[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:16

YvonneV, dat is narcolepsie, ik zie het vaker bij hoogdrachtige merries, door de hormonen blijkt het vaker te gebeuren.

Lara heeft het op het moment ook vrij heftig, die ligt echt op de voorbenen zo nu en dan. Verder onschadelijk, zolang ze niet in een sloot kunnen vallen oid..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:32

Gefeliciteerd dddara!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:38

Wow DDara, wat een mooie!! Gefeliciteerd!
Misschien juist wel even naar buiten doen, bewegen helpt soms ook voor de darmpek.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:02

DDDara ik zou ook een klysma zetten. Hoe langer je wacht hoe moeilijker de pek eruit komt. Als je geen klysma hebt kun je gewoon bij de apotheek mircrolax gaan halen.

YvonneV Dat is idd narcolepsie en zie ik hier ook vaker op het einde. Zodra ze bevallen zijn gaan ze meestal wel liggen slapen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:02

Hee een Pippi paard. Stippen zat , gefeliciteerd

Yvonne inderdaad narcolepsie. Zie je vaker later in de dracht en inderdaad bij paarden die niet gaan liggen. Wij hadden een merrie die het ook had . Als die ging liggen was het om een veulen te krijgen. Dat zijn de goede voor een singel.
Maar het is lastig zeker als het veulen er is. Ik was altijd bang dat ze op het veulen ging staan.
Maar verder kan het geen kwaad

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:10

even een vraagje:

woensdagmiddag was ik dus boodschappen aan het doen en mijn man zag Eowyn liggen in de wei met wat hij dacht hevige weeen , hij appte mij direct thuis te komen, dacht dat de bevalling begonnen was , toen stond ze weer op en ging rustig gras eten, vannacht toen ik naar bed ging( rond half 1 ) keek ik op mijn beeldscherm en zag haar gaan liggen en toen dacht ik dus ook dat ze weeen had, best heftig ook, ik ben op bed nog een poosje blijven kijken, ze was onrustig en later ging ze gewoon weer staan slapen, ik ben toen zelf ook in slaap gevallen,. ik heb dit nog nooit bij een van mijn merries gezien, zijn dit voorweeen ofzo? weet iemand dat ?

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:37

DDDara, van harte gefeliciteerd met je mooie stippen kind. <3

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:53

Dat paarden dat ook kunnen hebben. Bijzonder.

Mogelijk draaien van veulen Jolanda?

Alle keizers wat een lange dracht ellyc. Ik hoop het niet mee te maken. Pfff.

Hier vult het uier beetje bij beetje verder. Savonds minder vol.
Ze heeft een enorme punt kont. Die ronde billen zijn al een poosje spoorloos.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 09:57

Gefeliciteerd xsurfdiary en dddara!!

Bedankt allemaal voor de felicitaties <3

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Moner - Gateau - 300
Moner - Walske - 305
Imani_abby - Ollie - 315
Plop1997 - Nirvana - 317
Moner - Sterre - 320
Ennasil92 - Femme - 321
Al_Zawraa - Mishrikah - 321
Mirjamalvaro - Sterre - 322
Baudyh - Cassio - 323
Jolandje - Eowyn - 323
Al_Zawraa - Nadjarah - 323
Daphara - Pleun - 326
Evelien_MG - On Top - 326
YvonneV - Giggles - 333
Fokfanaat - Salsa - 335
Moner - Libby - 335
Stal_HD - Gaya - 336
Fokfanaat - Zolexa - 336
Nieky1993 - Ashley - 336
Veronique56 - Chacha - 338
Astrea - Mirabeau - 339
Shadow33 - Voraya - 342
Us2001 - Gemma - 344
Corinadrenth - Oya - 349
Shadow33 - Her Highness - 350
Kiki1976 - Bo - 350
Imani_abby - Toffee - 385
Marjoleine89 - Zsa Zsa - 387

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:05

Quir schreef:
Gefeliciteerd DDDara! Jackpot stippels!

Yvonne, zie je haar liggend slapen? Ziet er voor mij uit als een paard dat uitgeput is en niet durft te gaan liggen slapen namelijk.

Dat idee had ik ook.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:16

jolandje schreef:
even een vraagje:

woensdagmiddag was ik dus boodschappen aan het doen en mijn man zag Eowyn liggen in de wei met wat hij dacht hevige weeen , hij appte mij direct thuis te komen, dacht dat de bevalling begonnen was , toen stond ze weer op en ging rustig gras eten, vannacht toen ik naar bed ging( rond half 1 ) keek ik op mijn beeldscherm en zag haar gaan liggen en toen dacht ik dus ook dat ze weeen had, best heftig ook, ik ben op bed nog een poosje blijven kijken, ze was onrustig en later ging ze gewoon weer staan slapen, ik ben toen zelf ook in slaap gevallen,. ik heb dit nog nooit bij een van mijn merries gezien, zijn dit voorweeen ofzo? weet iemand dat ?

Sterre heeft dit ook bij haar vorige drachten gehad. Wij weten dit nu en weten dat we niet alla minuut naar stal hoeven rennen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:42

mirjamalvaro schreef:
jolandje schreef:
even een vraagje:

Sterre heeft dit ook bij haar vorige drachten gehad. Wij weten dit nu en weten dat we niet alla minuut naar stal hoeven rennen.

maar hoe lang duurde het dan nog voor het vuelen er echt ook uitkwam? dagen? of weken?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:46

*\o/* *\o/* Gefeliciteerd DDDara, benieuwd naar droogfoto´s van het knappe kind <3

Nog niks bij Bo -O- kan je nog wel wat slaap pakken zo Kiki? :+

Nieky, Lola <3 <3 <3

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 10:49

jolandje schreef:
even een vraagje:

Dat had Her maandag 2x toen ook het alarm ging, dat leken ook net weeën. Daarna heeft ze het niet weer gehad en het veulen is er ook nog steeds niet..
Uier staat wel helemaal strak nu. Al heeft het uier wel voller geleken toen het wat boller stond, nu staat ie strakker.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:00

shadow33 schreef:
jolandje schreef:
even een vraagje:

Dat had Her maandag 2x toen ook het alarm ging, dat leken ook net weeën. Daarna heeft ze het niet weer gehad en het veulen is er ook nog steeds niet..
Uier staat wel helemaal strak nu. Al heeft het uier wel voller geleken toen het wat boller stond, nu staat ie strakker.

