[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:22

Oh ljongema wat vreselijk, wat een nachtmerrie. Heel erg veel sterkte, hopelijk snel een fijne pleegmerrie voor de kleine meid.

Hier ook een onrustige merrie, hoop voor haar (en voor mijn slapeloze nachten haha) dat het niet heel lang meer duurt.

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:27

Oh Ijongema wat een nachtmerrie, heel veel sterkte met jullie verlies

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:30

Ljongema wat een nachtmerrie, sterkte met het verlies :knuffel:

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:32

Iljongema, wat een nachtmerrie, wat een heen en weer slingeren van emoties en wat moet je bekaf zijn na zo'n nacht. Hopelijk heeft het veulen een fijne pleegmoeder en gaat het daar goed mee, maar heel veel sterkte met het verlies van je merrie.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:45

Ohnee Ijongema... Wat een nachtmerrie :(
Heel veel sterkte

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:49

Ijongema heel veel sterkte. Wat een nachtmerrie. Hopelijk komt het goed met veulen en pleegmerrie.

Geen veulens vannacht. Ze wachten op het goede weer.

Mijn merrie stond er goed bij vanmorgen dus het is met een sisser afgelopen.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:52

Sterkte Ijongema!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 09:53

Dat wenst niemand u toe Ljongema! Hopelijk redt uw merrie nog.

Amai topic gaat snel. Ik had wat veulentjes verwacht met zo’n lange lijst? Is dat geen record van aflopende jaren?

Gefeliciteerd aan de pasgeboren veulentjes. Hier is alles nog stil. Eerste merrie op 301 dagen en andere op 281 dagen.

Ben nog steeds niet uit over hengstenkeuze. Voor de eerste merrie wordt het sherlock d’Ackers en de andere moet ik uitzoeken. Ik zoek hengst met bloed en kleine maat. Zoals comme il faut maar is diepvries. Nu drachtig van Leandro maar zal dit jaar diepvries zijn.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:00

ljongema Sterkte. Dit wil je niet meemaken. Hoop dat het met het veulen goed komt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:01

Heel veel sterkte Ijongemama, wat een droevig nieuws... gelukkig hebben jullie haar nog goed kunnen melken. Toch ook gefeliciteerd met jullie veulentje. Hopelijk heeft ze snel een lieve pleegmoeder.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:11

Dakario schreef:
Amai topic gaat snel. Ik had wat veulentjes verwacht met zo’n lange lijst? Is dat geen record van aflopende jaren?

De lijst is wel lang, maar niet superlang hoor, en er zijn er ook maar 3 boven de 340, dus als je denkt dat dit een record is... wacht dan maar tot april/mei :+

Angelpam, fijn dat je merrie weer helemaal ok is :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:12

ljongema wat een nachtmerrie.. Hopelijk gaat het goed met jullie veulentje bij de pleegmerrie en gaat ze een waardige opvolger voor jullie merrie worden..

Alle merries wachten op het warmere weer denk ik?

Ik zal vanmiddag/vanavond weer een bijleespost proberen te maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:19

ljongema, wat een nachtmerrie zeg. Hopelijk accepteert de pleegmerrie het veulen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:31

angelpam schreef:
Ijongema heel veel sterkte. Wat een nachtmerrie. Hopelijk komt het goed met veulen en pleegmerrie.

Geen veulens vannacht. Ze wachten op het goede weer.

Mijn merrie stond er goed bij vanmorgen dus het is met een sisser afgelopen.

