Voor de rest kunnen we alleen maar afwachten en hoop hebben dus dat doen we dan maar. Oh en van haar genieten natuurlijk niet vergeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:Hier nu eentje op 317 dagen (Rose), maar of dat klopt weet ik niet. Is de merrie van de overbuurman, vorig jaar iedere keer gevraagd of ze gedekt was en wanneer, merrie heeft een maand bij de hengstenhouder gestaan. Kwam toen uit op 23 april als laatste dekking, maar overbuurman heeft nu het dekbewijs gekregen en daar staat als eerste dekking 15 april op, en ze is niet zo lang gedekt geweest. Maar allemaal boertjes, geen idee wat nu klopt.
Ze is eergisteren onder de camera gegaan, een nieuwe camera. Helaas kan ik ook de Foscam camera niet op mijn werk op de computer bekijken.Voor de cloud moet een plugin geinstalleerd worden en wij kunnen geen programma's op de laptop installeren, is afgeschermd.
Nu hopen dat we hem via YouTube kunnen streamen, dat is niet afgeschermd. Alleen zo'n dombo op computergebied dat me dat ook niet zelf lukt. Hopelijk komt Nicole binnenkort met de beschrijving voor dombo's aan, want zij heeft met dezelfde camera prachtige streams lopen.
Ook weer een aantal dagen aan het kloten geweest met de geboortemelder, simkaart was verlopen en kreeg de nieuwe niet geprogrammeerd. Is vanmorgen wel gelukt, nieuwe batterijen was de truc.Alleen nummer van manlief staat er nog niet in, heb zijn telefoon nu niet bij de hand, hij zit op het werk. Dadelijk dan maar de melder aan het halster knopen.
De merrie waar ik het nu over heb is vorig jaar rond deze periode in de dracht bevallen van een prematuur merrieveulen. Compleet onverwacht, merrie had geen uier van te voren, de ochtend dat het veulen geboren was wilde we de camera installeren. Ook geen melk, veulen kon ook niet staan. Na 1,5 dag is het veulen overleden. Vandaar dat we het nu allemaal snel in orde willen hebben, merrie heeft dus een verleden.