[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:24

Manueeltje: leuke foto's! Heb je de hindernis onder foto 2 weg gefotoshopt :+ ? Avignon is een stoer paard! Om een vage reden zag ik steeds een vos voor me, als je over hem schreef.

hiboune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:24

hibs heeft van 22.15 tot 23.05 uur plat gelegen en nu ligt ze alweer een kwartier... gekke merrie

saffier spannend daar ook merk ik al ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:39

gem schreef:
Manueeltje: leuke foto's! Heb je de hindernis onder foto 2 weg gefotoshopt :+ ? Avignon is een stoer paard! Om een vage reden zag ik steeds een vos voor me, als je over hem schreef.

nee hoor mijn avignon is een knappe bruine.

En ja had idd die hindernis van 1.40 m hoog even weg geshopt (anders krijg ik allemaal zo,n praat hier op bokt) :=

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:41

En ze ligt nog pff
Als ze ff opstaat kan ik rustig gaan slapen..

Manueeltje echt mooie foto s!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 00:44

Mabon beterschap met de kleine

Amandake eindelijk van het lijstje af :)

Upona vanavond een heel klein harsje, de uier, die vandaag 2 x zo vol was als gisteren, was wel weer wat geslonken na een paar rondjes rengalop (haar vriendin ging de wei uit) :(:)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:00

Amandake gefeliciteerd!
Ik had alleen maar triest nieuws tot vanavond. Ik werd gebeld door een man uit apeldoorn, zijn merrie had net geveulend en is tien minuute daarna overleden. Dus hij had een veulen zonder moeder. Wij gelijk naar apeldoorn gereden vanuit friesland. En daar stond ie een schattig shabrakbont hengstveulen. Vader is black jack en zit volledig papier bij. Diesje wou er eerst niks van weten maar het gaat al een uur heel goed het drinken is nog niet gelukt maar hij zoekt steeds en diesje helpt hem daar heel goed bij ze doet net of is het haar eigen kind, terwijl het voor haar al dik 2,5 dag geleden was dat haar veulen dood geboren is. Meneer heeft nog geen naam morgen kom ik met een uitgebreider verhaal. Ga nu zo eerst weer even kijken hoe diesje het doet met haar pleeg veulen ze staan samen in de stal dus wil het even in de gaten houden. Morgen komt ook de DA Diesje kan niet poepen en heeft steeds kramp gaat liggen enzo. En wil het veulen toch ook een prikje geven. Morgen zal ik op de rest reageren.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:07

Nog even een vraagje, het veulen heeft nog biest gehad van de overleden merrie dat hebben ze gemolken en daar heeft ie 2 x een klein beetje van gedronken. Hij heb vanavond 2 x mischien een klein teugje uit het uier genomen, verder zocht ie wel maar het lukte nog neit echt daar zijn we echt wel 2,5 mee bezig geweest. Morgen vroeg komt de DA Is het erg als het drinken dan niet lukt tot morgen ochtend? Heb wel eens gehoord dat ze zowiezo nog wel 24 uur kunnen teren op wat ze van de moeder gekregen hebben toen ze nog in de baarmoeder zaten?

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:17

Hiboune: Maakt hiba het nog spannend?

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:26

nou geunivere, het zou heel mooi zijn als dit gaat lukken zeg! goed dat het veulen nog biest heeft gekregen van zijn moeder, maar of dat genoeg is om zo lang op te teren betwijfel ik een beetje. geloof dat ik toch een flesje zou geven en hem zou foppen om dat flesje bij de uier van je merrie te houden, dan weet je in ieder geval dat hij vocht binnen krijgt....heel veel succes. hoop echt voor je dat het gaat lukken!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:26

guenivere, dat is toch niet goed hoor. Veulens verzwakken dan heel erg snel, en juist in die eerste uren is voeding en vocht heel belangerijk voor ze. Niet alleen de afweerstoffen, maar ook de voedingstoffen en het vocht hebben ze wel echt nodig.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:30

