[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Orange

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:33

Dddara gefeliciteerd met je knappe stippel! Hij is echt heel gaaf!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:12

YvonneV schreef:
Giggles doet elke keer dit. Wat is dit? Voorweeen slapte?

[ Video ]

Ik had het filmpje naar mijn DA gestuurd en hij zegt het volgende

Denk wat bekken instabiliteit doordat de banden verslappen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:31

mirjamalvaro schreef:
jolandje schreef:
even een vraagje:

woensdagmiddag was ik dus boodschappen aan het doen en mijn man zag Eowyn liggen in de wei met wat hij dacht hevige weeen , hij appte mij direct thuis te komen, dacht dat de bevalling begonnen was , toen stond ze weer op en ging rustig gras eten, vannacht toen ik naar bed ging( rond half 1 ) keek ik op mijn beeldscherm en zag haar gaan liggen en toen dacht ik dus ook dat ze weeen had, best heftig ook, ik ben op bed nog een poosje blijven kijken, ze was onrustig en later ging ze gewoon weer staan slapen, ik ben toen zelf ook in slaap gevallen,. ik heb dit nog nooit bij een van mijn merries gezien, zijn dit voorweeen ofzo? weet iemand dat ?

Sterre heeft dit ook bij haar vorige drachten gehad. Wij weten dit nu en weten dat we niet alla minuut naar stal hoeven rennen.

maar hoe lang duurde het dan nog voor het vuelen er echt ook uitkwam? dagen? of weken?[/quote]
Weken :=

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:33

Na een enorme roerige tijd ben ik ook weer eens online. Eerst even bijlezen :o

@ DDDara: wat een prachtig veulen! Gefeliciteerd *\o/*
@Nobel: Wat naar dat ze dan volhouden dat het jullie fout is, wat gaat er nu gebeuren?
@EllyC :jemig dat is heftig als je denk dat je voor inslapen gaat maar dat het een vekeerde test was :( Kan me voorstellen dat het heel veel stress heeft opgeleverd.
@Cynthia: weer een enorm knap veulen! *\o/* Wat maakt Phi ze toch mooi!

Hier is het nog rustig. Labiesch is nu 341 dagen drachtig. Uier begint al wel vol te raken maar verder nog niet echt tekenen dat het snel zal komen. Ik heb nu 2 weken vakantie dus hoop dat het toch wel in mijn vakantie gaat komen <<)
Stal eigenaar is helaas een paar weken terug overleden dus het is, en zal nog wel even, heel erg spannend worden wat er gaat gebeuren met de stal. Gelukkig hoeven we niet voor de winter weg.

Ik zat te alvast wat te orienteren voor een opfok voor het aankomend veulentje. Heeft er iemand ervaring met de 2 opfokken in de eifel?

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:02

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:07

Libera schreef:
EllyC schreef:

In het artikel zelf staat 384?? Da’s toch geen record… daar zitten we zelfs in dit topic al overheen :o

Er vanuitgaande dat ze rekenen met 335 dagen kloppen de zeven weken en twee dagen ook niet helemaal met de 384 dagen :Y)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:13

Zelfs al rekenen ze 340 dagen, dan komen ze nog maar tot 391… volgens mij iets fout gegaan in de berekeningen maar zeker geen 415 dagen :')

MaritGalinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:25

Wat een gave veulentjes allemaal!

Hier komt wel wat los, maar moet nog veel meer.

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu wel aan het kijken voor het huren van een birthalarm. Wat is jullie ervaring hiermee en kan je deze bij een shetlander aan het halster vastmaken?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:28

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:32

Nobel01 schreef:
@Cynthia, er was al bloed afgenomen op de kliniek waar hij 5 dagen heeft gestaan. Het bloed werd elke dag afgenomen om te kijken naar het bloedbeeld, of hij naar huis kon. dat bloed hebben ze ook opgestuurd, er is dus geen extra bloed afgenomen, maar gebruikt omdat het toch al was afgenomen.

O zo! Dan snap ik het :) Handig dat ze dat nog konden gebruiken!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:34

Birth alarm kun je bij een shet idd vastmaken aan het halster.

