[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:09

Pffff, modder. Hier is het niet anders. Er is zoveel regen gevallen, vooral gisteren. Gewoon de hele dag geregend hier :r Ik wil zon {:} en voorjaar en gezonde veulentjes

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:08

Luna2006 schreef:
DA komt echt elke dag langs en ze krijgt boxrust met een stuk minder voer omdat ze niet werkt etc. juist 2 handjes voor de pijnstillers onder te doen.
Hoefjes waren vanmorgen terug warm helaas dus terug gaan koelen.

@fotsy; in ga in de nieuwe gaan in peer het bokt. Equitom is idd altijd open of merelbeke, maar die zijn ook heel wat duurder. Het bokt is maar enkele dagen open. Is een soort van kliniek maar toch ook niet.
Idd weet dat ze dat hier mogen. Dus daarmee heb ik lang schrik gehad een afspraak te maken. Gelukkig staat ze in haar boekje "jonger" vanwege het stamboek niet ouder als 16 aangeeft omdat ervoor niet verplicht was te chippen. Maar ik laat der daar niet alleen voor een onderzoek en mijn eigen DA gaat er ook bij zijn en die slaapt niet zomaar in.

Hoop ook dat de pijnstillers snel werken, al heb ik het gevoel dat ze nu beter doet als vanmorgen toen ik het filmpje maakte. Ze staat nog steeds recht en dat deed ze gisteren niet.

Bij Jade zie je idd echt het veulen liggen!

Appelazijn door zijn water doen om gifstoffen af te voeren. Plus vitamine E en selenium om haar te ondersteunen.

http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... lenium.htm

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:52

Welkom terug Chimello!

Amai vrouwke, die is inderdaad echt heel dik.

Maar ik vraag me toch af of Karin niet nog dikker is :roll: Nog een beetje en die buik sleept over de grond pretty _O-

En inderdaad modder, hier heb ik niets anders meer dan modder. Zelfs de beton is ondergelopen met modder. :')
Maar toch probeer ik als het droog weer is tijdens mijn middagpauze ff 15 min grondwerk te doen met Quiero. Hij lijkt er echt deugd van te hebben en is altijd veel rustiger en vriendelijker nadien. Ook al kan hij héél venijnig kijken als ik hem door de modder laat ploeteren :o :Y) Maar hij doet het allemaal in vrijheid dus ik denk dat dat meer show is dan wat anders :+

Bij Imperiosa staat er gewoon water op de weide en om het gras te sparen durf ik haar niet meer longeren. Thuis is er toch al geen grasje meer te bespeuren :')

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:15

Jaa Crines dat dacht ik ook direct... Vrouwke is dik maar is Karin niet nog een patske dikker? hihi.

Venthe ben ik vergeten, Top goed cijfer voor je scriptie Gefeliciteerd.

AZ aahh een gestrande walvis op Texel... wel passend.
maar goed ik duim dat het gewoon perfect verder gaat voor Aziza.

Prachtig overzicht Cynth! Gaaf die vergelijken.

Pretty hier ziet het er echt precies zo uit.
Met al dit water doet men wat men kan doen.
Blubber doet geen zeer gelukkig. En ze hebben een prachtige verharding om op te staan en te eten.
Dus...

Chimello Hoi terug!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:32

Dankje :D

Ik ga een beetje stilletjes meelezen zodat ik weet wie welke veulens verwacht :o

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:51

Dit is toch geen knorrende maag?!
(Zie beweging op 3 sec van 4 sec filmpje)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:58

Die van mij is zo zwaar, die heeft zelfs het rollen opgegeven.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:28

Afbeelding
Afbeelding
Pris d'r mooie titties. We wachten rustig af haha.
Zodra onze kleine er is neem ik nog een keer een swab van m'n kerels en als ze weer in orde zijn ga ik toch echt een weekend die kant op.

Wat een boel ponies zijn er eigenlijk in het topic, volgens mij meer pony babies dan paardenbabies of niet?

