Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:16

Gefeliciteerd! Dat vond ik de leukste mijlpaal! Levensvatbaar! Nu hoeft Fleur het niet meer tegen te houden

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:20

Hihihi ik vind het ook 1 van de leukste mijlpalen! En nu kan ik éindelijk die kurk eruit trekken aan de achterkant!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:30

Gefeliciteerd met de mijlpalen Dames...

Cayuse, wanneer was je ook alweer weg? ik zeg dat dan het veulen komt

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:32

Cayuse was toch al weg geweest?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:39

langer dan 10 minuten bedoelde ik Fleda......en volgens mij ging ze weg met hengsten ofzo?

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:42

Ohja dat is zo!

Nou, ik ga even op stal kijken in dit ongelovelijke gore weer.. BAH! Toch geen weer voor veulentjjes?

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:43

ach mijn veulens hebben een voorkeur voor siberische temperaturen

GeneralFlynn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:46

Maar even over het weer...
Is het niet erg om een merrie in dit weer buiten te laten bevallen op de wei,en dan het veulie dus ook meteen in weer en wind??
(ik heb geen stal,en daar ben ik ook blij mee,maar kan zo'n veulie dat wel aan??)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:47

Nog steeds geen veulens zie ik

Cleo houd het ook nog lekker vol,,terwijl haar uier op knappen staat...nou ja,uiertje

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:48

Mja, op zich kunnen veulens veel hebben, maar met dit weer worden ze zo nat, vooral als ze gaan liggen en daar kunnen ze dan weer niet zo goed tegen (nat -> koud -> onderkoeld). Sommige veulens kiezen er voor dan maar niet te gaan liggen en dan raken ze oververmoeid. Hopelijk draait het weer gewoon snel bij, Tinkerloos! Ben al met al niet zo rouwig om mijn wat late veulen dit jaar

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:50

net wat Mac ook al zegt, zorg er in ieder geval voor dat een veulen droog kan liggen.....

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:04

Dana01 schreef:
langer dan 10 minuten bedoelde ik Fleda......en volgens mij ging ze weg met hengsten ofzo?

ja moest de route nu ff uit draaien
Dus meteen ff kijken
ze staan buiten te wachten op me. met trailer vol tinker mannen

Maar euh.. ze lekte net MEGA melk.. DANA01...

jij mag niks meer zeggen ahhahaahha

ik ben echt snel terug. uit de ring. trailer in.. en naar huis!!
vanacht heb ik een veulen!! * denk ik en hoop ik *

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:21

nog niets bijgelezen, maar dat ben ik wel nog van plan

écayusejuhh: veel succes vandaag en veel plezier en hopen dat ze het ophoudt tot vanavond

Hier kom ik net tot de constatie dat ik een mijlpaal gemist heb
Tinkerbell was GISTEREN 330 dagen ver...dus toen nog 5 dagen voor uitgerekende datum vandaag dus nog 4
Wou eigenlijk vanmorgen foto's nemen: hoefsmid heeft er gisteren dr ijzers afgehaald en daarvoor hebben we sokken uitgespoeld en die zagen dus netjes wit = mooi op de foto...maar heb te lang geslapen, moeder heeft paarden al buitengezet

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:26

@Tinkerloos: staat er geen schuilstal op de wei? Weet niet meer precies wanneer (kan het wel effe opzoeken...7 maart 2006) is er een tinkerveulentje buiten geboren, geen problemen mee geweest alleen dat ze niet voldoende zuigreflex had, maar dat had op zich niet met kou ofzo te maken, wel hebben die paarden een schuilstal die tochtvrij is. Das met een veulen wel een must

Tgaat trouwens om Chanel des Legendes Celtiques....foto kan je zien op website ICS en dan veulenalbum

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:39

Als het veulen maar beschut en droog kan liggen, dan is het niet erg. Dus ook ergens wat stro neerleggen, want de grond is vaak wel nat, en wat te denken van de meimaaand, dan is het nog hardstikke koud 's nachts en vochtig.