Net 2 keer gekeken 1 x lag die, en net toen ik keek was diesje bezig met het veulen bij de uier en aan het geluid te horen dronk ie daarne ging die ook helemaal met zijn tongetje smakken en zag iets wit. Dus heb goede hoop dat ie wel wat binnen heeft nu. Verder is die ook heel helder maar wel wankel maar deed zostraks al een aantal bokjes in de stal. Omdat het veulen wel steeds zoekt en diesje ook steeds helpt moet het zo haast wel lukken denk ik. Hij is verder ook heel erg helder zoals ik al zei, als ie nou heel sloom was had ik er al gelijk melk in gedaan. Maar hij is pas rond half zes vanavond geboren en heeft rond half 8 en 8 uur wat biest gehad. Verder weet ik honderd procent zeker als hij straks het uier heeft dat het goed komt. Ben nu 4 x wezen kijken we zijn er eerst 2,5 uur bij geweest ze moest er het eerste uur niks van weten.... en nu gaat ze er mee om of is het haar eigen veulen.... :) Zal morgen ook eventjes foto's plaatsen, en uiteraard om 8 uur morgen ochtend de DA ff bellen :)

Ga elk half uur ff kijken als ik over een uur wel het idee heeft dat ie nog niet gedronken heeft zal ik diesje even melken hoeveel cc moet ik hem dan gaan geven? Alhoewel ik bijna zeker weet dat ie daarnet toch al bij diesje dronk:) Alle tips zijn natuurlijk welkom. Als ik zo weer ga kijke kan ik miss alvast even 1 fototje maken voor de mensen die nog wakker zijn.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:52

Denk dat ie net 10 sec het uier had en dronk, weet niet hoe lang dat normaal is.

Hier ff een paar fototjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind het zo super lief, diesje doet het geweldig:) Geen wakers meer wakker haha:) Aangezien dat ik toch wakker blijf vanacht kan ik ook wel even een merrie in het oog houden :)

justgushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:56

guenivere schreef:
Denk dat ie net 10 sec het uier had en dronk, weet niet hoe lang dat normaal is.

Hier ff een paar fototjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind het zo super lief, diesje doet het geweldig:) Geen wakers meer wakker haha:) Aangezien dat ik toch wakker blijf vanacht kan ik ook wel even een merrie in het oog houden :)

super mooi om te zien zo hope dat het drinken helemaal super gaat!!
ik ben ook nog wakker jeetje arme merrie vana mij lag net ze is zooo dik

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 01:57

Maar Diesje heeft na 2 dagen geen biest meer, dus die 2 keer van zijn moeder is alle biest die hij gehad heeft. Ik zou de DA dan toch bloed laten afnemen en laten controleren op antistoffen, als hij die niet voldoende heeft kan een behandeling met plasma wonderen doen.

Wat super lief van Diesje dat ze hem zo accepteert! +:)+

De foto's kan ik niet zien

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 02:09

Hey nicole bedankt voor de tip! Hij heeft idd 2 keer een yoghurt schaaltje vol biest gehad het ene schaaltje is het andere niet maar ik denk dat er toch wel aardig wat in zat. Morgen komt de DA en dan zal ik hem daar zeker na vragen of hij dat even wil doen. Ook krijgt ie dan zijn veulen prikje nog want dat kan geloof ik binnen 24 of 48 uur? Dat heeft toch ook te maken met dat als ze minder biest binnen krijgen. Ik had echt niet kunnen dromen dat diesje hem zo snel zou accepteren, als het veulentje even weg loopt hinnekt ze en dan loopt ze hem achterna enzo.... Zal zo weer even een keertje kijken, wil ze niet steeds storen dus dan kijk ik om het hoekje dan kunnen ze me niet zien (A)

Nog even het goede nieuws, dat de melkbar gevonden is:) Hij heeft net zeker wel een 2minuuten zitten te drinken en toen was zijn hele snoetje onderlip wit. Drinken doet hij dus zowiezo laat ze nu ff anderhalf uur met rust ga ff bankhangen en dan weer kijken. Morgen zal ik uiteraard ook verslag doen van de DA Ik hoop dat er vanacht nog wel wat veulens geboren gaan worden :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 02:31

Wat een fantastisch nieuws, en nog een appie ook! Morgen meteen de DA laten komen, zo snel mogelijk een prik erin. :j

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 03:09

nageboorte bij Jilleke is er nog steeds niet af ,DA is onderweg

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 04:35

Dat had ik al opgemerkt amandake echt ff balen

Wat mooi van diesje zeg!
Gelukkig dat de melkbar is gevonden..

