[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:25

Bedankt voor jullie lieve berichtjes weer :) Voel me er een beetje dubbel over... Aan de ene kant denk ik positief, ze verslikt zich echt al minder dan in de eerste twee weken, we mogen stoppen met de antibiotica en ze groeit goed en is super vrolijk en bijdehand. En aan de andere kant is de toekomst gewoon heel onzeker, wat als het niet beter wordt dan dit en de ontstekingen terug blijven komen. Moeten we haar dan over een jaar alsnog laten gaan...? :( Navelbreukje maak ik me niet te veel zorgen om inderdaad. Even goed in de gaten houden en ontsmetten wanneer nodig. Ze vindt het alleen echt niet grappig als je er aan zit dus dat moeten we nog even oefenen.
Voor de rest kunnen we alleen maar afwachten en hoop hebben dus dat doen we dan maar. Oh en van haar genieten natuurlijk niet vergeten :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:50

Droversrun echt heel dubbel dit omdat je mag stoppen met de medicijnen en je een veulen hebt die vrolijk is en zichtbaar “gezond” is toch proberen positief te blijven en genieten van je veulentje

Allemaal gefeliciteerd met de veulentjes hopelijk gaat alles goed

Met Canto is alles goed ze groeit goed en voelt zich ook goed wordt alleen een beetje chagrijniger tegen de andere twee maar ze wordt naar ins juist knuffeliger. Nog 54 dagen te gaan het komt dichterbij hoewel het wel lange dagen zijn

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:02

Murosch, haha nou hè.
Pff fijn als ze weer "leeglopen" ben benieuwd hoe het er vanavond weer uit ziet.

Kabayo, wat lijkt me dat echt vreselijk om meegemaakt te hebben. Zal altijd een rot datum blijven.

DR, dat kan ik goed begrijpen. Maar goed vergeet idd niet te genieten. En toch proberen wat vertrouwen te houden :(:) vast houden aan t positieve. plaats je snel weer fotos ?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:11

Hier nu eentje op 317 dagen (Rose), maar of dat klopt weet ik niet. Is de merrie van de overbuurman, vorig jaar iedere keer gevraagd of ze gedekt was en wanneer, merrie heeft een maand bij de hengstenhouder gestaan. Kwam toen uit op 23 april als laatste dekking, maar overbuurman heeft nu het dekbewijs gekregen en daar staat als eerste dekking 15 april op, en ze is niet zo lang gedekt geweest. Maar allemaal boertjes, geen idee wat nu klopt.
Ze is eergisteren onder de camera gegaan, een nieuwe camera. Helaas kan ik ook de Foscam camera niet op mijn werk op de computer bekijken. -O- Voor de cloud moet een plugin geinstalleerd worden en wij kunnen geen programma's op de laptop installeren, is afgeschermd.
Nu hopen dat we hem via YouTube kunnen streamen, dat is niet afgeschermd. Alleen zo'n dombo op computergebied dat me dat ook niet zelf lukt. Hopelijk komt Nicole binnenkort met de beschrijving voor dombo's aan, want zij heeft met dezelfde camera prachtige streams lopen.

Ook weer een aantal dagen aan het kloten geweest met de geboortemelder, simkaart was verlopen en kreeg de nieuwe niet geprogrammeerd. Is vanmorgen wel gelukt, nieuwe batterijen was de truc. 8)7 Alleen nummer van manlief staat er nog niet in, heb zijn telefoon nu niet bij de hand, hij zit op het werk. Dadelijk dan maar de melder aan het halster knopen.
De merrie waar ik het nu over heb is vorig jaar rond deze periode in de dracht bevallen van een prematuur merrieveulen. Compleet onverwacht, merrie had geen uier van te voren, de ochtend dat het veulen geboren was wilde we de camera installeren. Ook geen melk, veulen kon ook niet staan. Na 1,5 dag is het veulen overleden. Vandaar dat we het nu allemaal snel in orde willen hebben, merrie heeft dus een verleden.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:28

Fijn dat het de betere kant op gaat met Guusje, DR! Ik hoop voor je dat ze er met de tijd wel overheen groeit en dat het naveltje inderdaad zonder problemen kan genezen.