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:32

Hoi Chimello! Leuk dat je hier ook terug komt meedoen :)

Die begint nu toch echt goed te vullen he Woogy , jij bent dan ook de volgende op het lijstje zie ik :D
Idd veel kleine veulentjes zo lijkt het. Hier 3 paarden-veulens :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:34

Hallo Chimello!

Zo Woogy, dat zal niet lang meer duren!

R12312 hoelang moet ze nog?

Peetjuhh dat lijkt geen knorrende maag inderdaad! :D

Inderdaad meer poowns volgens mij. Hier op stal ook 2 paardenbaby's in aantocht. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:35

Krijg zo de temperatuur en uierstructuur te horen van de buuf. Zit met spanning te wachten. Ben toch wel heel benieuwd wanneer ze ons haar knappe kind gaat laten zien.
37,6 nog netjes en deed lelijk met tiet voelen gezien ze koude handen had, briljant :D

Spannend Tinniie, drie quarters?(aan je avatar te zien)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:55

Nog een maand dus...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:11

skaay schreef:
Vrouwke wat is ze dik!

Over matten, ik heb rubbermatten onder het vlas liggen.
Echt ideaal.
Als ze gaan bevallen, dan komt er nog stro over het vlas heen.

Heb ik dus ook, rubbermatten met vlas en het stro staat klaar.
Ik heb voor de stallen stoep en een stukje naast de stallen ook ( om de hoek) dan krijg je zand.
( zie foto)
Het is er nu echt een zwembad. Maar overdags staan ze in de wei.
Ja ze begint echt breed te worden nu. Zit vandaag op 304 dagen.
Foto is van gisteren dus 303 dagen.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:16

het veulen van camille was vanmorgen echt aan het trappen zeg, hele buik ging heen en weer :) wij hebben in de grote stal, die ook fungeert als kraamstal, betonvloeren, daar komt gewoon een dik pak stro op, vocht kan niet echt goed weg zo, maar het kan erbij door, als ik ooit nieuwe stallen kan laten bouwen dan wil ik er roosters in

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:26

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:08

Woogie, het eerste wat ik dacht toen ik het uier zag was Boogie Woogie :D Beste titten :j

Eentje mag wel hè? Dunja, deze week 8 maanden oud <3

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:12

kiki das heel voordelig, maar er staat geen windows 8.1 bij, zou dat wel gaan dan? , staat trouwens ook niet bij de andere camera's

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:18

Onze merries zijn ook al redelijk tonnetje rond. Maar ik zie er hier een paar die op ploffen staan :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:19

Nee was al aan het zoeken geweest van de week, maar nergens staat windows 8 of 8.1 bij.
Maar vermoedelijk kijk ik toch het meeste via mijn mobiele telefoon. En android staat er wel bij.

En anders haal ik gewoon mijn oude laptop bij mijn moeder vandaan, die draait nog op XP Prof hihi.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:20

Woogy, hoe was het ook alweer? Geen live beeld voor jou?

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:24

Wat is er hier veel gebeurd zeg! Zal dit weekend ook eens tietjes foto's maken. Heb genoten van 5 dagen carnaval dus bokt is er niet van gekomen :=
Gefeliciteerd Marije, was je gegunt zeg!

Asmodean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:30

Hoi! Ik ben er ook weer, een tijdje geleden voorgesteld maar verder niet echt.

Kregen vorige week bericht van de hengstenhouder, we dachten dat mijnes eind april moest maar het blijkt 11 maart te zijn.. := :=
Gelukkig stond ze al extreem vroeg op rust!
Hier zijn dus de laatste 30 dagen in gegaan :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Asmodean op 10-02-16 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:30

Welkom terug Chimello!

Vrouwke, zo die is ook al lekker rond zeg!

Pretty, mooie buiken hoor, heel duidelijk te zien nu inderdaad bij Nikita!
En al die modder, bah! Volgens mij heeft bijna iedereen daar momenteel last van, van mij mag het nu wel voorjaar worden!

Haha, ja Tjinta, idd wel heel toepasselijk, daar had ik nog niet eens aan gedacht :D

Peetjjuh, dat is een mooi schoppend veulentje :)

Lisa, mooi uier heeft Pris, wanneer laat ze die baby nou eens komen? Wisselt haar uier nog, of is hij 's avonds en 's ochtends even vol?
Ik hoop dat je boys bij de volgende swab clean zijn, en dat je dan lekker een weekend die kant op kan!

