[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:09

Amandake schreef:
goede morgen ,rustige nacht geweest zo te zien ??

Wat je rustig noemt, 3x per uur alarm......... :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:10

Saffier schreef:
Iedereen met veulens gefeliciteerd!!!
Ik heb zaterdag een eierstok van een merrie opengesneden :+
De merrie was vrijdag geopereerd, eierstok was ongeveer 7x zo groot als normaal.
Ik was wel heel nieuwschierig hoe het er nou van binnen uitzag :D Dus ik kreeg van Nic een mesje, en een paar handschoenen :P En Nic heeft foto's gemaakt.

Vies kind ;) :D

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:12

Hoe vorderd het daar KMD ?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:14

Nicole, ik had dan sowieso wel overlegd.
Maar dan doe ik het idd niet.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:14

desillies schreef:
Het was natuurlijk helemaal geen goede nacht om te bevallen met al die regen, ik heb uiteindelijk het geluid van de camera's ook maar uitgezet, werd gek van het gedrup op het dak :D
Tess is niet anders dan anders, vreet, poept,plast en drinkt, ligt af en toe een kwartiertje, uier zo groot als van de beste melkkoe en geen drupje of harsje te bekennen.

Hoe is het met Mira KMD?

Ik wil het niet weten :D |( :+ :Z :z

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:17

manueeltje84 schreef:
dan is er iig vooruitgang daan :+

:=

Sorry, ik word een beeeeeeeeeeeeeeetje melig van al die eigenaars (zoals ik) die denken dat het ELK moment kan gaan gebeuren. En wij maar wachten, en wachten, en wachten, en die merries maar lachen :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:24

Haha, daar hoor ik ook bij! Ik moet ook wel lachen om de andere mensen op stal hoor. Dan kijken ze even naar d'r buik en uier en dan is 't: "Oh, nou, dat MOET vanavond wel komen hoor".....uh-huh, dat gevoel hebben wij al anderhalve week. Maar miep wil nog nie bevallen nie!

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:25

uletje schreef:
judithjuhh: Ik heb vorig jaar mijn veulen na anderhalve maand ook alleen in de wei gelaten samen met de andere veulens en merries. Vond ze veel minder erg dan alleen in een box staan!

Nou is onze wei wel goed afgerasterd dus dat scheelt wel. Maar ik ging met mijn merrie gewoon weer op les dus was zo twee drie uur weg. Gaan ze niet dood van! Worden ze wel wijs vam. Wij hebben wel vanaf dag 1 merrie en veulen regelmatig gescheiden.

Bedankt, hier hebben we wat aan!

Geen veulens vannacht? Zeker te slecht weer, kan ik ook wel begrijpen!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:28

Heeft de eigenaresse van Fagan zich dan hier niet gemeld? Die is vanmorgen bevallen van een merrietje.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:28

Maya schreef:
Aman is er trouwens niet van gecharmeerd dat het een hengstveulen is... := Gisteren voor het eerst erbij gelaten, gaat best goed. Dewi is nog heel beschermend, maar normaal gezien lopen ze zonder gedoe bij elkaar. T wordt pas opletten als dat veulen aan Aman's kont gaat snuffelen... := Gisteren heeft ze gedreigd en hem aangetikt. Daar luisterde ie braaf naar. En Dewi zag het van een afstandje, en kwam Aman even een oplawaai en snauw verkopen omdat ze het lef had om Nico een duw te geven :')

Best goed toch? Kuddegedrag, moederschap waardoor Dewi in rang is gestegen (of was ze al moeder overste?)

Mensjes met nieuwe veulentjes van gisteren, gefeliciteerd!!! Hiboune, aan het werk terwijl je Pfeiffer hebt? Onverstandig hoor...

mylittlejoy schreef:
Haha, daar hoor ik ook bij! Ik moet ook wel lachen om de andere mensen op stal hoor. Dan kijken ze even naar d'r buik en uier en dan is 't: "Oh, nou, dat MOET vanavond wel komen hoor".....uh-huh, dat gevoel hebben wij al anderhalve week. Maar miep wil nog nie bevallen nie!

Die mensen weten het ook veel beter dan wij, eigenaren, he? ;) _O- :')
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 27-04-09 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:37

Uiteraard! Om dan de volgende dag te roepen "Ja, ik dacht ook al dat ze nog even zou wachten"....Maar natuurlijk. _O- :')

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:41

inderdaad Mariska GEFELICITEERD !! :-)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:45

He toch nog een veulentje vannacht? Leuk!

Ik denk eigelijk niet dat het al bijna gaat komen, maar met iedere kleine vordering ben ik al blij :D Maar ja, aan de andere kant, ze is vandaag wel al 349 dagen drachtig dus je zou toch denken dat het inmiddels wel eens kan komen?!

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:47

Victory2000 schreef:
MIJLPAAL 300 dagen!!! :D
Ik ben vandaag zo vrolijk,zo vrolijk,zo vrolijk.Ik ben behoorlijk vrolijk zo vrolijk was ik noooooooooit.........
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Van harte, ik weet precies hoe je je voelt die van mij moet nog twee dagen en dan zitten we op de 300 dagen.
Leuk dat we dicht bij elkaar zitten met bevallen kunnen we elkaar mentaal een beetje steunen :+ , zit nu alleen maar een beetje te kwijlen bij al die mooie veulentjes van die geluksvogels die al zover zijn :D :D

Mijn maiden merrie van 298 dagen begint al uier te ontwikkelen, gebeurt dit wel vaker??????