Ook heel veel sterkte voor jou Kabayo, zullen hele zware dagen voor jou zijn nu :(

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:35

Wat zijn er al veel mooie veulentjes geboren zeg. En wat leuk altijd hoeveel verschillende dieren je ziet in zo'n DBT, van de minitjes tot friezen tot sportpony's en ga zo maar door.
En fokfanaat eindelijk een merrie *\o/* , DL de eerste mooie zoon van Harley en hopelijk komt het goed met Guusje.
Ik was nog vergeten om de link in de OP te laten zetten, ik zal even vragen of dat in het nieuwe topic kan. Voor de mensen waarbij de merrie al bevallen is, en die mee willen doen aan de statistieken van dit jaar (ook voor mensen die het veulen helaas verloren zijn). Hier het linkje nogmaals: https://goo.gl/forms/ccoghEaJ5MrDwL4i2

Neonlight schreef:
Hier nu eentje op 317 dagen (Rose), maar of dat klopt weet ik niet. Is de merrie van de overbuurman, vorig jaar iedere keer gevraagd of ze gedekt was en wanneer, merrie heeft een maand bij de hengstenhouder gestaan. Kwam toen uit op 23 april als laatste dekking, maar overbuurman heeft nu het dekbewijs gekregen en daar staat als eerste dekking 15 april op, en ze is niet zo lang gedekt geweest. Maar allemaal boertjes, geen idee wat nu klopt.
Ze is eergisteren onder de camera gegaan, een nieuwe camera. Helaas kan ik ook de Foscam camera niet op mijn werk op de computer bekijken. -O- Voor de cloud moet een plugin geinstalleerd worden en wij kunnen geen programma's op de laptop installeren, is afgeschermd.
Nu hopen dat we hem via YouTube kunnen streamen, dat is niet afgeschermd. Alleen zo'n dombo op computergebied dat me dat ook niet zelf lukt. Hopelijk komt Nicole binnenkort met de beschrijving voor dombo's aan, want zij heeft met dezelfde camera prachtige streams lopen.

Ook weer een aantal dagen aan het kloten geweest met de geboortemelder, simkaart was verlopen en kreeg de nieuwe niet geprogrammeerd. Is vanmorgen wel gelukt, nieuwe batterijen was de truc. 8)7 Alleen nummer van manlief staat er nog niet in, heb zijn telefoon nu niet bij de hand, hij zit op het werk. Dadelijk dan maar de melder aan het halster knopen.
De merrie waar ik het nu over heb is vorig jaar rond deze periode in de dracht bevallen van een prematuur merrieveulen. Compleet onverwacht, merrie had geen uier van te voren, de ochtend dat het veulen geboren was wilde we de camera installeren. Ook geen melk, veulen kon ook niet staan. Na 1,5 dag is het veulen overleden. Vandaar dat we het nu allemaal snel in orde willen hebben, merrie heeft dus een verleden.

Komt even binnenvallen. Zo'n mooie stream als Nicole lukte mij ook niet, maar ik heb eventueel wel een manier voor dummies op youtube met een foscam. De enige beperking is dat je thuis dan een computer/laptop moet laten draaien en je voor maximaal 8 uur aaneensluitend kan streamen. Dus mocht je dat willen proberen om de tijd te overbruggen moet je het maar even laten weten.

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:36

Vervelend Neonlight, hopelijk is het snel gefixt. Zoiets als wat vorig jaar gebeurd is wil je toch niet nog een x mee maken.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:36

Murosch schreef:
Ja ik heb nog gekeken of ik ergens een lekje kon ontdekken maar helaas, niks om te plakken. Nee serieus, dat is inderdaad jammer. Je hoopt als je weer kijkt dat het meer is gevuld, niet minder pff..

Oh echt he...je wil zo graag iets zien..misschien komt ze met een verrassing? ;-)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:38

DR is ook heel erg dubbel, kan me je zorgen heel goed voorstellen maar vergeet niet dat ze enorm sterk is( ook in haar koppie) en dit soort meisjes komen ver!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:43

Ik wil die beschrijving wel hebben. Is niet lang genoeg voor een hele dienst maar scheelt al een hoop. En hopelijk heeft Nicole tijd voor een beschrijving hoe zij dat doet. Als de geboortemelder af gaat is het vervelend als je moet kijken en bellen met dezelfde telefoon. En sowieso kijk ik liever op een groter scherm.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:48

neon wat extra spannen dis het dan, ik hoop dat dit jaar alles wél goed gaat, tjah, dat streamen wil hier ook niet lukken helaas, ik kan alleen op een vaste monitor en de telefoon kijken, maar goed, dat kan nog wel, voorlopig hebben wij geen veulens, dit jaar word er niet gedekt

murosch, balen dat het dan weer leegloopt, maar veranderingen moet je altijd goed in de gaten houden ;)

ik heb vandaag eowyn maar weer haar jasje aangetrokken, bah wat een snertweer, koudddd :brr:

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:56

Murosch wat balen,ik herken het helaas wel met leeglopende uiers. Mijn ervaring is wel dat als hij mooi vol was en dan ineens compleet leegloopt,dat het kort daarna menens is.

