[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:32

Heb Toobs bij de hippo verzekerd en bij aanname al discussie gehad, over wat wel en niet handig is.
Aangezien ook ik wil kunnen beslissen over het lot van mijn paarden.
Vervelende is dat stel dat de verzekering vind dat je iets nog moet proberen en jij zelf vind dat het genoeg is geweest, je dan toch moet (als je uitgekeerd wilt krijgen).
Maar toch heb ik hem toen verzekerd, als ik het echt niet met ze eens ben kan ik altijd nog zelf beslissen dan maar geen uitkering!
Bij mij is dus alleen Toobs verzekerd, Sjol en Hepsi hebben spaarpotje.
(Sjol had al spaarpot, die die ik voor Toobs had gespaard heb ik aan Hepsi gegeven dus blijft Toobs nog in de verzekering, anders had ik hem eruit gedaan.)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 20:39

Ik heb ook wel een spaarpotje..
Maar bij Wisper zijn er duizende euro's eruit gevlogen
Het is niet dat ik het er niet voor over heb..
maar had ik een verzekering gehad dan had ik nu daar echt wel profijt van gehad.
(mits ik de mogelijkheid zou krijgen om haar terug te kopen)
En aangezien ik geboren ben voor paardenpech.
Is het tijd om me daar toch eens heel goed in te verdiepen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:41

Whisperke, van verzekeringen heb ik ook niet echt verstand. Heb de paarden die ik verzekerd had, verzekerd gehad bij Hippo, maar nog nooit iets aan gehad. Nu we 4 paarden hebben staan, heb ik liever een potje achter de hand, dat kost me minder dan wanneer ik ze alle 4 in de verzekering zou doen, en dan wordt nog niet alles vergoedt.

Fahkour staat nu dus lekker bij SA, maar nu is zijn grote zus Rahnanah helemaal zielig.. :(:) Eigenlijk was ze hem hartstikke zat, vooral op stal, hij wilde steeds spelen en zij niet, maar nu hij echt weg is, mist ze hem wel erg. Staat constant bij de draad voor aandacht van ons, want tussen die 2 chagrijnige drachtige dames vind ze het niet erg gezellig.. Dus vanochtend eerst maar lekker een stukje met haar gewandeld, en daarna ging ze toch maar lekker haar eigen ding doen op het land.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 13:45

AZ, agossie, tja je gaat iets vaak pas echt waarderen als het weg is.
Zo sarren de pony's hier elkaar ook wel vaak, maar oh wee als je er 1 meeneemt en de ander niet,
dan levert dan een hoop gehinnik op.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:25

Wisperke, heb mijn paarden en pony's altijd al verzekerd bij Hippo (ook ongeboren vruchtverzekering). Geen klachten over ze. Het hangt er wel van af wie jouw schade behandeld. Ik had laatst met Gilly een nieuw meisje, dat was wel even over en weer gesteggel, maar uiteindelijk heeft een oudgediende haar kennelijk geholpen en toen ging het top. En ik heb mijn vorige merrie teruggekocht en zelf naar de slager gebracht, want ik zag het niet zitten dat ze nog een paar weken (of zoiets vaags...) in Belgie zou rondlopen voordat ze 'genoeg' paarden hadden om te kunnen slachten. Schades moet je wel gelijk melden (telefonisch of via mail), declaraties keren ze binnen 3 weken uit. Eigen bijdrage is een kwart per geval.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:45

Even een kleine update van Ti (inmiddels 7,5 maand oud).

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

En tja... Sommige dingen veranderen nooit, want knap kijken kan hij nog steeds :+
Afbeelding

Marlis en Horsii, hebben jullie inmiddels al goed nieuws van het KVTH?

Whisperke, wat een klotenieuws van Whisper :(
Sterkte met haar!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:49

Ja we hebben inmiddels Kyra haar pastpoort afgelopen week ontvangen :D
Dus Kyra is legaal haha.

Wat ziet Ti sento er goed uit, heerlijk beest.
Stevig wolle baaltje :D

Wat is er met Whisper?

Wij zijn nog steeds opzoek naar een plekje voor Kyra. Zou der mischien wel bij peep in de hit kunnen zetten, maar wil dat ze nog lekker op het gras op kan groeien en het kost ook onwijs veel geld voor een veulen waar je alleen mee kan wandelen.... Tot nu toe nog niks anders gevonden.
Sommige vinden dat we ons aanstellen... Noem hier niet wie(niet van bokt hoor) maar de meeste die de foto's gezien hebben vinden dat we groot gelijk hebben.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:50

wat een knappe Ti!!!
Hij is erg wollig..

Tja met wis ik weet het ook allemaal niet.. Ben haar nu aan het opbouwen.
we kijken wel waar het schip strand,,

Wis haar artrose is heel erg verslechterd op de foto's..
Of te wel de DA stond er van te kijken dat ze nu nog goed loopt..
Ze is zo gek als een deur

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:52

Lekker vertrekken met kyrtje.. Je moet er een goed gevoel over hebben want je gaat er niet iedere dag heen.. En ik vind dat je ze wel met een goed gevoel achter moet kunnen laten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:54

He, een wolletje Ti! Wat een lekker ding, op die laatste foto, net een fotomodel :+

He, dat is fijn Kyra voorzien van paspoort nog voor 2012!
Jammer dat je nog geen plekje hebt gevonden.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:57

Whisperke schreef:
Lekker vertrekken met kyrtje.. Je moet er een goed gevoel over hebben want je gaat er niet iedere dag heen.. En ik vind dat je ze wel met een goed gevoel achter moet kunnen laten.

