Wat nog het ergste is, paar dagen in de week zit ze bij de andere opa, die hebben ook paarden, en daar mag ze nog veel meer....... Het is echt te zot voor woorden, je zou denken dat ze iets om hun kinderen/kleinkinderen geven, maar dat lijkt er niet op.
Overigens heb ik al een keer een ongelukje gehad met de kleinzoon. Opa was een jong paard aan het longeren (ook een hengst) moest even weg en vroeg of ik het over wilde nemen. 2 kinderen van 3 jaar in de bak.......vroeg of hij ze mee wilde nemen want ik vertrouwde het niet. Hij zou ze meenemen, maar ze luisterden niet, en hij liet ze gewoon zitten. Heb ze zelf nog weg proberen te sturen, maar ik kon niet veel met dat beest in mijn hand. De kleinzoon ging iedere keer al irritant zitten (de bak is namelijk een grote zandbak en daar kun je taartjes in maken
) maar iedere keer als ik er iets van zei, geen reactie. En het onvermijdelijke gebeurde.......uiteindelijk ging ie ineens in mijn cirkel zitten, midden tussen mij en het paard. Paard was nog jong, snapte longeren niet zo goed en viel naar binnen. Kreeg hem niet direct naar buiten, en hij stond ineens voor die jongen die daar op de grond zat. Hij sprong eroverheen en heeft hem niet geraakt. Krijg nog kippenvel als ik eraan denk. Opa zag het gebeuren, riep alleen boos tegen Vince dat ie niet in de weg moest zitten maar aan de kant, en verder.......niets. Hij nam het paard na een paar minuten weer over (die ik direct stil had gezet en vast had gepakt) en begon weer te longeren met die 2 kinderen in de bak...... Het moet echt een keer goed fout gaan daar.