[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:09

wow prachtig!!! :D

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:16

Mooi he??? Een oud stalgenootje van mijn vorige stal heeft een foto van mijn Hyves gejat en dit zo gemaakt.
Dit is de originele foto
Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:17

gaaf joh dat ze dat kan!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:26

De paarden staan al op het gras. Ze mogen een paar keer per dag een kwartiertje grazen. Straks als de kleine Gwendolyn der is dan gaat ze langer de weide op.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:27

oh ok, je zou haar ook 2x in de week ofzo een schep slobber bij kunnen geven.. al vind ik haar zo niet echt schraal hoor.. alleen weinig bespiering

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:35

Ja weinig bespiering klopt, mevrouw wilde al in december niet meer onder het zadel lopen. Ze wordt sindsdien wel bijna iedere dag minstens een half uur vrij intensief gelongeerd. Het is een merrie die echt voor de lange afstanden de bespiering heeft. Dus geen dikke dressuur of springspieren bij haar.
Ze krijgt nu 3 keer per week al slobber om haar door de verharing heen te helpen en omdat ze het super lekker vindt :P.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:38

o ok haha uhm ja dan weet ik het ook niet, vind haar niet te schraal dus zou het even afwachten tot het veulen er is en dat ze dan lekker lang op het gras staan :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:39

Ja dan doe ik dat. Het is pas sinds een paar dagen dat ik haar dunner vind worden, daarvoor was ze wat forser. Misschien heeft het er ook mee te maken dat het veulen sinds gisteren naar onderen is gezakt en dat haar enorme buik daardoor een stuk minder groot lijkt :P

edit: is er nog een maat voor hoelang het nog duurt nadat het veulen echt naar onderen is gezakt? Gigantische bult die ze had aan de zijkant is nu namelijk helemaal verdwenen, al sinds gisteren.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:09

Bridie had sinds vorige week (dus een week voor de bevalling) ineens weer flanken. Normaal gesproken zou daarna dan een puntbuik moeten komen, maar die heeft ze niet gehad (heeft ook enorm stevige buikspieren hoor).
Ik gaf Bridie trouwens de laatste twee maanden elke keer dat ik op stal kwam slobber, dus wel vaker dan 3 x per week. En nu nog (voorraadje wil ik even opmaken, zonde om weg te gooien). Dat deed ik niet voor de verharing, maar om ervoor te zorgen dat de mest wat makkelijker afkwam.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:11

MariekeB schreef:
sorry dat ik even binnen kom vallen ( heb hier vorig jaar wel wat gepost )
Maar weten jullie of je het birth alarm nadat het af is gegaan, handmatig uit moet zetten ( dus dat ik naar moest , het alarm uitzetten ) of dat hij bij ene volgende keer liggen gewoon weer afgaat.

Ik woon 15 km van stal, heb er een ip camera opstaan, maar omdat ik ook wel eens een uurtje wil slapen, dacht ik dat een birth alarm erbij handig is. Maar ze ligt geregeld, dus ik wil niet elke nacht die 15 km naar stal rijden om dat ding te resetten :)
En de staleigenaar gaat daar ook niet heel blij mee zijn. ( uiteraard staat ze klaar als het zover is)

Ik had bij ons vorige veulen een BA en daar moest je gewoon naar bellen om het alarm uit te zetten. Dus niet telkens daarheen gaan en dan uitzetten enzo.
Maar als je het gehuurd hebt kan de verhuurder je hier misschien meer over vertellen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:21

ineke,ik vind haar idd ook wat armer in bespiering maar zeker niet mager..

mooie bewerkte foto hierboven ergens...alleen wel jammer dat de bakstuk zo hoog zit,vlak bij het oog.

ik heb net weer even een foto gemaakt van pepper en haar buikje die nu langzaamaan toch wel een buik begint te worden.

pepper 10 april
Afbeelding

en vandaag op 14 april
Afbeelding

vind het toch alweer een heel verschil...ook uier begint nu wat meer te worden.
ik geloof nog steeds niet dat pepper 340 dagen gaat halen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:41

Gave haflinger zeg.

Nou ik kom net van de paarden af en schijnbaar heeft Monchique haast ...........
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Monchique kussen met haar eerst nakomeling Cypress Hill.
Alleen dit paard laat ze toe zo dichtbij <3
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:45

oo die laatste foto is echt om in te lijsten hoor!!!
even de achtergrond wegwerken ofzo en er een andere achtergrond van maken.

maar ze heeft idd ook haast,pepper ook al ineens

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:46

Ikke hartaanval gekregen.
Mendy stond in de wei, ging ze plassen en die plas was mega groot! dus ik dacht dat de vliezen waren gebroken. De tranen stonden al in mijn ogen van trots. voor niks :P
Geen veulen... nog niet..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:47

Idd inowa :) als iemand voor mij dat zou willen doen dan is dat natuurlijk welkom :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:50

ik kan het helaas niet,heb er ook geen programma voor.
anders had ik het wel gedaan haha

zoooooo zeg!! ik zag net op facebook een foto van de staart van iemands pony!
had ze nog niet helemaal uitgepluist en nog niet gewassen maar echt,zo,n staart is gewoon niet leuk meer om te onderhouden!!
(kan eventueel de foto wel via PB doen)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:52

Prachtige foto's Maseike.. Ben benieuwd wanneer mon dr veulen zich meld. Ziet dr uier er altijd zo van te voren gevuld uit?

