Amandake schreef:goede morgen ,rustige nacht geweest zo te zien ??
Wat je rustig noemt, 3x per uur alarm.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Saffier schreef:Iedereen met veulens gefeliciteerd!!!
Ik heb zaterdag een eierstok van een merrie opengesneden
De merrie was vrijdag geopereerd, eierstok was ongeveer 7x zo groot als normaal.
Ik was wel heel nieuwschierig hoe het er nou van binnen uitzagDus ik kreeg van Nic een mesje, en een paar handschoenen
En Nic heeft foto's gemaakt.
desillies schreef:Het was natuurlijk helemaal geen goede nacht om te bevallen met al die regen, ik heb uiteindelijk het geluid van de camera's ook maar uitgezet, werd gek van het gedrup op het dak
Tess is niet anders dan anders, vreet, poept,plast en drinkt, ligt af en toe een kwartiertje, uier zo groot als van de beste melkkoe en geen drupje of harsje te bekennen.
Hoe is het met Mira KMD?
uletje schreef:judithjuhh: Ik heb vorig jaar mijn veulen na anderhalve maand ook alleen in de wei gelaten samen met de andere veulens en merries. Vond ze veel minder erg dan alleen in een box staan!
Nou is onze wei wel goed afgerasterd dus dat scheelt wel. Maar ik ging met mijn merrie gewoon weer op les dus was zo twee drie uur weg. Gaan ze niet dood van! Worden ze wel wijs vam. Wij hebben wel vanaf dag 1 merrie en veulen regelmatig gescheiden.
Maya schreef:Aman is er trouwens niet van gecharmeerd dat het een hengstveulen is...Gisteren voor het eerst erbij gelaten, gaat best goed. Dewi is nog heel beschermend, maar normaal gezien lopen ze zonder gedoe bij elkaar. T wordt pas opletten als dat veulen aan Aman's kont gaat snuffelen...
Gisteren heeft ze gedreigd en hem aangetikt. Daar luisterde ie braaf naar. En Dewi zag het van een afstandje, en kwam Aman even een oplawaai en snauw verkopen omdat ze het lef had om Nico een duw te geven
mylittlejoy schreef:Haha, daar hoor ik ook bij! Ik moet ook wel lachen om de andere mensen op stal hoor. Dan kijken ze even naar d'r buik en uier en dan is 't: "Oh, nou, dat MOET vanavond wel komen hoor".....uh-huh, dat gevoel hebben wij al anderhalve week. Maar miep wil nog nie bevallen nie!
Victory2000 schreef:MIJLPAAL 300 dagen!!!![]()
Ik ben vandaag zo vrolijk,zo vrolijk,zo vrolijk.Ik ben behoorlijk vrolijk zo vrolijk was ik noooooooooit.........
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
KootMiraDrum schreef:Maya schreef:Aman is er trouwens niet van gecharmeerd dat het een hengstveulen is...Gisteren voor het eerst erbij gelaten, gaat best goed. Dewi is nog heel beschermend, maar normaal gezien lopen ze zonder gedoe bij elkaar. T wordt pas opletten als dat veulen aan Aman's kont gaat snuffelen...
Gisteren heeft ze gedreigd en hem aangetikt. Daar luisterde ie braaf naar. En Dewi zag het van een afstandje, en kwam Aman even een oplawaai en snauw verkopen omdat ze het lef had om Nico een duw te geven
Best goed toch? Kuddegedrag, moederschap waardoor Dewi in rang is gestegen (of was ze al moeder overste?))
sefanja schreef:Ik ga deze week verhuizen met mijn merrie en veulen naar een andere stal zodat zij vaker en langer op het grasland kan staan... Ik wil graag advies van jullie?
Mijn merrie wordt snel dik? hebben jullie ervaring met dikke merries die veulenen en op het grasland willen zetten?
Het gras is momenteel nog niet aangeraakt, het voedzaamste zit dus nog in het gras... Ik heb haar op stal al verschillende materialen toegepast als korf etcc. Deze bijt zij gewoon kapot of maakt in de hoek van haar stal een hoopje en schept het in haar korf...
Hoe zal ik dit aanpakken qua weidegang... Nu staat zij ongeveer 4 á 5 uur op land met weinig gras... Laten jullie merrie met veulen 24 uur staan op het land of gaan zij 's avonds naar binnen....