Jolandje echt hé.. Rosie kan geeneens buiten in dit weer,veel te nat om te gaan liggen in het zompige gras. Echt balen dit weer.

Neonlight ik hoop dat het in orde komt allemaal,je wilt inderdaad geen herhaling. Ze mogen maar boffen dat ze jou hebben hoor!

DR ik heb het meeste al gezegd denk ik maar :(:) Probeer inderdaad maar van haar te genieten want ze zijn zo groot!

Aniek welkom terug,lang geleden! Schiet ook al lekker op.

Maris knappe fjord euhm. :')

Suffie wat een knoeperds zijn het allemaal! Leuke foto die heerlijke snoeten naast elkaar. <3

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 11:38

Geboren bij mijn vriendin
Afbeelding
Hidde van de Binnenvelder
Gezond hengstveulen na een paar keer met problemen met de merrie nu gelukkig alles goed

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:09

Wat een leuk veulen Yfkelover!

Pretty ja knap hè :')

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:00

Elude gefeliciteerd! Hoe gaat het nu? heeft de merrie al melk?

DL dat begint op te schieten!

Kabayo pfff blijft heftig om te zien, een jaar geleden alweer... veel sterkte, ik zal duimen voor twee gezonde veulentjes volgend jaar!

droversrun voorzichtig positief dus, duimen dat het goed blijft gaan!

Hier zit wish op 317 dagen en ze maakt al lekker haast. Dit was haar uier gister := PH is 6.8

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sultan15 op 05-04-18 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:00

Aah nog een friesje <3
Friese eigenaren,meer foto's plaatsen van jullie zwarte pareltjes van veulens. _/-\o_

Maris ja,een aanwinst voor de promotie het ras. :+

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:06

Droversrun: positief blijven maar, maar begrijp je dubbele gevoel. Het veulen van vorig jaar bij ons, had een heel klein navelbreukje. Die moest ik masseren en dat is helemaal goedgekomen.

Beau is vandaag 300 dagen :) nog een goede maand en ze is aan de datum *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:23

Sultan dat is al een flink uier!

Mora mooie mijlpaal!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:36

Droversrun..... Ik snap je dubbele gevoel ook maar blijf positief en geniet!

Sultan.... Die maakt er al werk van.

Yfkelover.... Wat een binkie zeg.

Kabayo....Alweer een jaar geleden, pff. Ik duim ook voor 2 gezonde veulentjes voor jouw volgend jaar.

Murosch..... Dat is balen dat hij nu weer minder vol is.

FF..... Eindelijk dan een merrie, gefeliciteerd!

Neon..... Extra spannend dus nu voor jullie, ik duim dat het nu allemaal goed verloopt!

Elude..... Gefeliciteerd! Productie van de melk inmiddels goed op gang?

Paramuse.... Ik denk dat ik ook voor de ruimte zou kiezen.

Suffie.... Gelijk weten wat het stroom is hihi

Stalmilagro...... Heerlijke foto's.

Jolandje.... Jeetje wat groeien ze hard he, mooi om het verschil te zien tussen die 2.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:46

Stien dag 353. Om te huilen, nog niet vol en klein drupje testte torenhoog :O
Maar goed. Er is vooruitgang.
Afbeelding

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:47

Alle beetjes helpen knolselder :') misschien wacht ze op t mooie weer :))

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:50

Als ze het maar niet zaterdag overdag doet! Ik dacht het nog zo mooi voor elkaar te hebben voor de hengstenkeuring :')

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:02

Murosch, die speelt hetzelfde spelletje als marley! :+

Nooit fijn als je geen exacte datum weet neon! Hopelijk kun je de camera ook snel streamen via youtube

mooi veulen yfkelover!

Sultan15, die gaat je niet lang meer laten wachten hoor, mooie lage ph al!

Stien maakt er haar eigen feestje van zo te zien. Hopelijk bevalt ze snel, wachten is niet leuk...

Marley blijft 7.6 testen, verder gaat ze veel liggen en kreunen.
Momenteel laat ze haar onderlip hangen, teken van pijn?
Afbeelding

uiertje weer wat leger als gisteren
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:17

Onderlip die hangt is meestal ontspanning

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:42

Knolselder jou oog nog net op de uierfoto _O-