Ooh sterkte steff ik durf het nu bijna niet meer te zeggen maar vanacht gaat frouk bevallen, ze loopt al de hele dag rondjes en is heel onrustig, de melk spuit ongeveer uit haar borsten en ze is al 2 keer gaan liggen en ik ben zooooooooo zenuwachtig!! morgen ochtend moet ik voeren en ga me wekker een uurtje eerder zetten. Heb alle uitleg al gekregen en ben de eerste die het veulen mee mag maken Dus morgen meer nieuws!
Het merrieveulen van Chistosa heet Querida. Ze is een pittige dame, die nu al heel goed weet wat ze wil. Heeft moeders ook. Querida betekent zoiets als strijdlustig, strijder. We hadden in eerste instantie Lorena voor haar, maar ik vond dat totaal niet bij haar passen.
Didoo: Ze kon best wel eens niet wachten op morgenvroeg als ik dat zo lees! Spannend hoor! Gaat er wel iemand waken?
amandake: De spenen van romi hebben separatie-angst Dan is de uier zo vol en dan nog blijven ze tegen elkaar aan zitten Dat lijkt ook op een baby vannacht!
@ stef,sterkte....altijd moeilijk.... @Nicole288 : ik hoop dat ik er van de zomer heen kan ja,maar het is wel 3,5 uur rijden....kan niet zomaar ff snel naar duitsland he.
nog geen nieuws over de veulens van rachel en silver brooch.
rond deze tijd zou socks ook uitgerekent zijn,ik mis haar toch meer dan ik dacht,die arme merrie. voor degene die het niet weten....socks was voor het eerst drachtig en heeft een paar maanden terug een hersenbloeding gehad en is overleden. was zooo benieuwd naar het veulen van haar....
zo ik ben er ook weer na een dag lang en hard werken.. stef sterkte!!
hiba loopt als sinds vanmorgen meer te spelen met der eten dan dat ze het ook daadwerkelijk opeet... ze is het zat dat is duidelijk.. mijn moeder beldde me vanmiddag op ze ligt al een uur in de wei in de volle zon en ze kreunt heel hard.. ik dacht oliebol he zal je zien doet ze het als ik op me werk zit.. ik zo tegen mams kijk eens naar der ''doos'' daar was niks te zien.. ik zo zet haar maar in de schaduw.. maf beest wat het nou was weet ik niet.. amandake wij samen vannacht? hahaha
ik wil dat veulen eruit!!!!en me nachtrust terug hahaha morgen ben ik vrij dus als het goed is overdag ff bijtanken pfff.. nu jump ik onder de douche en daarna kom ik weer gezellig hier!
Nicole288: er gaat niemand waken, ze heeft al 5x eerder veulens gehad en altijd in dr uppie en ook altijd goed gegaan. Ook omdat we niet op een veilig stuk staan waar je 's avonds beter niet alleen kan zijn wachten we gewoon tot morgen vroeg.
Ben wel ontsettend zenuwachtig!! weet niet of ik wel lekker slaap Ben zo benieuwd of het een bonte is enzo, Wat wel leuk is, is dat het veulen waarschijnlijk de naam krijgt die ik heb bedacht Zowel voor als het een hengst wordt als een merrie
Morgen ga ik om 7 uur van huis weg dus ik mag wel vroeg naar bed. Ik zal nog even wat foto's van vandaag laten zien.
Zoals je ziet is ze het zelf ook best wel zat:
Je ziet de druppels niet echt zitten maar toen ik van de baas moest melken spoot het eruit. ( ik moet al 2 dagen om de zoveel uur even met natte hand haar tepels melken omdat ze het vorige veulen niet wou laten drinken. Zo went ze er aan)
Spannend Didoo, maar vindt je het niet een risico om haar alleen te laten veulenen? Ik ben zelf echt een neuroot als het om dit soort dingen gaat hoor, ben veel te bang dat er iets mis zou gaan.
Nee ik zit er niet zo mee T is al 5x goed gegaan dus waarom nu niet.. De baas gaat vanacht nog een keer langs om te kijken en aangezien ik niet heel lang zal slapen sta ik daar waarschijnlijk ook om 7 uur wel voor de deur. er is 99% kans dat het vanacht is maar ik ben zo bang dat het er morgen niet is en ik voor niets totaal in de stress heb gezeten... Wat vinden jullie? kunnen jullie aan de foto's wat zien of is dat te vaag?