Gelukkig! Dat is een opluchting!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:46

Ach nee, sterkte ljongema.... Hopelijk gaat de kleine het gewoon goed doen. Fijn dat jullie iig nog de biest hebben kunnen opvangen maar wat een nachtmerrie is dat zeg... :knuffel:

Ook even een bijleespost. Heb het druk met afstuderen maar zit even in afwachting van een antwoord dus tijd om even te reageren op jan alleman. :Y)

Quir, bedankt voor de tip van de chloorhexidine, die zet ik op mijn lijstje voor als ik niet op een stal sta met bevallingsbegeleiding. :j

Corinadrenth, fijn is dat, nieuwe stallen!

baudyh, die van jou stelt je geduld goed op de proef. Zo ben je de voorgaande jaren wel flink verwend :')

chadje, ze steekt nu al haar tong naar je uit. Dat beloofd was. :')

angelpam, jeetje wat is dat schrikken geweest. Gelukkig heb ik al gelezen dat ze weer zichzelf is. Hopelijk gaat ze de laatste dagen niet meer teveel draken, dat is niet goed voor je grijze haren. -O-

AM, wat een kopzorgen moet je hebben met die uier van Wild Thing. Gelukkig zit bij Sammie wel alles goed en veilig. Dat ze het maar snel veilig en wel ter wereld mag brengen.

Riv, Quenza doet goed haar best op de buik. Daar zou ik ook chagrijnig van worden. :') Lotus daarentegen houdt 't nog goed strak ondanks dat 't niet haar eerste veulen is.

StalMelyn, nog iets nieuws betreft die slijmprop of bleef 't daarbij?

Cynthia, wat kan Fi heerlijk liggen dromen! Hopelijk heeft ze straks nog wat staart over. :') Maar je kan haar geen ongelijk geven voor een schuurfeestje. Willen we dat nu niet gewoon erg graag allemaal? *\%/* Fi moet wel even op gaan schieten met afbakken.... Dat is de afspraak die we hebben gemaakt!

CP, ach wat enorm aandoenlijk die foto's met je dochters.... Maar ook wel een erg verdrietig verhaal. Hopelijk slaat de medicatie aan!
Ooooh eindelijk begint het schimmeltje te groeien! Duidelijk een verandering zichtbaar. Ben benieuwd, hopelijk gaat ze het nog bij je afleveren voor je vakantie.

Fleuribelle, poh beetje kiezen tussen twee kwaden bijna he... Maar met een oog zou ik het er toch ook niet op wagen om te wachten. Beter even goed naar laten kijken, kan snel gaan met de irritatie in 't oog.

Welkom Dany94

Jacky, wat een merrie heb jij... :') Misschien even opsturen naar de fabrikant om te zeggen dat anti zo anti niet is. _O-

J_emma, ben benieuwd met de maiden van jou. Is toch wel spannend als je geen flauw idee hebt wat ze doen. Zal het straks ook wel gaan merken. :')

Welkom danamuts

tamaramt, fijn om te kunnen checken dat ze zo lekker liggen te slapen

Sanne96, spannend! Snap dat je smelt van dat zicht. Is ook zo lief. Altijd een fijn gevoel dat ze zich er veilig genoeg voor voelen! <3

Kabayo, hahaha stelt Zilver je geduld toch nog even op de proef. Maar je hoeft niet lang meer! Mijn gokje is nabij. :j

Vulina, ben benieuwd naar een filmpje van de man! :j

Kathleen, jouw post ga ik niet evennaren hoor! Wat een flink maar fijn overzicht. Het gaat bij jou zo langzamerhand ook erg spannend worden. Wat heerlijk dat je met de camper op het terrein kunt staan. Ik moet nog even kijken wat ik ga doen. Ze staat bij een stal met bevallingsbegeleiding, maar wil er graag bij zijn. Zit alleen ook op zo'n 15 minuten afstand -afhankelijk van de stoplichten- ...

Tanje, bij die van Cynthia komt dat meestal tegen het einde van de dracht. Misschien bij die van jou ook wel zo.

Laurentii, spannend! Die komt ook al dichtbij. :):)

Kahlua, gefeliciteerd met de 300 dagen

Die lijst blijft wel flink groeien, het wordt tijd dat er nogal een paar vanaf gestreept gaan worden. :j

Dekentjes bij veulens. Zou er ook niet aan doen als 't gewoon op een gezonde manier ter wereld komt. Nu blijkt dat antropomorfisering soms nog wel eens de overhand wil nemen. Ken het bij mezelf dan wel weer bij mijn merrie, maar ook die heeft deze winter zonder deken overleefd. En zij maakt echt heel weinig vacht aan. :+ Had het overigens ook nooit koud. Dan is een 0 grams deken minder fijn voor ze dan geen deken.