Hiba spannend?
Tja ze is weer lekker bezig
Bep ligt veel en doet daarbij graag rare bewegingen maken zodat de baas meteen klaarwakker is

Ik geloof niet in een veulen vannacht nog maar waak wel door!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 04:42

Amandake, dat is zeker balen! Hoop dat de nageboorte er inmiddels wel af gekomen is.
Hiboune, ik wens je nog veel succes en hopelijk heb je snel een gezond veulen. Ben net weer wezen kijken, en het veulen lag heerlijk te slapen. Diesje stond erbij te waken. Nog dik drie uurtjes, dan zal ik de DA eens ff bellen :)

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 06:13

Hij drinkt maar raak:) Zijn darmpek is er net ook afgekomen, teminste dat zijn toch hele zwarte harde keuteltjes :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 06:55

guenivere, wat goed dat je nu een pleegveullie bij diesje hebt lopen!

is de nageboorte er inmiddels wel af bij jilleke??

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 06:56

manueeltje, avignon is echt een knapperd!!!

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:36

Amandake proficiat!
Mabon dat was wel schrikken.

Hier geen veulen.

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 07:37

Wat goed dat Diesje na 2 dagen nog zo makkelijk een veulen accepteert guenivere. Een mooie oplossing voor beide partijen. Begrijp ik goed dat het veulen met jullie mee terug is gekomen?

Hopelijk komt de nageboorte er snel af Amandake.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:06

Neonlight schreef:
Yep, dat is Jill. Heb Sjanty ook op staan, maar die is nog lang niet zover.

Dat is onmogelijk! Sjanty heeft geen cam in haar stal. Het is CREAMER! :))
Mooi uier (voor haar doen) vandaag, temp was gister maar 36.4 (was de eerste keer dat ik dat het gemeten dit jaar)
Vertrouwde de thermometer niet, had een andere dan vorig jaar toen zat ie steeds in de 38 en de laatste avond op 37.1 (heb ik even nagezocht) Vanavond neem ik de andere thermometer weer.

Amandake: gefeliciteerd!

guenivere: wat super dat het lijkt te lukken zeg! Zou echt geweldig zijn! Een super pony is diesje!

En het lijstje weer, een nieuwe nummer1:

Sassefras - Brimklo 349 dagen
Saffier - Casablanca 347 dagen
Hiboune - Wolga 347 dagen
Uiltje - Tena 345 dagen
Sjoos - Natasja 344 dagen
Nada - Jill 341 dagen
Savath - Blue Moon 341 dagen
Silketje - Cartouche 341 dagen
Dianalamboo - Dilayla 341 dagen
Uiltje - Trut 340 dagen
Hiboune - Hiba 339 dagen
LadyAngel - Sunshine 337 dagen
Kappiegirl - Jade 335 dagen
Charaz - Amber 333 dagen
Muzefee - Nicoline 332 dagen
Muzefee - Natalie 332 dagen
AngelsDitch - Angels Ditch Rosalinde 331 dagen
Rowo - Zindyrike 331 dagen
Talida - Talida 331 dagen
Amandake - Romi 330 dagen
Famke_93 - Silke 330 dagen
Veronake - Verona 329 dagen
Nicole288 - Upona 327 dagen
Steffyentom - Aicha 327 dagen
Amandake - Cleo 326 dagen
Bimmetje - Wilma 326 dagen
IvysToeter - Ivy 324 dagen
Conejo - Mabel 323 dagen
Patoucha - Vanhilde 323 dagen
Balou_lover - Donna 323 dagen
Jennyk - Creamer 322 dagen
Charaz - Eefje 321 dagen
Kannie - Zita 321 dagen
Uiltje001 - Dirkje 320 dagen
Kyrkelover - Kyra 320 dagen

Wil je ook op deze lijst, dan aanmelden per pb.