Suffie, natuurlijk mag dat! Wat is ze alweer groot!
Hier nog 9 dagen, dan is Amir alweer een jaar, wat gaat dat toch snel.

Pretty, Aziza krijgt dus juist zoveel voer omdat ze haar hooi niet goed kan eten, met dat tandendrama van haar. Het stomme is, ik had ik december de tandarts dus ook al laten komen omdat ik het idee had dat ze steeds minder hooi ging eten, toen er 'niks aan de hand was' het toch maar op de dracht gegooid dat ze minder hooi at, maar dat bleek achteraf dus niet het grootste probleem te zijn.
De grasmix is dan ook alleen maar ter vervanging van haar hooi, en de rest krijgt ze zodat ze weer iets bijkomt. Want het zou fijn zijn als ze voor de bevalling weer een paar kilo extra heeft.

Vanavond was haar temperatuur 37.4, dus ben heel blij :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 21:39

Skaay, heerlijke foto van je mooie paardjes.

AZ, fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat met d'r.

chimello, welkom terug! Hoe is het met je drachtige dames.
Ik vind jouw Guess Who zo'n gave hengst <3

Vrouwke, nou met recht dikkiedik. Wanneer moet ze ook alweer?

Pretty, nou je hoeft niet meer te twijfelen bij Nikita hoor. Karin ook al een flinke buik.
Aan bagger ontkom je nu gewoon niet, hier helaas ook genoeg bagger. Gelukkig hebben ze in de paddock wel een stukje bestraat waarop ze altijd droog kunnen staan.

Woogy, beste melkbar heeft Pris al. Gaat spannend worden bij je.

Met Bo gaat alles prima. Kleine uk gaat af en toe lekker te keer.
Maar eigenlijk wel verbazend wat hormonen kunnen doen. Bo is echt onwijs verandert van een merrie sie een aai kwam halen en weer haar eigen weg ging, naar een merrie die niet genoeg kan krijgen van kroelen.
Moest gisteren wel lachen om de juf van de jongste. Die vroeg hoe het met Bo was (ze verteld er best veel over op school ;-) ) en of ze er graag bij wilde wezen als het zo ver was. Aangegeven dat ze dat idd heel graag wilt en dat ze dan ook mag van ons. Ook gelijk aangegeven dat als het veulen met de nacht komt ze ook mee gaat naar stal en dat ze dan waarschijnlijk de andere ochtend niet op school is om 8.30. Maar voor de beide juffen was dit logisch en helemaal prima. Zolang ze maar veulen foto's mee naar school nam hihi.

Al ben ik er zelf nog steeds van overtuigd dat ze het stiekem er ff uit poept. Mijn man overigens juist niet, die zegt ze wacht. Ze hangt nu onwijs aan je, net als toen ze toen koliek had. Ergens heeft hij wel een punt omdat ze toen ook maar aan me bleef plakken en onrustig werd als ik wegliep.
Maar dat is in mijn ogen iets anders......
Wil eigenlijk de natuur gewoon zijn gang laten gaan (wel op gepaste afstand, hetzij via de camera toekijken).
We gaan het allemaal wel zien tegen die tijd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 22:33

Welkom terug Chimello, het is hier soms ook echt niet bij te houden :')

Skaay, mooie buikjes zeg!!

Vrouwke, jemig die is rond!

Pretty, ah wat een leuke foto's! De modder is inderdaad om gek van te worden, maar het enige "voordeel" is dat elke paardeneigenaar er last van heeft... We zijn niet alleen :')
Merrie- of hengstenschopjes?? Ik weet bijna zeker dat er een knap bruin(bont?) hengstje in zit (al zou ik stiekem wel graag een merrietje willen :o )

Woogy, :wow: mooooi uier!! Spannend :):)

Cynthia, mooie collage heeft je verzorgster gemaakt :j inderdaad de laatste maand eindelijk verschil te zien!