[ [url=m/78ypLz.jpg]Afbeelding[/url] ]

oh haha, kan dus nog wel even duren :)

Greeneyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:23

OMG... een dracht van 415 dagen..?? Dat klinkt toch wel een beetje als horror.. Toch apart dat er zoveel overdragen dit jaar, misschien toch door het wisselvallige voorjaar?

Hier zitten we vandaag al op 374 dagen.. Laten jullie eigenlijk de DA een keer extra checken als het zolang duurt? Daar is op zich niet echt een reden voor, merrie oogt en gedraagt zich normaal behalve dan weinig uier

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:35

Vinden jullie het ook zo lastig inschatten voor hoeveel kg je een veulen moet ontwormen?
Ik wil die van ons ontwormen maar vind het erg lastig inschatten voor hoeveel kg ik hem moet ontwormen. Zou hij al meer dan 50 kg wegen? Hij is nu 4,5 week oud.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 11:38

Ik ontworm liever wat royaal, zou voor 100 kilo doen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:27

Ik ga ook altijd voor zeker 100 kilo

Die dracht das toch wel zeer uitzonderlijk en idd ik zou er ook helemaal niet gerust op zijn en ze zegt wel in artikel normaal veulen maar ik vind die wel heel klein voor dat aantal dagen en gezond dat weet je toch niet he. Allee wij ook niet maar toch. Een slecht werkende moederkoek kan niet gezond zijn lijkt me.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:20

DDDara, Gefeliciteerd, hij is Prachtig!
Inge, heel veel sterkte, ik hoop dat je meerie snel met sprongen vooruit gaat.
Greeneyez, duurt ook lang bij jou, ben echt benieuwd naar je veulen.
Kiki, ik had wel een kleine Bo verwacht

Bij ons en een grove fout gemaakt bij van Haeringen(laboratorium)

Er waren haren van de merrie opgestuurd voor een WFFS test(hadden wij zelf begin april gedaan), en twee weken later bloed opgestuurd van het veulen voor een Cremello test(bevestiging voor Smokey Black)

Nu hebben ze zowel van de haren, als van het bloed van het veulen de WFFS test gedaan. De uitslag van het bloed(van het veulen) staan de gegevens van de merrie op de uitslag. Dat kan dus niet, van de merrie is nooit bloed afgenomen.
Gelukkig via Wolvega de bevestiging gehad dat ze de goede test hebben aangevraagd, zowel telefonisch als op de factuur.

Ik hoop dat ze dit snel recht trekken, ze zeiden dat we dit zelf hadden gedaan, maar Wolvega wist niet van de test van de merrie, dus dat kan niet.

Ik snap wel dat het verwarrend is geweest, het veulen heeft dezelfde geboortedag, alleen zit er 7 jaar verschil in.

Ik ben benieuwd waar ze mee komen. Bloed is bewaard, dus ze kunnen zo de test opnieuw uitvoeren, Hoop niet dat het lang duurt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:33

Ik heb wel eens meegemaakt dat er in het lab een fout gemaakt is. Uitslag was eigenlijk zo slecht dat het paard ingeslapen zou moeten worden. En dat alleen terwil ik weetje of hij iets tekort kwam omdat er zoveel voer in ging en hij wat mager bleef.
Na overleg met de DA op naar Utrecht voor nader onderzoek. Daar komt de DA aanlopen en die zegt gelijk, dit kan niet kloppen.... met deze uitslag (vermoeden op kanker) kan het paard er niet zo bij staan. Ik had verwacht dat ik een paard moest laten inslapen.
Uiteraard paard weer meegenomen, nieuwe bloedtest gedaan en toen bleek alles goed.
Alle kosten vergoed gekregen van oorspronkelijke DA want die had het natuurlijk ook moeten zien dat het paard veel te goed was voor deze uitslag.
Maar man wat een stress was dat toen.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:49

Dank jullie wel allemaal!

Ik ben echt zo blij!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Zo me best gedaan voor de stippen vorige keer 3x effen en dit nooit maar dan ook nooit verwacht! Nog mooier dan ik gehoopt had! Zelf zijn benen zijn geweldig en die bles..... ik ben echt <3 verliefd!

Alles is prima met moeder en kind staan sinds half 9 op de wei en maken het goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:59

hij is echt mooi!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:21

Nobel, dat is wel stom ja. Ik ben wel benieuwd waarom je bloed af hebt laten nemen van het veulen om te testen op crème. Met haren kan het ook en lijkt me iets minder stressvol voor het veulen. Of was hier een reden voor?

Dddara, zo werkt dat nou eenmaal: eerst een paar keer misgrijpen en dan ineens heb je de jackpot!
Wilde je ook graag een hengst?
Hij is echt heel leuk! <3

Hier Ko & Phi
Afbeelding

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 14:29

@Cynthia, er was al bloed afgenomen op de kliniek waar hij 5 dagen heeft gestaan. Het bloed werd elke dag afgenomen om te kijken naar het bloedbeeld, of hij naar huis kon. dat bloed hebben ze ook opgestuurd, er is dus geen extra bloed afgenomen, maar gebruikt omdat het toch al was afgenomen.