Heb hier wel al die tijd meegelezen, maar zijn met Harley zijn laatste redmiddel bezig en dus penicillline... Iets wat normaal met droes absoluut niet gegeven mag worden, maar het is nu echt erop of eronder gezien hij weer begon te stijgen in zijn temperatuur tot bijna 40 graden. Maandag eerste spuit gehad en vanmorgen was het 37.9 ik helemaal blij natuurlijk.. Vanmiddag weer 40.1. Weer metacam en was het net 38.9 en weer een spuit gegeven dus hopelijk morgen weer lager..
Wilde het hier toch even melDen.. zijn voor mij echt dagen van angst en stress dit..
Ik had ook een vraagje mijn opa wil super graag floki zien maar hij is op het moment niet mobiel floki is nu 3 weken oud en ik vraag me af of ik met moeders en de kleine naar hem toe kan wandelen Het is 3 min met de auto bij stal vandaan maar ik denk toch zeker wel 20 a 30 min lopen nu vind die kleine alles wel leuk en spannend maar ik wil haar natuurlijk niet compleet uitputten
DL, wat ongelooflijk rot dat Harvey koorts blijft houden. Hopelijk helpt de antibiotica.
Donna: tja, in het wild lopen veulens vanaf dag 1 rustig 10 kilometer op een dag, zo niet meer. Wel met regelmatig slaappauzes natuurlijk, maar op zich, en in theorie, zou ik 20-30 minuten niet veel vinden. Kun je ergens halverwege graaspauze voor de merrie houden? Dan zie je vanzelf of het veulen meteen gaat liggen slapen en of je inderdaad even moet pauzeren.
Ik geef rond de 3 maanden ook pyrantel. Daarvoor alleen ivermectine, en vanaf 3 maand om en om pyrantel-ivermectine. Met een jaar krijgen ze voor het eerst equest.