en enkele wakers met merries die het spannend maken gaat goed hier!
denk ook wel dat de meesten hier met hun veulens bezig zijn je bent niet zo met dracht en bevalling bezig om vervolgens niet meer naar het veulen om te kijken he bedoelde het meer van wat ik wel eens in de omgeving hoor en zie dan hebben ze gigantisch stress en ruzie met hun jonge paardje of oudere veulen, maar dat had vermeden kunnen worden door simpelweg een paar minuutjes per dag te investeren in het begin
Ik zie het wel aan Rheanna door de ziekte van moeder Tinkerbell nooit wat mee gedaan, tot Tink ingeslapen is en nu kan ik absoluut niet klagen hoor want ze is heel erg wijs maar bv trailerladen is toch wat moeilijker, 2e keer ging al veel beter dan 1e keer maar logisch, ze kent het niet natuurlijk terwijl anders de veulens van kleinsaf aan al een paar keer de trailer op gaan en zo'n paar keer oefenen is genoeg om ze vervolgens met afspenen zonder enig aarzelen de trailer op te zetten
michelle: dat kan maar hoeft niet ze doen vaak wel dezelfde opbouw, dus je kan gelijkenissen zien naar het einde toe maar het hoeft niet exact hetzelfde te zijn sommige merries kegelen standaard 1 dag of lopen 3 weken met melk mijn merries doen het altijd wat anders, ene keer kegelen, andere keer mini harsjes, volgende keer melk druppen, keer erna weer helemaal niks van dat alles
Nog geen naam,dit veulen is van de fokker van García en moet dus terug naar hem. hij zal een dezer dagen wel een naam doorgeven.
ze is echt hondsbrutaal en waarschijnlijk vanacht geboren. had al gepoept en gedronken en nageboorte eraf. García is een super moeder en geeft haar kind ook wat vrijheid.
Hier nog niks zal zo even foto's uploaden. Achterbenen helemaal onder de melk. Ik verwacht het echt vandaag wel. Ze was vanacht vrij onrustig. Maar had ook haar rust momenten.
_Karin
Geplaatst: 10-05-14 09:41
Inowa gefeliciteerd ben benieuwd naar de foto's. Zo te lezen ben je niet bij de bevalling geweest.
Verder iedereen met een mijlpaal succes op naar de komende vorderingen.
Met Donna gaat het goed die begint ineens wel erg te veranderen. Flanken vallen erg in en uier wordt ook echt serieus.
Met de hond gaat het ook goed die is weer rustig, gisteren nog even gewogen bij de DA en zij is in totaal 2,2 kilo aangekomen 4 ons meer dan de vorige keer. Zij heeft een heerlijke grote werpkist waar ze nu veel in gaat liggen. Vannacht hebben we allemaal heerlijk geslapen.
Alleen zul je straks zien dat Donna en Daisy tegelijk bevallen.