Rijden en dracht... tja, ik voel er ook niet zoveel voor. Zeker wat later in de dracht niet. Een van de redenen is dat ik geen zin heb om 20x m'n zadel aan te laten passen, en die gaat momenteel echt niet meer goed liggen zoals ze veranderd is. :') Maar oke, ik heb er sowieso voor gekozen die van mij een jaar lekker met rust te laten op voorhand.

Die van mij heeft ruzie gehad met andere moody mares... Dus een tik gehad op het achterbeen. Maar dat weerhoud haar nog steeds niet van een sprongetje maken. Dit organiseer ik niet, dit organiseert ze zelf. |o
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:48

LJongema, jeetje wat vreselijk.. Gelukkig hebben jullie alsnog een mooi merrieveulen, hopelijk brengt zij wat troost..

Kabayo, hoever is Zilver eigenlijk?

Hier niks bijzonders met Handsome. Klein hars drupje.. Heb op het bedrijf nu 3 veilig, waarvan 1 ook 348 dagen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:16

Vulina ze is nu dag 316. Vorige keer beviel ze aankomende nacht. Word spannend bij jou!

Selente ze wacht gewoon op jou :+
Wat is je merrie een grapjas zeg _O-

Kahluab mijlpaal *\o/*

Laurentii die van jou kan je rollen :wow:

RivQ mag hopen van niet :')

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:17

Ljongema wat een afschuwelijk bericht..... heel veel sterkte met dit een plekje geven, wat fijn dat de kleine de biest van mama gehad heeft.
Komt de kleine weer bij jullie thuis met een pleegmerrie zodra er een geschikte merrie is?

Kathleen haha, jij hebt er echt even voor gezeten :D

Kabayo ben benieuwd hoe lang Zilver dit blijft doen, lijkt me zenuwslopend.....

Laurenti statitsch gezien heb je dus binnen 24 uur een veulen. Ben benieuwd of ze zich daaraan gaat houden :):)

Essie blue hopen dat de kleine nu snel komt en je weer lekker mag slapen +:)+

Angelpam fijn dat je merrie zichzelf weer is!

Selente wauw, ze is nog lekker fit!

Cass eet haar muesli prima, maar sinds gister wil ze haar luzerne niet echt meer eten. Heeft er iemand tips om dit lekkerder te maken? Ze is een slechte eter, en wil niet dat er niks van over is zodra het veulen eruit is.....

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:27

Ijongema wat vreselijk verdrietig zeg! Heel veel sterkte. Hopelijk heeft het veulen een fijne pleegmerrie.

Laurentii ziet er bij jou toch echt wel serieus uit!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:28

Ah we gaan gelijk op dus vulina.
Zal mij benieuwen deze merrie kwam dus normaal altijd iets te vroeg maar bleef ook altijd aan de nageboorte staan.
Misschien als ze nu langer draagt komt de nageboorte er ook eens af.
Of misschien heeft het er niks mee te maken.
We gaan het zien

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:17

Ijongema. Wat een nachtmerrie. Heel veel sterkte Y;( hopen dat de kleine een fijne pleegmama krijgt zodat ze mooi kan opgroeien

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:23

Ijongema, dat moet een ontzettend onverwachte en nare wending zijn. Veel sterkte en hopelijk mag jullie veulen goed en gezond opgroeien! Y;(

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:24

Ljongema een heuse nachtmerrie voor jullie... ik hoop dat ze gauw een pleegmama hebben gevonden voor de kleine

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:26

ljongema wat vreselijk, heel veel sterkte Y;(

Hier nog geen schot in de zaak, dag 324...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:35

Wat ontzettend verdrietig ljongema, bah. Heel veel sterkte, ik hoop dat je veulentje een goede match is met de pleegmerrie.