Hier de Deense dames

Bruine merrie is 349 dagen
De valk is 329 dagen
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:05

Cynthia82 schreef:
Dddara, zo werkt dat nou eenmaal: eerst een paar keer misgrijpen en dan ineens heb je de jackpot!
Wilde je ook graag een hengst?
Hij is echt heel leuk! <3

Ik wilde vooral heel graag een nakomeling van me merrie en stippels, en een brede bles.... Op de weg daarheen ben ik het fokken heel leuk gaan vinden dus merrie zo ook ideaal zijn geweest.
Maar als je ook alle drama hier leest van de merries ..... is een hengst opzich wel fijn weet ik zeker dat die wat dat betreft heel blijft...

Van ochtend heeft hij zeker 2 keer normale mest gehad maar nog steeds af en toe staart omhoog en wat persen.... zou ik dan toch het klisma geven???

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:19

Dddara waaaaaw wat is je veulen knap!!!

Hier weinig update, uier staat nog altijd op ontploffen. En ph staat nu al 2 dagen op 6. Ik heb wel de indruk dat haar vulva veel slapper is en dat ie wat open staat.

Ik hoop echt dat ze begint op te schieten, want die gebroken nachten samen met een bedrijf draaiende te houden begint echt zijn tol te eisen.

UierAfbeelding

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:20

DDDara, een hengst met aftekeningen volgens bestelling. Geniet ze van je uitzicht.

Cynthia, ook al zulke mooie foto's! Maak je die met je telefoon of heb je een goede camera?

Nobel, balen dat het verkeerd is gegaan in het lab. Hopelijk kunnen ze het netjes voor je herstellen.

Hier is de uier die ze had helaas weer helemaal teruggelopen.
Nou ja, dan moet ze het veulen maar mooi met Hemelvaart eruit gooien.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:22

Een vriendin van me maakt altijd de foto’s met haar professionele camera. Ik kan dat niet hoor, dus ik ben extra blij met haar <3
Afbeelding

Tictak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:45

Dddara: Gefeliciteerd! Wat een leuk veulen.

Cynthia82:wat een mooie foto's, fijn zo een vriendin.

Even een vraagje hier. Gister is mijn merrie eindelijk bevallen van een hengstenveulen. Dierenarts is moeten afkomen want nageboorte kwam niet vanzelf af. Is wel uiteindelijk volledig af gekomen.
Maar vandaag ligt de merrie heel veel, is dat normaal?
Geen koorts, maar nog geen poep gezien (wel scheten gelaten), eet en drinkt normaal,..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:06

Ff ego

Einde middag appje van mijn dochter met foto's
Afbeelding
Afbeelding
Dat ze de hars eraf haalde liep de melk eruit.

Zou het dan eindelijk??

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:22

kiki1976 schreef:
Ff ego

Einde middag appje van mijn dochter met foto's
[ [url=m/WZ8L0F.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vqURv6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat ze de hars eraf haalde liep de melk eruit.

Zou het dan eindelijk??

Kan nooit lang meer duren. Unique was smiddags ook zo, maar ook ander gedrag toen. Paar hapjes eten, rondje lopen, en dan weer herhalen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:01

Hier idem. Ze is vest in zichzelf gekeerd.
Maar de melkbar is geopend
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:06

MaritGalinda schreef:
Wat een gave veulentjes allemaal!

Hier komt wel wat los, maar moet nog veel meer.

[ [url=m/IJkhhV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KD9ztO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben nu wel aan het kijken voor het huren van een birthalarm. Wat is jullie ervaring hiermee en kan je deze bij een shetlander aan het halster vastmaken?

ik heb bij mijn minipaardjes ook een halsteralarm, bevalt tot nu toe prima, ik gebruik hem al een jaar of 10