De veulens willen niet hard he? Geef ze geen ongelijk, mamas buik is veel warmer!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:42

Nope,geen schuilstal.
Ik huur het land van een boer,die er niks op wil bouwen.
Ach..ik heb nog ergens een party tent staan...

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:44

Wat de periode van het jaar betreft.

Ik hou er zelf bewust rekening mee dat het veulen vanaf half mei pas geboren wordt. Ik vind dat een hele mooie geboortemaand. Er staat dan voldoende gras, is voor moeders ook goed en kunnen ze lekker gelijk de wei in en kan het veulen oefenen met lopen, rennen en spelen. Maar dat is voor ieders persoonlijk natuurlijk.....

Tinkerloos - als je geen stal hebt, dan kun je er misschien ook beter de volgende keer ervoor kiezen dat het veulen vanaf half mei geboren wordt. Dus gewoon wat later beginnen met dekken.

En of het echt kwaad kan dat je geen stal hebt als het veulen geboren wordt? Tja, je loopt wel een risico dat ze onderkoeld raken, ze zijn natuurlijk drijfnat als ze geboren worden. Als je bij de bevalling aanwezig bent, kun je misschien met wat baddoeken het veulen snel droogwrijven. Een schuilstal is met een veulen wel aan te raden overigens.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 10:59

Zo wat gaan jullie weer hard! Ik zal toch maar weer wat beter mijn best gaan doen om op iedereen te reageren en zelf ook weer braaf gaan schrijven

@Dienie, 3 Drachtige merries Weet je wanneer ze uitgerekend zijn of niet? Las Nikita 3 juni. Arme Romy Maarja, ongelukjes kunnen gebeuren.

Het wordt idd wel druk hier met veel tinkermensen! Ik schreef alleen niet in TP (Heb ik wel ooit gedaan, maar kon ik echt niet bijhouden )

@Vrijalover. Die uiers schieten op Echt een grote verandering

@Pauk. Gefeliciteerd

@Mac. Lee ziet er goed uit Begint echt al dik te worden zeg
Zelfs Lee heeft al dikkere uiers als Missy

@Tinkerloos. Femke ziet er goed uit

@Ods. Wat een uiers Dat met dat gesprongen adertje klingt wel eng Heb je er al een dierenarts naar laten kijken?

Spannend Mariska!! Ik hoop zo te lezen dat er weer een tinkerbeeb bij is

Oh, lees nu dat Romy 07-08-2006 uitgerekend is Dienie Gelukkig hebben jullie nog wel wat tijd om jullie op het hele gebeuren voor te bereiden

Witte druppels Cay !! Oehh zou er bij jou dan toch ook snel een veulen komen?!

@Indian. Fijn dat het zo goed gaat met Indian en Bonny!

Ods wordt hyper omdat haar merrie deze maand misschien al bevalt

Nog geen veulen bij Cayusejuhh

@Semra. Wat een slecht begin bij jullie zeg Ik hoop dat het bij de andere 180 wel goed gaat

Wat een buik heeft ze al Isaatje

Ciara nog geen veulen.. dat schiet ook niet op Mariska

Gefeliciteerd met je mijlpaal Fleda

Cay, veel succes vandaag met alle tinkermannen, en ik hoop dat Piet haar beeb nog even binnen houd!

Zo.. ik ben bij Over het tijden geboren worden enzo heb ik niet zoveel verstand

Puzzel en Missy worden dik!!

Missy begint het echt een beetje zat te worden Ze staat de hele dag maar een beetje suf voor zichzelf uit te kijken, en haar brokken eet ze ook al niet meer op! Ze wil nog maar +- driekwart kilo brok. Zou het erg zijn als ze niet zoveel brok binnen krijgt? Maar haar uiers schieten nogsteeds echt niet op Er hangt een hele boel los vel (Heb serieus nog nooit zoveel los uiervel zien hangen bij een merrie, begint al onder haar vulva ) maar er komt nog geen melk in Ik denk dat ik haar maar niet meer ga rijden, ik denk niet dat ze er echt nog op zit te wachten. Al weet ik wel zeker dat ze gewoon nog wil galloperen als ik er wel op ga zitten

