook heel leuk. En kijken of er een snebje of blesje tevoorschijn komt <3

Wanneer Birth Alarm huren... Wij beginnen te waken bij 300 dagen en rekenen op 320 dagen dracht. Dus lijkt 320 bij een grote mij niet verkeerd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:43

Ik denk dat het wel handig is. Dan kan je in ieder geval al wel een beetje een ritme vinden wanneer ze gaat liggen en desnoods het alarm daarop afstellen.

Precies Pretty. Er zijn indien nodig

Venthe mooie verwennerij met een dekje. Oeh zo herkenbaar die verleiding :=

Camera besteld, dus hoop deze snel in huis te hebben zodat we tijd genoeg hebben om deze goed te installeren.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:53

pretty, ja klopt :j Star is 91cm, de hengst 104cm.
Pico komt uit jupi (95cm) en hengst van 88cm, Pico zal tussen 90-92cm worden denk ik, en dit veulen zal wel rond een meter worden gok ik (al weet je het natuurlijk nooit).
Stiekem hoooooop ik op een merrie welke een geschikte date zou zijn voor Pico later en misschien een mooi dubbelspan maatje voor Jupi. Zou leuk zijn :o :D

oooh Annelies, niet zo over doorgaan hoor, met het zien wat er uit komt, nu begin ik plots heeeeel nieuwsgierig te worden :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 11:54

Tjinta schreef:
Fotsy dat is echt met de bevalling bezig zijn, en dan pas realiseren. Gaaf he?
Was je extra blij met Palo en merrie?
Dat zou mijn ultime droom zijn waar ik al 5 veulens op wacht... :') .

Jahoor tien jaar geleden heb ik mijn droom palo merrie verloren in een ongeluk en nu gaf mijn eigen merrie me gewoon eentje terug en dat met maar 6procent kans. Ik was helemaal in de wolken natuurlijk en had zelfs de witte aftekeningen op haar benen achteraan niet eens gezien en die komen nu pas weer zichtbaar, dus zijn ook niet geschetst ;)
Jouw beurt tjinta komt dit jaar wel _/-\o_

Grappig die nieuwsgierigen.

Het begint nu toch ook te kriebelen al moet ik nog wachten tot mei :P

Oh venthe de verleiding zou voor mij ook groot zijn maar nu koop ik meer dingen voor de dochter en haar pony
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 11-02-16 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 12:02

ach Fotsy dat is wel heel bijzonder dan :)

Pretty; ik neem dit gesprekje maar even weg uit het NMPRS-HK-topic ;) hoe veel dagen zitten ze precies? Dan kan ik vergelijken met Star en heb je ook snel genoeg de uitgerekende datum :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:30

Oeei Fotsy maar 6% en toch een palo gaaaaaf!
En heel bijzonder dat je dan haar zo kreeg prachtig.

Ja dat hebben wij regelmatig dat we bij de geboorte witte aftekeningen zien die later weg lijken. Ook andersom, dat er zoveel lichte vos haren door de vacht komen dat het lijkt alsof t misschien witte benen zijn. Pas na de 1e verharing kan ik echt de kleur goed inschatten (ook de stekelharigheid).

Pretty jij krijgt ook een valk veulen dit jaar! 6 kansen moet gewoon lukken!!
Ik duim loeihard voor je hoor! Echt.

Linda bij het eerste veulen kan ik me dat ook echt voorstellen hoor! De geboorte is ook iets zo bijzonders!
Tuurlijk bij alle veulens maar de 1e is nog net iets specialer.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:35

Spannend Kiki de camera onderweg!

Leuk al die toekomstplannen Linda! Dat kan best dat hij/zij in die maat zal schommelen.
Het aantal dagen van de merries staat in mijn onderschrift. De merrie van mijn schoonvader moet er dan eigenlijk ook nog bij want die staat evenzeer onder mijn wakend oog. Zij is ongeveer even ver als Vera.

Ik vond dit zo bijzonder Evelyne! Het was het eerste wat me binnenschoot,je palo merrie die je zo graag zag kwam gewoon terug in veulenpakket.

Dat weet ik dat je duimt Tjinta. Dankje! Duim ik lekker terug voor die palo merrie van je. :j

Mijn eerste veulen was ook gelijk mijn bijzonderste,intussen ook alweer 12 jaar geleden,stel je voor. En toen al zat ik in het DBT-topic. :')

Trouwens een kleine *\o/* *\o/*

Nikita is ook voorzichtig begonnen met uieren. Ik zag het gisteren al en vandaag is het weer net dat ietsje meer. Blij met een dooie mus. :')

Afbeelding

En de twee dikke dames stonden vanmorgen toevallig samen te eten. Hier lijkt Nikita wel dikker nog dan Karin. :')

Afbeelding

En Clio stond er net ook goed voor.

Afbeelding

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 15:23

Pretty wat een buikjes krijgen ze al!

Leuke toekomst plannen linda!