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:13

dddara wat is hij mooi zeg, wow!! <3

kiki dat kan niet lang meer duren denk ik, spannend :)

cynthia wat is ze mooi en geweldig dat je zo'n vriendin hebt haha, ik kan ook nooit echt mooie foto's maken

corinadrenth, de deense dames zijn er lekker rond uit :)

mirjamalvaro, neeeee, geen weken aub , mijn vriendin zei vanmorgen nog dat het geen week meer gaat duren , misschien dit weekend wel, ik wil wel zo'n lief cadeautje op moederdag :)

ik merk hier wel aan eowyn dat haar vulva flink opgezwollen is in een dag tijd

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:18

Haha sorry Jolandje :P
Ik weet iig bij Sterre dat het bij haar niet veel zegt. :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:27

Dddara als hij nog steeds vaak in pershouding staat zonder resultaat zou ik dat geven. Mijn hengstveulen dit jaar ook en op een gegeven moment kwamen er steenharde ballen uit. Echt net stenen. Ik had spuitjes met paraffine en lauw water langs achter opgespoten op aanraden van DA. Misschien zit er nog ergens iets vast?

Cynthia je bent vast over the moon met je merrieveulen.

Alarm gaat hier idd rond het halster bij de mini’s. Gaat prima.

Kiki wat zal jij extra blij zijn als er straks een gezond veulen naast staat na al die stress. Zo te zien moet je niet meer al te veel geduld hebben!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 20:49

Kiki spannend!!! nou kom maar op met dat veulen! Het wordt lekker weer van het weekend dus nu kan het!

Cynthia prachtige foto's

Tictak dat niet mesten is volgens mij heel normaal voor de eerste 1 a 2 dagen ik heb toevallig mijn merrie net 15 min terug voor de eerste keer zien mesten. Die heeft gister avond haar veulen gehad.
Maar het liggen weet ik niet mijn merrie doet het niet maar die is ook al vanaf 08.30 vanochtend in de wei sinds 19 uur over naar de paddock en die gaat pas om 23.00 uur met veulen op stal. Ik kan me best voor stellen als ze veel binnen staan ze misschien ook meer gaan liggen. Denk dat mijn merrie om 23.00 uur ook lang uit gaat.
Maar hoe dan ook is zo een bevalling niet niks dus is op zich niet zo gek maar zou haar wel goed in de gaten houden.
Maar in ieder geval gefeliciteerd met je veulen!

veronique56 heel frustrerend als dat uier weer terug loopt maar maar ik weer dat het het wachten ECHT waard kan zijn!

Imani ik hoop zo dat jouw veulen nu eindelijk komt jij verdient ook echt een hele mooie beloning van al dat wachten!

Iedereen nogmaals bedankt voor de felicitaties! Ik heb gewoon spierpijn in me wangen. Ik heb de hele dag met BIG SMILE rond gelopen!

Ik was nog vergeten te vertellen hoe het gister was gegaan. Om 23 uur zetten ik mij merrie op stal nog even een bak voer en ik ging naar bed. Ik was iets op bokt aan het type toen ik me merrie zag liggen op de camera dat was rond 23.15. Normaal gaat ze nooit meteen liggen na het eten pas rond 01.00 uur dus ik dacht hier klopt iets niet. Toen ging ze plat en zag ik dat achterbeen omhoog gaan..... toen wist ik het zeker. Dus rennen naar stal daar zag ik 2 hoefjes even laten ook een hoofd toen stond ze op en ging en rondje draaien om daarna weer te gaan liggen maar precies met het veulen richting de muur dus na een paar keer persen moesten wij het veulen even van richting verander zodat het langs de muur ging in plaats van tegen de muur aan persen. Het veulen wou heel snel gaan staan maar dat lukte nog niet helemaal na een aantal pogingen maar even een handje geholpen. Het uier vinden was echt geen enkel probleem dit was de snelste tot nu toe!
Placenta was er na 1,5 uur volledig af en toen ben ik lekker gaan slapen.

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:00

Ff vraagje hier.
Bij Her kan ik niet de ph meten omdat ze het niet toelaat, dus temperatuur ik haar regelmatig, 2 weken terug zat ze gem op 37,6. Laatste paar dagen op 37,1 of 37,2. Nu met de volle uier was ik benieuwd of het nog wat meer gezakt was, maar het is juist extra hoog: 37,9.
Meer mensen hier ervaring mee of dat normaal is?