Bij Puzzel gaat alles gestaag door, haar uiers worden dikker, haar buik word groter. Maar voor de rest is ze nog steeds vrolijk. Ze staat 's avonds me vrolijk hinnikend op te wachten want ze heeft wel zin in haar dagelijkse brokjes

Ik zal vandaag of morgen weer even nieuwe dikke buiken foto's maken

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:02

Jaaa wel foto`s maken hoor marlijntjuh, net als Tinkerloos trouwens

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:41

@Tinkerloos, inderdaad zou je er de volgende keer wat meer rekening mee kunnen houden met de dektijd. Een veulen later in het jaar (vanaf half mei) is dan praktischer.

@Dienie: arme Romy. Maar het zal vast wel goed gaan! Alleen wel vervelend dat het veulen zo laat in het jaar pas komt. Heb er zelf ook last van, mijn merrie is ook pas eind augustus gedekt (en dat het pakte). Wij gaan voor de laatste veulens hier!

collerpoint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:46

jammer geen veulens nog ik denk toch dat tonie gelijk krijg wat betreft het koude weer !!ze zitten lekker warm !

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:55

Pauk en Keresa nog gefeliciteerd met jullie veulies!!!

Vannacht niks geboren zie ik, wel veel "lekkende" merries die wachten tot het mooier weer wordt, ook weer mooie buiken en tieten foto's gezien, enne welkom aan de nieuwkomers!

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:07

Ah balen Cayusejuhhh dat je nog niets hebt... geduld is een schone zaak zeggen ze, zou je ze niet??? Grrrr

Semra wat een aantal!! Bedenkende dat ze allemaal twee lammetjes geven pfffff maar wel super SUPER mooi!!

Och nee Mac, dat kan echt niet!!! Lee mag er dit jaar niet zo'n lange dracht van maken!! Please Lee!!!

Isaatje16 je blijft ons toch wel af en toe updaten tussendoor??? Juist de dikke buiken en boobies vinden we hier erg spannend
Leuke merrie heb je!

Nou Mariska28, dat hadden we niet afgesproken!! Er zou een veulen komen! Waar is die??? Misschien moet je even verder zoeken?

Ik ook vrijalover!! We zitten al druk te broeden op namen, het is zo moeilijk <veegtzweetvanhaarhoofdsmiley>
Maar met jou meissie gaat het ook goed he.... wat is het toch spannend allemaal!

Ohh Fleda, gefeliciteerd!! Dat zou zoveel rust geven, die 320 dagen te halen!! Nou je zit in de race meid, kom maar op met dat veulen!!

Dana01!! Je hebt een nieuw avatar!! Jij wel hoor!! Lekker bekkie heeft Dakota! De mijne (avatar) is van Snap zelf als veulen... snoeppie!

Arme frenia, ik ken het gevoel, ik miste de 300 dagen met de fotocamera. Maar we kijken wel door een paar modderpootjes heen hoor, ga maar snel naar buiten voor die foto's

Ja zeker Marlijntjuh, die was hier voor de entingen! en vind je niet dat April een SUPER maand is voor een geboorte??? HAHAHA Kom maar op Snap!! Nog 15 dagen wachten en dan mag het hoor!!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:08

Vandaag op 250 dagen .

Gisteren nog op bezoek geweest bij de bom vader. .

Gisterochtend ben ik nog naar buiten geweest en toen we terug kwamen wilde madam drinken, en omdat dan het veulentje wel eens kan bewegen legde ik 'm hand op d'r buik. Nou... ik werd me daar toch even vuil aangekeken. sorry hoor, zal het niet meer doen. Hoe haalde ik het in m'n hoofd

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:38

Gefeliciteerd Sammie, leuke mijlpaal

Marlijntjuh: Ik ben benieuwd naar de foto's!

En over het weer.... Niks an Het regent hier, ik hoef Vreya niet te checken geloof ik, hopelijk word het weer snel beter, dan kunnen de paarden ook weer lekker het land in en kan het gras mooi groeien!