Dat is schrikken AGarcia.. Maar helaas!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:55

Ow jee.. en toen hadden we gauw de dierenarts nodig vanavond.
Bij het op stal zetten van de paarden wilde Es haar stal in rennen, en aangezien ik vóór haar liep en dreigde omver gelopen te worden gooide ik mijn arm de lucht in om haar af te remmen, hierop deed zij har hoofd heftig omhoog en knalde keihard met haar hoofd tegen de bovenkant van de stalwand/staldeur, ze tilde de wand zo'n beetje op, zo klonk het! 8)7 :roll:

Toen ik haar daarna even kriebelde vond ik onder haar voorpluk een wond, een hele lap huid los je kon zo tot ver onder haar voorpluk kijken onderhuids! :n Een winkelhaak van 10 cm.
De da maar gebeld want dit moest gehecht worden.
Da heeft schoongemaakt voor zover mogelijk (allemaal kleine haartjes in die omgeving) en een stukje voorpluk moest weggeknipt. Daarna heeft ze 8 krammetjes gezet en het laagste punt, wat toevallig in het midden zit, opengelaten om wondvocht eruit te kunnen laten.
En daarbij moet ze antibiotica gespoten hebben voor een paar dagen.

Arme Es heeft een hersenschudding en een toupetje, als ze er naar van wordt krijg ze nog pijnstilling maar ivm de dracht wilde de da dat eerst maar even niet doen...

Inowa, dank je voor het navragen van de cam!
Ik kan op de foto niet echt verschil zien in buik bij Pepper, vind wel dat ze erg bescheiden draagt deze keer! Doet mijn Venus ook dit jaar.

Cynthia, mooie foto hoor!

InekeH, Zuur vordert goed! Als je denkt dat ze te schraal wordt zou ik de brok iets opvoeren, per slot van rekening zal haar veulen straks ook veel van haar vergen!
Van de foto lijkt ze niet zo schraal, maar dat kan bedriegen, mijn merries lijken wat dikker terwijl ik de ribben kan voelen.

Monnie heeft haaast!! zegt dit veel bij haar Heidi of niet?
Prachtige foto van moeder en zoon, ik zou m uitvergroten!
(misschien kan iemand de achtergrond anders fotoshoppen?)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:58

arme es...die ziet er vast erg charmant uit op het moment

ik vind vooral dat ze in tegenstelling tot een paar dagen geleden wat ronder draagt.
ze draagt nog wel bescheiden,ze groeit erg hard de laatste tijd..

rond is voor pepper trouwens wel een goed teken...voorgaande 2 jaren droeg ze ook rond en allebei de keren werd het een merrieveulen..
zal eens kijken of ik van 2009 en 2010 foto,s kan vinden van rond dezelfde tijd als nu

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:01

Ja nog eens gekeken inderdaad wat ronder!
Sigrún begint nu ook erg rond te worden, van opzij zie je weinig maar van achteren! erg rond!

Ja Es is echt beetje sneu nu, de winkelhaak zit echt nét onder haar voorpluk dus als die er overheen valt zie je er weinig van, maar het is wel een rotpunt en je kon echt zo eng naar binnen kijken...

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:01

Magic_Ice
Owjeeh wat een dom paard zeg.
Die zal nu wel flinke auw in der koppie hebben.

Zal vanavond eens op Bokt kijken of ik iemand kan vinden die de achtergrond van moeder en zoon kan weg halen.

En idd ik weet genoeg bij Monnie.
Zag ook al dikke achterbenen dus voor Mon word het geen eind mei maar begin mei/half mei.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:03

Inderdaad een hele mooie foto van die twee merries, die moet je echt bewaren!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:06

cyp is geloof ik (ondanks dat ie geen ballen meer heeft) toch een echte man....dus moeder en zoon he

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:07

haha ok, daar had ik overheen gelezen :P

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:11

Ff snel bericht vanaf mijn foon.

Ben nu op stal, merrie is erg onrustig, aantal keer gelegen..
Ze maakt het in ieder geval spannend! Al blijf ik erbij dat ze het gaat doen als ik er ff niet ben..