Zijn er nog meer mensen met merries die rond de 300 dagen zitten ?????
groetjes danielle

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:56

Mariska? Zo heet ik ook! Haha

Ja kmd ik merk nu dat het idd niet verstandig is ben al kapot..barstende koppijn!

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:57

hier is ie dan het fotootje :P
Afbeelding
we hadden de naamal uitgezocht voor ie geboren werd ..Poker face ..maar er zit weinig grappigs aan zijn hoofdje ..dus twijfel
anders wordt het Pronto

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:57

Lelle : Lowlands zit op dag 301 ,maar nog geen uierontwikkeling

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:58

wat een knap ding Libbylib eneuh een "pokerface" is juist een hèèl serieus gezicht hoor ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:58

KootMiraDrum schreef:
Maya schreef:
Aman is er trouwens niet van gecharmeerd dat het een hengstveulen is... := Gisteren voor het eerst erbij gelaten, gaat best goed. Dewi is nog heel beschermend, maar normaal gezien lopen ze zonder gedoe bij elkaar. T wordt pas opletten als dat veulen aan Aman's kont gaat snuffelen... := Gisteren heeft ze gedreigd en hem aangetikt. Daar luisterde ie braaf naar. En Dewi zag het van een afstandje, en kwam Aman even een oplawaai en snauw verkopen omdat ze het lef had om Nico een duw te geven :')

Best goed toch? Kuddegedrag, moederschap waardoor Dewi in rang is gestegen (of was ze al moeder overste?))

Alleen als er een veulen is is Dewi de baas :j Is er geen veulen, dan delen ze het leiderschap. Maar het zotte is : in de graswei lopen ze dus met onze twee kalvers erbij (9 maanders). En daar is Amanda wel de baas over. Aman hoeft maar 1x boos te kijken of ze stuiven al weg. Maar die kalvers zijn weer wel de baas over Dewi. Daar gaat Dewi juist weer op de loop voor als ze willen 'spelen'. Blijft mooi om te zien, al dat kudde-gedrag over en weer tussen allerlei soorten beesten. Zo worden de ganzen bijv. wel met rust gelaten door de paarden, maar zitten de koeien ze te pesten. De kippen worden door iedereen met rust gelaten muv Nico die ze machtig interessant vind.

Iedereen veel sterkte met het wachten op de veulens! :(:) Ik ben blij dat ik er vanaf ben :+

Saffier : heb je geen foto's? Mag ook in linkvorm hoor :+

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:59

Heb je al die mensen al een aan een pokertafel zien zitten ? ;-)

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:00

oh echt ..ik dacht
oh ik ben mis met Joker 8)7

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:01

Ik maar eens naar stal toe........

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:02

sucses KMD !!

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:04

volgende merrie zit nu op dag 346 ofzo ..
pff verleden week was de inhoud uier redelijk wit .. sinds een paar dagen is het weer aanhoudelijk gewoon doorzichtig ..is dat normaal ??
verleden jaar ging ze een maand overtijd ..dit jaar begon ze echt mooi klaar te maken naar de uitgerekende datum , mooi dik uier hij begon ook te glimmen ..dus ik had hoop dat ze te vroeg/mooi op tijd zou gaan en eindelijk een merrieveulen zou geven... moet mijn hoop denk ik alweer in de onderste lade opbergen ;( want ze gaat achteruit ipv vooruit
Laatst bijgewerkt door Libbylib op 27-04-09 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 11:05

sefanja schreef:
Ik ga deze week verhuizen met mijn merrie en veulen naar een andere stal zodat zij vaker en langer op het grasland kan staan... Ik wil graag advies van jullie?

Mijn merrie wordt snel dik? hebben jullie ervaring met dikke merries die veulenen en op het grasland willen zetten?
Het gras is momenteel nog niet aangeraakt, het voedzaamste zit dus nog in het gras... Ik heb haar op stal al verschillende materialen toegepast als korf etcc. Deze bijt zij gewoon kapot of maakt in de hoek van haar stal een hoopje en schept het in haar korf...

Hoe zal ik dit aanpakken qua weidegang... Nu staat zij ongeveer 4 á 5 uur op land met weinig gras... Laten jullie merrie met veulen 24 uur staan op het land of gaan zij 's avonds naar binnen....

Je kunt het beste gelijdelijk meer gras geven. De tijd op het land dus langzaam opbouwen.
Mijn dames staan meestal vanaf half mei dag en nacht buiten, ook met de veulens en ook als het regent. Zo rond begin oktober gaan ze 's nachts weer naar binnen. Als het eerder gaat vriezen 's nachts kan het ook wel al eerder zijn.

KMD: ach ben je bang dat ze niet echt opschiet :(:) Volgens mij gaat ze altijd nog sneller dan neon dus het kan nog erger ;)
Of heeft neon een verrassing voor ons?

Uhh welke Mariska ? :o

libbylib: ach wat een snoesje.

Hier blijft sjanty altijd laagste in rang of ze nou een veulen heeft of niet. Het is echt zo'n watje! Ze zou eens wat van zich af moeten schoppen }>