Ja, helaas is het alleen niet zo makkelijk om een plekje te vinden. Tot op heden nog niets kunnen vinden..
Het zijn kinderziektes wordt er gezegd maar ik vind het echt TE wat we aantroffen daar ;(
Kyra is een echte haflinger en was van buiten nog niets te zien aan haar maar bij sommige waren de schimmelplekken en andere rare plekken echt niet normaal. Hele ogen omringd met schimmel enz.

Ja sjolvir :D Gelukkig voor 2012 haar pastpoortje binnen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:58

Peeps trouwens bij hipo verzekerd. 25% zelfbetalen van de rekeningen.
En weet niet hoe het met de dood zit bij ons, ze heeft deze verzekering al 5 a 6 jaar, mn ouders toen afgesloten. Betaal 30 in de maand.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:23

Wat een heerlijk wollige Ti, te schattig!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:53

Marlis schreef:
Whisperke schreef:

Ja, helaas is het alleen niet zo makkelijk om een plekje te vinden. Tot op heden nog niets kunnen vinden..
Het zijn kinderziektes wordt er gezegd maar ik vind het echt TE wat we aantroffen daar ;(
Kyra is een echte haflinger en was van buiten nog niets te zien aan haar maar bij sommige waren de schimmelplekken en andere rare plekken echt niet normaal. Hele ogen omringd met schimmel enz.

Ja sjolvir :D Gelukkig voor 2012 haar pastpoortje binnen.

Oeps, ja kinderziektes, maar dan zien ze er niet al te tof uit.
Wel lastig want als er schimmel heerst, kan je niet zomaar je paard verkassen, want ze kan ook drager zijn.

Hepsi nog geen kinderziektes gehad daar, wel stuk hoef foetsie vorige keer, maar dat groeit wel weer aan.
Wil wel weer eens wat foto's van het kleine smurfje.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:36

Ik weet wel een plekje voor Kyr maar dat is in gelderland. Met allemaal haffies bij mekaar.
Stitch, Nikah en Otje staan er ook

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:38

Hoelang is dat ongeveer rijden pauk? Vanaf rotterdam?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:41

volgens routenet is het vanaf ons 1 uur en 25 minuten maar wij doen er altijd wat korter over.
Dus denk vanaf rotterdam een uurtje ongeveer

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:04

Thanks voor de leuke reacties op mijn "fotomodel" :+

Nou, Marlis, een uurtje is niet heel erg ver, toch? Waar ze nu staat is ook 45 minuten.
Mocht ik iets tegenkomen, laat ik het jullie uiteraard weten :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 01:19

Uurtje is idd wel te doen.
Alleen mocht rler iets dichter bij zijn, kunnen we er vaker heen. Nu gaan we om de week een keer kijken.
Pauk: pb je vd week even, als ik er erg in heb.
Nu om mn mobiel, en ga lekker slapen na me avonddienst.

Morgen vroeg eruit. Zadel wat we gekocht hadden voof peep terug brenghen want hij past niet. Ligt over de 18e rib, helaas wat roodbruin. Nu hebben we vd zadelmaker(die kwam vandaag) het zelfde zadel ook tietse choiche, alleen dan donker/choco bruin, boommaat kleiner(33) en 17.5 inch. Morgen beugels halen die zitten er niet bij, zadel terug brengen en dan rodeo peeps rijden. En weer avonddienst.
Dus eindelijk een passend zadel voor der. Wel veel geld armer maar dat nemen we voor lief

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:40

wat is ti toch een knapperd zeg, en wat een mega vacht ahah!

pauk, ik pb je even, marlis is werken dus :P

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:07

Zoals beloofd hierbij wat foto's van Gilly tijdens het wandelen vandaag. Sinds afgelopen zondag onverdoofd, want daar brak ze toch doorheen. Wel vanaf vandaag met een controller halster, het kind is pittig zat. Om me heen springen, vol achteruit, stijgeren, maar toch ook hele stukken braaf mee stappen. Enerzijds onzeker (vanwege haar leeftijd), anderzijds dominant (zelfde kop erop als ma }> ). En let op haar kleur, toch weer heeeeeeel anders :D ... en haar stokmaat ook wel, dacht ik....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:01

Die 2na laatste, heerlijk dier, die Gilly!
En jemig ze is gewoon al een heel paard geworden, qua hoogte (ben pony veulen gewend),
maar je ziet nog wel heel goed dat ze echt nog een jonkie is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:07

Wat is ze groot :O

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:33

Zo he, Gilly is al groot geworden! Maar ja, ook ik ben ponyveulens gewend.

Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze, ook hier niets meer gehoord van Dazzje maar hij zal het wel naar zijn zin hebben (ben ik niet bang voor).

Verder heerlijk aan het trainen geslagen met mn 5 jarige en vandaag na 6 maanden toch maar weer eens een lesje genomen omdat ik tegen wat kleinen dingen aanliep waar ik bang voor was dat ik er alleen niet uit zou komen. Meneer is sinds begin van de week ineens aan het staken (stoppen zonder dat je het merkt OF ziet op de video, vervolgens bokken en steigeren (nou ja, paar cm van de grond af komen) en dan gewoon wegdraven of er niets aan de hand is). Dus nu les gehad en man ow man wat ben ik trots op mn crack, 1x gestaakt en daarna de sterren van de hemel afgelopen. Dus zit nu nog even na te genieten.....

Verder wens ik iedereen via deze weg een goed uiteinde toe en een heel goed en gezond 2012 toe!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:56

Zo, is Gilly nou zo groot, of ben jij best klein? :+